Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35,733 záznamů.  začátekpředchozí35724 - 35733  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.11 vteřin. 


Vyučovácí metody a jejich použití ve výuce světové literatury
Hien, Phung Thi Phuong ; Kolář, Zdeněk (vedoucí práce) ; Vališová, Alena (oponent) ; Raudenská, Věra (oponent)
Předkládaná dizertační práce se pokouší najít cestu ke zlepšení kvality vyučování světové literatury ve Vietnamu na základě využití zkušeností s výukou světové literatury na středních školách České republiky. Vycházíme z předpokladu, že vyučovací metody JSOU jedním z nejdůležitějších činitelů vyučovacího procesu. Metoda je cesta, postup, tedy rozhodujícím prostředek k dosahování cíle v každé lidské uvědomělé činnosti. Platí to pochopitelně i pro vyučování. Tradiční způsob vyučování, ve kterém se používají metody soustřeďující se jen na reprodukci poznatků a na pamětní učivo žáků, novým pedagogickým požadavkům neodpovídají. V současné době se ve škole naopak uplatňují vyučovací metody, pomocí nichž učitel nejen žákům efektivně předává vědomosti, dovednosti, ale které podporují jejich učební proces, rozvíjí jejich tvořivost, iniciativu, samostatnost, které v nich vzbudí zájem o učení a potřebu seberealizace. Aktivizující metody jsou jedny z těch vyučovacích metod, které umožňují tyto úkoly splnit. Proto bychom chtěli v této práci věnovat právě těmto aktivizujícím metodám. Soustředíme se na ně zejména proto, že ve vietnamské škole se objevují jen zřídka, což by se mělo co nejdříve změnit. Tato práce vychází, jak ze studia odborné pedagogické literatury, tak z praktické zkušenosti s vyučováním světové...

Portál - integrace na úrovni přístupu
Zelinka, Tomáš ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Krch, David (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou podnikových portálu a jejím cílem je zmapovat podporu funkcionality, kterou podnikové portály mohou prinést, zejména se zamerením na oblast prístupu. K dosažení tohoto cíle byl zvolen následující postup : Prvním krokem bylo vytvorení teoretického zázemí, kde je popisována oblast podnikových portálu a to, jakým zpusobem je na ni možné nahlížet. V následující cásti byly stanoveny hlavní oblasti funkcionality, jejichž pokrytí muže být zajištováno práve podnikovým portálem. Jedná se o oblasti prezentace, personalizace a customizace, bezpecnost, administrace, content management system, vyhledávání, spolupráce, prístupnost a portlety. Další cást se zameruje na výber konkrétních portálových rešení, která jsou v záveru hodnocena a srovnána. Jedná se o tyto produkty tyto : IBM WebSphere Portal, Microsoft Sharepoint Server 2007, Oracle Portal 10g, BEA WebLogic Portal. Vlastním prínosem je zejména komplexní pohled do problematiky podnikových portálu. Teoretické zázemí umožnuje rychle získat informace, které jsou predkládány v logicky usporádané forme, což zajistí kontinuitu pri vstrebávání znalostí o zkoumané oblasti. Praktická cást nabízí pohled do situace na trhu podnikových portálu a ukazuje, co mu mohou nekteré konkrétní produkty nabídnout a na jaké úrovni. Klícová slova : Portál, Podnikový portál, Integrace na úrovni prístupu, Portlet, Personalizovaný prístup.

Multiculturalism and Multicultural Education: Multiculturalism Education in the Czech Environment
Bouchnerová, Renata ; Higgins, Bernadette (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou Multikulturalisrnu a multikidturní výchovy v České republice, přičemž světový kontext je též brán v potaz. Cílem této práce je poukázat na multikulturní výchovu a vzdělávání v teorii i v praxi a to se zaměřením na možnosti využití anglického jazyka při jejím rozvoji. Na základě výsledků dvou nezávislých výzkumů v českých základních a středních školách byly vypracovány podklady pro učitele anglického jazyka, díky kteiým může být multikulturní výchova zahrnuta do konkrétních hodin.

Návrh na zařazení kultury neslyšících na prvním stupni základních škol pro sluchově postižené
Komárková, Barbora ; Vysuček, Petr (vedoucí práce) ; Macurová, Alena (oponent)
Ve sve praci jsem se pokusila navrhnout aktivity, jejichz praktikovani by napomohlo k seznameni neslysicich deti s kulturou neslysicich jiz od zacatku skolni dochazky. Jsem si vedoma faktu, ze neslysici deti neslysicich rodicu se s kulturou neslysicich setkavaji doma a svym zpusobem je kultura neslysicich obklopuje. Ale pro neslysici deti slysicich rodicu by bylo vhodne, aby se seznamovanim s kulturou neslysicich pomahala rodicum skola. Jak jsem se zminila na zacatku sve prace, nemyslim si, ze je vhodne, abychom my slysici urcili, kterYm smerem se maji neslysici vydavat. Ale na druhou stanu, ti lide, kteri s neslysicimi prichazeji do kontaktu, by meli ukazat, z ceho si mohou neslysici vybrat. Ve skolach by se deti mely seznamit, jak se svetem slysicich, tak svetem neslysicich. Na zaklade objektivnich informaci si neslysici mohou nenasilne vybrat, jakou cestou se ve svem budoucim zivote vydaji. Sama jsme se snazila strucne popsat zakladni charakteristiky sveta neslysicich. Logicky jsem vysvetlila, ze neslysici Ize povazovat za jazykove-kulturni mensinu, a bylo by politicky spravne, aby se neslysicim dostavalo stejnych pray jako jinym jazykovym mensinam na nasem uzemi. Komunita (ceskych) neslysicich se odlisuje predevsim v uzivani (ceskeho) znakoveho jazyka. Uzivani znakoveho jazyka v prostoru prinasi velke...

Objekt ubytovny pro studenty
Purket, Petr ; Konečná, Petra (oponent) ; Králová, Zuzana (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší projekt novostavby objektu ubytování pro studenty v rozsahu dokumentace pro provedení stavby dle vyhlášky 499/2006 Sb. ve znění vyhlášky 62/2013 Sb. Objekt je situován na parcelách číslo 1220, 1219/1, 1218/11 a 1218/2 v katastrálním území Letovice. Novostavba je určena pro ubytování studentů pro celoroční obývání. V budově je jídelna určená jak pro ubytované studenty, tak pro studenty z okolních škol. Studenti mohou v rámci objektu také využívat multimediální učebny, knihovnu, čítárny, klubovny, posilovnu a přednáškový sál. V objektu se bude nacházet 30 pokojů. Kapacitně je objekt řešen pro ubytování 81 žáků. Objekt je třípodlažní, nepodsklepený, s půdním prostorem. Zdivo je navrženo z keramických tvárnic, stropní konstrukce jsou navrženy jako monolitické železobetonové.

Zpětná vazba při obhajobách závěrečných prací na uměleckých školách
Bílková, Kateřina ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; POSPISZYL, Tomáš (oponent)
Výzkum o zpětné vazbě při obhajobách závěrečných prací na uměleckých školách se zaměřením na nová media. Práce popisuje průběh obhajob klauzurních a diplomových prací na šesti uměleckých vysokých školách v České republice. Důraz je kladen na sledování průběhu diskuze po představení uměleckého díla. U každého sledovaného ateliéru je provedena empatická analýza letošního závěrečného hodnocení praktických prací. Studenti i pedagogové se v textu vyjadřují k průběhu obhajob. Text zpracovává důležitost tohoto období a srovnává jednotlivé přístupy. V závěru autorka doporučuje některé z formálních postupů, které mohou napomoci k zlepšení diskuze a obhajob samotných. Autorka od začátku práce směřuje k důležitosti komplexního psaného hodnocení.

Hledání podoby Filmového družstva, verze 2.0
Reichová, Tereza ; Felcman, Jakub (vedoucí práce) ; KUBICA, Petr (oponent)
Tato diplomová práce s honosným pracovním názvem Filmové družstvo, verze 2.0. je výstupem mých dva roky trvajících rešerší vedených za účelem založení družstevního subjektu. Vycházím z obecně kladného vnímání současného družstevnictví ve světě, ale svůj výzkum aplikuji na specifickou situaci v České republice. Ta má za sebou sice barvitou družstevnickou historii během období tzv. první republiky, ale současný přístup k družstevnickému modelu je celkově negativní, především kvuli neblahé roli kolektivizace v druhé polovině dvacátého století. Právě z tohoto důvodu se zaměřuji na české případy, historické i současné. Historie filmového družstevnictví u nás ale zatím neexistuje, byli bychom jejími průkopníky a tak ve své práci hledám modely minulé i současné z jiných odvětví, které by pro to filmové mohly být podnětné. Svou práci končím inspirací z alternativních modelů uvažování nad světem, kde finance nejsou hnacím modelem, ale pomocníkem k lepšímu světu.

Vyučování geometrie na prvním stupni ZŠ s využitím tabletu
VACÍŘOVÁ, Lenka
Diplomové práci se zabývá používáním tabletu v hodinách geometrie. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. První část se věnuje samotným aplikacím pro tablety iPad. Čím jsou dané aplikace pro žáky přínosné, jaká je jejich hlavní funkce, zda jsou do výuky vhodné. Dále se zabývá projekty, díky kterým mohou být školy tablety vybaveny. Druhá část obsahuje vytvořené pracovní listy v aplikacích, které jsou do výuky vhodné a které se zabývají probíraným učivem na 1. stupni ZŠ a jejich využití při samotné výuce. V závěru jsou uvedeny poznatky, které vyplynuly při ověřování pracovních listů s žáky.

Státní dluh ČR v porovnání s vybranými státy EU
Baumová, Pavlína ; Severová, Lucie (vedoucí práce) ; Jitka, Jitka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zhodnocením vývoje státního dluhu České republiky za sledované období 2003 až 2015. V první části práce jsou vysvětleny pojmy státní dluh a státní rozpočet, popsán proces tvorby rozpočtu a vysvětlena vzájemná provázanost mezi státním dluhem a státním rozpočtem. V úvodu praktické části je provedena komparace státního dluhu České republiky se státními dluhy vybraných zemí Evropské unie. Protože je státní rozpočet, resp. deficit státního rozpočtu významným faktorem ovlivňujícím výši státního dluhu, je v druhé části sestaven ekonometrický model a vybrány makroekonomické ukazatele, které mohou výrazně ovlivňovat příjmovou a výdajovou stránku rozpočtu. Na základě zjištěných informací jsou v závěru práce navržena opatření, která by mohla pomoci omezovat negativní působení vlivů na státní rozpočet a vedla k postupnému snižování státního dluhu.