Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza příčin chybového jednání řidičů vedoucího ke vzniku dopravní nehody.
ŠVARC, Petr
Má diplomová práce se zabývá výzkumem současného stavu na českých silnicích. Hlavní cíl této práce je nalézt příčinu chybového jednání řidiče v provozu. Při analyzování bližších faktorů se zabývá čtyřmi základními faktory: vliv prostředí, automobilu, vykonané pracovní činnosti na chování člověka a vliv samotného člověka na svoji pracovní činnost. V této práci je zahrnut i výzkum řidiče jedince a vnějšího prostředí ovlivňující jej při jízdě. Analýzy vlivů jednotlivých faktorů byly zaměřeny jako terénní výzkum při jízdě s řidičem, kdy byly zdůrazněny jeho dopravní přestupky, psychická vyrovnanost a vliv okolí na jeho samotného. Zejména sledování směřováno k pozorování pracovní činnosti člověkem v těchto ohledech: dodržování maximální povolené rychlosti, dodržování dopravního značení a ostatní dopravních předpisů, jeho psychický stav v kritických situacích. I vliv okolí na člověka ? řidiče byl důležitý, bodem v této práci. Byly vybrány tři úseky, které člověka ? řidiče při řízení negativně ovlivňují a provedeny návrhy na minimalizaci ovlivňujících negativních faktorů. Vliv samotného řidiče byl charakterizován v navazující části. Analytická část shrnuje získané informace z měření a pozorování, které jsou blíže uvedeny v experimentální části. Závěrem této práce je vyzdvihnutí doporučení pro dílčí části dopravních oblastí, které by měly vést ke zdokonalení systémů a tím zlepšení současného stavu v dané problematice.
Analýza příčin chybového jednání řidičů vedoucí ke vzniku dopravní nehody.
ŠORTNER, Milan
Tato diplomová práce je výzkumem současného stavu na českých silnicích. Hlavním úkolem bylo nalézt hlavní příčinu chybového jednání řidiče v provozu. Pomocí analýz zaměřených na vliv ve 4 kategoriích : Vliv prostředí, vliv automobilu, vliv vykonávané pracovní činnosti na chování člověka a vliv samotného člověka na svojí pracovní činnost byla tato příčina blíže specifikována. Ve výzkumech je zahrnuto i dotazníkové šetření, jehož úkolem je shrnout názory řidičů, mužů i žen, na současnou situaci. Analýzy vlivů jednotlivých faktorů byli koncipovány jako terénní měření, přičemž byl kladen důraz na vybrané přestupky proti pravidlům. Zejména bylo toto měření zaměřeno na vliv vykonávané pracovní činnosti člověkem v těchto ohledech: dodržování maximální povolené rychlosti, nezastavení na místech, kde je to dáno dopravní značkou a použití bezpečnostních pásů řidičem vozidla. Vliv prostředí byl otestován vhodností řešení dopravních míst, zejména pak přechodů pro chodce. Vliv samotného člověka je pak charakterizován v další části. Analytická část má pak za úkol shrnout a porovnat údaje získané při měření, jenž jsou uvedeny v části Experimentální. V závěru práce je seznam doporučení pro jednotlivé oblastí, které by měly přinést zlepšení současného stavu.
Analýza člověka jako prvku nehodového systému v oblasti provozu silničních motorových vozidel.
NOVÁKOVÁ, Petra
Diplomová práce analyzuje četnost porušování vybraných nařízení zákona České republiky v oblasti provozu vozidel na pozemních komunikacích, které mají na vině ve větší či menší míře vznik dopravních nehod. Jako samostatná kapitola je v diplomové práci vymezení základních pojmů a jednotlivých paragrafů, které jsou pak dále používány a analyzovány. Také jsou zde uvedeny statistiky, které odrážejí jak vývoj počtu nehod, tak jejich následky. Kvůli zdrojům pro následující kapitolu jsou zde uvedeny i dosud prezentované výsledky, které se týkají svícení, telefonování a používání bezpečnostních pásů během jízdy. Další částí je experimentální část, kde jsou údaje o mém vlastním terénním a dotazníkovém měření, které jsou následně v analytické části transformovány do sumarizačních tabulek. V syntetické části diplomové práce jsou porovnány s údaji získanými v rešerši a ve statistickém přehledu. V poslední části, která se týká obecných doporučení pro praxi, jsou uvedeny možné varianty, které by do budoucna mohli předcházet porušování zákona.
Analýza bezpečnosti silničního provozu v systému "člověk - technika - prostředí".
MATOUŠEK, Lukáš
Práce je zaměřena na analýzu příčin dopravních nehod v silničním provozu a podílu řidiče, motorového vozidla a pozemních komunikací na nich. Na základě těchto analýz jsou provedeny obecné závěry pro snížení dopravní nehodovosti.
Návrh všeobecných opatření ke snížení nehodovosti a úrazovosti v provozu dopravních prostředků na základě analýzy systému "člověk - technika - prostředí".
MIKULÁŠEK, Jan
V diplomové práci je provedena analýza rizik, škod a úrazů v oblasti provozu dopravních prostředků a na jejím základě vypracován návrh změn ve prospěch snížení počtu havárií a úrazů v České Republice.
Analýza komunikační kampaně na bezpečnost silničního provozu.
Jarošová, Aneta ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Mikeš, Jiří (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Analýza komunikační kampaně na bezpečnost silničního provozu" se zabývá analýzou bezpečnostních osvětových kampaní zaměřených na všechny účastníky silničního provozu. Teoretická část se týká marketingových a komerčních komunikací, sociálního marketingu a marketingového výzkumu trhu. Praktická část zkoumá bezpečnost silničního provozu v Evropské unii a v České republice. Dále jsou představeny dvě komunikační kampaně na bezpečnost silničního provozu zaměřené na problém řízení pod vlivem alkoholu. Součástí práce je rovněž dotazníkové šetření s cílem zjistit účinnost kampaní na bezpečnost silničního provozu a zejména pak postoj veřejnosti k řízení pod vlivem alkoholu. V závěru práce jsou shrnuty výsledky výzkumu a autorova vlastní doporučení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.