Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32,289 záznamů.  začátekpředchozí32280 - 32289  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.01 vteřin. 

I.Welsh, O. Wilde: Shodné motivy v dílech autorů, jejichž vznik dělí více než století, aneb dekadence z pohledu postmodernismu. Komparace děl Obraz Doriana Graye a Postelová tajemství mistrů kuchařů
RYBÁŘÍKOVÁ, Barbora
Náplní této diplomové práce je literární komparace díla The Picture of Dorian Gray (1891) spisovatele Oscara Wilda a díla The Bedroom Secrets of the Master Chefs (2006) autora Irvina Welshe. Cílem této práce je tedy zdůraznit shodné i rozdílné rysy analyzovaných děl. Práce se nejprve zaměří na stručný popis života obou autorů a také literárních směrů, které v daných dobách dominovaly. Dále se bude zabývat analýzou jmenovaných knih, zdůrazní kontroverzní témata, morální stránku děl a také přítomnost nebo absenci estetických konceptů. Závěrečná část se bude věnovat komparaci Wildova a Welshova románu. Bude zaměřena především na společná témata, charakteristiku hlavních postav a na formální odlišnosti obou děl.

Symbol a mimické divadlo
Votočková, Kateřina ; SOPROVÁ, Jana (vedoucí práce) ; BENČIK, Juraj (oponent)
Cílem diplomní práce je zmapovat souvislosti mezi základními pojmy jako symbol, archetyp, příběh v souvislosti s jejich využitím v mimickém divadle. Symbol sám o sobě je více vizuální nežli verbální, a proto právě v nonverbálním divadle funguje jako jeden ze základních stavebních prvků inscenace. Od vymezení obecných, v širším kontextu viděných definic spojených se pojmy mimického divadla, ať už je to mimésis, znak, symbol, archetyp práce směřuje k podstatě dramatického neverbálního díla, totiž zápletce a příběhu. Propojení zkoumaných pojmů a celkové koncepce inscenace sleduji na příkladu projektu Uroboros Barbory Debnárové.

Architektonický výraz obytných staveb energeticky efektivní výstavby
Gerö, Jiří ; Peřinková, Martina (oponent) ; Wahla, Ivan (oponent) ; Ing.arch.Henrich Pifko (oponent) ; Meixner, Miloslav (vedoucí práce)
Dnešní doba vytváří obrovský tlak na šetření energiemi, a to vzhledem k jejich vysokým cenám. Do budoucna je evidentní, že energie se budou nadále zdražovat. Tuto skutečnost si uvědomují nejenom představitelé Evropské unie, ale především obyčejní lidé, kteří financují provoz svých domů. Nízkoenergetická, respektive pasivní výstavba, se proto stále více dostává do popředí. Úspornost stavby by však neměla být jediným kritériem kvality architektury, ale její integrální součástí, jednou z několika složek. Energeticky efektivní výstavba je v architektuře a stavitelství odpovědí na stále turbulentnější globální klimatické změny. Cílem práce je pokusit se vystihnout, jak správně navrhnout úspornou stavbu při zachování její architektonické kvality, a to v kontextu směrnic, které přicházejí z Evropské unie a které mají být u nás v brzké době implementovány. Stane se nulový dům opravdu hybatelem architektury v Evropě v 21. století? Výsledek práce poslouží k orientaci, jaké koncepce jsou důležité při zachování estetické kvality architektonického díla.

Äutorské právo v digitální době
Kuželka, Kryštof ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Smutný, Zdeněk (oponent)
Tato práce se věnuje analýze účelů autorského práva analýzou historie, platných a navrhovaných právních aktů a příkladů soudních sporů. Ukazuje, že jedním z účelů, který je zejména předmětem sporů, je snaha zábavního průmyslu omezit kopírování a sdílení digitálních děl veřejností. V poslední části práce nabízí řešení. V první části práce je analyzován samotný pojem autorské právo, za jakými účely se chrání a co se ve vztahu k němu změnilo s příchodem digitální doby. V další části následuje popis a shrnutí obsahu dvou světově nejdůležitějších právních aktů v oblasti ochrany autorského práva -- DMCA představující platný právní akt a ACTA představující navrhovaný právní akt. Další část ukazuje na konkrétních případech dopady těchto aktů a tyto dopady třídí podle jejich podstaty. V této části je také ukázána neospravedlnitelnost účelů ochrany autorského práva, zejména ochrany práva na kopírování a sdílení. V poslední části je navržen model s využitím licencí Creative Commons a crowdfundingu a aplikace, která umožní veřejnosti bez problémů sdílet digitální díla a zároveň zaručí odměnu autorům.

Neoprávněné užití autorského díla
Petrovská, Natálie ; Holcová, Irena (oponent) ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce)
Závěr Ve své diplomové práci jsem zaměřila na oblast autorského práva, přesněji na neoprávněné užití autorského díla a autorskou odměnu. Jak vyplývá z výše provedené analýzy, ochrana autorského právo v současné době obsahuje moderní právní úpravu, která je v souladu jak s mezinárodními závazky, tak komunitární úpravou. Právní úprava částečně vychází z autorskoprávních legislativních tradic uplatňovaných v minulosti na našem území, zřetelná je však rovněž inspirace některými legálními zahraničními přístupy. Při zpracování této práce jsem vycházela především z autorského zákona a dalších souvisejících předpisů včetně trestního zákoníku. Autorská práva jsou chráněna jak normami soukromého, tak normami veřejného práva. Autorské právo a práva související s právem autorským jsou v ČR zásadně neformální, k poskytování autorskoprávní ochrany tedy není třeba nějaké speciální registrace nebo zápisu do rejstříku děl a nositelů práv k nim. Současná informační společnost umožňuje nepřeberné možnosti neoprávněných užití autorských děl a pachateli se stávají často také děti. Za zásahy do autorských práv odpovídá narušitel za své jednání jak soukromoprávně, tak veřejnoprávně (za trestný čin či správní delikt). Jako hlavní cíl této práce jsem si stanovila přiblížit čtenáři problematiku autorského práva se zacílením na...

Sexuální zneužívání dětí
Dvořáková, Petra ; Arnoldová, Anna (vedoucí práce) ; Leontovyčová, Jana (oponent)
Sexuální zneužívání dětí Sexual abuse of children Petra Dvořáková Tato práce popisuje sexuální zneužívání dětí. Hlavním cílem bylo vytvořit dílo, které by vytvořilo ucelený a komplexní pohled na tuto problematiku. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum. Výzkum se skládá z pěti případových studií. Tyto případové studie ukazují sexuální zneužívání dětí v praxi. Cílem praktické části je popis případů sexuálního zneužívání, hodnocení, porovnání výsledků a identifikace společných rysů, které se objevují v případových studiích a také v teoretické části této práce. Analýza případových studií ukazuje, že pachatel byl vždy z rodiny. Důsledky sexuálního zneužívání, které vychází z případových studií, souhlasí s popisem v teoretické části. Ve většině případů se jednalo o dlouhodobé důsledky. Poslední kapitola práce se nazývá prevence. Tato kapitola je nejpodstatnější z celého díla, protože je důležité zaměřit se nejen na léčbu sexuálně zneužívaných dětí, ale i na prostředí, ve kterém je poskytována sociálně-právní ochrana dětí. Je třeba se soustředit na procesy a postupy pracující s oběťmi a pachateli sexuálního zneužívání. Cílem celé společnosti by mělo být zabránit sexuálnímu zneužívání.

Cyklus Pod klášterní révou Elina Pelina a jeho souvislosti se Studní svaté Kláry Anatola France
Obůrková, Tereza
Cílem této práce bylo na základě rozporuplných tvrzení bulharské literární kritiky o shodných rysech knih Pod manastirskata loza Elina Pelina a Le Puits de Sainte Claire Anatola France tato dvě díla porovnat a určit jejich vzájemný vztah. Podrobná žánrová analýza obou knih ukázala, že se tato díla liší. Elin Pelin ve svých legendárních povídkách představuje svůj ideální model světa (potažmo svět představ prosté víry bulharského člověka). Bulharský spisovatel své příběhy staví na ději, pomocí něj čtenáři demonstruje svou pravdu, o které je přesvědčen. Kniha Le Puits de Sante Claire je nehomogenní, příběhy lze rozdělit do dvou skupin - první z nich je poznamenána Franceovými parnasistními počátky, příběhy v ní obsažené jsou efektně zpracovaná podání přitažlivých námětů, ve kterých se odráží tehdejší čistě estetický postoj autora k tvorbě (který je v rozporu s pOjetím Elina Pelina), povídky druhé části jsoLJ už plné filozofických úvah a monologů, ve kterých Anatole France zaujímá angažovaný postoj, charakteristický pro jeho vrcholná díla. Staví se ostře nejen proti fanatickým a dogmatickým projevům náboženství jako Elin Pelin, ale proti víře jako takové. Čtenáře však Anatole France přímo nepoučuje, tak jak to činí bulharský spisovatel v závěru svých povídek, pouze mu demonstruje, jak je jakákOliV "pravda"...

Meditace a sen v díle českých umělců počátku 20. století
Čichovský, Jan ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Bydžovská, Lenka (oponent)
Jan Čichovský Resumé "Meditace a sen v díle českých mistrů počátku 20.století" Svou podstatou a zaměřením se tato práce vztahuje především k osobním představám a meditacím umělců, objevujících svou duchovní cestu prostřednictvím umění. Úvod této práce se vyjadřuje k obecné problematice duchovních proudů, které měly vliv na výtvarné umění a zejména pak pojednává o konkrétních skupinách a směrech, jakými je např. antroposofie, teosofie nebo rozenkruciánská filozofie, které přímo zasahují do dění na počátku století. Vlastním předmětem mé práce je potom výběr z duchovní tvorby autorů Rudolfa Adámka a Františka Bílka, kteří jako jedni z mála sledují cestu křesťanské mystiky, jenž oba autory spojuje. Má práce chce ukázat způsob, jakým umělec přebírá duchovní poselství neviditelného světa, a jak jej prostřednictvím obrazu zhmotňuje. Pozorování nejvnitřnějších snů a tužeb mystikových má sloužit jako prostředek pro lepší pochopení díla i specifické symboliky, kterou jeden každý z těchto tvůrců používá. Neméně významnými jsou také jeho osobní vize. Má práce chce doplnit některé významy symbolistního umění týkající se mystické tematiky a meditace jako prostředku k dosažení poznání, a přiřadit jej do co nejpřesnější souvislosti s konkrétním směrem, který tento proces nejvíce ovlivnil. Umělecká cesta a umělecké dílo je...

Cyklus Pod klášterní révou Elina Pelina a jeho souvislosti se Studní svaté Kláry Anatola France
Obůrková, Tereza ; Čolobova, Žoržeta (oponent) ; Grigorov, Dobromir (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo na základě rozporuplných tvrzení bulharské literární kritiky o shodných rysech knih Pod manastirskata loza Elina Pelina a Le Puits de Sainte Claire Anatola France tato dvě díla porovnat a určit jejich vzájemný vztah. Podrobná žánrová analýza obou knih ukázala, že se tato díla liší. Elin Pelin ve svých legendárních povídkách představuje svůj ideální model světa (potažmo svět představ prosté víry bulharského člověka). Bulharský spisovatel své příběhy staví na ději, pomocí něj čtenáři demonstruje svou pravdu, o které je přesvědčen. Kniha Le Puits de Sante Claire je nehomogenní, příběhy lze rozdělit do dvou skupin - první z nich je poznamenána Franceovými parnasistními počátky, příběhy v ní obsažené jsou efektně zpracovaná podání přitažlivých námětů, ve kterých se odráží tehdejší čistě estetický postoj autora k tvorbě (který je v rozporu s pOjetím Elina Pelina), povídky druhé části jsoLJ už plné filozofických úvah a monologů, ve kterých Anatole France zaujímá angažovaný postoj, charakteristický pro jeho vrcholná díla. Staví se ostře nejen proti fanatickým a dogmatickým projevům náboženství jako Elin Pelin, ale proti víře jako takové. Čtenáře však Anatole France přímo nepoučuje, tak jak to činí bulharský spisovatel v závěru svých povídek, pouze mu demonstruje, jak je jakákOliV "pravda"...

Autorskoprávní ochrana databází
Havel, Michal ; Dobřichovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
(CZ) Primárním zaměřením této práce je autorskoprávní ochrana databází. Tato práce představuje autorskoprávní ochranu databází jako součást dvou pilířového systému právní ochrany, který byl v právním řádu Evropské unie založen na základě směrnice č. 96/9/ES, o právní ochraně databází. Prvních pět kapitol této práce se věnuje obecným otázkám spojeným s autorskoprávní ochranou databází, jejichž účelem je představení právních a mimoprávních kořenů, ze kterých autorskoprávní ochrana databází vyrůstá. Tato část vymezuje fenomén databází v souvislosti s informační společností, dostupné nástroje ochrany, účel právní ochrany databází, rámec formálních právních pramenů a právní tradice spojené s autorskoprávní ochranou jako takovou. Šestá kapitola se zaměřuje na definici pojmu databáze a srovnává databáze jako specifickou kategorii autorského díla s jinými druhy autorských děl, a to s důrazem na vystižení jejich rozdílných a společných znaků. Sedmá kapitola následně rozebírá základní znaky autorskoprávní ochrany databází, kterými jsou zejména strukturální zaměření ochrany, požadavky na originalitu a práva spojená s tvorbou a užitím databází. Předmětem osmé kapitoly je představení režimu zvláštního práva pořizovatele databáze jako druhého pilíře právní ochrany databází podle směrnice č. 96/9/ES. Těžištěm...