Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  začátekpředchozí40 - 49  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávání a osobnostní rozvoj
Mrázková, Lucie ; Kříž, Josef (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá teoretickými znalostmi procesu vzdělávání zaměstnanců v organizaci a jejich osobnímu rozvoji, stejně tak i praktickým přístupem k procesu vzdělávání zaměstnanců Města Rakovníka pracujících na Městském úřadu v Rakovníku, který je úřadem obce s rozšířenou působností a v tomto rozsahu zajišťuje výkon státní správy. Literární rešerše ve své první části charakterizuje řízení lidských zdrojů, osobnost člověka a podrobně popisuje proces celoživotního vzdělávání a osobnostního rozvoje, motivaci a podnikové vzdělávání. V její druhé části je definován zákonem stanovený postup vzdělávání úředníků územních samosprávných celků. Praktická část se skládá z popisu organizace Městského úřadu Rakovník, jeho činnosti a působnosti, dále pak obeznámení s organizační strukturou. Na základě studia dokumentů, pozorování a dotazníkového šetření, které řeší pohled úředníků na problematiku jejich dalšího vzdělávání, je provedeno hodnocení úrovně tohoto procesu v organizaci. V závěru jsou zpracovány návrhy na možné zlepšení.
Rozvoj osobnosti manažera z hlediska manažerské kompetence
Martinek, Petr ; Odehnal,, Lubomír (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce je věnována problematice kompetence a osobnostnímu rozvoji vedoucích pracovníků. Je rozdělena do čtyř tématických částí. V první části je zaměřena na problematiku kompetencí, druhá část se věnuje vybrané problematice testování pracovníků, další následný oddíl popisuje možnosti osobnostního rozvoje a vzdělávání zaměstnance. Poslední oddíl je věnován praktické aplikaci poznatků do reálného prostředí a vyvození závěru ve formě doporučených změn.
Význam psychoterapeutického sebezkušenostního výcviku pro praxi v pomáhajících profesích
VALOŠEKOVÁ, Andrea
Tato práce se zabývá otázkou významu dlouhodobého sebezkušenostního psychoterapeutického výcviku pro práci v pomáhajících profesích. Ti, kteří se rozhodnou věnovat se nejpřirozenější lidské činnosti - tedy pomoci druhým - profesionálně, musí počítat s nutností celoživotního vzdělávání, s prací na sobě sama. Ve chvíli, kdy pomáhající pracovník dochází ke zlomovému bodu zjištění zásadního vlivu své práce na osobní život a naopak, může zvážit vstup do sebezkušenostního výcviku. V rámci výcvikového procesu je pak třeba zkoumat své vlastní možnosti a limity ovlivňující nejen práci s klientem, ale i osobní život profesionála.V teoretické části práce jsou uvedeny současné vlivy některých psychoterapeutických směrů na jednotlivé výcvikové modely. Rovněž jsou vyhledávány aktuální možnosti dlouhodobých psychoterapeutických výcviků s důrazem na sebezkušenostní část. Vzhledem k tomu, že výběr je v současnosti velmi obsáhlý, bylo využito základního schématu, který nabízí Tréninkové středisko Fokusu Praha ve svém kurzu "Vyber si svůj psychoterapeutický výcvik". V teoretické části práce jsou dále popsány související etické aspekty pomáhajících profesí. Opomenuta nejsou ani rizika práce například syndrom vyhoření a možnosti, jak mu předcházet. Ve výzkumné části práce jde o zjištění motivačních předpokladů, překážek ke vstupu a vlivu sebezkušenosti na osobní i profesní život terapeuta. Rovněž jsou zkoumány možné zisky pro zaměstnavatele. Z výsledků výzkumné části práce lze usoudit, že vliv sebezkušenosti ve výcviku může být velmi zásadní a v mnohém život profesionála posunuje směrem k osobnostní zralosti, schopnosti empatie, týmové práce a širšímu uplatnění v oboru obecně. Pokud jde o negativní vymezení rozsahu práce, není zkoumáno praktické uplatnění pro praxi psychoterapeuta ani proveden hlubší rozbor supervizní části výcviku.
Motivace organizovaných dětí a mládeže k chovatelství v České republice
JURA, Vlastimil
Práce se zabývá výzkumem motivace organizovaných dětí a mládeže k chovatelství v České republice. Teoretická část popisuje aspekty a účinky chovatelství jako volnočasové aktivity. Specifické výchovné aspekty chovatelských aktivit pro osobnostní rozvoj. Dále popisuje a prochází problematiku chovatelství z hlediska ochrany zvířat a přírody. Praktická část obsahuje přípravu a realizaci výzkumu motivace organizovaných dětí a mládeže z různých chovatelských organizací působících v ČR. Podrobně popisuje a komentuje výsledky provedeného výzkumu a dělí je podle dalších kritérií. Představuje Český svaz chovatelů jako dobrovolnickou neziskovou organizace pracující s dětmi a mládeží a pořádající prestižní mezinárodní soutěž Olympiádu mladých chovatelů.
Přínosy zážitkového vzdělávání pro osobnostní rozvoj jednotlivce
HORTOVÁ, Ilona
Diplomová práce Přínosy zážitkového vzdělávání pro osobnostní rozvoj jednotlivce se zabývá významem zážitkových kurzů a aktivit ve vzdělávání pro osobnostní růst dospělých. Práce je zaměřena na popis okolností, které doprovázejí současné oblasti zážitkového vzdělávání, s důrazem na působení a pedagogický přínos jednotlivce. V práci jsou dále zmíněny principy a metody zážitkového vzdělávání. Vlastním cílem výzkumné práce je definování oblastí osobnostního rozvoje, pro které může zážitková pedagogika připravit vhodné tréninkové prostředí. Výzkumná část práce tak přinese přehled nejdůležitějších oblastí osobnostního rozvoje, které si jednotlivci po absolvování zážitkového programu osvojili.
Dramatická výchova - cesta od Komenského Školy hrou až k současnému pojetí
STREJČKOVÁ, Markéta
V této práci se autorka zaměřuje na historický vývoj užití dramatu a školního divadla v pedagogice. Hledá spojitost mezi odkazem Jana Amose Komenského, jeho dílem "Škola hrou" a dnešním pojetím dramatické výchovy. Popisuje současné principy a metody dramatické výchovy, které aplikuje ve své vlastní vytvořené ukázkové hodině dramatické výchovy.
POŽADAVKY NA ROZVOJ MANAŽERA V SOUČASNÉM ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ
STEJSKALOVÁ, Dana
Cílem této diplomové práce byla specifikace nových pohledů a požadavků působících na formování a rozvoj osobnosti manažera v současném řízení lidských zdrojů. Pro získání potřebných informací byl 60 manažerům předložen dotazník na rozvoj osobnosti manažera. Obecně ve sledovaných podnicích manažeři či řadoví zaměstnanci ví nebo podvědomě tuší, jak má v současné době kvalitní řízení lidských zdrojů vypadat a probíhat, na druhou stranu ve sledovaných společnostech není na oblast personalistiky dána potřebná pozornost v oblasti strategického plánování a plnění střednědobých personálních cílů. Klíčoví lidé ve společnostech ví o potřebě kvalitní personální práce a je jen otázkou času než tato oblast dostane stejnou prioritu jako ekonomika nebo výroba.
Využití muzikoterapeutických metod v práci s dětmi mladšího školního věku ve volném čase
HUB, Tomáš
Bakalářská práce se zabývá popisem muzikoterapeutických metod využitelných v práci s dětmi mladšího školního věku ve volném čase. První kapitola se zaměřuje na historii muzikoterapie. Další kapitola popisuje pojem muzikoterapie, následuje její definování. Zaměřuji se i na klasifikaci muzikoterapie podle různých kritérií. Třetí kapitola se věnuje možnostmi aplikace muzikoterapie v oblasti pedagogiky volného času. Předposlední kapitola popisuje strukturu muzikoterapeutické lekce, hudební prostředky a dále se zmiňuje o třech aktivních metodách. Jednotlivé metody jsou doplněny o praktické příklady muzikoterapeutických aktivit. Pátá, poslední kapitola je věnovaná receptivním muzikoterapeutickým metodám, které jsou taktéž doplněny o praktické aktivity.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   začátekpředchozí40 - 49  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.