Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 188 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vztah rychlosti jízdy vozidla a následků dopravních nehod
Sedlák, Vít ; Bradáč, Albert (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vztahem rychlosti jízdy vozidla a následků dopravních nehod. V úvodní časti jsou vymezeny základní pojmy, následuje legislativní úprava. Třetí a čtvrtá kapitola uvádějí sankce a statistiky v ČR v porovnání se zahraničím. V další části je řešen vliv aktivní bezpečnosti na následky dopravních nehod. Následují výpočty a tabulky pro různé vstupní parametry, která uvádějí uvádějící zejména nárazovou rychlost a dráhu potřebnou pro zastavení, a to jak se tyto veličiny změní, při zvýšení výchozí rychlosti. Sedmá kapitola analyzuje vybrané skutečné nehody a závěrečná kapitola pojednává o samotných vztazích mezi rychlostí a následky.
Analýza pohybu jízdního kola při jízdě v přímém směru
Haluska, Roman ; Krejsa, Ivan (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem ,,Analýza pohybu jízdního kola při jízdě v přímém směru” se zabývá historií jízdního kola, rozdělením a popisem jednotlivých částí jízdního kola a analýzou nehodovosti. Hlavním cílem je analyzovat pohyb cyklisty (jízdního kola) v přímém směru při provádění úkonů, pro něj typických - šlapání, ukázání o změně směru jízdy, či ohlédnutí za sebe. Na závěr je uvedeno vyhodnocení, které může být následně využito při zpracování posudků soudními znalci.
Vyhodnocení příčin dopravních nehod vozidel Policie České republiky v Jihomoravském kraji v letech 2011-2020
Sobotka, Igor ; Stáňa, Ivo (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou dopravních nehod služebních vozidel Police České republiky v Jihomoravském kraji, v období let 2011 – 2020. Úvodní část je věnována obecnému seznámení s policejní problematikou a dalšími aspekty souvisejícími s používáním služebních dopravních prostředků a výkonem služby u PČR. V praktické části jsou pak dopravní nehody na daném teritoriu, v uvedeném období vyhodnoceny z hlediska jejich počtů, technických příčin, následků a dalších aspektů. V závěru práce jsou navrhnuta opatření, která by měla vést ke snížení nehodovosti policejních vozidel.
Nehodovost silničního provozu.
Haluska, Roman ; Mandák, Ladislav (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem bývalého stavu a vyhodnocením přestaveb nebezpečných úseků silnic, na kterých docházelo k častým dopravním nehodám s velkými materiálními škodami a s těžkými či smrtelnými zraněními. V bakalářské práci jsou popsána a navržena další preventivní opatření především pro chodce a cyklisty, která vedou ke snížení dopravní nehodovosti. V závěru bakalářské práce je řidičům mimo jiné doporučeno zúčastnit se kurzu na polygonním okruhu ke zvýšení řidičských zkušeností na různém druhu povrchu silnice a za různého počasí (sucho, déšť, námraza, sníh, ledovka).
Bezpečnostní inspekce na vybraných lokalitách ve Zlínském kraji
Holcová, Veronika ; Švanda, Michal (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na bezpečnostní inspekci na vybraných lokalitách ve Zlínském kraji. Na začátku práce jsem obdržela od dopravního inspektorátu v Kroměříži 14 nebezpečných lokalit ve Zlínském kraji, z nichž bylo 7 mezikřižovatkových úseku a 7 křižovatkových úseku, na kterých jsem provedla analýzu nehodovosti a porovnala mezi sebou jednotlivé úseky podle bezpečnostních ukazatelů. Na základě této analýzy jsem vybrala 2 mezikřižovatkové a 2 křižovatkové úseky. Zvolené úseky jsem podrobila bezpečnostní inspekci vycházející z osobní prohlídky úseků. Na zvolených úsecích jsem zjišťovala možná rizika, které mohou vést ke vzniku dopravních nehod. Pro každé riziko jsem navrhla opatření, které odstraní nebo eliminují problémy daného úseku.
Defenzivní jízda
Zapletalová, Kateřina ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje problematice vzdělávání řidičů a praxi bezpečné a naopak nebezpečné až agresivní jízdy. Cílem práce je zmapovat problematiku bezpečné a defenzivní jízdy a nadefinovat tak zásady defenzivní jízdy. První část práce se zabývá teorií defenzivní jízdy, která je rozebrána jak z psychologického, tak právního hlediska. Další část práce se zabývá bezpečností silničního provozu, která je popsána v rámci přímých a nepřímých ukazatelích bezpečnosti silničního provozu. Empirická část práce pak podrobně rozebírá konkrétní situace v silničním provozu, které vedou k dopravním nehodám. Tato analýza je provedena na základě podkladů k reálným dopravním nehodám. Z konkrétních situací dopravních nehod jsou pak nadefinovány zásady defenzivní jízdy.
Analýza kritických míst v silniční dopravě ve vybraném regionu - Blanensko
Gabriš, Jakub ; Radimský, Michal (oponent) ; Jůza, Petr (vedoucí práce)
Tato práce analyzuje kritická místa na pozemních komunikacích v oblasti Blanenska. Cílem je navrhnout organizační a stavebně technická opatření, která povedou ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu ve vybraných úsecích pozemních komunikací.
Vybraná měření pohybu jízdních kol - brzdění a jízda v oblouku
Prčík, Stanislav ; Krejsa, Ivan (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce Vybraná měření pohybu jízdních kol - brzdění a jízda v oblouku se zabývá analýzou vybraných problematických manévrů cyklistů na jízdních kolech podle nejčastějších typů nehod za účasti jízdních kol. Bude vyhodnocen podíl nehod s cyklisty na všech nehodách na pozemních komunikacích. V praktické části budou provedena měření pohybu jízdních kol v obloucích známých poloměrů jako jedné z nejrizikovějších situací při pohybu cyklisty po pozemní komunikaci. Rychlosti budou měřeny při jízdě obloukem na různých známých poloměrech v závislosti na typu kola, pohlaví a zkušenosti cyklisty. Dále bude prováděno měření brzdění jízdních kol na různém povrchu podle typu brzdění a jízdního kola.
Analýza doby příčného přemístění motocyklů
Friedel, Daniel ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Analýza doby příčného přemístění motocyklů zachycuje vznik a vývoj motocyklů, popis jejich typů, konstrukčních prvků a techniku správné jízdy na motocyklu. Hlavním cílem této práce však je zorganizovat a provést měření příčného přemístění a brzdného zpomalení motocyklů. Tyto hodnoty poslouží pro práci soudních znalců. Před samotným zpracováním je navržena metodika pro měření příčného přemístění motocyklů pomocí dvou kamer a dlouhých přesně odměřených čar. Poté je provedeno a vyhodnoceno samotné měření příčného přemístění a brzdného zpomalení. Mezi výstupy této práce tak patří stanovení hodnoty příčného zrychlení, potřebné pro výpočet nejkratší doby příčného přemístění motocyklů a soubor 96 zpracovaných videí průběhů měření pro názornou ukázku všech fází příčného přemístění při jízdě na motocyklu.
Interpretace výsledků technické analýzy nehody na křižovatce ve vztahu k právním rozhodnutím
Běloušková, Kristina ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Interpretace výsledků technické analýzy nehody na křižovatce ve vztahu k právním rozhodnutím se zabývá interpretací právních rozhodnutí k nehodám s nedáním přednosti v jízdě. Hlavním cílem této práce je najítí zaužívané hranice pro posuzování zavinění u srovnatelných nehodových situací. Před samotnou analýzou 230 soudních rozhodnutí je provedeno měření na odhad vzdálenosti a rychlosti, neboť to úzce souvisí s předností v jízdě. V rámci teoretické části práce je charakterizovaná přednost v jízdě, postavení znalce v trestním řízení, silniční předpisy, sankce a faktory, které nás během řízení ovlivňují. Analytická část čerpá z 230 soudních rozhodnutí a 5 znaleckých posudků poskytnutých Ústavem soudního inženýrství Vysokého učení technického v Brně. Závěr analytické části je najití zaužívané hranice pro posuzování zavinění u srovnatelných nehodových situací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 188 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.