Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 276 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nejčastější příčiny chybovosti řídícího letového provozu při poskytování služeb ŘLP
Čeremetová, Erika ; Vosecký, Slavomír (oponent) ; Jonák, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práca rieši otázky ľudského činiteľa v rámci riadenia letovej prevádzky. Práca je zameraná výlučne na riadiaceho letovej prevádzky a rozoberá vplyvy, ktoré priamo alebo nepriamo na neho pôsobia. Značná pozornosť je venovaná chybám, ktoré sa behom riadenia môžu vyskytnúť, ich analýze a návrhom na ich elimináciu resp. úplne odstránenie. Hlavnou myšlienkou je pochopenie riadiaceho ako ľudského elementu po psychickej stránke a aplikovanie teórie zníženia chýb v riadení letovej prevádzky.
Nejčastější příčiny chybovosti řídícího letového provozu při poskytování služeb ŘLP
Čeremetová, Erika ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Jonák, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práca rieši otázky ľudského činiteľa v rámci riadenia letovej prevádzky. Práca je zameraná výlučne na riadiaceho letovej prevádzky a rozoberá vplyvy, ktoré priamo alebo nepriamo na neho pôsobia. Značná pozornosť je venovaná chybám, ktoré sa behom riadenia môžu vyskytnúť, ich analýze a návrhom na ich elimináciu resp. úplne odstránenie. Hlavnou myšlienkou je pochopenie riadiaceho ako ľudského elementu po psychickej stránke a aplikovanie teórie zníženia chýb v riadení letovej prevádzky.
Hnací ústrojí pětiválcového zážehového hvězdicového motoru
Vítek, David ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem hnacího ústrojí pětiválcového zážehového hvězdicového motoru se zadanými parametry pro hlavní válec (vrtání, zdvih, atd.). Práce je rozdělena na několik částí: kinematika hvězdicového motoru, tvorba 3D modelů, silové působení na ojnice, vyvažování motoru. Poslední část práce je věnována tvorbě MKP modelu, napěťové analýze a stanovení únavové bezpečnosti u vybraných dílů.
Inženýrský proces vývoje klikových hřídelí
Škrášek, Roman ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Vopařil, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vývoje klikových hřídelí pro spalovací motory. Popisuje jednotlivé dílčí kroky konstrukčního procesu a zaměřuje se na pouţití moderních metod, které tento proces výrazně zkracují a zkvalitňují. Dále se zaměřuje na únavovou ţivotnost klikových hřídelí a na metody jejího ovlivnění.
Posouzení asfaltového koberce drenážního a tenkého s asfaltem modifikovaným přísadou TecRoad
Kaška, Zdeněk ; Telecký, Jiří (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na návrh a určení vlastností asfaltového koberce drenážního a asfaltového betonu pro velmi tenké vrstvy s přísadou TecRoad. Pro popis vlastností je stanovena odolnost vůči vodě, ztráta částic, tuhost, únavové a nízkoteplotní charakteristiky a odolnost vůči trvalým deformacím. Následně jsou směsi porovnány a jsou zpracována doporučení pro použití při údržbě a opravě vozovek.
Studie rozmístění dílů SCR systému na traktoru s pevnostní analýzou vybraných komponentů
Polnický, Václav ; Hrdlička, Zdeněk (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá úpravou výfukového systému pro splnění emisních norem Stage IV. Jsou probrány mechanismy vzniku emisních složek a systémy nutné pro jejich snížení. Součástí je analýza umístění komponent systému vstřikování AdBlue. Stěžejní část práce se zabývá konkrétním konstrukčním řešením výfuku obsahující filtr pro zachycení pevných částic, stejně tak jako filtr pro redukci oxidu dusíku. Je provedena pevnostní analýza zahrnující problematiku vibrací, svarů, únavy a živostnosti. Práce je vytvořena pro firmu Zetor Tractors a.s. .
Klasifikace a hodnocení opotřebení kolejnic
Nohel, Rostislav ; Frýza, Josef (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce je zaměřena na opotřebení kolejnic. V práci se čtenář nejprve seznámí se základními pojmy kolejové dopravy jako je názvosloví kola a kolejnice, adheze, součinitel adheze, kontaktní plocha, skluz, trakční křivka a opotřebení. Následně jsou v práci popsány základní typy opotřebení materiálu (adhezívní, abrazívní a únavové), které nastávají při kontaktu kola a kolejnice. V další části je práce zaměřena na analýzu jednotlivých kolejnicových vad vzhledem k místům, kde vznikají. Výstupem bakalářské práce je přehled a popis nejběžnějších vad kolejnic, které zpravidla způsobuje únavové opotřebení.
Ojnice plynového vidlicového šestnáctiválce
Laštovica, Karel ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem ojnice stacionárního motoru, její napěťovou analýzou a stanovením bezpečnosti. Práce je rozdělena na několik částí. Na začátku je krátká rešerše konstrukce ojnic a popis motoru. Poté jsou stanoveny hlavní rozměry pístní skupiny a ojnice a je vytvořen její 3D model. Dále jsou vypočítány síly v klikovém mechanismu působící na ojnici. Následující část se zabývá napěťovou analýzou vytvořeného modelu pomoci MKP a ze získaných hodnot napětí je ve vybraných místech ojnice stanovena bezpečnost k mezi únavy. V závěru jsou shrnuty dosažené výsledky z analýzy napětí a ze stanovené míry bezpečnosti.
Popis únavového chování UFG Ti pro biomedicínské aplikace
Dobeš, Ondřej ; Pantělejev, Libor (oponent) ; Fintová, Stanislava (vedoucí práce)
Titan se díky své výborné korozivzdornosti a biokompatibilitě běžně používá v medicíně. Kvůli vyšším mechanickým vlastnostem v porovnání s čistým Ti se na namáhané součásti používají převážně jeho slitiny. Slitiny Ti se ale často legují prvky, které jsou pro lidské tělo toxické a zvyšují cenu výrobků z Ti. Hlavní pozornost současného vývoje je proto věnována zlepšení mechanických vlastností čistého Ti. Toho je možné docílit výrazným zjemněním zrna pomocí metod intenzivní plastické deformace. Cílem této práce je popsat únavové chování, včetně mechanismů iniciace a šíření únavových trhlin v ultrajemnozrnném Ti třídy 2. Po analýze mikrostruktury byly provedeny únavové zkoušky se symetrickým zátěžným cyklem. Pro určení mechanismů porušení ultrajemnozrnného Ti třídy 2 při cyklickém zatěžování byla vykonána fraktografická analýza porušených těles. Získané výsledky byly diskutovány s ohledem na Ti třídy 2 v hrubozrnném stavu.
Analýza příčin vzniku trhlin v ráfcích kol
Plundrák, David ; Němec, Karel (oponent) ; Foret, Rudolf (vedoucí práce)
Diplomová práce hledá příčiny vzniku trhlin u ráfků jízdních kol v nejvíce zatěžovaných místech (v místech otvorů pro dráty). Z tohoto důvodu je v této práci uvedena napěťově deformační analýza jednoduchého modelu ráfku pro provozní zatížení a dále popsán kompletní výrobní proces ráfku. Jako experimentální materiál sloužily ráfky různých výrobců z hliníkových slitin EN AW-6061 a EN AW-6082 ve stavu T6, ve kterých se trhliny začali šířit. K posouzení materiálů ráfků byly využity metody optické spektrometrie, světelné mikroskopie, rastrovací elektronové mikroskopie, měření tvrdosti dle Vickerse a pro nalezení dalších trhlin byla provedena penetrační zkouška. Na základě provedených experimentů bylo zjištěno u ráfku 1 špatné konstrukční řešení nýtů. Nýty byly u všech vzniklých trhlin rozlomené, čímž vznikly ostré vruby, které iniciovaly únavové trhliny. Materiál ráfku 1 byl v pořádku. U ostatních dvou ráfků byly zjištěny nedostatky v materiálech. U ráfku 2 byl problém s hrubozrnnou rekrystalizovanou strukturou, která nedisponovala dostatkem tažnosti pro operaci zakružování profilu. Zakroužením vznikly trhliny, které se při provozu začaly propojovat. Nedostatečně rychlé ochlazování u ráfku 3 způsobilo vyloučení vytvrzující fáze (zejména fáze mědi) na hranice zrn. Navíc nebyl ráfek vytvrzen na požadované parametry, což mělo za následek praskání korozí za napětí. Hliníkové slitiny jsou ideálním materiálem na ráfky jízdních kol. Vyžadují však spolehlivé konstrukční řešení a dodržování fyzikální metalurgie, která spočívá ve znalosti a využití množství vlivů chemického složení, tváření a tepelného zpracování na mechanické, chemické, fyzikální a technologické vlastnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 276 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.