| |
|
Children's attitude towards advertisement
Duľová, Daniela ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Vávra, Oldřich (referee)
The object of this bachelor's thesis are children's attitudes towards advertisement. This thesis finds out which request for ad children have and which advertisements young consumers prefer. At the same time it is about attitudes towards intensity of ad and towards offered ad's products. The research was realized in Slovakia and children were 11- and 14-years old.
|
|
Customer`s Segmentation within the Marketing Strategy in Company
Součková, Michaela ; Bedrnová, Eva (advisor) ; Hamza, Jan (referee)
Práce je zaměřená na segmentaci zákazníků v podniku. V teoretické části vymezuje postavení segmentace v marketingové strategii, zabývá se výhodami, nevýhodami, předpoklady, kritérii a postupem při segmentaci. Zvláštní pozornost je věnována postojům, jakožto jednomu z důležitých a často uplatňovaných kritérií segmentace. Praktická část práce analyzuje trh vymezený pro produkt a na základě analýz stanovuje cílové segmenty zákazníků, jejich potenciál a základní charakteristiky.
|
| |