Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kombinatorické posloupnosti čísel a dělitelnost
Michalik, Jindřich ; Slavík, Antonín (vedoucí práce)
Práce obsahuje přehled výsledků o číselně teoretických vlastnostech některých vý- znamných kombinatorických posloupností, konkrétně faktoriálů, kombinačních čísel, Fibonacciho a Catalanových čísel. Je zkoumána např. parita, prvočíselnost, dělitelnost mocninami prvočísel, nesoudělnost apod. Práce by měla být z velké části srozumitelná nadaným středoškolským studentům, výsledky jsou ilustrovány na příkladech. 1
Cvičné didaktické testy pro přípravu ke státní maturitní zkoušce z matematiky
PIVOŇKA, Jiří
Tato bakalářská práce se zabývá cvičnými didaktickými testy ke státní maturitní zkoušce z matematiky. Je rozdělena do dvou částí. První část je rozdělena do 7 kapitol. Každá kapitola se zabývá konkrétním tematickým okruhem ke státní maturitní zkoušce z matematiky. Druhá část obsahuje 3 didaktické testy. Ke každému didaktickému testu je přiloženo řešení. Cílem bakalářské práce je pomoci studentům zvládnout maturitní zkoušku z matematiky.
Kombinatorické posloupnosti čísel a dělitelnost
Michalik, Jindřich ; Slavík, Antonín (vedoucí práce) ; Staněk, Jakub (oponent)
Práce obsahuje přehled výsledků o číselně teoretických vlastnostech některých vý- znamných kombinatorických posloupností, konkrétně faktoriálů, kombinačních čísel, Fibonacciho a Catalanových čísel. Je zkoumána např. parita, prvočíselnost, dělitelnost mocninami prvočísel, nesoudělnost apod. Práce by měla být z velké části srozumitelná nadaným středoškolským studentům, výsledky jsou ilustrovány na příkladech. 1
Pohádka jako prostor pro výtvarnou reinterpretaci
Švajková, Monika ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Pohádka jako prostor pro výtvarnou reinterpretaci Bc. Monika Švajková Abstrakt Diplomová práce představuje autorský pohled na vývoj pohádky v Evropě a její proměnu od 19. století do současnosti v literatuře, výtvarném umění přidružených oborech. Jejím cílem bylo vytvořit výtvarný projekt, který by spojoval kulturu České republiky a Finska skrze pohádky a výtvarné umění. Vzniklé didaktické úlohy rozvíjí v jedné zemi pohádky druhé země skrze současné umění. V úlohách se uplatňuje na několik pojetí výuky, jelikož realizace proběhla na základní umělecké škole, gymnáziu a laponské umělecké galerii. Výtvarný projekt uzavírá autorská výtvarná řada rozvíjející tématiku lesa jako prostoru pro aktualizaci pohádek a současně zachycuje autorský pohled na tematiku pohádky. Výsledkem a přínosem diplomové práce bylo ověření didaktických úloh, které by v současném výtvarném umění aktualizovali klasickou dětskou literaturu a to v kontextu dvou zemí.
The mathematical theory of juggling
Zamboj, Michal ; Slavík, Antonín (vedoucí práce) ; Halas, Zdeněk (oponent)
Název práce: Matematická teorie žonglování Autor: Bc. Michal Zamboj Katedra / Ústav: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Antonín Slavík, Ph.D. Abstrakt: Diplomová práce je rozšířením stejnojmenné bakalářské práce. Věnuje se grafickému zobrazení žonglovací posloupnosti pomocí cyklického diagramu. Užitím Burnsideovy věty a cyklických diagramů je nalezen počet všech generátorů žonglo- vacích posloupností. Dále je popsán vztah žonglování a teorie vrkočů. Z empiric- kého zkoumání trajektorií míčků je vytvořen matematický model vnitřních a vnějších hodů. Na reálnem modelu žebříku jsou vytvořené vrkoče žonglovacích posloupností a zkoumané jejich vlastnosti. Rovněž je načrtnut důkaz věty o žonglovatelnosti libo- volného vrkoče.
Subjektivní testy vlivu obsahu scény na prostorový efekt 3D obrazu a videa
Kaučiarik, Filip ; Kufa, Jan (oponent) ; Boleček, Libor (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá štúdiou parametrov videosekvencií ktoré ovplyvňujú kvalitu obrazu pri sledovaní 3D snímkov a videí. Je zameraná na porovnávanie jednotlivých parametrov videosekvencie ktorými sú časová, hĺbková a priestorová dynamika a ich vplyvu na subjektívne testovanie a hodnotenie kvality zážitku 3D u respondentov. V práci je obsiahnutý aj popis návrhu testovacej sekvencie na základe rôznorodosti parametrov sekvencie a aj návrh subjektívneho testu. Bol určený tzv. absolútny parameter J pre dosiahnutie najväčšieho vplyvu objektívnych parametrov sekvencie na 3D efekt a komfort scény v rámci subjektívneho hodnotenia.
Prvky vizuální narace v interakci člověk - počítač
Galová, Ružena ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Fišerová, Michaela (oponent)
Prvky uživatelského rozhraní a pořadí, ve kterém jsou uspořádány a následně uživatelem vnímány, vytváří určitý příběh - vizuální naraci. Tento příběh, jenž je ze strany uživatelů interpretován, by měl sloužit jako vizuální pomůcka pro rozpoznání interakce se systémem. Porozumění významům rozhraní závisí na vizuálních vztazích a jejich organizaci. Prostřednictvím vhodně umístěných a zvýrazněných prvků je vizuální narace schopná vést uživatele skrze jednotlivé kroky systému. Předkládaná diplomová práce by měla prokázat, že struktura vizuální narace má vliv na kvalitu interakce člověka s počítačem. Případová studie představuje aplikaci sestavených pravidel na příkladech webových stránek vybraných rezervačních systémů letenek.
The mathematical theory of juggling
Búzik, Michal ; Slavík, Antonín (vedoucí práce) ; Karger, Adolf (oponent)
Názov práce: Matematická teorie žonglování Autor: Michal Búzik Katedra / Ústav: Katedra didaktiky matematiky Vedúci bakalárskej práce: RNDr. Antonín Slavík, Ph.D. Abstrakt: Bakalárska práca pojednáva o spôsoboch matematického popisu žonglova- nia. Prioritná časť sa venuje zápisu simulácie vyhadzovania loptičiek pomocou celočí- selných postupností, takzvaných siteswapov. Poukazuje na ich vytváranie, vzájomne vzťahy a spôsoby grafického zobrazenia v diagramoch. Na základe obmedzujúcich aspektov sú zhrnuté výsledky výpočtov všetkých možností žonglovacích postupností a zovšeobecnenie týchto poznatkov. Okrem využitia kombinatoriky a teórie grafov sú popísané aj vzťahy medzi žonglovaním a teóriou uzlov, či change ringing. Kľúčové slová: žonglovanie, postupnosť, siteswap
Algoritmické generování estetických rytmických sekvencí
Mahnert, Jakub ; Klepárník, Petr (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cílem projektu je navrhnout a implementovat systém, který se snaží potvrdit, nebo vyloučit domněnku, že je možné generovat unikátní rytmické sekvence, které člověk vnímá jako estetické. V práci je potom navržen a implementován framework, umožňující tvorbu algoritmů, generujících rytmické sekvence technikou kompozice. V jeho rámci jsou potom navrženy a implementovány algoritmy, zkoumající v uživatelském testování korelaci pravidelnosti formy a vlivů náhody na výslednou míru estetičnosti sekvence.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.