Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The Use of ADS-B Information for Airborne Separation and Collision Avoidance
Jošth Adamová, Eva ; Jonák, Jaroslav (oponent) ; Novák, Andrej (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Safety of General Aviation (GA) has always been a concern since lack of harmonized technical standards addressing performance for devices allowing GA aircraft to see and be seen, is major impediment to their widespread use in Europe. The increasing complexity and density of air traffic, when the skies become more crowded with a mix of different airspace users, including unmanned aircraft systems (UAS) trending in the last few years, emphasize the importance of and the need of change. The aim of this doctoral thesis is to elaborate on the possibilities to improve the operational safety of GA operations in uncontrolled airspace anticipating considerable challenges associated with UAS uptake. With the overall ATM framework being adapted to accommodate these novel airspace users, ADS-B technology is being recognized for its significant potential. This thesis explored the possibilities to improve cooperative surveillance in uncontrolled airspace (starting with but not limiting to ADS-B), and through set of experiments evaluated the acceptability, feasibility and reusability of different existing collision avoidance and situation awareness systems, both tailored and not tailored for GA. Part of the research was also the investigation on possible adaptation of the drone dedicated Remain Well Clear concept for GA operational needs. The research activities within the scope of this thesis were undertaken in two phases. Within the first phase, spanning from 2015 to 2019, a series of experiments were conducted. The second phase focused on the exhaustive analysis of systems introduced since the last experiment, culminating in the recent months, highlighting the solutions that with appropriate adjustments hold the potential to be effectively tailored for adoption by GA.
Nejčastější příčiny chybovosti řídícího letového provozu při poskytování služeb ŘLP
Čeremetová, Erika ; Vosecký, Slavomír (oponent) ; Jonák, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práca rieši otázky ľudského činiteľa v rámci riadenia letovej prevádzky. Práca je zameraná výlučne na riadiaceho letovej prevádzky a rozoberá vplyvy, ktoré priamo alebo nepriamo na neho pôsobia. Značná pozornosť je venovaná chybám, ktoré sa behom riadenia môžu vyskytnúť, ich analýze a návrhom na ich elimináciu resp. úplne odstránenie. Hlavnou myšlienkou je pochopenie riadiaceho ako ľudského elementu po psychickej stránke a aplikovanie teórie zníženia chýb v riadení letovej prevádzky.
Nejčastější příčiny chybovosti řídícího letového provozu při poskytování služeb ŘLP
Čeremetová, Erika ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Jonák, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práca rieši otázky ľudského činiteľa v rámci riadenia letovej prevádzky. Práca je zameraná výlučne na riadiaceho letovej prevádzky a rozoberá vplyvy, ktoré priamo alebo nepriamo na neho pôsobia. Značná pozornosť je venovaná chybám, ktoré sa behom riadenia môžu vyskytnúť, ich analýze a návrhom na ich elimináciu resp. úplne odstránenie. Hlavnou myšlienkou je pochopenie riadiaceho ako ľudského elementu po psychickej stránke a aplikovanie teórie zníženia chýb v riadení letovej prevádzky.
Aplikace Free flight v rámci evropského vzdušného prostoru
Poláš, Přemysl ; Vosecký, Slavomír (oponent) ; Jonák, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce vyjadřuje názor na možnost aplikace konceptu Free Flight v Evropském vzdušném prostoru, zejména jeho varianty Free Flight Self-Separation. Práce na začátku charakterizuje okolnosti a důvody pro jeho aplikace jak v teoretické, tak praktické rovině. Následuje rozbor klíčových prvků konceptu, především systému ASAS, a analýzu nevhodnějšího způsobu jejich provedení. Dále se práce zabývá konkrétní technickou realizaci těchto klíčových komponentů, zejména systémem ADS-B. V poslední kapitole je rozebrán vliv výkonnostních parametrů příslušných technologií a ostatních provozních faktorů na kapacitu systému ASAS, která určuje jeho aplikovatelnost pro konkrétní oblasti vzdušného prostoru.
Nejčastější příčiny chybovosti řídícího letového provozu při poskytování služeb ŘLP
Čeremetová, Erika ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Jonák, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práca rieši otázky ľudského činiteľa v rámci riadenia letovej prevádzky. Práca je zameraná výlučne na riadiaceho letovej prevádzky a rozoberá vplyvy, ktoré priamo alebo nepriamo na neho pôsobia. Značná pozornosť je venovaná chybám, ktoré sa behom riadenia môžu vyskytnúť, ich analýze a návrhom na ich elimináciu resp. úplne odstránenie. Hlavnou myšlienkou je pochopenie riadiaceho ako ľudského elementu po psychickej stránke a aplikovanie teórie zníženia chýb v riadení letovej prevádzky.
Nejčastější příčiny chybovosti řídícího letového provozu při poskytování služeb ŘLP
Čeremetová, Erika ; Vosecký, Slavomír (oponent) ; Jonák, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práca rieši otázky ľudského činiteľa v rámci riadenia letovej prevádzky. Práca je zameraná výlučne na riadiaceho letovej prevádzky a rozoberá vplyvy, ktoré priamo alebo nepriamo na neho pôsobia. Značná pozornosť je venovaná chybám, ktoré sa behom riadenia môžu vyskytnúť, ich analýze a návrhom na ich elimináciu resp. úplne odstránenie. Hlavnou myšlienkou je pochopenie riadiaceho ako ľudského elementu po psychickej stránke a aplikovanie teórie zníženia chýb v riadení letovej prevádzky.
Aplikace Free flight v rámci evropského vzdušného prostoru
Poláš, Přemysl ; Vosecký, Slavomír (oponent) ; Jonák, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce vyjadřuje názor na možnost aplikace konceptu Free Flight v Evropském vzdušném prostoru, zejména jeho varianty Free Flight Self-Separation. Práce na začátku charakterizuje okolnosti a důvody pro jeho aplikace jak v teoretické, tak praktické rovině. Následuje rozbor klíčových prvků konceptu, především systému ASAS, a analýzu nevhodnějšího způsobu jejich provedení. Dále se práce zabývá konkrétní technickou realizaci těchto klíčových komponentů, zejména systémem ADS-B. V poslední kapitole je rozebrán vliv výkonnostních parametrů příslušných technologií a ostatních provozních faktorů na kapacitu systému ASAS, která určuje jeho aplikovatelnost pro konkrétní oblasti vzdušného prostoru.

Viz též: podobná jména autorů
6 Jonák, Jiří
2 Jonák, Juraj
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.