Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  začátekpředchozí43 - 52dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti rehabilitace dětského tištěného časopisu v době digitálních médií
JEŽKOVÁ, Blanka
Tato diplomová práce je tvůrčím projektem, který si klade za cíl vytvoření modelového časopisu pro děti mladšího školního věku, který by dětského čtenáře co nejkomplexněji kultivoval. Obsah tohoto časopisu vychází z předchozí teoretické analýzy potřeb dětí a počítá s jejich sociokulturním specifikem- soužitím s digitálními technologiemi. Na tyto formulované požadavky se následně snažím v práci nalézt odpovědi v podobě současných pedagogických trendů a s jejich využitím v praxi pak podávám návrh konkrétního produktu, který tyto jevy reflektuje.
Etická výchova ve druhém období prvního stupně základní školy
ANGEROVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá problematikou zavádění doplňujícího oboru etické výchovy do osnov ZŠ. Práce je zaměřená na 2. období (4. 5. třída) základní školy, které definuje RVP ZV. Teoretická část práce se věnuje vysvětlení výchozích koncepcí etické výchovy, především R. R. Olivara, na kterého navazoval L. Lencz. Dále se zabývá možnostmi zavádění etické výchovy do ŠVP a analýzou očekávaných výstupů etické výchovy ve druhém období ZŠ. Jádro tvoří aplikační část, ve které je zpracována část očekávaných výstupů vzdělávacího oboru Etická výchova pro 2. období. Cílem bylo ukázat učitelům, kteří začínají s etickou výchovou, jak je možné naplnit hodiny.
Hodnotová východiska etické výchovy a jejich konfrontace s hodnotovou orientací mladé generace
Syslová, Jitka ; Šubrová, Anežka (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
ANOTACE: Bakalářská práce "Hodnotová východiska etické výchovy a jejich konfrontace s hodnotovou orientací mladé generace" se zabývá motivy zavedení předmětu Etická výchova do výuky základních škol, jejími obsahy, cíli, metodami a východisky v kontextu současné postmoderní společnosti. Těžištěm práce je srovnání výchozích hodnot předkládaných tvůrci koncepce etické výchovy s interpretovanými daty sociologického výzkumu současných hodnotových orientací společnosti České republiky. Klíčová slova: Etika, výchova, etická výchova, hodnota, hodnotová orientace, hodnotová východiska, mladá generace
Hodnotový systém žáka na 1. stupni základní školy
Šlapánková, Petra ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Název Hodnotový systém žáka na 1. stupni základní školy Anotace Diplomová práce se zabývá hodnotovým systémem žáků 1. stupně základní školy. Stručně charakterizuje pojem hodnota z hlediska různých vědních disciplín a popisuje proces jeho utváření, dále se zabývá pojmem hodnotový systém. Zabývá se vlivem prostředí na utváření hodnotového systému žáků a mapuje současný stav učiva týkajícího se této problematiky. Praktická část poukazuje prostřednictvím dotazníkového šetření na aktuální stav hodnotové orientace dětí ve spojitosti s experimentem prováděným pomocí lekcí dramatické výchovy. Klíčová slova hodnoty, hodnotový systém, morální chování, etická výchova, utváření hodnot, dramatická výchova v procesu ovlivňování hodnotové orientace
Etická výchova
Krampotová, Milada ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Kotas, Jan (oponent)
Tématem diplomové práce je nově zavedený předmět Etická výchova v školství České republiky. Etická výchova je definována jako projekt výchovy k prosociálnímu jednání. Diplomová práce uvádí základní výchovné cíle tohoto projektu, analyzuje jeho jednotlivé výchovné složky: obsah, metody, styl, tematické okruhy. Zabývá se průběhem zavádění Etické výchovy do našeho školství, v jakém společenském kontextu se Etická výchova vyvíjela, jak je začleněna do dokumentů Rámcového vzdělávacího programu a jak probíhá morální vývoj člověka z hlediska psychologie. Etická výchova je hodnocena z pohledu křesťanské etiky, přirozeného mravního zákona, jeho univerzálních principů a východisek.
Uplatnění prvků etické výchovy v praktickém vyučování
Stryjová, Jolanta ; Hanušová, Marie (vedoucí práce) ; Jana, Jana (oponent)
Bakalářská práce s názvem Uplatnění prvků etické výchovy v praktickém vyučování je zaměřena na analýzu současné situace uplatňování etické výchovy ve vyučování a celkové morální úrovně žáků středních škol. Průzkumnou metodou v této práci bylo zvoleno vlastní šetření v podobě dotazníku. Bylo zjištěno, že v současnosti není výuka etiky dostatečná, jelikož morální uvědomění žáků je nízké a většina z nich je velice pasivní vůči společnosti a své vlastní budoucnosti. Téma výuky etiky je velice rozsáhlé, avšak na základě zjištění bylo doporučeno zvýšit povědomí pedagogů o této problematice, a také zvýšit celkovou časovou dotaci na výuku etiky, dokonce zařadit etiku mezi povinné předměty na středních školách.
Etický aspekt v předškolním vzdělávání
JAROŠOVÁ, Hana
Smyslem práce je poukázat na význam cílené etické výchovy v mateřské škole a zjistit, jaký vliv na rozvoj etických postojů dětí může mít práce s příběhy. V teoretické části je popsán morální vývoj dítěte předškolního věku. Představeny jsou nejvýznamnější psychologické koncepce morálního vývoje, zvláště Piagetova a Kohlbergova. Teoretická část dále přibližuje postavení Etické výchovy v našem systému vzdělávání, její hlavní principy a výchovný program. Praktická část popisuje a reflektuje vzdělávací program založený na příbězích s etickým obsahem. Program byl zrealizován v křesťanské třídě mateřské školy a může být inspirativní pro práci v předškolním vzdělávání. Některé z příběhů budou využity při tvorbě metodiky Etické výchovy pro mateřské školy.
Etická témata v předškolním vzdělávání
SVITÁKOVÁ, Alena
Práce je zaměřená na problematiku etického vzdělávání v českých mateřských školách a na prvním stupni škol základních. V teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy, charakterizován předškolní a mladší školní věk z hlediska psychologického a z hlediska vývoje mravního. V následujících kapitolách se práce věnuje historickému vývoji mravní výchovy na školách od Jana Amose Komenského po současnost. Metodická část popisuje cíle a metody etické výchovy definované podle Pavla Vacka ve srovnání s Prof. PhDr. Zdeňkem Matějčkem, CSc. Dále se zaměřuje na témata etické výchovy podle R: Roche Olivara a využitelností etické výchovy při naplňování klíčových kompetencí dětí podle "Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání". Záměrem výzkumu je dotazníkové šetření a zjištění, do jaké míry je podle respondentů etická výchova důležitá a jaká témata vidí pedagogové pro děti a žáky jako nejvíce přínosná. Z výsledků je dobře patrné, že současní pedagogové považují etickou výchovu za důležitou, ale cíleně s ní většinou nepracují. Za nejdůležitější témata považují ty, jež vedou děti k prosociálnímu chování.
ETICKÁ VÝCHOVA A JEJÍ VÝCHODISKA VE SROVNÁNÍ S PRAXÍ ETICKÉ VÝCHOVY V SLOVENSKÉ A ČESKÉ REPUBLICE
SPIŠÁKOVÁ, Mária
Práce se zabývá východisky etické výchovy ve srovnání s praxí etické výchovy v Slovenské a České republice. První část práce popisuje filosofická, pedagogická a psychologická východiska vyučovacího předmětu s názvem etická výchova a zamýšlí se nad nimi. Uvádí chronologický přehled etických teorií a srovnání jejich základů morálky. Zabývá se filosofií výchovy a dialogem jako principem vyučování. Představuje Piagetovu teorii morálního vývoje dítěte, uvádí stadia morálního usuzování podle Kohlberga a charakterizuje Franklovu logoterapii. Druhá část práce analyzuje a srovnává přístupy k etické výchově v primárním a sekundárním vzdělávání na Slovensku a v České republice vzhledem k východiskům etické výchovy uvedeným v první části práce. Představuje slovenský koncept Olivarovy prosociální výchovy, činnost Etického fóra ČR a program Filozofie pro děti.
Proces rozhodování v etickém kontextu jako výchovný úkol u žáků 8. a 9. tříd
RAZIMOVÁ, Veronika
Práce představuje proces rozhodování v etickém kontextu jako úkol výchovy a zohledňuje při tom především žáky 8. a 9. tříd. Dílčí otázky, na které se práce postupně soustředí při sledování hlavního cíle, můžeme formulovat takto: Jakým způsobem je pubescent schopen uvažovat o možnostech svého jednání a co může jeho uvažování ovlivňovat? Jakým způsobem mu v tom můžeme jako vychovatelé pomoci? Do jaké míry je naše konkrétní rozhodování opravdu svobodné? Existují nějaká pravidla, která je nutné při rozhodování dodržovat? Jaké problémy při rozhodování vyvstávají v současném "kompetenčním přístupu" ve vzdělávání? Na základě shrnutí poznatků z vývojové oblasti, filosofie výchovy a etiky dochází práce k závěru neudržitelnosti současného vzdělávacího systému, zejména v oblastech mravních hodnot a postojů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   začátekpředchozí43 - 52dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.