Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí37 - 46  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Historické a filosofické souvislosti umění lukostřelby v Japonsku
Coka, Petr ; Parry Martínková, Irena (vedoucí práce) ; Peliš, Michal (oponent)
Název: Historické a filosofické souvislosti umění lukostřelby v Japonsku Cíle: Cílem této práce je popsat japonské bojové umění kyudo (umění lukostřelby) a představit ho veřejnosti s důrazem na jeho zasazení do historických souvislostí a na jeho vztah s filosofickými a náboženskými systémy. První část je zaměřena na vývoj a historii japonské lukostřelby, druhy japonských bojových aktivit a jsou popsána základní východiska techniky v rámci japonské lukostřelby. Druhá část se zabývá filosofickými a náboženskými systémy, které se týkají bojových umění, zvláště zenovým buddhismem. Nakonec přiblížím současnou situaci českého kyudo a představím odkaz Eugena Herrigela, který je pro rozvoj moderního kyudo klíčový. Metody: Základní metody teoretické práce (viz. kapitola Metodologie). Klíčová slova: Kyujutsu, kyudo, bojová umění, Japonsko
Development and comparison of Japanese martial arts
Vryonides, Panayiotis ; Pavelka, Radim (vedoucí práce) ; Smolík, Petr (oponent)
Název: Vývoj a porovnání japonských bojových umění Cíl práce: Hlavním cílem práce je popsat původ a vývoj bojových uměních pocházejících z Japonska. Dílčím cílem je porovnání těchto uměních na základě historie, filozofie, sportovních pravidel, udělování technických stupňů a dnešní postavení ve světe. Metody: Tato práce má teoreticko-popisný charakter využívající historickou metodu sběru dat z dostupné literatury Klíčová slova: bojová umění, Japonsko, historie, filosofie, technické stupně
Postoje učitelů tělesné výchovy k bojovým sportům
Dvořáček, Jan ; Pavelka, Radim (vedoucí práce) ; Venzara, Jan (oponent)
Název: Postoje učitelů tělesné výchovy k bojovým sportům Cíle práce: Zjistit, jak se učitelé tělesné výchovy dívají na bojové sporty, jaký k nim mají vztah, zda by souhlasili se zařazením výuky těchto aktivit do programu tělesné výchovy. Metody: Jedná se o empirický výzkum, pro který bude využita metoda dotazování formou dotazníku. Výsledky: Výsledky uvádějí postoje a názory učitelů tělesné výchovy k bojovým sportům. Ukazují, zda k těmto aktivitám mají spíše pozitivní či negativní vztah a proč. Klíčová slova: Postoje, učitelé, bojové sporty
Návrh a ověření výukového programu dětí mladšího školního věku v karate zpracované multimediální formou DVD
VEITHOVÁ, Lucie
Cílem bakalářské práce je navrhnout a ověřit šestiměsíční výukový program pro začátečníky v karate. Po absolvování programu vybraná skupina dětí mladšího školního věku se naučí souboru pohybových dovedností z karate na úrovni 8. kyu a dojde u nich ke zvýšení fyzické zdatnosti. Teoretická část práce se zabývá charakteristikou, historií, prostředky karate a metodikou výuky technik, která je doplněna o instruktážní DVD. Dále zahrnuje teorii a didaktiku sportovního tréninku, fyziologické zvláštnosti dětí mladšího školního věku a skladbu tréninkové jednotky. Ke zjištění úrovně změn fyzické zdatnosti a rozvoje pohybových schopností je použita testová baterie Unifittest (6-60) a ke zjištění technických dovedností nutných pro složení zkoušky technické vyspělosti je využit zkušební řád Shotokan karate. Zjištěné výsledky výzkumu přinášejí určitá doporučení pro tréninkovou praxi.
Návrh a ověření multimediálního výukového programu sebeobrany pro ženy
VOPÁTEK, Jan
S rozvojem specializované výuky se zaměřením na úpolové disciplíny ve sportovních oddílech, fitcentrech a mimoškolních forem dětí a mládeže je potřebné hledat stále nové cesty k popularizaci a informovanosti o úpolových disciplínách, s cílem zvýšení zájmu dětí a mládeže o tělesnou výchovu a sport. Podnícení informovanosti o bojových uměních a jejich přínosu pro člověka, dává mimo jiné i možnosti nalézat další formy využití volného času, napomáhající odstraňovat nežádoucí celospolečenské negativní faktory v systému výchovy mládeže. Návrh a ověření programu výuky sebeobrany ? s využitím znalostí východních bojových umění, základů psychologie osobnosti a didaktiky výuky úpolů. Natočení videoprogramu - multimediální zpracování problému, jako metodické pomůcky pro instruktory sebeobrany, cvičitele i učitele sportu a TV.
Vytvoření výukového multimediálního programu aikidó
ZAHRÁDKO, Vratislav
Bakalářská práce se zabývá navržením a vytvořením multimediálního výukového programu aikidó pro začátečníky. Práce je rozdělena na část teoretickou, která se zabývá stručnou historií japonských bojových umění, historií aikidó a jeho zakladatelem Moriheiem Uešibou a obecnou charakteristikou aikidó. Druhá část je praktická, která se zabývá sestavením výukového multimediálního programu aikidó, jeho softwarovým zpracováním, včetně popisu jeho obsahové práce, ta je doplněna o fotodokumentaci cvičeních objevujících se v programu. Výukový program na DVD obsahuje: základní polohy a pohyby těla, pádovou průpravu a pádovou techniku, chůzi v kleku, průpravná cvičení pro techniky a finální verze techniky pro 6. kyu.
Zdravotně výchovné aspekty v bojových uměních
ŠVENDA, David
Práce specifikuje jednotlivé oblasti zdraví jedince, které mohou být ovlivněny cvičením bojových umění. Teoretická část charakterizuje jednotlivé složky zdraví a způsoby jejich ovlivňování. Následně poukazuje na konkrétní působení trénování bojových umění, s přihlédnutím k ovlivňování dětí mladšího školního věku. Praktická část přináší výsledky dotazníkového šetření, které je zaměřeno na ovlivňování psychiky a socializace cvičenců bojových umění daného věku. Výzkumné šetření bylo provedeno u rodičů šedesáti dětí, které se věnují těmto uměním. Výsledky ukázaly, že cvičení bojových umění ovlivňuje rozvoj osobnosti po psychické i sociální stránce.
Zjištění vlivu základních úpolů na změny fyzické kondice u žáků 1. stupně ZŠ\\
BLÁHOVÁ, Martina
Diplomová práce se zabývá zjištěním vlivu základních úpolů na fyzickou kondici žáků 1. stupně základní školy. V průběhu čtyřměsíčního intervenčního programu prostřednictvím vybraných úpolových cvičení je ovlivňována fyzická kondice u dětí 4. třídy 1. stupně základní školy. Ke zjištění úrovně zvýšení fyzické kondice je použita testová baterie EUROFIT. Zjištěné výsledky jsou interpretovány v závěru práce a odpovídají na otázku vlivu úpolových aktivit na fyzickou kondici žáka.
Teorie a metodika výuky základních technik v aikidó a jeho využití na základní škole.
KARPÍŠEK, Břetislav
Diplomová práce se zabývá tvorbou a ověřením výukového programu základních technik aikidó využitelných u mládeže mladšího školního věku. Práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část a je doplněna potřebnou fotodokumentací. Teoretická část práce zahrnuje historii, metodiku a didaktiku tréninku v aikidó. Dále se soustředí na rozbor a metodiku pádové techniky, bez které nelze cvičit techniky aikidó. Výzkumná část se zabývá aplikací programu u žáků 1. stupně základní školy po dobu tří měsíců a následným ověřením pohybových schopností pomocí Eurofit testu.\\

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí37 - 46  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.