Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5,207 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.12 vteřin. 

Pohybová aktivita v prevenci dětské obezity
VRTALOVÁ, Jana
Diplomová práce je zaměřená na děti, a to konkrétně na žáky osmých a devátých tříd základní školy. Obezita má na svědomí více lidských životů než světové války a pokud chceme tuto epidemii obezity a problémy spojené s inaktivitou minimalizovat, musíme začít tam kde je to nejefektivnější a to u dětí. Hlavním cílem práce je zmapovat pohybovou aktivitu ve vybraném souboru žáků. Dílčím cílem je zjistit prevalenci nadváhy a obezity ve zkoumaném souboru žáků pomocí somatometrických měření ve vybrané lokalitě. Dalším dílčím cílem je zjistit kolik rodičů dětí v minulosti sportovalo nebo sportuje. Posledním cílem je připravit edukační materiál pro žáky o důležitosti pohybové aktivity. Práce je rozdělena do dvou částí - na část teoretickou a praktickou. Teoretická část byla zpracována formou sekundární analýzy dat. Zdroje dat a informací pocházely z České republiky i zahraničí ve formě odborných publikací, časopisů a elektronických zdrojů. Obsah teoretické části je zaměřen na vysvětlení pojmů, jako je obezita, její následky, komplikace, způsoby prevence obezity, pohybová aktivita, druhy vhodné pohybové aktivity a její účinky na lidský organismus. Osobitou částí je kapitola pojednávající o mýtech v obezitě - některé z nich jsou skutečně překvapující. Druhá část práce je částí praktickou a zahrnuje vlastní výzkum. Šetření probíhalo na základní škole Komenského alej v Žatci u žáků osmých a devátých tříd. Soubor představoval 107 žáků. Výzkum byl realizován jako kvantitativní šetření doplněné o měření somatometrických ukazatelů. Sběr dat byl realizován pomocí vlastního nestandardizovaného dotazníku. Dotazník obsahoval 14 otázek a dvě kolonky oddělené čarou pro zaznamenání přesné váhy a výšky. Tyto údaje jsme zjišťovali, v předem domluvené termíny.


Metodik školní prevence a jeho role na základní škole praktické a speciální
HAVLÍČKOVÁ, Markéta
Tato bakalářská práce zpracovává téma Metodik školní prevence a jeho role na základní škole praktické a speciální. Teoretická část je rozdělena na čtyři hlavní kapitoly, které se zabývají vzděláváním v ČR se zaměřením na děti se speciálními vzdělávacími potřebami, definováním sociálně patologických jevů a rizikového chování a prevencí rizikového chování. Poslední kapitola je věnována primární prevenci na školách se zaměřením na minimální preventivní program a metodika školní prevence včetně jeho činností. V praktické části jsem využila kvalitativní typ výzkumu za použití polostrukturovaných rozhovorů s metodiky školní prevence na vybraných praktických a speciálních základních školách. Prvním cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jaké poradenské služby nejčastěji využívají rodiče na základní škole praktické a speciální. Dalším cílem bylo zjistit, jaká specifika musí zohlednit metodik školní prevence při tvorbě minimálního preventivního programu. Výzkumné otázky jsem zkonstruovala tak, abych zjistila, jak probíhá spolupráce mezi rodiči a školou v oblasti prevence na základní škole praktické a speciální a kdo další ze zaměstnanců školy se kromě metodika školní prevence podílí na tvorbě a realizaci minimálního preventivního programu. Pro potřeby rozhovoru jsem oslovila šestnáct základních škol praktických a speciálních z Jihočeského kraje. Odpověď na svou žádost jsem obdržela od deseti škol, z toho šest škol souhlasilo s účastí v mém výzkumu. Dvě školy, které byly ochotny spolupracovat, byly z krajského města, další čtyři z menších měst o přibližně stejné velikosti. Rozhovory probíhaly s metodiky školní prevence a otázky byly zaměřeny především na spolupráci rodičů a školy v oblasti prevence a možná specifika lokality školy, která by mohla být zohledněna v minimálním preventivním programu.

Využití Wi-Fi sítí na základních školách
KLOFÁČ, Patrik
Cílem této bakalářské práce bylo zmapovat přítomnost a využití Wi-Fi sítí na základních školách kraje Vysočina, identifikovat přínosy a negativa, které dané řešení s sebou nese, jakou roli má Wi-Fi při výuce, popsat technologie Wi-Fi sítí, které jsou vhodné k nasazení v prostředí základních škol. Prozkoumat a popsat důvody, které vedly školy k určitému druhu zabezpečení Wi-Fi sítí. K těmto cílům jsem dospěl za pomoci přečtení patřičné literatury, která mi pomohla se ponořit do hloubky problematiky. Soustředil jsem se na více případů, proto byla užita mnohonásobná případová studie. Zjištěné případy byly analyzovány vzájemným porovnáváním vytyčených oblastí, důležitých pro tuto práci. Navštíveno bylo několik základní škol, kde bylo jednáno s ICT koordinátory, řediteli a byly získány odpovědi, na mnou předem připravenou sadu otázek pro důkladné zmapování.

Vybrané rizikové chování na středních školách v regionu Domažlice
ČERNÁ, Pavlína
Tématem této bakalářské práce je Vybrané rizikové chování na středních školách v regionu Domažlice. Rizikové chování je jev ohrožující společnost napříč všemi kulturami. Jeho negativní důsledky mohou být ještě více znásobeny, pokud k jeho výskytu dochází v mladistvém věku. Pod jeho vlivem je u dospívajících ohrožen jejich zdraví vývoj. Zasahuje do stránky biologické, psychické i sociální a to nejen v době, kdy se adolescent chová rizikově, ale i v době budoucí, kdy jedinec musí nést následky tohoto jednání. Práce zahrnuje část teoretickou, kde jsou stručně charakterizovány vybrané formy rizikového chování současně s protektivními faktory, které na tento druh chování mají výrazný vliv. Praktická část vymezuje určené cíle a popis vlastního výzkumu, včetně diskutování zjištěných výsledků s poznatky jiných autorů, které uvádí teoretická část. Výskyt rizikového chování nelze zcela eliminovat, avšak lze jej alespoň snížit či jeho počátek oddálit. K tomu slouží primární prevence. Jako jeden ze základních nástrojů evaluace prevence lze využít monitoring rizikového chování, na který je zaměřena praktická část této práce. Výzkum byl prováděn na středních školách v regionu Domažlice. Jednalo se o typy škol s různým zaměřením ? gymnázium, obchodní akademie a střední odborné učiliště. Data od studentů těchto škol byla sbírána kvantitativně prostřednictvím dotazníkového šetření. Respondentům byly dotazníky rozdány ve školním prostředí. Velký důraz byl kladen na anonymitu dotazníku a ubezpečení respondentů, že se jimi vyplněný dotazník nedostane do rukou žádné z blízkých autorit. Z tohoto důvodu byla i vyloučena přítomnost autority při vyplňování dotazníku. Takto měla být zajištěna co nejvyšší validita dat. Na základě získaných dat byly potvrzeny předem stanovené hypotézy. Cílem výzkumu bylo zmapování výskytu vybraného rizikového chování na středních školách v regionu Domažlice. Jako první z dílčích cílů byla stanovena komparace zapojení respondentů do rizikového chování u chlapců a dívek. Druhým dílčím cílem bylo porovnání výskytu rizikového chování na jednotlivých typech škol. Z výzkumu je patrné, že nelze komplexně určit, zda se více či méně vyskytuje rizikové chování u chlapců či dívek. Lze pouze konstatovat, že některé vybrané jevy jsou více typické pro mužské pohlaví druhé pro ženské pohlaví u jiných je zastoupení srovnatelné. V případě sledování rizikového chování na jednotlivých typech škol, výrazně více převyšuje výskyt nežádoucích jevů na středním odborném učilišti ve srovnání s ostatními typy škol. Region Domažlice svým výskytem dospívajících chovajících se rizikově odpovídá republikovému průměru. Výsledky práce lze využít k realizaci efektivní primární prevence, pro potřeby dalších výzkum a v neposlední řadě i jako teoretický rámec pro výuku v této oblasti.

Posouzení bezpečnosti přístupu do vybraných ZŠ na Smíchově a návrh opatření
Procházková, Barbora ; Novotný, Vojtěch (vedoucí práce) ; Milan, Milan (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá bezpečnostní problematiku v oblasti pohybu dětí a mládeže do školních zařízení. Konkrétně jsou v této práci popsány čtyři základní školy na pražském Smíchově. Mezi zkoumaná školská zařízení patří základní škola Kořenského, fakultní základní škola Drtinova s rozšířenou výukou jazyků, základní škola U Santošky a základní škola Grafická. Teoretická část obsahuje literární rešerši, zabývající se bezpečím a bezpečnostními prvky, které napomáhají plnit cíle v této oblasti. V analytické časti, jsou identifikovány konkrétní problémy, které se v návrhu bezpečnostních opatření eliminují. Práce obsahuje analýzy problémových míst ve vybraném území. Šetření vychází z vlastních průzkumů přímo v terénu. Cílem práce je návrh bezpečnostních opatření, které by ve zkoumané lokalitě pomohly zvýšit bezpečnost docházky dětí do škol. Práce může v budoucnu sloužit jako podklad pro dopravní studie nebo napomoci při sestavování návrhu dopravního řešení na Praze 5.

Webové aplikace s ohledem na přístupnost
Kříž, Tomáš ; Malý, Jan (oponent) ; Morávek, Patrik (vedoucí práce)
Komplexnost diplomové práce spočívá v podání teoretických základů, kterým se věnují kapitoly 1 až 3. V těchto kapitolách jsou vysvětleny pojmy přístupný web, handicapovaný uživatel a jejich souvislosti. Zmíněny jsou hlavní výhody a důvody vytváření přístupných webů. Kapitola se dále věnuje handicapovaným uživatelům, kteří s přístupností webových stránek souvisí. Nachází se zde rozdělení uživatelů do několika skupin podle daného handicapu a jejich dopadů na přístupnost k webovým stránkám. V kapitole 2 jsou popsány metodiky tvorby přístupného webu, česká a zahraniční pravidla, standardy a zákonné úpravy. Jsou zde uvedeny zástupci jak zahraničních (WCAG, Section 508), tak i českých (Blind Friendly Web, Pravidla pro tvorbu přístupného webu) pravidel přístupného webu. Třetí kapitola se zabývá systémem přístupné webové aplikace elektronického obchodu. Vysvětlen je zde pojem elektronický obchod, jeho výhody a nevýhody, základní funkce. V této kapitole jsou dále nastíněny základní pravidla psaní kódu webových stránek, která jsou prakticky využita u tvorby přístupné webové aplikace elektronického obchodu. Blíže je specifikován značkovací jazyk XHTML, skriptovací programovací jazyk PHP, databázový systém MySQL a kaskádové styly CSS. Výsledkem praktické části diplomové práce je webová aplikace elektronického obchodu, tvořená s ohledem na problematiku přístupnosti webových stránek. Aplikace je přístupná na stránkách http://www.xandy.cz/tmp/, její samotnou realizací a popisem použitých pravidel přístupnosti se zabývá čtvrtá kapitola.

Orffův Schulwerk v české hudební výchově. Možnosti využití principů Orffova Schulwerku jako prostředku rozvoje hudebnosti školních dětí
Salvet, Václav
Tato práce seznamuje nejprve s historií Orffova Schulwerku a s jeho kořeny, ze kterých vyrůstá a čerpá. Poněkud větší prostor je věnován spoluautorce Orffova Schulwerku Gunild Keetman, která bývá často opomíjena, přestože její přínos je zcela zásadní. Následně je zmapováno pronikání přístupů Schulwerku do české hudební pedagogiky a osnov a analýza naší hudebně pedagogické dokumentace z hlediska orffovských principů. Následuje nástin hlavních prvků a principů pedagogiky Orffova Schulwerku. Výzkumná část práce si klade za cíl ověřit formou experimentu, zda práce na základě principů Schulwerku je ve školním prostředí realizovatelná a zda progresivně rozvíjí dětskou hudebnost. To zjišťoval test hudebnosti, doplněný na prvním stupni základní školy a na nižším stupni víceletého gymnázia výzkumem rysů hudebně tvořivého myšlení na základě rytmické a melodické improvizace dětí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Hudební vývoj a výchova v předškolním věku a počátky hry na housle.
Paříková, Barbora ; Malý, Lubomír (vedoucí práce) ; Pěruška, Jan (oponent) ; Tomášek, Jiří (oponent)
Práce je rozdělena do dvou nestejně dlouhých částí. První, obsáhlejší, část se zabývá hudebním vývojem dítěte od narození po nástup do základní školy, jednotlivými vývojovými etapami a možnostmi, jak efektivně dítě vést k zájmu o hudbu a správně rozvíjet jeho hudebnost.Druhá část je jakýmsi stručným a věcným popsáním základních principů při práci se začátečníkem, kterému je zřeba vštípit první správné návyky ve hře na housle.

Rozvoj čtenářství u sluchově postižených dětí mladšího školního věku
Lipská, Klára ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Chmelíř, Václav (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo zjistit problematické oblasti v souvislosti sluchového postižení u dětí mladšího školního věku a rozvoje čtenářství, na základě zjištěných informací navrhnout metodický materiál a ověřit jej v praxi. Metodický materiál obsahuje text Já Baryk od Františka Nepila v originále a v upravené verzi, návrh postupu pro vyučující a pracovní list. Nejdůležitější částí metodického materiálu je CD s úvodním slovem, upraveným textem a slovníčkem ve znakovém jazyce. Ověření v praxi u dětí pátého ročníku ZŠ ukázalo nutnost vytvoření dalších podobných materiálů, jelikož znakový jazyk nejen umožňuje porozumění dějové linii a souvislostem vyplývajících z příběhu, ale je především účinným prostředkem vedoucím ke čtení v českém jazyce.