Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 120 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ověření únosnosti střešní konstrukce po přitížení fotovoltaickými panely
Holoubek, Jan ; Bažant,, Zdeněk (oponent) ; Strnad, Jiří (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je ověření únosnosti střešní konstrukce po přitížení fotovoltaickými panely. Na střechu průmyslové haly obdélníkového půdorysu o rozměrech 26,5 x 24,5 m v Hlinsku se investor rozhodl dát fotovoltaické panely. Předběžný diagnostický průzkum prokázal pouze ohybovou výztuž v poli u všech posuzovaných nosných prvků. Posuzovány na únosnost v ohybu byly tyto nosné prvky: ŽB deska, ŽB trám a ŽB průvlak. Statický výpočet obsahuje i minimální vyztužení nad podporou a nutnou smykovou výztuž, kterou je nutno prokázat podrobným diagnostickým průzkumem. Statický výpočet obsahuje i posudek na průhyb ŽB trámu po přitížení. Všechny posudky byly prováděny dle momentálně platných Eurokódů. Výpočtem bylo prokázáno, že všechny nosné prvky vyhoví na únosnost v ohybu a průhyb trámu je menší než mezní hodnota uvedená v EC, tudíž střechu haly lze přitížit fotovoltaickými panely.
Korelační analýza pohybu částice v optické pasti
Koudelníček, Karel ; Jákl,, Petr (oponent) ; Harabiš, Vratislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem náhodného (Brownova) pohybu mikroskopické částice zachycené v optické pasti. Poskytuje náhled na využití v biologii. Velký prostor je věnován popisu metod, které umožňují díky náhodnému pohybu popsat past pomocí takzvané tuhosti. Nejprve jsou metody odhadu otestovány na simulovaných datech. Před využitím těchto metod na reálná data byla nutná jejich úprava, konkrétně eliminace přeslechů a frekvenčního rušení. V závěru práce byly popsány rozdíly při odhadu tuhosti z autokorelační funkce a výkonového spektra.
Měření charakteristik zkrutných tyčí a stabilizátorů
Bláha, David ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá měřením charakteristik stabilizačních tyčí. Úkolem této práce je navrhnout měřicí zařízení pro měření zkrutné tuhosti stabilizátorů osobních automobilů, navrhnout měřicí řetězec pro zjištění veličin následně použitých k výpočtu tuhosti a výpočet celkové chyby měření. Měřicí zařízení je určené pro potřeby ÚADI FSI VUT.
Návrh podzemních garáží pod obytnou budovou
Císařová, Kateřina ; Hrubý, Tomáš (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Stěžejním tématem této bakalářské práce je posouzení a návrh vybraných železobetonových prvků konstrukce podzemních garáží administrativní budovy, a to na mezní stav únosnosti a mezní stav použitelnosti dle EC2: Navrhování betonových konstrukcí. Konkrétně je řešena konstrukce monolitické stropní desky, průvlaků a sloupů. Ostatní části objektu práce neřeší. Textová část práce je věnována popisu posuzovaných konstrukcí a zatížení na ně působících. Dále je zde popsán způsob navrhování konstrukcí, metody výpočtu vnitřních sil, a také způsob modelování konstrukce v programu SCIA Engineer. Přílohy tvoří především statický výpočet, který textovou část doplňuje a rozvádí, a výkresová dokumentace.
Návrh výroby kompozitní kyvné vidlice
Gregor, Lukáš ; Slaný, Martin (oponent) ; Zouhar, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této práce je návrh technologie a výroba funkčního prototypu jednostranné kyvné vidlice pro terénní motocykl. Teoretická část přibližuje konvenční druhy kyvných vidlic, základní vlastnosti kompozitů a technologii jejich zpracování. Praktická část popisuje výrobu kyvné vidlice, návrh přípravků a postup pro kompletaci s dalšími komponenty vidlice. V závěru práce je provedeno měření tuhostních vlastností kyvné vidlice s využitím fotogrammetrického systému TRITOP.
Návrh řízení vozidla Formule Student
Pospíšil, Jaromír ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce popisuje jednotlivé části řízení, jejich nejběžněji používané typy a hodnotí jejich výhody a nevýhody. Tyto poznatky přenáší do návrhu mechanismu řízení Formule student. Dále je zde uveden postup určení zatížení řízení, které je zohledněno při návrhu řízení. Výsledná podoba mechanismu řízení je posléze podrobena analýze tuhosti.
Vliv změny tvaru a rozměrů na charakteristiku vinuté tlačné pružiny
Melichar, Marek ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá změnou tvaru pružiny s cílem usnadnění její montáže v sestavě regulátoru plynového kotle. Úvodní část se týká seznámení s danou problematikou. Poté, na základě algoritmu vytvořeného v bakalářské práci „Určení charakteristiky kónické vinuté tlačné pružiny“ Libora Lovečka, je upraven výpočetní program pro výpočet stávající kónické pružiny, a dále je modifikován pro další tvary pružin. Přesnost vytvořených algoritmů je ověřena porovnáním výsledků s komerčními výpočtovými softwary. Na základě výpočtů jsou navrženy nové tvary, jsou vyrobeny a experimentálně otestovány. Na závěr práce je posouzena možnost aplikace vytvořených alternativních tvarů.
Vytvoření databáze tuhosti statorových svazků elektrických strojů točivých
Podzemný, Zdeněk ; Donát, Martin (oponent) ; Dušek, Daniel (vedoucí práce)
V této práci je zpracován kompletní postup určení tuhosti statorového svazku u elektrických strojů točivých s využitím metody konečných prvků (MKP), podle kterého byla následně vytvořena databáze tuhostí těchto svazků. Dále je zde provedena citlivostní analýza vybraného modelu svazku, která vedla k určení parametrů nejvíce ovlivňujících právě jeho tuhost. Nakonec byla na jednom ze synchronních strojů provedena modální analýza pomocí MKP, za účelem ověření vlivu tuhosti svazku na modální vlastnosti stroje. Tímto jsme určili několik vlastních tvarů stroje a jim odpovídajících frekvencí, z nichž byly nakonec vybrány a porovnány ty tvary, které byly tuhostí svazku ovlivněny nejvíce.
Analýza chování koleje na účinky železničních vozidel
Kopeček, Josef ; Plášek, Otto (oponent) ; Salajka, Vlastislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá sestavením numerických modelů klasické koleje pomocí metody konečných prvků, a to v několika variantách. Modely jsou porovnány s výsledky získanými na analytických modelech. Komplexnější modely simulují reálné chování koleje pojížděné železničním vozidlem. Účelem je vytvoření metodiky modelování železniční tratě pro praktické využití při její statické a dynamické analýze.
Analýza vyvrtávacího procesu automatické horizontální vyvrtávačky
Šohajek, Jiří ; Roubíček, Jiří (oponent) ; Bradáč, František (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je provést analýzu vyvrtávacího procesu automatické horizontální vyvrtávačky SVD2, pro vrtání ložiskových otvorů. Problém, který byl důvodem pro zadání diplomové práce, jsou vibrace při vrtání doprovázené nadměrným hlukem. Proto bylo nutné provést analýzu chvění, rozbor obráběcího procesu a proměření dynamiky a statiky stroje. Výsledky měření porovnat s matematickými modely a po jejich vyhodnocení navrhnout konstrukční a jiná řešení. Stroj SVD2 byl navržen na základě předchozího typu SVD, jehož přestavba na nový typ spočívala v přidání 6vřeten. Tím to zvýšením počtu vrtaných těl z jednoho na čtyři, došlo k čtyřnásobnému zvýšení výkonu. Proto byl původní záměr provést přestavbu i na ostatních 2řetenových strojích. Ponechání základní části stroje bez jakýchkoliv úprav (tj. zesílení soklu a přizpůsobení větší rozteči bočního lineárního vedení vřeten a příčného lineárního vedení stojanu upínačů) nebylo vhodným řešením, což bylo také potvrzeno měřením a následnou analýzou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 120 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.