Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  začátekpředchozí45 - 54dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hravé způsoby výuky morfematického rozboru slov na 1. stupni ZŠ
LÍSKOVCOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá hravými způsoby výuky stavby slova na 1. stupni ZŠ. Práce se ve své teoretické části věnuje pojmům, které s tímto učivem souvisí, a s kterými se žák na 1. stupni setkává. Jsou zde vymezeny pojmy předpona, kořen, přípona, koncovka, příbuzná slova, slovo základové, slovotvorný základ. Součástí teoretické části je také přehled tohoto učiva pro 3. - 5. ročník v učebnicích různých nakladatelství. Praktická část obsahuje zásobník hravých cvičení a aktivit, které lze použít při osvojování tohoto učiva.
Reassembling Airport Security: An Actor-Network Theory Account of Security Production
Komasová, Sarah ; Bureš, Oldřich (vedoucí práce) ; Vittek, Peter (oponent) ; Leese, Matthias (oponent)
Letištní bezpečnost představuje celosvětově klíčovou část civilní letecké přepravy. Vzhledem k jejímu každodennímu významnému dopadu na miliony pasažérů nevyhnutelně vyvolává otázky jak ohledně dostatečnosti, tak i proporcionality. Práce vychází z Actor-network Theory (ANT) a střednědobého terénního výzkumu na Letišti Václava Havla Praha, který byl složen z kombinace kvalitativně orientovaných metod zahrnujících rozhovory i zúčastněné a nezúčastněné pozorování. Práce se zabývá problematikou povahy a utváření letištní bezpečnosti jako sítě řetězců překladu. Tyto řetězce překládají, přeměňují, skrze vlastní logiku vyhodnocení pravdivosti (logika veridikce), všechny přicházející aktéry, ať již jde o osoby nebo předměty ze stavu, který předpokládá potencialitu hrozby, do stavu, ve kterém je předpokladem bezpečnost. V práci je identifikován komplex pěti logik ustavujících současnou podobu letištní bezpečnosti - logika pohybu, rozdělení, vizualizace, prostoru a identity. Tyto logiky byly identifikovány na základě terénního výzkumu s návazností na předchozí výzkum v oblasti letištní bezpečnosti. Práce rovněž nově zkoumá komponenty těchto řetězců překladu, zejména bezpečnostní technologie a jejich interakci s lidským faktorem a zaměřuje se na případy, kdy se tyto logiky střetávají a tím umožňují rozkrytí...
Vliv rozdílu teorie a praxe ošetřovatelství na kvalitu péče
ZIMMERMANNOVÁ, Daniela
Tato práce se zabývá vlivem rozdílu teorie a praxe ošetřovatelství na kvalitu péče. Kvalitní ošetřovatelská péče je základním cílem současného ošetřovatelství. Cílem práce je zjistit míru a způsob poskytování kvalitní péče za současných podmínek. K naplnění cíle práce bylo použito metody kvalitativního výzkumného šetření s využitím polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumná otázka je směřována k zjištění, jakým způsobem a do jaké míry může být poskytována kvalitní péče za současných podmínek. Výzkumný soubor je tvořen kvalifikovanými sestrami a zdravotnickými asistenty pracujícími v nemocnici. Otázky, které byly respondentkám kladeny, byly zaměřeny na např. vzdělání, důležitost praxe, komunikaci, etický kodex apod. Dialogy byly nahrávány a následně přepsány. Analyzovány byly metodou tužka papír. Z výsledků šetření vyplynulo že, vzdělání v souvislosti s kvalitní ošetřovatelskou péčí je důležité do jisté míry, ale neopomenutelnou roli má také praxe sestry. Sestra praxí získává více zkušeností a dovedností k realizování ošetřovatelské péče. Dalším podstatným faktorem, který ovlivňuje kvalitní ošetřovatelskou péči a vytváří rozdíl mezi teorií a praxí, je mnohdy samotné převedení teoretických vědomostí do praxe. Práce sestry je často kompromitována s nemožností převést nabyté teoretické poznatky do vykonávané praxe. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že kvalitní ošetřovatelská péče je poskytována do určité míry. Úroveň poskytované péče ovlivňuje mnoho dalších faktorů, kromě již výše zmiňovaných a to např. míra dodržování etického kodexu, nevyužívání a neznalost koncepčních modelů, dostatečné množství materiálu na poskytování ošetřovatelské péče, kvalitní komunikace mezi sestrou a pacientem a dodržování práv pacientů. Práce je tvořena jako informační zdroj především pro zdravotnické profese, jenž poukazuje na rozdíl mezi teorií a praxí, kterému je potřeba věnovat pozornost.
Role a činnosti všeobecných sester při poskytování domácí zdravotní péče
Škvorová, Kristýna ; Nikodemová, Hana (vedoucí práce) ; Tomová, Šárka (oponent)
Záměrem bakalářské práce na téma "Role a činnosti všeobecných sester při poskytování domácí zdravotní péče" je přinést stručný přehled činností, které sestry v domácí péči vykonávají, jejich role a také problémy, se kterými se sestry v domácí péči musí vypořádat zmapováním již publikované, odborné literatury a pokusit se zjistit, jaký vliv má věk a vzdělání sester na poskytování péče v domácím prostředí. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část je zaměřena na koncept domácí péče a její historii, vymezuje role sester v domácí péči a zabývá se ošetřovatelským procesem v domácí péči. Dále je věnována pozornost pozitivům a negativům práce v domácí péči a dodržováním standardů a kvality v domácí péči. Empirickou část tvoří průzkumné dotazníkové šetření, které bylo aplikováno u všeobecných sester v agenturách domácí zdravotní péče v Ústeckém a Středočeském kraji. Získaná data jsou prezentována v tabelárních a v grafických přehledech. Klíčová slova: domácí péče, ošetřovatelství, rodina, agentury domácí péče, domácnost, všeobecná sestra
Vliv rozdílu teorie a praxe ošetřovatelství na kvalitu péče
ZIMMERMANNOVÁ, Daniela
Tato práce se zabývá vlivem rozdílu teorie a praxe ošetřovatelství na kvalitu péče. Kvalitní ošetřovatelská péče je základním cílem současného ošetřovatelství. Cílem práce je zjistit míru a způsob poskytování kvalitní péče za současných podmínek. K naplnění cíle práce bylo použito metody kvalitativního výzkumného šetření s využitím polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumná otázka je směřována k zjištění, jakým způsobem a do jaké míry může být poskytována kvalitní péče za současných podmínek. Výzkumný soubor je tvořen kvalifikovanými sestrami a zdravotnickými asistenty pracujícími v nemocnici. Otázky, které byly respondentkám kladeny, byly zaměřeny na např. vzdělání, důležitost praxe, komunikaci, etický kodex apod. Dialogy byly nahrávány a následně přepsány. Analyzovány byly metodou tužka papír. Na základě analýzy odpovědí vzniklo 14. kategorií. Z výsledků šetření vyplynulo že, vzdělání v souvislosti s kvalitní ošetřovatelskou péčí je důležité do jisté míry, ale neopomenutelnou roli má také praxe sestry. Sestra praxí získává více zkušeností a dovedností k realizování ošetřovatelské péče. Dalším podstatným faktorem, který ovlivňuje kvalitní ošetřovatelskou péči a vytváří rozdíl mezi teorií a praxí, je mnohdy samotné převedení teoretických vědomostí do praxe. Práce sestry je často kompromitována s nemožností převést nabyté teoretické poznatky do vykonávané praxe. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že kvalitní ošetřovatelská péče je poskytována do určité míry. Úroveň poskytované péče ovlivňuje mnoho dalších faktorů, kromě již výše zmiňovaných a to např. míra dodržování etického kodexu sester, nevyužívání a neznalost koncepčních modelů, dostatečné množství materiálu na poskytování ošetřovatelské péče, kvalitní komunikace mezi sestrou a pacientem a dodržování práv pacientů. Práce je tvořena jako informační zdroj především pro zdravotnické profese, jenž poukazuje na rozdíl mezi teorií a praxí, kterému je potřeba věnovat pozornost.
Systém praxí žáků zootechnických oborů na středních zemědělských školách
BÚDOVÁ, Alena
Bakalářská práce se věnuje zmapování systému praxí na středních zemědělských školách. Cílem práce je zjistit, jaký systém praxe na středních zemědělských školách je pro žáky nejpřínosnější, který jim nejvíce vyhovuje a zda své teoretické znalosti využijí v praxi. Bakalářská práce se skládá z teoretické části, kde jsou popsány formy a cíle praxe. V praktické části jsou obsaženy výzkumné otázky, jež byly uskutečněny a vyhodnoceny kvantitativní výzkumnou formou dotazníkového šetření mezi žáky SZeŠ Tábor a SOŠ veterinární, mechanizační a zahradnické České Budějovice. Závěrem jsou shrnuty výsledky dotazníkového šetření a je poskytnuto osobní doporučení ke zlepšení praktického vzdělání.
Slavení večeře Páně s dětmi. Teologické předpoklady a současná praxe v Českobratrské církvi evangelické
Bánoci, Martin ; Landová, Tabita (vedoucí práce) ; Beneš, Ladislav (oponent)
Slavení večeře Páně s dětmi. Teologické předpoklady a současná praxe v Českobratrské církvi evangelické. Anotace Diplomová práce se zabývá zkoumáním účasti a přítomnosti dětí na večeři Páně. Hlavním cílem této diplomové práce bylo zjistit, nakolik lze dnes v Českobratrské církvi evangelické najít porozumění pro přijetí dětí kolem stolu Páně, především, zda je účast dětí na večeři Páně v Českobratrské církvi evangelické dostatečně akceptovaná. Ve své první části se věnuji historickému a teologickému pozadí večeře Páně se zaměřením na dobu starozákonní a apoštolů. Tato kapitola řeší otázku: Co je večeře Páně a jaký má vůbec smysl? Druhá část se zabývá problematikou dětí a jejich účastí na večeři Páně. Věnuje se období od rané církve přes středověk k reformaci české i světové. V třetí části této diplomové práce jsou popsány různé pohledy církví nacházejících se na území České republiky. Rozebíraná a komentovaná je převážně jejich současná praxe v dané oblasti. Ve čtvrté části spolu s přílohou se nachází dotazníkové šetření, statistická a praktická data. Součástí této kapitoly je předpoklad hypotéz a jejich ověření. V dané problematice jsem analyzoval, jaká je praxe v Českobratrské církvi evangelické ohledně účasti dětí na večeři Páně. V předposlední kapitole najdeme nejrůznější argumenty současné doby pro a...
Nácvik střelby mimo led s následujícím transferem na led v kategorii starších žáků
Loskot, Jiří ; Arnošt, Pavel (vedoucí práce) ; Vojta, Zdeněk (oponent)
Nácvik střelby mimo led s kategorii starších žáků. dostupné literatury teoreticky zmapovat metodiku střelby po ruce v Nabyté informace následně využít pro sestavení průpravného programu střelby po teoretické práci byla použita metoda rešerše sloužící k z české a zahraniční literatury o tématu střelba v Klíč lední hokej, střelba po ruce, nácvik
Možnosti využití kulturně specifických modelů v současném ošetřovatelství
BARNÁŠOVÁ, Lucie
Multikulturní ošetřovatelství je koncept, jehož počátek může být vysledován do 50. let minulého století. Započal díky Madeleine Leiningerové a od té doby se dál úspěšně vyvíjí. Kvůli němu započala celá řada modelů zaměřujících se na tento aspekt ošetřovatelství. Prvním cílem této práce je analyzovat dostupnou literaturu týkající se využití kulturně specifických modelů. Druhým je zmapovat možnosti využití kulturně specifických modelů v současném ošetřovatelství. A posledním cílem je vytvořit informační materiál týkající se možnosti využití kulturně specifických modelů v současném ošetřovatelství. Nejprve tato práce popisuje některé teoretické základy co je to kultura a jiné pojmy s ní spojené. Pak popisuje 7 kulturně specifických modelů model Leiningerové, model Gigerové-Davidhizarové, Blochův průvodce, model Campinhy-Bacotové, model Papadopoulosové, Tilkiové, a Taylorové, model Purnella a jako poslední model Schimové, Doorenbosové, Benkertové a Millerové. Po popsání teoretických základů mapuje tato práce využití kulturně specifických modelů v praxi. K tomu byly použity knižní i internetové zdroje. Skrze ně jsme získali data o četnosti použití těchto modelů a o tématech, na která se zaměřovaly. Tato práce pak tyto data shrnuje a poukazuje na možné využití kulturně specifických modelů v ošetřovatelství v zahraničí, stejně tak jako místně. Tato práce je navržena tak, aby sloužila jako informační materiál pro studenty zdravotnických oborů a stejně tak již pracující sestry.
Dramatická výchova jako podpora sociálního klimatu třídy se zaměřením na kooperaci žáků
Špalová, Veronika ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na rozvoj kooperativních dovedností v rámci jednoho vybraného ročníku základní školy, které vedou ke zlepšení klimatu třídy. Nástrojem pro splnění cíle si vybírá metody dramatické výchovy. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část vychází z psychologických obsahů, charakterizuje kooperaci, věnuje se kooperativnímu učení a roli učitele. Odůvodňuje potřebu rozvoje kooperace žáků. O dramatické výchově pojednává ve spojení s kooperací a popisuje její metody a cvičení. K praktické části je využit kvalitativní výzkum pro sledování, analyzování, realizování a reflektování spolupráce ve třetí třídě základní školy. Tato práce hledá možnosti využití dramatických metod jako nástroje pro rozvoj kooperativních dovedností žáků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   začátekpředchozí45 - 54dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.