Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 329 záznamů.  začátekpředchozí320 - 329  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Anylýza open-source verze programu BlueJ
Batelka, Martin ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato práce si klade za cíl popsat architekturu aplikace BlueJ z pohledu kódu, a to pouze v její nejzákladnější úrovni. Jako prostředek interpretace výsledků analýzy byly zvoleny UML diagramy, a proto se podstatná část práce sestává právě z nich. Dalším cílem práce bylo prozkoumat a popsat možnosti úprav programu, konkrétně rozšíření aplikace přímou implementací bez nutnosti využití externích modulů. Při popisu těchto úprav byl pak kladen důraz zejména na úpravy grafického uživatelského rozhraní. Pro dosažení tohoto cíle byly provedeny a popsány drobné úpravy prostředí BlueJ. Práce si neklade za cíl podrobně popsat celý program, nýbrž pouze seznámit čtenáře s obsahem projektu BlueJ a podat mu informace o koncepci vnitřního uspořádání jednotlivých oblastí projektu. To vše by mělo umožnit další hlubší analýzu jednotlivých oblastí výukového prostředí BlueJ. Dosažené výsledky by pak měly ulehčit práci vývojářům, kteří by chtěli toto prostředí dále upravovat, rozvíjet, opravovat a nebo jen využívat.
Možnosti využití e-learningu pro výuku programování
Svoboda, Ondřej ; Švecová, Jarmila (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
Cílem práce je vytvořit souhrnný pohled na problematiku e-learningu a uvést doporučení pro výuku programování. Dále vytvořit materiál, který by měl pomoci studentům začínajícím s objektově orientovaným programováním. V teoretické části jsou popsány formy elektronické výuky včetně úlohy ICT. Jsou srovnány výhody a nevýhody e-learningu oproti klasické výuce a podán obraz vývoje tohoto odvětví od historie po současnost i s výhledem do budoucna. V samostatné kapitole jsou uvedeny nejdůležitější standardy včetně standardizačních organizací. Také jsou zhodnoceny formy e-learningu ve vztahu k výuce programování. Součástí je webová prezentace obsahující výklad základních pojmů spojených s objektově orientovaným programováním. Při výkladu pojmů se autor snaží pojmy co nejvíce přiblížit realitě pomocí různých příkladů. Cílem je poskytnout na pojmy další možný pohled. Prezentace dále obsahuje materiály, které mají pomoci studentům zvládnout první dvě cvičení předmětu 4IT101 Základy programování. Každý úkol obsahuje sepsaný postup nutný pro jeho splnění a animaci provádějící postupem krok za krokem.
Webová aplikace pro testování programů při výuce
Podolka, Luděk ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat možné způsoby řešení kompilace, spouštění a testování uživatelských programů v jazyce Java v prostředí webového serveru. Dalším cílem je navrhnout a implementovat webovou aplikaci, která by umožňovala studentům psaní a testování jednoduchých programů při výuce Javy. Metodou dosažení cíle je studium relevantních zdrojů, zejména dokumentace a zdrojového kódu projektů implementujících dynamické spouštění programů. K dosažení cíle praktické části autor využívá analýzu požadavků a principy implementace agilní metodiky extrémního programování. Pro názornost návrhu aplikace jsou použity prvky notace jazyka UML. První část práce je zaměřena na teorii spouštění programů v Javě, načítání tříd, kompilaci zdrojových kódů a bezpečnost programu. Dále je uveden přehled nástrojů, které vznikly následným vývojem a jsou postaveny nad těmito základními koncepty. Jedná se dynamické modulární systémy, nástroje pro testování software, nástroje pro automatizaci sestavení a integrační servery. Tyto nástroje implementují dynamické spouštění programů. Třetí skupinou jsou nástroje vhodné pro kvalitativní analýzu zdrojového kódu, které mohou být využity při vytvářené webové aplikace pro účely výuky. V praktické části autor shrnuje zadání úkolu vytvoření webové aplikace a provádí analýzu požadavků. Na základě požadavků se autor krátce věnuje vnitřnímu uspořádání webové aplikace. Detail návrhu aplikace je demonstrován na vybraném uživatelském příběhu. V textu je zařazen přehled technologií a nástrojů použitých k řešení praktické části. Nedílnou součást práce tvoří webová aplikace provozovaná na adrese http://kitscm.vse.cz/tppv. Vlastním přínosem autora je vytvoření přehledu problematiky potřebné k úspěšné analýze, návrhu a implementaci webové aplikace pro testování programů a samotný výsledek provedení těchto procesů.
Programy pro podporu výuky programování v OOP
Bauer, Tomáš ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá aplikacemi pro podporu výuky programování v objektově orientovaných jazycích Java a C#. Práce popisuje jednotlivé ve světě používané aplikace -- pro programovací jazyk Java programy BlueJ, Greenfoot, Alice, JKarel, jGRASP a DrJava, pro jazyk C# SGP Baltie 4 C# a dále některé další aplikace využitelné při výuce programování nebo objektově orientovaného přístupu. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké programy se pro výuku OOP používají, analyzovat a porovnat jejich možnosti a použitelnost pro výuku na středních a vysokých školách a doporučit jejich optimální využití ve výuce. V práci jsou také okrajově zmíněny aplikace, které mohou být při výuce použity, ale nejsou přímo zaměřené na výuku programování v OOP. Přínosem této práce je sestavení seznamu aplikací pro výuku, srovnání jednotlivých aplikací co se týče rozsahu zaměření, přístupu k výuce, možností a použitelnosti v praxi a návrh jejich využití při výuce na středních a vysokých školách. Na začátku se práce zabývá historií výuky programovacích jazyků, popisuje principy objektově orientovaného programování a jeho vztah s objektově orientovanými jazyky. Dále popisuje prostředí a možnosti aplikací, které podporují výuku objektově orientovaného vývoje. Závěr práce je věnován srovnání přístupu aplikací k výuce OOP, vyhodnocení vhodnosti jejich použití a návrhu jejich využití pro výuku principů OOP.
Návrh a implementace logovací komponenty newsroomového systému Octopus
Vašák, Michal ; Zid, Norbert (vedoucí práce) ; Vronková, Lada (oponent)
Tato práce popisuje návrh a vytvoření logovací komponenty pro newsroomový systém Octopus 6. Struktura práce vychází z omezené verze metodiky Agile Unified Process. V první fázi jsou stanoveny požadavky na komponentu a prozkoumána již existující a dostupná řešení logování v jazyce Java. Na konci této části jsou zvoleny nástroje pro fáze další. Ve druhé etapě je poté vytvořen detailní návrh její struktury a formátu výsledných logů. Ve třetí fázi je komponenta naprogramována v jazyce a v této práci představena prostřednictvím zdrojových kódů a několika kapitol blíže popisujících základní části hotového kódu.
E-learning pro výuku programování
Kavan, Mojmír ; Švecová, Jarmila (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi, které poskytuje moderní elearningový systém, a to hlavně v oblasti výuky objektově orientovaného programování. Práce se zaměřuje na praktické využití elearningu v podpoře začínajících studentů. V teoretické části se zkoumá jak předmět programování, tak osobnost programátora. Identifikuje se teorie Felder-Silvermanova a odvozuje se z ní, proč mají někteři studenti s počátky programování větší problémy než jiní. Zvyšující se zájem se zaznamenává o koncept učebních objektů a jejich využití v elearningu. Práce se mimo jiné snaží poskytnout odpověď na otázku, zda je možné aplikovat principy učebních objektů také pro efektivní doplněk výuky programování. Východiskem této práce je vyhledání a rozbor nejvhodnějších elearningových řešení. Jelikož se nedaří najít systém obsahově vyhovující, jež by se dal přímo nasadit, slouží analýza jejich kladných i záporných stránek ve vlastním řešení v praktické části této práce. Pro zpracování praktické části se na základě rešeršovaných systémů volí forma animací vytvořených v prostředí Adobe Flash. Tyto animace vysvětlují co nejjednodušším způsobem pojmy objektově orientovaného programování. Při tvorbě animací je reflektována koncepce učebních objektů. Je kladen důraz na maximální názornost a interaktivitu. Klíčové snímky navrženého prostředí jsou detailněji popsány v závěru práce.
Vývoj aplikací nad databází Oracle v prostředí Lotus Notes/Domino, .NET a Java
Zdeněk, Michal ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Klemš, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na propojení databáze Oracle s vývojovými platformami Java, .Net a Lotus Notes/Domino. Po vysvětlení základních principů a technik práce s databází následuje část, která si klade za cíl jednotlivé možnosti propojení porovnat a otestovat. Na všech 3 platformách existují vyspělé propojovací technologie pro práci s databází, mezi nejznámější patří ODBC, JDBC, ADO.NET a LC (Lotus Connectors). Jednotlivé možnosti propojení se na všech třech vývojových platformách značně liší. Společná zůstává jen základní funkcionalita pro práci s databází (sestavení připojení, řízení transakcí, volání SQL příkazů, přenášení základních datových typů a volání uložených procedur). Pro praktické ověření jednotlivých propojovacích produktů byla vyvinuta testovací/benchmark aplikace, která byla z jazyka Java naimplementována i do prostředí .NET (C#) a Lotus Notes/Domino (Lotus Script). Bylo naimplementováno a spuštěno 253 testů na 12 produktech od 8 výrobců. Podkladem pro zpracování diplomové práce a realizaci testů byla dokumentace k těmto systémům a další odborná literatura. Díky těmto testům bylo možné, v rámci možností, porovnání jednotlivých produktů i platforem. Systematické testování a práce s těmito produkty ukázaly, že jednotlivé produkty jsou velmi rozdílné v ceně, kvalitě, výkonu, ale i ve svých specifických funkcích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 329 záznamů.   začátekpředchozí320 - 329  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.