|
Tvorba výukových materiálů s multimediální podporou se zaměřením pro výuku jazyků
LIŠKA, Pavel
Diplomová práce ?Tvorba výukových materiálů s multimediální podporou se zaměřením pro výuku jazyků? soustředí pozornost na problematiku produkce výukových materiálů za využití dostupného technologického zázemí (softwarů, interaktivní tabule, počítače, projektoru, přenosných paměťových médií atd.) K řešení zadání diplomové práce bylo zapotřebí vyhledat a projít již vytvořené sady výukových materiálů dostupných široké veřejnosti a volně stažitelných z internetu; vytvořit na základě těchto získaných informací, potřeb a materiálů nové výukové sady, které budou v korespondenci s potřebami současného rámcového vzdělávacího programu pro základní školy a také s uplatněním mezipředmětových vztahů. Cílem diplomové práce je také metodika vytvoření digitálního portfolia, které si žáci budou moci nést po celou dobu svého studia na různých typech paměťových médií, a to nejen na 1. stupni základní školy. Očekávaná využitelnost byla ověřena v rámci souvislé praxe či různých jiných praxí, které jsou součástí studia a také díky spolupráci s vyučujícími. Přínosem této diplomové práce by měla být použitelná sada materiálů přiložená na CD s metodikou pro učitele 1. stupně základních škol.
|
|
Uplatnění ICT v nových formách a metodách výuky
Pryl, David ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
Tato práce je zaměřena na analýzu a popis nových forem výuky. Jedná se o nové formy využití a uplatnění informačních a komunikačních technologií ve výuce a v prostředí elektronického vzdělávání. Využití multimediálních dat, virtuálních tříd a jiných prostředků pro výuku v digitální formě, které lze využít v klasické prezenční výuce nebo jako možnost výuky formou samostudia. Výsledkem této práce by měl vzniknout ucelený přehled nových technologií, které lze využít v procesu vzdělávání.
|
|
Příprava učitele německého jazyka na práci s interaktivní tabulí.
WICHE, Hubert
Práce má cíl zohlednit využití interaktivních tabulí v moderní výuce cizích jazyk?, zvlášt? pak jazyka n?meckého. V teoretické ?ásti bude podána stru?ná charakteristika možností využití interaktivních tabulí: jaké druhy softwaru lze použít pro napln?ní konkrétních výukových cíl? a jaká jsou omezení t?chto program?. Praktická ?ást se zam??í na efektivní využívání IWB (interaktivní tabule) a demonstruje, co je nezbytné pro efektivní práci na IWB: tvorba nového cvi?ení, slajdu, a celého ?pracovního sešitu?.
|
|
Interaktivní výuka tématu Slovní úlohy na ZŠ
ČÍHALOVÁ, Jiřina
Hlavním cílem mé diplomové práce je vytvoření pracovních listů pro výuku ?Slovní úlohy? s pomocí interaktivní tabule a s využitím počítače na vybrané základní škole. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V první části se zabývám možnostmi využití počítačů ve výuce a interaktivní tabule ve výuce matematiky. Dále zmiňuji pojem učebnice, interaktivní učebnice a vlastní porovnávání učebnic. Druhou část tvoří mnou vytvořené pracovní listy pro interaktivní tabuli, jejich ovládání a jednotlivé příklady. Dále se ve druhé části zabývám aplikací vytvořených pracovních listů ve výuce žáků 9. ročníku základní školy. V závěru jsem uvedla výsledky a poznatky, které jsem během výuky získala.
|
|
Využití interaktivní tabule při hodinách angličtiny na 2. stupni ZŠ
KOVÁŘOVÁ, Hana
Tato diplomová práce se zaměřuje na využití interaktivní tabule při hodinách angličtiny na 2. stupni ZŠ. V teoretické části se zaměřím na popis interaktivní tabule, rozvoj a popis jednotlivých řečových dovedností (poslech, mluvení, čtení, psaní) a jazykových prostředků (gramatika, výslovnost). V praktické části se budu věnovat přípravě několika hodin. Z pozorování, jak dané hodiny proběhly, z rozhovoru s učiteli a z dotazníkového šetření mezi žáky stanovím závěr, pro výuku kterých konkrétních jazykových prostředků a řečových dovedností je dobré interaktivní tabuli využívat.
|
|
Návrh pracovních listů pro výuku matematiky na ZŠ a SOU - vybrané kapitoly - Základy statistiky
POVJAKALOVÁ, Marie
Hlavním cílem mé diplomové práce je vytvoření pracovních listů pro výuku matematického celku {\clqq}Základy statistiky`` s pomocí interaktivní tabule a počítače a zjistit, jak interaktivní výuka pomáhá žákům v komplexním procesu vzdělávání. Práce je rozdělena na tři části. V první části se zabývám teorií motivace a různými aktivizujícími metodami výuky, zvláště pak metodou projektové výuky. Ve druhé části jsem provedla rozbor současného stavu využívání počítačů a interaktivní tabule ve výuce matematiky. Třetí, praktickou část, tvoří pracovní listy pro interaktivní tabuli, které jsem samostatně vytvořila, a projekt. Dále se ve třetí části zabývám aplikací vytvořených pracovních listů ve výuce žáků 2. ročníku středního odborného učiliště a jejich porovnáním s výukou klasickou. V závěru jsem uvedla výsledky a poznatky, které jsem během výuky získala.
|
|
Výuka slovní zásoby pomocí interaktivní tabule
BUTOROVÁ, Zuzana
Cílem této diplomové práce je připravit a prakticky vyzkoušet prezentaci a následné procvičení slovní zásoby pomocí interaktivní tabule. Témata slovní zásoby vychází z RVP a jsou určena pro 6. ročník ZŠ. Jako základní používaná učebnice je Way to Win 6, která právě z RVP vychází. Na základě nastudované odborné literatury jsem připravila metodicky správné prezentace, které se týkají jak významu, tak mluvené a psané formy, a procvičovací aktivity jednotlivých tematických celků, díky kterým budou žáci schopni novou slovní zásobu použít aktivně.
|
|
VÝUKA VYBRANÝCH TÉMAT PRO VÝUKU MATEMATIKY NA ZŠ S INTERAKTIVNÍ TABULÍ - ČÍSELNÉ OBORY
BACHR, Ondřej
Anotace Ve své diplomové práci jsem se zabýval celými čísly a jejich výukou pomocí počítače a interaktivní tabule. Vlastní diplomová práce je rozdělena na tři části, a to teoretickou, dotazníkové šetření a praktickou. V první teoretické části jsem se zabýval vyučovacími zásadami, způsobem prověřování vědomostí, dovedností a návyků žáků a možnostmi využití počítače ve výuce zaměřené na práci s interaktivní tabulí. Druhou část tvoří mé vlastní dotazníkové šetření, které jsem provedl na vybraných ZŠ. Jeho úkolem bylo zjistit přítomnost a využití interaktivních tabulí a zdokumentovat poznatky učitelů při využívání této pomůcky. Třetí praktická část obsahuje mnou vytvořené pracovní listy pro interaktivní tabuli a jejich užití ve výuce 7. ročníku na ZŠ. Dále jsou zde uvedeny poznatky a zjištění, které jsem v průběhu vlastní výuky získal.
|
|
Návrh pracovních listů pro výuku matematiky na ZŠ a SOU, vybrané kapitoly - procenta, osová souměrnost
KRÁTKÁ, Lenka
Ve své diplomové práci se zabývám procenty a osovou souměrností a jejich výukou s využitím počítače. Konkrétně se jedná o výuku pomocí interaktivní tabule. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V první části se zabývám různými metodami výuky, možnostmi využití počítačů ve výuce a také možnostmi interaktivní tabule obecně. Druhou část tvoří mnou vytvořené pracovní listy pro interaktivní tabuli a jejich aplikace ve výuce žáků 2. ročníku středního odborného učiliště. V závěru jsou potom uvedeny výsledky a poznatky, které jsem během této výuky získala.
|
|
Využití interaktivní tabule ve výuce němčiny na ZŠ
KOCHRDOVÁ, Petra
Diplomová práce s názvem Interaktivní tabule ve výuce němčiny na ZŠ by měla představit moderní pomůcku - interaktivní tabuli a možnosti jejího využití při výuce německého jazyka na základní škole. Technický rozvoj jde neustále dopředu a interaktivní tabule přináší do výuky nové možnosti. V teoretické části jsou zmíněni někteří výrobci a typy interaktivních tabulí i příslušenství, které je možno dokoupit. Dále jsou zmíněny interaktivní učebnice, portály a materiály dostupné na internetu. Je zde také návod na obsluhu interaktivní tabule, který by mohl vyučujícím první setkání s interaktivní tabulí ulehčit. Cílem diplomové práce je zjistit, zda lze interaktivní tabuli funkčně využívat ve výuce němčiny a v čem spočívá přínos jejího využívání.
|