Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 366 záznamů.  začátekpředchozí353 - 362další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Volnočasové aktivity romských dětí na Prachaticku.
PETRŮ, Libuše
Romská populace je v současnosti silně znevýhodněná. Romské děti často provozují činnosti živelně a propadají patologickým závislostem. Úkolem současné společnosti je těmto je{$\neg$}vům zamezit, nabídnout dětem kvalitní využívaní volného času. Efektivní využívání volného času by mělo být nezbytnou součástí života všech dětí. Projekty volnočasových aktivit pozitivně působí na integraci romských dětí. Současně jsou nástrojem prevence sociálně-patologických jevů ve společnosti. Cílem práce je zmapovat na Prachaticku docházku romských dětí v projektech volnočasových aktivit pro děti většinové společnosti a v projektech určených pro romské děti. U organizátorů zájmových útvarů zjistit náplň volnočasových aktivit dětí většinové společnosti a aktivit určených pro romské děti. Z výsledků vyplývá, že romské děti dochází do kroužků pro děti většinové společnosti pravidelně. Romské děti využívají i nabídky volnočasových aktivit určených výhradně pro ně. Ze srovnání vyplývá, že náplň odpovídá svým zaměřením potřebám skupin, kterým je určena. Náplň kroužků pro romské děti je vhodně zaměřena na zájmy tohoto etnika. Zástupci romského etnika spolupracují při tvorbě náplně volnočasových aktivit určených romským dětem. Nicméně existují rezervy v této spolupráci. Organizátoři by uvítali větší aktivitu romských rodičů. Dále neexistuje konkrétní zástupce romského etnika ochotný tuto problematiku s organizátory řešit. Závěry této práce lze využít při komunitním plánování daného regionu. Výsledky výzkumu mohou být přínosné organizacím poskytujícím služby Romům. Na zjištěné poznatky lze navázat v dalším výzkumu problematiky romských dětí, které se neúčastní žádných volnočasových aktivit a výzkumu rezerv spolupráce romských rodin při tvorbě náplně volnočasových aktivit určených přímo romským dětem.
Sociální situace u dětí trpících enurézou
KLEČKOVÁ, Romana
Sociální situace u dětí trpících enurézou V procesu socializace lidé často dosahují určitého sociálního statusu (zařazení na společenském žebříčku). Sociální vývoj a postavení člověka jsou zásadním způsobem ovlivňovány jeho zdravotním stavem. Ten je možno pokládat za základní determinantu celého socializačního procesu i udržení dosaženého sociálního statusu člověka, neboť společenské postavení člověka dokonale zdravého a plně výkonného je podstatně jiné než postavení člověka chronicky nemocného, s defektem nebo pohybovým omezením. Enuréza patří k nejčastějším dlouhodobým problémům v pediatrii. Řadou epidemiologických studií bylo prokázáno, že 15 {--} 20% pětiletých a 10% sedmiletých dětí má potíže s úniky moče. Pomočování přináší dětem psychické a sociální problémy. Tyto problémy mohou děti výrazně hendikepovat. Enuréza může být pro děti stresující, vyvolávající v nich pocity zahanbení, selhání, méněcennosti. Navíc pro řadu z nich znamená omezení v běžné aktivitě (cestování, účast na táborech, školních výletech apod.). Cílem práce je zjistit, zda a jak onemocnění zhoršuje sociální status dítěte ve společnosti vrstevníků. Výzkum byl prováděn na letním táboře pro děti trpící enurézou a enkoprézou, realizovaný Zdravotně sociální fakultou Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. V diplomové práci byly použity následující metody a techniky sběru dat: metoda pozorování (zúčastněné skryté), metoda analýzy dokumentů (obsahová analýza), metoda dotazování (neřízený rozhovor). Výzkumem bylo zjištěno, že sociální status dětí trpících enurézou je ohrožen. V rámci sociálních interakcí se tyto děti na jedné straně ostatním dětem vyhýbají, protože se za své onemocnění stydí, na druhé straně potřebují sociální kontakt s vrstevníky. Všechny děti s enurézou ale nemusejí mít právě takové prožitky. Diplomová práce prokázala, že v sociální práci je nutná orientace na osobní identitu dítěte (tzn. děti se musí naučit vážit si samy sebe a posilovat v sobě dobré a zdravé sebevědomí).
Hiporehabilitace jako nástroj integrace
DOLEŽALOVÁ, Michaela
Jednou ze složek uceleného systému rehabilitace je i léčba pomocí koně neboli hiporehabilitace. Díky svému komplexnímu účinku je jedinečnou a nenahraditelnou terapeutickou metodou. Cílem této práce bylo ukázat, jak hiporehabilitace napomáhá integraci osob s handicapem do společnosti a jak přispívá ke zlepšování sociálních kontaktů uživatelů hiporehabilitace.
Integrace paraplegiků do společnosti
KADLEČKOVÁ, Petra
Téma předložené bakalářské práce zní:``Integrace paraplegiků do společnosti``. Teoretická část práce mapuje současný stav dané problematiky z více úhlů pohledu. Soustřeďuje se na ucelenou rehabilitaci a popis jednotlivých jejích složek např. léčebnou rehabilitaci, sociální rehabilitaci, pedagogickou rehabilitaci a rehabilitaci pracovní. V dalších částech je stručně rozebrána role ergoterapie a psychoterapie nejen v rehabilitačních zařízeních. Jedna z kapitol práce je věnována podstatnému procesu začleňování paraplegiků zpět do společnost, tj. socializaci a integraci. Po ní následují kapitoly, které se zabývají rozkrytím skutečností souvisejících s psychologií v životě osob s tělesným postižením a významem pohybu a sportu v jejich životě. V textu také najdeme odkaz na různé možnosti zaměstnávání handicapovaných spoluobčanů a využití např. počítačů při jejich opětovném začleňování do pracovního prostředí. Také na problematiku sociálních služeb je v práci pamatováno. Pro zhodnocení významu dlouhodobé rehabilitační péče jsou v praktické části práce analyzovány dotazníky, které byly vyplněny samotnými paraplegiky.
Významné faktory pro rozvoj dětí v mladším školním věku
CHMELOVÁ, Pavla
Bakalářská práce charakterizuje významné faktory při rozvoji dětí v mladším školním věku a zabývá se tím, co nejvíce děti v tomto věku ovlivňuje. Teoretická část se zabývá socializací dítěte školního věku, rozvojem kognitivních procesů a sociální vývoj u těchto dětí. Práce pokračuje kapitolou citového vývoje, významem zájmů dítěte a následuje důležitý faktor pro rozvoj dítěte, jimž je rodina. Poslední část práce obsahuje teoretické poznatky o vlivu médií na děti školního věku a vlivy v současné životní situaci rodin. Praktická část je věnována sekundární analýze dat z výzkumů, kde se orientuje na tři témata: Charakteristika vztahů dětí k penězům, na vztah rodičů a dětí k televizi a internetu a na přístup rodičů k dnešní škole. Zde je též zahrnuta diskuze, týkající se porovnání poznatků teoretické a praktické části , vyplývající z vybraných výzkumů.
VLIV SOCIOKULTURNÍHO PROSTŘEDÍ NA VZNIK STRACHŮ A ÚZKOSTÍ V DĚTSTVÍ, PSYCHOSOCIÁLNÍ PODPORA A EDUKACE
HLAVATÁ, Šárka
Abstrakt O úzkosti a strachu víme, že jsou biologicky pestré a podílejí se na přežití jedince a tím i lidského druhu. Umožňují nám adaptaci, stejně tak jako přispívají k formování osobnosti člověka. Jejich konkrétní projev je dán biologickými dispozicemi, zkušenostmi získanými během života a tím i vlivem prostředí a učením. S jistotou nemůžeme říci, jak velký vliv má na dané emoce vrozenost včetně dědičnosti a v jaké míře se na nich podílí prostředí. Výchova a individuální zkušenost překrývají vrozené dispozice a určují obsah i formu jednotlivých strachů.Úzkost a různé formy strachu znepříjemňují dítěti přítomné chvíle a často mu brání podávat ve škole výkon, který by odpovídal jeho schopnostem. Mohou také natrvalo poznamenat jeho osobnostní vývoj. Zejména meziosobní vztahy a zvláště pak vztahy rodičů mezi nimi samými se promítají do jednání s dítětem. Což umožňuje hlubší porozumění příčinám a mechanismům, jež přispívají k rozvoji projevů strachu a úzkostnosti u dětí. Dětské zkušenosti jsou pro pozdější vývoj osobnosti člověka nepostradatelné. Zvolenou metodikou je technika sekundární obsahové analýzy dat adekvátních dokumentů týkajících se strachů a úzkostí a technika dotazníku s dětmi ve školských zařízeních prvého a druhého stupně.Pro sběr dat byl vytvořen dotazník skládající se ze dvou částí. A to z části čtrnácti otázek, které se týkaly sociálního prostředí dítěte a povědomí strachů a úzkostí u dotazované skupiny dětí. Dále pak dotazník obsahuje část jedenácti obrázků. Tato část je původní jihočeskou metodou MUDr. Václava Moravy, mající dlouholetou tradici. Která se odvíjí ze zkušeností a odborných znalostí tohoto lékaře v dětské psychiatrii. Obrázková část je sestavena na principech psychologické projektivní diagnostické metody, testu TAT (tematicko-apercepční test). Respondenty dotazníků byly děti, základní školy Emy Destinové v Českých Budějovicích. Navštěvující první a druhý stupeň. Přesněji třetí a čtvrtou třídu a třídu osmou a devátou. Pro vyhodnocení obou částí dotazníku byly použity tabulky a grafy a výsledky jsou uvedeny v procentech či v průměru, graficky. V práci jsem se zaměřila na základní vymezení strachu a úzkosti v dětství a dále na vznik těchto emocí a jejich předcházení. Cílem práce byl monitoring se zaměřením na výskyt dětských strachů a úzkostí vlivem sociokulturního prostředí, ve kterém se pohybují (a to rodiny, školy, media, volnočasové aktivity apod.). Výsledky této bakalářské práce mohou přispět k odkrytí rizik a faktorů, které spoluúčinkují při vzniku strachů a úzkostí v dětství. A tím může sloužit i jako podklad pro učitele a rodiče k lepšímu pochopení dětí. Na základě zhodnocení primárních dat byla stanovena hypotéza. Hypotéza se potvrdila. U dětí mladšího školního věku se častěji objevuje strach či úzkost.
Psychologická problematika užívání počítačů v různých věkových obdobích
ŽIŽKOVSKÁ, Markéta
Práce se zabývá psychologickou problematikou užívání počítačů a to v různých věkových obdobích. Je zaměřena hlavně na výchovně vzdělávací proces. Zmiňuje se o programech a přístupech pedagogů k novým metodám výuky. Pro otázku školního vzdělávání je podstatná rodina a komunikace v ní, proto se zde hovoří o informovanosti rodičů a rodinném prostředí. Vzhledem k tomu, že se práce dotýká také dospělé populace, část práce je věnována ergonomii počítačového pracoviště. Ovšem nejen zdraví lidé potřebují a využívají techniku. Důležitá je složka pomoci pro handicapované jedince. V této práci jsou uvedeny činnosti, které slouží k lepšímu vzdělávání nebo lepší socializaci postižených lidí. Významnou složkou bakalářské práce jsou zdravotní problémy a závislosti, které mohou vzniknout dlouhodobým užíváním počítačové techniky. Z tohoto důvodu je neopomenutelným aspektem volný čas, kterému byl vyhrazen též určitý prostor. Závěr práce utváří internet, jeho specifika u dospívající mládeže a celkové přijímání virtuální reality.
Sociální vývoj v období adolescence
MANKOVÁ, Zuzana
Diplomová práce {\clqq}Sociální vývoj v období adolescence`` má teoreticko-empirický charakter. V teoretické části se práce zabývá termíny dospívání, adolescence, sociální vývoj, emocionalita, identita a socializace. Dále popisuje jednotlivé fáze adolescence. Pozornost je věnovaná i sociálním a psychologickým charakteristikám adolescentů. Dále nás stručně seznamuje s charakteristikou středních škol. Praktická část se zabývá dotazníky a testy osobnosti, které byly vyplněny studenty prvního, druhého a třetího ročníku víceletého gymnázia. Cílem praktické části je objasnit vztahy adolescentů ke studiu, k sobě samému, k autoritám a vrstevníkům. Praktická část zjišťuje i kognitivní a emoční vyspělost a žebříčky hodnot dotazovaných adolescentů. Navíc měla ukázat případné rozdíly ve vývoji a vyspělosti chlapců a dívek.
Integrace dětí s kombinovaným postižením
VRÁBLIKOVÁ, Andrea
Cílem mé práce "Integrace dětí s kombinovaným postižením" bylo zjistit, s jakými problémy se potýkají rodiče dětí s kombinovaným postižením v rámci školské integrace, tedy zejména do základních škol v Karlovarském kraji. Dále jsem se zaměřila na učitele, kteří mají tyto děti integrovány ve své třídě. Při zpracování výzkumu jsem použila jako základní metody dotazování a analýzu dokumentů.U metody dotazování jsem zvolila techniku rozhovoru. Při sběru dat pomocí analýzy dokumentů jsem využívala techniku sekundární analýzy dat. Z výzkumu vyplynulo mnoho hypotéz. Práce by měla posloužit jako cenný zdroj informací o této dnes velmi diskutované problematice.
Možnosti a meze náhradní rodinné péče
PRÁŠILOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá významem náhradní rodinné péče o děti v České republice. Teoretická část charakterizuje možnosti náhradní rodinnou péče, význam rodiny a jejího prostředí. Dále popisuje rizikové a protektivní faktory a náhradní rodinu, zabývá se ústavní péčí o děti a možnými problémy při socializaci dítěte. Praktická část obsahuje kazuistiku a srovnání dvou zvolených případů : případ úspěšné a neúspěšné náhradní rodinné péče. Oba dva případy mají dobrý záměr. Poskytují bližší pohled do problematiky náhradní rodinné péče. Kvalita náhradní rodinné péče nesouvisí jen s těmi, kteří se rozhodnou vzít si opuštěné dítě do rodiny, ale také spočívá na samotné dítěti a v neposlední řadě na schopnosti pracovníků orgánů vykonávajících náhradní rodinnou péči.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 366 záznamů.   začátekpředchozí353 - 362další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.