|
Interakce Policie ČR a menšinových skupin v ČR
KUBINEC, Patrik
Cílem práce je podat přehled o způsobech přístupu policistů PČR v přímém výkonu služby k menšinovým skupinám, které žijí a páchají trestnou činnost na území ČR, s důrazem na přístup jednotlivce v praxi, dále analyzovat současnou vzájemnou interakci, z analýzy vyvodit požadavky a následně navrhnout k praktické realizaci doporučení pro zlepšení komunikace s příslušníky menšin zejména na straně uniformovaných policistů v přímém výkonu.
|
| |
|
Sociální systém organizace a jeho kvalita
Bendík, Pavel ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Kožichová, Lenka (oponent)
Práce vychází z pojetí organizace jako systému vztahů odvíjejících se od organizačních rolí. Cílem diplomové práce je vybrat nástroje a stanovit kritéria, jejichž prostřednictvím lze vztahy v organizaci hodnotit a posuzovat jejich kvalitu. Teoretická část je nejprve zaměřena na vysvětlení základních pojmů s organizací a se vztahy v ní souvisejícími a na jejím základě jsou vybrány konkrétní nástroje, jejichž prostřednictvím lze organizační vztahy hodnotit. Praktická část pak již analyzuje vybranou organizaci jako systém vztahů odvíjejících se od organizačních rolí a je zaměřena na možnosti posuzování jejich kvality prostřednictvím vybraných nástrojů.
|
|
Návrh a volba uživatelského rozhraní
Šild, Vladimír ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Doucek, Petr (oponent)
Vývoj přístupů k interakci počítače s uživatelem od počátků kybernetiky až do současnosti závislým především na vývoji operačních systémů. Zhodnocení současného komponentního přístupu k tvorbě grafického uživatelského rozhraní a jeho využití v komerčních a nekomerčních aplikacích. Hlavní psychologicko-filozofické principy, které jsou podmínkou každého úspěšně navrženého či zvoleného uživatelského rozhraní.
|
|
Potenciál a omezení vybraných českých veřejných inf. systémů z hlediska lidského faktoru
Halamíček, Jan ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Toman, Prokop (oponent)
Práce se zabývá tím, jaké jsou rozdíly v přístupu k člověku jakožto uživateli u elektronických informačních systémů a přirozených systémů, fungujících na mezilidské interakci a výměně informací. Stanovená hypotéza o těchto rozdílech je ověřována na skupině kvalitativně různých veřejných webových informačních systémů pomocí hodnocení lidské interakce s nimi na příkladu uspokojování běžné informační potřeby. Výsledky této interakce jsou zdrojem zkušeností a poznatků k designu informačních systémů obecně.
|