Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  začátekpředchozí35 - 44dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Profesionální pěstounská péče v zahraničí
Chlubnová, Gabriela ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Resumé Bakalářská práce je věnována tématu profesionální pěstounské péče v zahraničí. Cílem práce bylo představit způsob fungování této formy náhradní rodinné péče ve dvou zemích. První část práce je zaměřena na charakteristiku aspektů pěstounské péče, zabývá se psychologií opuštěných dětí a dalšími možnostmi péče o ně. Další část je zaměřena na profesionální pěstounskou péči na Slovensku. Systém se zde vyvíjel po rozdělení Československa odlišně než v Čechách. Tato problematika je dostupná podrobně v odborné literatuře, a proto jsem ji mohla důkladně prostudovat a podat její komplexní obraz. Součástí je i popis činnosti občanského sdružení Návrat, které podporuje návrat dětí z dětských domovů do rodin. Zde hraje důležitou roli i popisovaný postup tzv. sanace rodiny. Závěrečná část informuje o systému profesionální pěstounské péče v Norsku. V této zemi jsem studovala v rámci studijního programu Erasmus a informace jsem získala přímo v praxi, při návštěvách tamních pěstounských organizací. Norsko patří k nejvyspělejším zemím Evropy, a proto i jeho systém péče o opuštěné děti je na vysoké úrovni a nabízí řadu inspirativních myšlenek pro plánované změny v této oblasti u nás.
Využití arteterapie při práci s náhradní rodinou
DRDÁKOVÁ, Veronika
Práce popisuje vzdělávací a stimulační program z oblasti arteterapie se zaměřením na rodiny s dětmi v náhradní rodinné péči. Teoretická část zpracovává témata psychická deprivace a subdeprivace, attachment, obsahuje úvod do oboru arteterapie a zabývá se procesem výtvarného projevu a ontogenezí výtvarného projevu. Mapuje formy náhradní rodičovské péče v ČR. V praktické části popisuje průběh činnosti s pěstouny a jejich dětmi. Autorka se zaměřuje na výtvarné tvoření v rámci celé rodiny a využívá ho jako alternativu vzájemné komunikace nonverbální formou. Sleduje různé přístupy a člení je do základních kategorií. Závěr a shrnutí přináší poznatky z praxe využitelné pro terapeuty a další profese.
Specifika užití arteterapie v pěstounské rodině
VOBĚRKOVÁ, Jarmila
Bakalářská práce s názvem Specifika užití arteterapie v pěstounské rodině se zabývá problematikou rodiny, formami náhradní rodinné péče a jejími podobami v ČR. Je zde zpracováno téma adaptace přijatého dítěte, poruchy attachmentu a jeho podoby, možná rizika a problémy s přijetím deprivovaného dítěte do nové rodiny. Metody arteterapeutické práce s takovými dětmi jsou východiskem pro praktickou část bakalářské práce, kde je popsána rodinná arteterapie na konkrétní pěstounské rodině se čtyřmi přijatými dětmi.
Výchovné ovlivňování úzkosti a strachu u dětí předškolního věku
STIEBLEROVÁ, Kristýna
Tato práce řeší výchovné ovlivňování úzkosti a strachu. Je zaměřená na předškolní věk dítěte. Cílem této práce je vyřešení problematiky úzkosti a strachu a pomůcka, jak těmto situacím předcházet. Zvolený problém jsem řešila pomocí odborné literatury. V práci jsou sepsána důležitá fakta o úzkosti a strachu, která by měla být známá veřejnosti, hlavně tedy rodičům a vychovatelům. Na základě zjištěných psychologických údajů jsme schopni pomoci dětem, které jsou nadměrně úzkostné.
Význam arteterapie u dětí v Klokánku
PEKÁRKOVÁ, Markéta
Předkládaná bakalářská práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Vzhledem k tématu práce se v teoretické části pozornost věnuje významu rodiny pro psychický vývoj dítěte. Dále je popisována problematika dětí a dospívajících, kteří vyrůstají v náhradní rodinné péči. Jelikož jsou v praktické části sledovány děti ze zařízení Klokánek, které je určeno především pro děti ohrožené špatným zacházením, věnuje se teoretická část práce následně syndromu CAN a psychické deprivaci. V posledním, třetím oddíle, teoretické části jsou popisovány projevy syndromu CAN a psychické deprivace ve výtvarné tvorbě dětí. Oddíl se věnuje arteterapeutické práci s dětmi, které prožily trauma, a popisuje některé arteterapeutické metody pro práci s touto skupinou. Teoretická část je uzavřena popisem tzv. "rožnovské interpretační arteterapie", na základě které diplomantka arteterapeuticky v Klokánku působila. V praktické části diplomantka popisuje svou přímou arteterapeutickou práci s dětmi v Klokánku. Obrázkovou produkci dětí hodnotí podle "rožnovského" přístupu, přičemž jako pomůcku užívá Cognetem navržený formulář pro hodnocení výtvarné produkce. Na základě své práce diplomantka hodnotí arteterapii v zařízení typu Klokánek jako velmi přínosnou formu podporující terapie a jako doplňkovou k psychodiagnostice
Vychovatel/ka v dětském domově a jeho/její role v naplňování citových potřeb svěřených dětí
BERKOVÁ, Lucie
Práce se zabývá otázkou, jak vychovatelé/vychovatelky v dětském domově rodinného typu vnímají svou vychovatelskou roli. Teoretická část charakterizuje instituci dětského domova z právního hlediska. Dále popisuje příčiny umístění dětí do dětského domova, vývoj dítěte, problém psychické deprivace a roli vychovatele/vychovatelky z hlediska pedagogiky a z hlediska psychologie. Praktická část se zabývá výzkumnou otázkou, jak vnímají vychovatelé/vychovatelky v dětském domově rodinného typu specifičnost své vychovatelské role. Výzkum je uskutečněn pomocí rozhovorů a jejich následného vyhodnocení. Ze závěru vyplývá, že dětský domov rodinného typu se jeví jako svět na hranici mezi ústavem a rodinou, což je emocionální zátěž zejména pro vychovatelky, které vkládají velkou energii do rodinných vztahů s dětmi, ale děti zažívají zařízení pouze jako ústav.
Důsledky dětství stráveného v dětském domově na život jedince
RÁČKOVÁ, Zdeňka
Cílem předkládané bakalářské práce je zjistit, jaké jsou důsledky dětství stráveného v dětském domově, a jak jsou lidé, kteří v dětském domově vyrůstali, spokojeni se svým současným životem. Teoretická část bakalářské práce v jednotlivých kapitolách pojednává o tématech vztahujících se k problematice důsledků dětství stráveného v dětském domově a psychické deprivaci. Teoretická část je rozdělena do tří větší částí, kdy je první z nich věnována rodině, jejím funkcím, charakteristikám a vlivu na socializaci jedince. Dále jsou zde definovány dysfunkční a afunkční rodiny. Druhá část se zabývá ústavní péčí a dětským domovem internátního i rodinného typu, další kapitola porovnává ústavní výchovu s výchovou rodinnou. Poslední třetí část se zaměřuje především na psychickou deprivaci, její podmínky a zejména důsledky. Praktická část se věnuje kvalitativnímu výzkumu, kterého se zúčastnilo pět respondentů, kteří své dětství strávili v dětském domově. Výzkum pomocí polostrukturovaných rozhovorů doplněných o metodu čáry života zjišťuje důsledky dětství stráveného v dětském domově a spokojenost respondentů se svým současným životem.
Vliv zrušené pěstounské péče na vývoj dítěte
TŮMOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá vlivem předčasně zrušené pěstounské péče na vývoj dítěte. Popisuje systém péče o ohrožené děti v České republice, uvedeny jsou aktuální zákony, podle kterých se při zprostředkování náhradní rodinné péče vychází. V roce 2013 vstoupila v platnost novela zákona o SPOD, při vzniku této novely vycházeli zákonodárci ze zkuše-ností s profesionální pěstounskou péčí na Slovensku. Účelem je snížení počtu dětí umís-těných v dětských domovech. Práce obsahuje podrobné zpracování vývojových potřeb dítěte. Pěstouni musejí počítat s tím, že se rozhodli přijmout dítě s nenaplněnou potře-bou vazby. Předčasné zrušení pěstounské péče může svědčit o tom, že si pěstounská rodina s dítětem nedokázala vytvořit vazbu, neposkytla dítěti přiměřenou míru opory pro jeho rozvoj. Práce uvádí nebezpečí, kterým jsou mladiství vlivem neúspěšné pěs-tounské péče vystaveni. Na základě rozhovorů s řediteli dětských domovů v Jihočeském kraji byl ověřen negativní dopad zrušené pěstounské péče na další vývoj dítěte. Z rozhovorů vyplynuly možné otázky vhodné pro další výzkum v této oblasti. Poskyt-nutí rodinného modelu výchovy dětem umístěných v dětském domově, nabízí hostitel-ská péče. Ředitelé se shodují, že pro kvalitní pěstounskou péči je nejdůležitější kvalitní osobnost pěstouna, tedy takový pěstoun, který se dokáže dítěti otevřít a nabídnout mu své rodinné láskyplné zázemí. Jen díky opravdovému přijetí dítěte a bezvýhradné lásce k němu, lze problém neúspěšné pěstounské péče minimalizovat.
PSYCHICKÁ DEPRIVACE VE STÁŘÍ Pokus o aplikaci vývojově psychologické teorie Josefa Langmeiera a Zdeňka Matějčka
BERNARDOVÁ, Alena
Práce se zabývá problematikou psychické deprivace v dětství a ve stáří. Teoretická část reflektuje Langmeierovu/Matějčkovu teorii psychické deprivace v dětství, období stáří a problematiku z hlediska filosofie výchovy. Praktická část je pokusem o aplikaci teorie psychické deprivace v dětství na období stáří. V závěru jsou formulovány odůvodněné předpoklady, které opravňují k formulaci hypotéz o podobnosti psychické deprivace v dětství a ve stáří a možnostech výchovy pro jejich prevenci a nápravu jako podklady pro následný kvalitativní výzkum. Jeho výsledky by mohly vést ke zkvalitnění dosavadního modelu ústavní péče o starého člověka, potvrdit oprávněnost pedagogického doprovázení ve všech etapách životní cesty a potvrdit dosud nedoceněný význam existencionalisticky pojaté výchovy.
Charakteristiky výtvarného projevu chlapců žijících v dětském domově
KOTENOVÁ, Nikola
Bakalářská práce je zaměřena na výtvarný projev chlapců žijících v dětském domově. Teoretické část se zabývá obdobím pubescence, dětskými domovy, psychickou deprivací a výtvarným projevem dětí, zejména kresbou lidské postavy. Ve výzkumné části jsou sledovány charakteristické znaky výtvarného projevu chlapců z dětského domova a nalézány rozdíly oproti výtvarnému projevu chlapců žijících v běžném rodinném prostředí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   začátekpředchozí35 - 44dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.