Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 136 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Odborná způsobilost osob praktikujících canisterapii napříč organizacemi
KAŠÍKOVÁ, Marie
Bakalářská práce se zabývá odbornou způsobilostí canisterapeutů napříč organizacemi. Poukazuje na vzdělání a výcvik, které museli canisterapeuti v jednotlivých organizacích absolvovat. V teoretické části jsou obsaženy pojmy zooterapie a canisterapie. V úvodní části bakalářské práce se zabývám historií těchto pojmů, terminologií v zooterapii, metodami a formami canisterapie. Další kapitoly vysvětlují pojmy jako canisterapeutický pracovník a tým, a dále obsahují také přípravu psa pro canisterapeutickou zkoušku a v neposlední řadě jeho předpoklady k jejímu úspěšnému složení. V závěru teoretické části se věnuji pojmu polohování a také zmiňuji zastřešující organizace canisterapie, jak celosvětové, tak i v České republice. Cílem praktické části bylo zjistit, jak se liší odborná způsobilost canisterapeutů napříč organizacemi v Českých Budějovicích, Třebíči a Jihlavě. Pro tuto část byl zvolen kvalitativní výzkum. Výsledky byly zjišťovány prostřednictvím metody dotazování a techniky polostrukturovaného rozhovoru. Byly sestaveny dvě hlavní výzkumné otázky. VO1: Jakým výcvikem prošli canisterapeuti v jednotlivých organizacích? A VO2: Jaké vzdělání mají canisterapeuti v jednotlivých organizacích? Výzkum byl realizován na základě osobního setkání se šesti canistereaputy, z nichž každý dělal canisterapeutickou zkoušku se psem u jiné organizace, přičemž tři canisterapeuti působili v Třebíči, jeden v Jihlavě a dva v Českých Budějovicích. Výsledky byly zpracovány pomocí otevřeného kódování. Tato práce by mohla být přínosná pro organizace, aby si pro účely praktikování canisterapie ve svém zařízení vybíraly canisterapeuty s patřičným vzděláním, výcvikem a zkušenostmi.
Canisterapie u dětí předškolního věku se zrakovým postižením
SOUKANÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá přínosem canisterapie pro děti předškolní věku se zrakovým postižením z pohledu všech účastníků, které tento proces přímo i nepřímo ovlivňuje, tj. dětí, jejich rodičů, pedagožky a terapeutky. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku zraku a zrakového postižení. Také je zde popsaný vývoj dítěte se zrakovým postižením od raného po předškolní věk. Dále je práce orientovaná na systém vzdělávání pro děti předškolního věku se zrakovým postižením. Na závěr se zaměříme na charakteristiku canisterapie. V praktické části vycházíme z polostrukturovaných rozhovorů se všemi účastníky procesu. Cíl bakalářské práce se zaměřuje na to, jaký přínos má canisterapie pro děti předškolního věku se zrakovým postižením. Výzkumné otázky směřují především k tomu, jaký názor mají účastníci na canisterapii a jaké byly reakce dětí na canisterapii. Bakalářská práce je určena jak speciálním pedagogům a pedagogickým pracovníkům, tak i odborníkům z řad široké veřejnosti, kteří se o danou problematiku zajímají.
Pes jako reminiscenční stimul.
Suková, Markéta ; Čížková, Hana (vedoucí práce) ; Dočkal, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce představuje základní vhled do problematiky vzpomínání a reminiscence s cílem naplánovat, zrealizovat a zhodnotit reminiscenční program s canisterapeutickými prvky v Senior Residence Klamovka. Obsahem jsou nejen teoretická východiska, ale především postup příprav, samotné realizace a celkového zhodnocení ojedinělého programu tohoto typu. Bylo sestaveno šest reminiscenčních setkání, jejichž obsah směřoval k tématu "psi v mém životě". Nepostradatelnými subjekty pro možné vyzkoušení programu byly reminiscenční terapeut, canisterapeut, autorka práce a hlavně klienti Senior Residence Klamovka, v jejichž prostorách se vše odehrávalo. Cyklus šesti reminiscenčních setkání s využitím terapeutického psa probíhal od dubna do června 2017. Po jeho odzkoušení vyšlo najevo, že zvolená témata s využitím terapeutického psa dokázala podpořit příjemnou atmosféru během setkání a samotné vzpomínání seniorů. Jako velký nedostatek se ukázal neadekvátně zajištěný vhodný počet vzpomínajících. Velké počty přítomných mnohdy narušovaly harmonii celého setkání.
Integrační pobyt se zaměřením na canisterapii jako nástroj posilování sociálních kompetencí dětí intaktních a dětí se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním
Zajícová, Zuzana ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Práce se zaměřuje na oblast integračního pobytu se zaměřením na canisterapii jako nástroje posilování sociálních kompetencí dětí intaktních a dětí se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním. Teoretická část se zabývá problematikou trávení volného času dětí a mládeže s důrazem na možnosti zapojení dětí se speciálními potřebami do volnočasových aktivit. Dále se práce věnuje historickému vhledu integračních tendencí v českých zemích, vymezení pojmů integrace a inkluze a v neposlední řadě též oblasti výkonu aktivit a terapie za přítomnosti psa. Výzkumná část práce, realizovaná formou dotazníku, si klade za cíl zjistit zmapovat vývoj sociálních kompetencí intaktních dětí, dětí se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním v průběhu integračního pobytu se zaměřením na canisterapii. KLÍČOVÁ SLOVA volný čas, integrace, inkluze, zdravotní postižení, sociální znevýhodnění, canisterapie
Canisterapie v Centru Bazalka, o.p.s.
POPELOVÁ, Marcela
Bakalářská práce se zabývá tématem Canisterapie v Centru Bazalka, o.p.s.. V práci popisuji průběh canisterapie v zařízení. Dále hodnotím přínosy canisterapie z pohledu pracovníků a klientů. Canisterapie probíhá skupinovou formou u dospělých klientů s kombinovaným postižením. Práce také mapuje silné, slabé stránky, příležitosti a rizika při poskytování canisterapie. Cílem mé bakalářské práce bylo zhodnotit poskytování canisterapie v Centru Bazalka,o.p.s. v Českých Budějovicích u dospělých klientů a klientek s kombinovaným postižením, a to za prvé z pohledu pracovníků a za druhé z pohledu klientů a klientek 18+. Pro výzkum byla využita kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor byl tvořen pěti klienty a pěti pracovníky. Z výsledků vyplynulo, že klienti hodnotí canisterapii kladně. Všichni zvolili, že se v přítomnosti psa cítí dobře. Získali jsme také odpovědi na to, jaké aktivity se psem klienti preferují. Z rozhovorů se zaměstnanci je zajímavé hodnocení přínosů canisterapie. Nejvíce popisovaný přínos je ve zlepšení psychického stavu klientů, v obohacení prostředí o nové podněty a v motivaci k činnosti. Bakalářskou práci bude možné využít jako zdroj informací pro canisterapeuty jak vést canisterapii u klientů s kombinovaným postižením. Zařízení může využít podněty pro zlepšení terapie. Výsledky také slouží jako zpětná vazba pro stávající canisterapeutický tým.
Poskytování zooterapie v nemocnici z pohledu pacientů a pacientek
KYMLOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá tématem zooterapie poskytované v nemocnicích z pohledu pacientů a pacientek. Mapuje poskytování zooterapie v nemocnicích Jihočeského kraje a jejího přínosu pro pacienty. Teoretická část je věnována popisu zooterapie a základní terminologii, jsou zde uvedeny základy jejího vývoje, rozdělení podle druhu zvířete, metod a forem, možnosti využití a přínosu pro klienty. V poslední kapitole teoretické části jsou popsána specifika, která se vážou na poskytování zooterapie v nemocnici. Hlavním cílem bakalářské práce bylo zmapovat poskytování zooterapie jako podpůrné léčebné metody psychosociálního zdraví z pohledu pacientů a pacientek na lůžkových odděleních nemocnice. Pro dosažení tohoto cíle byly sestaveny dvě hlavní výzkumné otázky. Zvolen byl kvalitativní výzkum, dále byla využita metoda dotazování a technika polostrukturovaných rozhovorů. Pro tyto rozhovory byly určeny dva výzkumné soubory. První výzkumný soubor je tvořen pacienti dlouhodobě hospitalizovanými na lůžkových odděleních nemocnic v Jihočeském kraji, kteří se minimálně jednou zúčastnili zooterapie v nemocnici. Druhý výzkumný soubor byl tvořen pracovníky, kteří se podíleli na zajišťování poskytování zooterapie. Výsledky byly zpracovány pomocí otevřeného kódování. Z výzkumu vyplynulo, že je zooterapie pacienty velmi vítaná a je pro ně přínosná zejména tím, že pacientům poskytuje vhodné přerušení nemocniční rutiny a kvalitní trávení volného času. Zooterapie dále zlepšuje náladu, umožňuje sociální kontakt a je pro pacienty motivačním prvkem. Výzkum také ukázal, že možnosti zooterapeutických týmů mohou být v současných podmínkách České republiky omezené (například časově, finančně, kapacitně), proto nedochází k využití veškerého potenciálu, který by zooterapie pro pacienty mohla mít. Tato práce může posloužit nejen široké veřejnosti, která má o téma zooterapie zájem, ale i zooterapeutům, kteří se zajímají o poskytování zooterapie v nemocnicích, nebo by chtěli získat na zooterapii náhled ze strany pacientů a pacientek.
Canisterapie a její využití v zařízeních pro děti se zdravotním postižením
SAMCOVÁ, Radka
Bakalářská práce se zabývá canisterapií a jejím využívání v zařízeních pro děti se zdravotním postižením. Hlavním cílem práce je zmapovat využití canisterapie v zařízeních pro děti se zdravotním postižením v Jihočeském kraji a zjistit, jaké canisterapeutické metody využívají zařízení pro děti se zdravotním postižením. Teoretická část se zaměřuje na definování zdravotního postižení, podrobněji se věnuje každému typu postižení. Dále canisterapií jako takové a zařízeními pro děti se zdravotním postižením, která pracují v rámci konceptu ucelené rehabilitace. V praktické části se věnuje výzkumu využití canisterapie ve vybraných zařízeních, která byla vybrána v předvýběru, splňující společná kritéria. Byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu vedená formou polostandardizovaných rozhovorů. Informace, které vyšly z rozhovorů byly tříděny otevřeným kódováním, z těchto podkladů byly vyvozeny dílčí závěry k jednotlivým výzkumným okruhům. V rámci výzkumných otázek a první podkategorie proběhlo seznámení s terapeuty a jejich zkušenostmi, dle čeho si vybírají, kde budou canisterapii provádět a dle čeho volili výběr psa a případně budou do budoucna volit. Dále bylo zjištěno, že v daných zařízeních se praktikuje canisterapie v rámci školy či sociální služeb, spolupráce se zdravotnickým úsekem je minimální. Zjištění, že o terapii je velký zájem, je velmi potěšující. Z důvodu nedostatku terapeutů ji bohužel nejde praktikovat častěji, což se snad v budoucnu zlepší. Mezi další závěry patří, že způsobilost a souhlas s canisterapií podepisují rodiče, bez čehož děti nemohou terapii absolvovat. Jaké metody se v které službě častěji používají a že forma skupinová je upřednostněna před individuální z hlediska ekonomického, tak časového. Dílčím zjištěním je, že terapie v rámci dobrovolnictví od dobrovolníků z Výcvikového canisterapeutického sdružení Hafík, z.s., je pro daná zařízení zdarma. Z nedostatku času a prostoru není možná individuální terapie a po terapii návaznost na další terapie jako je fyzioterapie či logopedie, při tom by terapeuti byli rádi, kdyby se toto v průběhu mohlo zlepšit.
Aktivity a terapie za asistence psa (canisterapie) ve speciální pedagogice
BRÁZDOVÁ, Pavla
Tato bakalářská práce se zaměřuje na canisterapii nebo aktivity a terapie za asistence psa, a to konkrétně v oblasti speciální pedagogiky. Cílem práce je zmapovat možnosti a limity aktivit a terapií za asistence psa ve školských zařízeních z pohledu speciálních pedagogů. Pomocí výzkumných otázek bylo zjištěno, jakým způsobem probíhají aktivity a terapie za asistence psa ve školských zařízeních z pohledu speciálního pedagoga a jaké jsou jejich zkušenosti s těmito aktivitami a terapiemi. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části se seznámíme se současným stavem v této oblasti. Je rozdělena na tři okruhy. V prvním okruhu jsou definovány základní pojmy canisterapie, historický vývoj, její metody a formy a specifikace canisterapeutického týmu. Druhý okruh je zaměřen na speciální pedagogiku, její dělení a druhy zařízení. Ve třetím okruhu dochází ke vzájemnému propojení canisterapie a speciální pedagogiky, zaměřuje se na děti s postižením jako na klienty canisterapie. Praktická část práce je tvořena výzkumem, u kterého byla použita kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování. Výzkumný soubor byl tvořen speciálními pedagogy či vychovateli ze speciálních škol či školských zařízení v Jihočeském kraji. S respondenty byl uskutečněn polostrukturovaný rozhovor, jehož struktura byla sestavena na základě předem stanovených cílů a výzkumných otázek bakalářské práce. Z výzkumu vyplývá, že se ve speciálních školách a školských zařízeních využívají canisterapeutické metody AAA a AAT, forma bývá návštěvního charakteru, a to skupinová i individuální. Zkušenosti speciálních pedagožek a vychovatelek s canisterapií jsou pozitivní. Přínosy canisterapie jsou zpestření výuky, aktivizace dětí, uvolnění, relaxace, zlepšení motoriky a komunikačních dovedností či zvýšení sebevědomí dětí. Negativa canisterapie vidí v nedostatku canisterapeutických týmů.
Vybrané techniky v canisterapii u dětí se zdravotním postižením
SOUSTRUŽNÍKOVÁ, Lucie
Canisterapie je jednou z metod rehabilitace, která slouží k podpoře psychosociálního zdraví lidí všech věkových kategorií, při níž se využívá vztahu mezi člověkem a psem. Práce se zabývá technikami canisterapie u zdravotně postižených dětí. Cílem mé bakalářské práce je zjistit, jaké techniky se nejvíce používají v centru Bazalka, o. p. s. a sdružení Hafík, z. s. a do jaké míry se mění zdravotní stav dětí se zdravotním postižením na základě canisterapie. Teoretická část je věnována historií canisterapie, technikami v canisterapii u zdravotně postižených dětí. Dále je v práci charakterizován vývoj zdravého dítěte a dítěte se zdravotním postižením ve věku od 3 do 7 let. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem, který byl uskutečněn rozhovorem s dobrovolníky, kteří zjišťovali, zda se zlepšil zdravotní stav dětí při absolvování technik canisterapie a jak často navštěvují dobrovolníci zařízení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 136 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.