|
Nabídka a poptávka služeb porodních asistentek v ženské populaci
GAŠPARÍKOVÁ, Renata
Tématem této práce je nabídka a poptávka služeb porodních asistentek v ženské populaci. Teoretická část je zaměřena na kompetence a role porodní asistentky v péči o ženy v každé etapě jejich života. Pro vypracování práce byly stanoveny dva cíle. Cíl 1: Zjistit, jaká je poptávka služeb porodních asistentek u žen. Cíl 2: Zjistit, jaká je nabídka služeb porodních asistentek pro ženy. Pro výzkumné šetření byla zvolena metoda kvantitativního a kvalitativního výzkumu. V kvantitativním výzkumu byla zvolena dotazníková metoda určená ženám v reprodukčním věku 15-45 let a ženám v klimakteriu ve věku 46-70 let. Hypotéza č. 1 ?Ženy mají zájem o psychoprofylaktickou přípravu k porodu? se potvrdila. Hypotéza č. 2 ?Ženy mají zájem o návštěvní službu v šestinedělí? se také potvrdila, ale hypotéza č. 3 ,,Ženy vyhledávají služby porodních asistentek týkající se života v klimakterickém období? potvrzena nebyla. V kvalitativním výzkumu byla použita technika nestandardizovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořily tři soukromé porodní asistentky a tři porodní asistentky pracující v privátních gynekologických ordinacích. Na výzkumnou otázku č. 1 ,,Nabízejí porodní asistentky služby klientkám v celé šíři oblasti péče?? odpověděly soukromé porodní asistentky, že poskytují převážně pouze předporodní přípravu pro těhotné ženy a poradenství v šestinedělí. Porodní asistentky v privátních ordinacích poskytují ženám jen minimum služeb, jen pokud mají čas, nabízejí poradenství ženám v období klimakteria. Výzkumnou otázkou č. 2 ,,Liší se nabídka služeb soukromých porodních asistentek a porodních asistentek pracujících v privátních gynekologických ordinacích?? bylo zjištěno, že soukromé porodní asistentky se zaměřují pouze na těhotné ženy a ženy v období šestinedělí. Porodní asistentky v privátních ordinacích převážně asistují lékaři, na ostatní činnosti jim nezbývá čas. Zmapováním situace byla zjištěna malá informovanost o nabídce a poptávce služeb porodních asistentek. Pro zvýšení informovanosti bude použita edukační kampaň prostřednictvím informačních letáků.
|
|
Spolupráce sester a lékařů v intenzivní péči
HALAMOVÁ, Veronika
Jako téma bakalářské práce jsme zvolili problematiku spolupráce sester a lékařů na jednotce intenzivní péče. Práce ve zdravotnictví není práce pro jednotlivce. Jedná se o týmovou spolupráci, kde kaţdý člen týmu má svoje povinnosti, ale také práva a pravomoci. Sestry chtějí, aby byli v péči o klienty rovnocennými partnery, coţ se zatím na mnoha místech nedaří. Pro většinu lékařů je sestra stále ještě pomocnice, která pouze vykonává lékařské ordinace a její vlastní práce je povaţována za podřadnou a nedůleţitou. Toto téma jsem si vybrala také z osobních důvodů, protoţe na pracovišti, kde pracuji, se bohuţel setkávám se stejným postojem lékařů, o kterém jsem se zmiňovala výše. Pro sběr dat byla zvolena technika dotazníku. Byly vypracovány dotazníky jednak pro sestry a také pro lékaře, aby měly moţnost se vyjádřit obě strany. Dotazník pro sestry obsahoval 25 poloţek. Pro lékaře byl vytvořen podobný dotazník, který obsahoval 19 poloţek. Dotazníky byly pro obě skupiny respondentů dobrovolné a anonymní. Výzkum probíhal v Nemocnici Na Homolce na jednotkách intenzivní péče s chirurgickým zaměřením. Byly zvoleny 3 hypotézy. První z nich byla, ţe lékaři a sestry na JIP spolupracují. K této hypotéze se vztahovalo více otázek z dotazníku. Jednalo se o různé oblasti spolupráce a hypotéza byla potvrzena. Druhá hypotéza se vztahovala ke vzdělání sester. Předpokládala jsem, ţe sestry s vysokoškolským vzděláním jsou z pohledu lékařů vnímány jako rovnocenní partneři. Tato hypotéza byla zamítnuta. Zjistila jsem, ţe pro lékaře není rozhodujícím kritériem pro spolupráci výše vzdělání, ale praktické dovednosti sestry. Třetí hypotéza se týkala kompetencí sester. Předpokládala jsem, ţe sestry na JIP provádějí výkony v rámci svých kompetencí. Tato hypotéza byla zamítnuta, protoţe 85,85 % sester souhlasí s tím, ţe lékaři vyţadují výkony, které nejsou plně v sesterských kompetencích. Druhým cílem bylo zjistit oblasti, ve kterých mohou vznikat problémy. Z šetření vyplynulo, ţe jde v podstatě o problémy ve slušném chování a to u obou skupin ? jak u sester, tak u lékařů.
|
|
Kázeň ve výuce na střední odborné škole gastronomického zaměření
KUBATOVÁ, Marie
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku kázně ve výuce na střední odborné škole s gastronomickým zaměřením. Cílovou skupinu tvoří učitelé a žáci Střední školy a Vyšší odborné školy cestovného ruchu v Českých Budějovicích. Práce je rozčleněna do teoretické a praktické části. V teoretické části jsou porovnávány různé pohledy odborníků na pojem kázeň ve vyučování, na kompetence a autoritu učitele. V praktické části jsou stanoveny cíle výzkumu, metody výzkumu a interpretace výsledků výzkumu. Výzkumnými předpoklady bylo, že žáci i učitelé mají na nekázeň ve vyučování shodný nebo podobný náhled, všeobecně jim nekázeň vadí. Tyto předpoklady se ve výsledcích potvrdily.
|
| |
|
Praktická maturitní zkouška studijního oboru Autotronik podle nového školního vzdělávacího programu
IŽOF, Josef
Cílem této bakalářské práce je inovovat dosavadní model praktické části maturitní zkoušky studijního oboru Autotronik tak, aby tato zkouška odpovídala současným požadavkům opravárenské praxe i školnímu vzdělávacímu programu, podle kterého se výuka oboru Autotronik začala od 1.9.2009 uskutečňovat. Takto upravená praktická zkouška by měla poprvé proběhnout ve školním roce 2012-2013, kdy bude výuka podle školního vzdělávacího programu probíhat už i ve čtvrtém, tedy maturitním ročníku oboru.
|
|
Kompetence manažera pro řízení firmy
ŠPERLOVÁ, Radka
Cílem mé diplomové práce bylo navrhnout klíčové kompetence manažerů firem, popsat a zhodnotit požadavky na manažerské kompetence ve vybrané firmě a navrhnout případné změny.Svou práci jsem zaměřila na kompetence manažera, jejichž poznání a rozvoj jsou potřebné pro vysoký výkon klíčových manažerů a představují pro každou firmu výrazný krok směrem k vyšším výkonům. Díky přístupu orientovanému na manažerské kompetence firma dokáže lépe přijmout správné zaměstnance na správné pozice.
|
| |
| |
|
Analýza nabídky a poptávky dalšího vzdělávání v ekonomickém zaměření
Suchomelová, Kristýna ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Králová, Alena (oponent)
Práce se v teoretickém úvodu věnuje uvedení do problematiky dalšího profesního vzdělávání a vysvětlení základních pojmů. Je zde stručně popsána historie a současný stav dalšího profesního vzdělávání.Práce se na teoreticko-popisné úrovni zabývá legislativním rámcem dalšího vzdělávání v České republice. Empirická část této práce je zaměřena na komparaci nabídky a poptávky po dalším odborném vzdělávání ekonomického zaměření. Pomocí dotazníkového šetření byly zjištěny preference potenciálních účastníků kurzů účetnictví v Praze.Výstupy z tohoto výzkumu byly porovnány se stranou nabídky kurzů účetnictví v Praze. Na závěr jsou v práci uvedeny určitá doporučení a návrhy, jak by se mohla nabídka lépe přizpůsobovat poptávce po kurzech účetnictví pro dospělé.
|
|
Odborný růst předškolního pedagoga a jeho význam pro vzdělávání dítěte v MŠ
DOLEŽALOVÁ, Ivana
Závěrečná bakalářská práce se zabývá problematikou celoživotního vzdělávání učitelek mateřských škol, zejména oblastí dalšího vzdělávání a přístupem předškolních pedagogů k profesnímu rozvoji. První část práce vychází z teoretického zpracování požadavků na odbornou vybavenost předškolních pedagogů a ukazuje některé možné cesty dalšího vzdělávání podle uvedené literatury. Druhá část přináší pohled učitelek mateřských škol na vlastní potřebu zvyšování profesní odbornosti. Zabývá se příležitostmi k dalšímu vzdělávání v běžné praxi předškolního pedagoga a snaží se nastínit, jaké formy vzdělávacích aktivit učitelky mateřských škol nejvíce preferují. Hledá odpovědi na otázky využití získaných informací v procesu inovací předškolního kurikula. Tato část se opírá o zpracované výsledky dotazníkového šetření, které se uskutečnilo mezi učitelkami mateřských škol v Kraji Vysočina.
|