Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 109 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zhodnocení investice společnosti DPMO, a.s. do elektrického autobusu
Fitzová, Lenka
Diplomová práce se zabývá zhodnocením celkových nákladů města Olomouce na provoz elektrobusu ve srovnání s naftovým autobusem. Vyhodnocení probíhalo na základě provozních dat sledovaných podnikem. Výsledky ukazují, že se investice do elektrobusu vyplatí pouze v případě dotace. V závěru je formulováno doporučení pro Dopravní podnik města Olomouce, a.s., které lze využít i v hromadné dopravě dalších měst.
Sustainable mobility in european cities with focus on Brno
Šlesinger, Martin
Předmětem bakalářské práce „Udržitelná mobilita v evropských městech se zaměřením na město Brno je analýza automobilové a udržitelné dopravy ve dvou vybraných evropských městech – Brně a Lipsku. Cílem práce je v těchto městech zhodnotit vývoj jednotlivých druhů dopravy a navrhnout opatření pro podporu dopravy udržitelné. Práce se nejprve zaměřuje na pojem udržitelná mobilita, následně na historický vývoj dopravy a vysvětluje různé formy udržitelné dopravy v rámci Evropy. Také se zabývá podporou udržitelné dopravy, nástroji, kterými lze regulovat městskou dopravu a managementem. Popisuje také postoj Evropské unie a České republiky v podpoře udržitelné dopravy. V neposlední řadě se věnuje vlivu dopravy na životní prostředí a konceptu smart cities. Stěžejní částí praktické části jsou pak analýzy jednotlivých druhů dopravy. Na závěr přichází na řadu návrhy řešení a příklady dobré praxe.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Sedláček, Jakub ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh nového brněnského hlavního nádraží. Řešené území novostavby protíná hranice tří katastrálních území Brna, konkrétně se jedná o Komárov, Štýřice a Trnitou. Zahrnuje samotné drážní těleso, přednádražní prostor a zanádražní prostor, které jsou v bezprostřední návaznosti na nábřeží řeky Svratky. Nádražní objekt je potom řešen jako mostová konstrukce, která posouvá jednotlivé prostory kolejišť a nástupišť do úrovně +7,65 m nad okolní terén. Drážní těleso tudíž netvoří územní bariéru. Hlavním konceptem návrhu nádraží je prodloužení osy nového městského bulváru skrze nádražní těleso a vytvoření výškové dominanty v zanádražním prostoru. Osa se potom propisuje do provozní struktury a formy zastřešení. Samotné nádraží je v návrhu rozčleněno do dvou podzemních a dvou nadzemních podlaží. Podzemní podlaží zahrnují parkování P+R, zásobovací úsek, technologické provozy a terminál podzemní dráhy SJKD. První nadzemní podlaží je potom hlavním provozním uzlem. Nachází se v něm převýšená vstupní hala, hlavní obchodní pasáž, autobusový terminál, odbavovací prostory a komunikační koridory. Druhé nadzemní podlaží zahrnuje prostory nástupišť a prostor pro čekání ve vstupní hale. Základní konstrukční systém zahrnuje dvě hlavní části. Na masivní konstrukci drážního tělesa navazuje železobetonová konstrukce podzemního podlaží, která je založena na vrtaných železobetonových pilotách. Zastřešení nástupišť je řešeno formou ocelové konstrukce. V nižší části se jedná o příhradové vazníky a ocelové sloupy v úrovni nástupišť, převýšenou část v ose bulváru potom tvoří příhradová mostová konstrukce s charakteristickým profilem. Objekt nádraží bude tvořit novou bránu do města, a stane se tak zásadní spojnicí mezi plánovanou novou čtvrtí Trnitou a historickým centrem města.
Dopravní obsluha nádraží u řeky
Stupka, Pavel ; Šamánková, Zdeňka (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem dopravní obsluhy nového brněnského nádraží v poloze Řeka. Cílem práce bylo navrhnout variantní řešení dopravního uzlu městské hromadné dopravy a autobusového nádraží, a zároveň vyřešit obsluhu nádraží individuální automobilovou dopravou a parkování kolem hlavního nádraží. Dále se diplomová práce zabývá pěšími vazbami a cyklistickou dopravou v řešené oblasti.
Bezplatná veřejná doprava
Furdaničová, Alice ; Budík, Ondřej (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zmapování oblastí s bezplatnou veřejnou dopravou, a to jak v České republice, v Evropě, tak i v ostatních státech světa. Bakalářská práce je obohacena mapami, které znázorňují dopravní obslužnost měst s nulovým tarifem. Dalším cílem této bakalářské práce je aplikování poznatků o bezplatné veřejné dopravě na město Brno a posouzení vhodnosti bezplatného tarifu.
Autobusové nádraží ve variantě ŽUB A-Řeka
Pelc, Norbert ; Novák, Martin (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem autobusového nádraží ve variantě Železničního uzlu Brno A – Řeka. Cílem diplomové práce byl variantní návrh uspořádání autobusového nádraží v prostoru pod mostní konstrukcí železničního osobního nádraží. Dále byla prověřena možnost zachování současného autobusové nádraží Zvonařka, kde vlivem výstavby železniční infrastruktury dojde ke vzniku nové dopravní situace. V rozsahu studie byly vypracovány celkem čtyři varianty. Práce je také doplněna analýzou potřebného počtu autobusových stání.
Design držáku kol do tramvají
Korejz, Jiří ; Rubínová, Dana (oponent) ; Haltof, Vladimír (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je Design držáku kol do tramvají. Zadavatelem projektu je firma Škoda Transportation, která se podílela na konzultacích se záměrem výroby výsledného produktu. Práce se zabývá analýzou současného stavu a návrhem držáku jízdních kol. Cílem je vytvoření držáku na jízdní kola, který bude dostatečně vyhovovat nárokům pro umístění do multifunkčního prostoru tramvaje.
Návrh inovační strategie tramvajových vozidel DPMB
Šiler, Martin ; Chaloupecký, Tomáš (oponent) ; Bartes, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem inovační strategie tramvajových vozidel Dopravního podniku města Brna. V první části práce jsou ukázány vybrané přístupy k tvorbě inovační strategie. V druhé části je provedena analýza současného stavu u DPMB a ve třetí části je vypracován vlastní návrh řešení inovační strategie tramvajových vozidel DPMB. Návrh inovační strategie má za cíl sloužit jako strategický podklad pro rozhodování managementu společnosti a zřizovatele v problematice obnovy vozového parku tramvají.
Napojení nového nádraží v Brně na systém veřejné dopravy
Bartoň, Daniel ; Pavlíček, Jan (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá problematikou dostupnosti nového Hlavného nádražia v Brne, jeho odsunom, modernizáciou alebo rekonštrukciou a jeho napojením na systém verejnej dopravy. Zameriava sa najmä na mestskú hromadnú dopravu v Brne dotknutú presunom nádražia a na regionálnu osobnú železničnú dopravu v okolí Brna. Popisuje, hodnotí a posudzuje rôzne varianty presunu nového nádražia z pohľadu časovej úspory pre cestujúcich, ktorí cestujú cez Hlavné nádražie a ich zdroj alebo cieľ cesty je v Brne alebo v blízkom okolí Brna. Najvhodnejšie sa javí varianta B - presun nádražia pod Petrov.
Predikce odchylek v jízdních řádech založená na AVL datech
Jiráček, Zbyněk ; Martínek, Vladislav (vedoucí práce)
Relevantní plánování tras v hromadné dopravě je limitováno spolehlivostí přepravní sítě. V některých případech se však ukazuje, že můžeme plánovat trasy s přihlédnutím k očekávaným zpožděním a tím spolehlivost nalezených spojení vylepšit. Tato práce se soustředí na předpověď zpoždění v sítích hromadné přepravy s využitím dat ze systémů sledování polohy vozidel -- známých jako AVL data. Ta jsou typicky shromažďována přepravci. Porovnávány jsou různé algoritmy za použití reálných dat ze sledovacího systému tramvají v Praze. Práce též obsahuje diskusi o možném využití informací získaných pomocí použitých metod v informačních systémech pro cestující. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 109 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.