Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí38 - 47další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Torzní tuhost rámu Formule Student
Jurnečka, Ladislav ; Ramík, Pavel (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zjištěním torzní tuhosti rámu studentské formule s použitím fotogrammetrického zařízení TRITOP a následným porovnáním s vytvořeným výpočtovým modelem v MKP softwaru. Měření a výpočty jsou provedeny dle postupů, které jsou co nejefektivnější a dosahují nejpřesnějších výsledků. Dále je sestavena optimální metoda pro měření torzní tuhosti v praxi, konkrétně pro budoucí formule série Dragon. V závěru práce jsou shrnuty důvody rozdílných výsledků a návrh optimalizace.
Konstrukční návrh trubkového rámu Formule Student
Ratiborský, Pavel ; Dundálek, Radim (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o návrhu trubkového rámu pro vůz soutěže Formule Student. V první části je krátké seznámení se soutěží a užívanými variantami rámů. Hlavní část práce začíná soupisem omezení ze strany pravidel a nutné zástavby dalších komponent. Stěžejní je následující část, která je věnovaná návrhům úprav a jejich posouzení z hlediska torzní tuhosti za pomocí MKP analýz. Závěrečná část prezentuje výsledný návrh rámu s ohledem na požadované vlastnosti. Práce je uzavřena závěrečným zhodnocením.
Alternativní rám Formule Student vyhovující požadavkům mezinárodních pravidel
Ondák, Lukáš ; Dundálek, Radim (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje návrh rámové konstrukce formulového vozu kategorie Formule Student. Cílem bylo snížit váhu a zvýšit torzní tuhost vzhledem k předchozí verzi vozidla a prokázat výhody alternativního řešení formulových rámů. Toho bylo docíleno postupnou transformací konstrukce standardní v alternativní, využívající pravidel pro alternativní rámy vozidel kategorie Formule Student. Hmotnost byla snížena o 20% a torzní tuhost navýšena o 34% díky využití MKP simulací a sofistikovaných změn alternativního rámu.
Zařízení pro měření torzní tuhosti karoserie
Kudr, Jan ; Rozsíval, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou měření torzní tuhosti karosérií automobilů. Je zde uveden krátký přehled způsobů měření, vysvětlen vliv torzní tuhosti karosérie na jízdní vlastnosti automobilu. Cílem práce je vypracování konkrétního konstrukčního návrhu zařízení pro měření torzní tuhosti karosérie, navrhnutí vhodného postupu meření, spočtení chyby měření a předběžná cenová kalkulace.
Rám formulového vozu s návrhem upevňovacích prvků karosérie
Trněný, Pavel ; Dundálek, Radim (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem konstrukčního řešení rámu pro formuli student. Součástí diplomové práce je i rozbor možných řešení. Hlavním kritériem při návrhu rámu je jeho výsledná torzní tuhost. Součástí návrhu rámu je i řešení úchytů zavěšení kol. V další části diplomové práce je řešen návrh kapotáží a jejich uchycení k rámu. V poslední části je několik informací o výrobě rámu.
Rám formule Dragon 3
Thorž, František ; Ramík, Pavel (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem alternativního rámu Formule Student z hliníkového sendviče. První část je zaměřena na rozbor stávajících variant řešení, popis vlastností hliníkového panelu a jeho chování při zatížení. Následuje konstrukční návrh rámu a vytvoření výpočtového modelu pro pevnostní analýzy za pomocí MKP. V hlavní části je uveden výpočet torzní tuhosti včetně metodiky. Poslední část je věnována srovnáním s trubkovým prostorovým rámem třetí generace formule Dragon.
Design of vehicle suspension stabilizer
Macháček, Tomáš ; Ramík, Pavel (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
This master’s thesis deals with the chassis part namely stabilizer. The first part is focused on a general knowledge specifically suspension effect on cornering and possible design solutions used in practice. Disadvantages of using anti-roll bars and its replacements also belong to this section. The second part deals with the Formula Student competition and its general rules. Other part of this thesis is focused on the analyses of Formula Ford anti-roll bars. The last part is intended for analyzing front and rear stabilizer of Formula Student vehicle. There were created complete MBS models for both front and rear suspension system including anti-roll bars, which could carry out the calculations of roll stiffness and structural stress analyses. It was further specified the required settings for stabilizers. These models can also serve for analyses of vehicle driveability.
Návrh nové evoluce trubkového rámu vozidla Formule Student
Slimařík, Dušan ; Dundálek, Radim (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh nové evoluce svařovaného ocelového trubkového rámu pro vůz soutěže Formule Student. Nejprve je tato práce zaměřena na typy rámů používaných v soutěži. Následně jsou uvedena pravidla, kterými je nutné se řídit při samotném navrhování rámu. Hlavní část pojednává o konstrukčním návrhu a výpočtu torzní tuhosti pomocí MKP analýzy. Další kapitolou je prezentace výsledků spojená s volbou varianty navrženého rámu. Zajímavou tématiku obsahuje předposlední část, která je věnována samotné výrobě. Je to jedna z nedílných částí konstrukčního procesu. Práce končí výsledným shrnutím projektu.
Baja SAE Vehicle Design
Hajdušek, Zdeněk ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje koncepční návrh vozidla Baja SAE dle aktuálních pravidel organizace SAE. V úvodu je práce zaměřena na rešerši konkurenčních vozidel a následně na základě těchto na samotný návrh prvního vozidla Baja SAE v České republice. Celá práce je systematicky členěna do jednotlivých kapitol dle reálného postupu návrhu vozidla. Hlavní částí práce je návrh kinematiky náprav provedený v programu Adams a spolu s tím návrh rámu vozidla. Model celého vozidla je vytvořen v programu Catia V5 a navržené verze rámu následně podrobeny analýze torzní tuhosti a analýze napjatosti v programu Ansys.
Návrh alternativní konstrukce rámu formulového vozu
Škaloud, Martin ; Dundálek, Radim (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
V následujícím textu se tato práce zaměřuje na návrh alternativy rámu vozu formulového typu určený pro mezinárodní studentskou soutěž Formule Student. Nejprve je tato soutěž stručně přiblížena. Následují základní informace o možných variantách rámu v soutěži, nastínění pravidel pro rámy z tenkostěnných profilů, ale i pro kompozitové struktury. Jako další jsou zmíněné nejpoužívanější typy materiálů u trubkových rámů. Pak práce přechází v konstrukční část. V ní jsou zmíněné požadavky na tvorbu rámu, postup výpočtu jednotlivých torzních tuhostí a samotný návrh konstrukce včetně vytvořeného výpočtového modelu. V závěrečné části je provedena simulace v MKP programu a stručně popsána varianta návrhu i s jejím zhodnocením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí38 - 47další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.