Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výuka hry na trombon pro začátečníky
Kárník, Václav ; SUŠICKÝ, Jiří (vedoucí práce) ; REJLEK, Vladimír (oponent)
Bakalářská práce Výuka hry na trombon pro začátečníky pojednává o výuce, praktické metodice, literatuře a motivaci žáků ve hře na trombon pro začínající hráče. Zaměřuje se hlavně na konkrétní postupy, jako jsou předpoklady pro hru na trombon, výběr nátrubku, držení nástroje, nátisk, nasazení a dýchání. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola pojednává o samotných počátcích studia hry na trombon. Druhá kapitola se zabývá metodickými postupy, kde je pojednáno o nátiskových a dechových cvičeních, rozvoji techniky, způsoby hry legáta a o vyučovacích hodinách. Třetí kapitola je věnována trombonové literatuře pro začátečníky a čtvrtá kapitola je o motivaci žáků a možnostech, jakým způsobem žáky ke hře na trombon inspirovat.
Metodika hry na trombon pro začátečníky
Moťka, Lukáš ; SUŠICKÝ, Jiří (vedoucí práce) ; HLAVÁČ, Jiří (oponent)
Tématem této disertační práce je metodika hry na trombon pro začátečníky. Tato práce vychází z dlouholeté tradice české trombonové školy a popisuje její vývoj od počátku po současnost. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část je věnována historii hudebního vzdělání v Čechách a na Moravě. Tato kapitola také představuje největší pedagogické osobnosti hry na trombon Čech a Moravy. Druhá část se zabývá osobnostmi, které výrazně ovlivnily českou trombonovou školy, její trendy a jejichž metodickými postupy jsem se inspiroval. Kapitola také představuje osobnosti, které značně ovlivnily můj postoj k problematice výchovy a výuky dětí. Poslední podkapitola se věnuje Hatha józe, výraznému inspiračnímu prvku při mém studiu. Třetí část představuje novou metodiku hry na trombon pro začátečníky. Je složena z popisu důležitých funkcí hráčova těla, jako je například: správné dýchání, funkce svalů, funkce pohybového aparátu a jejich souhra v jeden harmonický celek. Každému z těchto aspektů je věnována samostatná podkapitola. Zmiňuji zde také otázku osobnosti učitele a vazbu děti a umění. V závěru se zamýšlím nad úlohou umění a rolí pedagoga při vedení žáků.
Současná podoba výuky harmonie na středoškolském stupni.
Andělová, Aneta ; TICHÝ, Vladimír (vedoucí práce) ; KVĚCH, Otomar (oponent)
Práce se zabývá srovnáním výuky harmonie na třech různých typech středních škol. Nejprve je zaměřena více prakticky, kde je popsána charakteristika jednotlivých škol, včetně jejich stručné historie, charakteristiky a výuky harmonie. Dále se věnuje analýze náslechových hodin harmonie na jednotlivých typech škol. Přechod mezi praktickou a teoretickou částí tvoří dotazníky pro studenty a vyučující a jejich vyhodnocení. Kapitola se nejprve zaměřuje na vyhodnocení každé školy jednotlivě a následně vyhodnocuje celkový stav výuky harmonie na těchto školách. Do teoretické části jsou zařazeny informace o pojmu harmonie v několika českých publikacích a následně také má vlastní definice. Závěrečná kapitola patří návrhu vlastní struktury výuky harmonie, ve které jsou systematicky popsána a okomentována jednotlivá témata klasicko-romantické harmonie.
Projekt soukromé hudební školy
Švehláková, Zdeňka ; ŠTILEC, Jiří (vedoucí práce) ; BĚLOR, Roman (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na téma soukromých hudebních škol v České republice. Práce se skládá ze tří částí. První část pojednává o dějinách českého hudebního školství od středověku do 20. století. Druhá část se věnuje hudebnímu vzdělávacímu systému od roku 1989 do současnosti. Zahrnuty jsou všechny stupně školství: základní, střední (konzervatoře) a vysoké umělecké školy. Hlavní pozornost je zaměřena na základní stupeň hudebního školství, především na porovnání státních škol, soukromých škol a dalších forem uměleckého vzdělávání v České republice. Třetí část je věnována tématu založení soukromé hudební školy. Cílem je popsat postup při zakládání firmy, nezbytné předpoklady podnikatele a povinnosti spojené s podnikáním v České republice. Dále jsou uvedeny formy marketingu školy a postup při hledání klientů i vhodných zaměstnanců.
Doporučená literatura pro hru na tubu na ZUŠ
Zdráhal, Evžen ; MALIMÁNEK, Karel (vedoucí práce) ; SUŠICKÝ, Jiří (oponent)
Tématem této diplomové práce je Doporučená literatura pro hru na tubu na ZUŠ. Práce zmiňuje novodobou historii tuby. Dále se věnuje učebnímu plánu, zahrnujícím RVP a ŠVP. Hlavní část přináší přehled tubové literatury – škol pro tubu, etud a cvičení, přednesů a komorních a orchestrálních partů. K autorům je uveden krátký životopis a popis toho, co v jednotlivých školách a etudách naleznete s krátkými ukázkami z nich. Vždy jsem napsal doporučení, pro který ročník ZUŠ jsou tyto výukové materiály vhodné. V příloze jsou obrázky moderního vývoje tuby.
Osobnost žáka v instrumentálním hudebním vyučování
Marečková, Kornélie ; MALÝ, František (vedoucí práce) ; KLÁNSKÝ, Ivan (oponent)
Tato práce se snaží objasnit vzájemné souvislosti mezi psychologickými vlastnostmi žáka a kvalitou odezvy na podněty v speciální hudební výuce. Zaměřuje se na tři složky osobnosti: schopnosti, temperament a motivaci. Pohybuje se tedy na pomezí psychologie, pedagogiky a didaktiky. Cílem práce je hlubší porozumění psychologickým charakteristikám projevujícím se ve výuce hry na nástroj a snaha o zkvalitnění individuálního přístupu ve vyučovacím procesu.
Výuka hry na pozoun na Akademii múzickýc h umění v Praze
Homolka, Martin ; SUŠICKÝ, Jiří (vedoucí práce) ; MOŤKA, Lukáš (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o výuce hry na pozoun na Akademii múzických umění v Praze. Od historických souvislostí, přes všechny pedagogy hry na pozoun až k samotným studentům a absolventům tohoto oboru.
Pavel Větrovec interpret a pedagog
Mandous, Lubomír ; REJLEK, Vladimír (vedoucí práce) ; ROUČEK, Jaroslav (oponent)
Tato bakalářská práce zpracovává průběh muzikantské kariéry známého pianisty, skladatele a pedagoga, Pavla Větrovce. Je založena především na osobních rozhovorech s touto významnou osobností české, respektive československé hudební scény, a její text je doplněn bohatou fotografickou přílohou. Práce zachycuje Větrovcův hudební vývoj od raného dětství až do současnosti, kdy však své pracovní aktivity oproti dřívějším dobám značně omezuje. Samotný text je rozčleněn do celkem šesti chronologicky seřazených podkapitol. Na první Větrovcovy zkušenosti s orchestrální hrou i tvůrčí činností navazuje vojenská služba a první stálé zaměstnání v Domě kultury v Ústí nad Labem. Následuje velký kariérní posun, a sice stěhování do Prahy a angažmá v divadle Semafor. Po tvrdých začátcích na pražské hudební scéně získává Pavel Větrovec cenné kontakty, zapojuje se do řady hudebních projektů a postupně navazuje spolupráci s celou řadou osobností tuzemské hudební scény. Opomenuto není ani jeho pedagogické působení na Pražské konzervatoři.
Problematika výuky hoboje u začátečníků na ZUŠ
Reiserová, Štěpánka ; MIHULE, Jiří (vedoucí práce) ; VÁLEK, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce řeší problematiku výuky hoboje u začátečníků na základní umělecké škole. Mým cílem bylo shrnout a pomoci s řešením problémů při výuce. Tato práce by mohla sloužit i jako metodika pro začínajícího učitele. Hlavním zdrojem informací byly zkušenosti mé a jiných pedagogů z vyučovací praxe. V jednotlivých kapitolách jsem se zaměřila na výběr žáka, vhodný věk ke hře, předpoklady, správnou dechovou techniku a dechová cvičení, nátisk, strojek pro začátečníky, problematiku nástrojů a jejich půjčení nebo koupi. Dále potíže přicházející s postupnou technickou vyspělostí, a přechod z automatického systému nástroje na poloautomatický. Zmiňuji zde nástrojové školy, etudy nebo přednesy u nás dostupné a vhodné k výuce. Zařadila jsem kapitolu o domácím cvičení, výrazových prostředcích, trémě, motivaci, hře zpaměti a v orchestrech nebo komorních seskupeních či o soutěžích. Součástí práce je dotazník pro učitele ZUŠ, z kterého jsem udělala závěry.
Technika hry na tympány podle Freda D. Hingera
Zhdanovich, Anton ; MIKOLÁŠEK, Daniel (vedoucí práce) ; Holub, Petr (oponent)
Tato práce řeší současné problémy převážně orchestrální hry na tympány. Snažil jsem se danou prací vysvětlit příčiny, proč velmi často hráč na tympány nemůže dosáhnout požadované kvality zvuku a správného tónu nástroje, což brání docílení správného hudebního charakteru v kontextu dané hudby. Cílem této práce je obohatit českou školu hry na tympány a přispět růstu interpretační úrovně začínajících a pokročilých hráčů. Dalším cílem je ukázat jinou tradici hry na tympány s veškerými detaily. Zaměřil jsem se na praktickou stránku hry na nástroj, a popisuji v dané práci metody a postupy řešení technických a hudebních problémů interpretů. Táto práce má čistě praktický charakter a zaměřuje se na popis jedné z mnoha jiných světových tradic hry na tympány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.