Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Datová kvalita v prostředí otevřených a propojitelných dat
Tomčová, Lucie ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Kučera, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá datovou kvalitou v prostředí otevřených a propojitelných dat. Mezi cíle patří vymezení specifik datové kvality v tomto prostředí. Na specifika je nahlíženo zejména z pohledu dimenzí datové kvality (tj. vlastností dat, které v rámci datové kvality sledujeme) a možností jejich měření. Dále práce definuje vliv, který má na datovou kvalitu převod dat do propojitelné podoby, a to s přihlédnutím k možným rizikům a přínosům, které dále datovou kvalitu mohou ovlivňovat. Na základě stanovených dimenzí datové kvality, které jsou shledány jako relevantní pro prostředí otevřených a propojitelných dat, je sestaven seznam metrik, jež jsou verifikovány na reálných datech (otevřená propojitelná data publikována orgánem státní správy). Práce ukazuje na potřebu posouzení a řízení datové kvality s přihlédnutím k rozdílům, které se váží k tomuto specifickému prostředí. Zároveň práce nabízí možnosti dalšího zkoumání této problematiky a prezentuje navazující směry, kterými je možné ubírat se při teoretickém i praktickém rozvíjení tématu.
MDM produktovych dat (MDM of Product Data)
Čvančarová, Lenka ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Holes, David (oponent)
Tato práce se zaměřuje na Master Data Management produktových dat. V současné době se většina publikací o MDM zaměřuje především na data o zákaznících a pouze velmi málo zdrojů popisuje problematiku produktových dat. I přesto, že se některé zdroje pokoušejí popsat MDM v celkovém pohledu, ve většině případů se nakonec zaměří právě na zákaznická data. Nedostatek zdrojů o MDM produktových dat se stal jedním z motivací pro tuto práci. Dalším důvodem bylo nastínění a analýza specifik MDM produktových dat v kontextu implementace a požadavků na aplikační software z hlediska firmy, která se zabývá vývojem aplikací pro MDM. Z tohoto důvodu jsem vytvořila a nastínila metodiku pro zavádění MDM produktových dat. Ta byla vytvořena na základě osobních zkušeností z MDM projektů se zákaznickými daty, které jsem aplikovala na teoretickou část této práce. Analýza vlastností produktový dat a jejich dopadu na zavedení MDM a analýza požadavků na aplikační software v této práci umožní dodavatelům MDM řešení, kteří se zaměřují na zákaznická data, lépe porozumět problematice MDM produktových dat a následovně rozšířit své zaměření. Kromě toho může tato práce sloužit jako zdroj informací pro společnosti, které rozvažují zavedení MDM produktových dat do jejich podnikové infrastruktury.
Možnosti použití regulárních výrazů při řízení datové kvality
Elznic, Matěj ; Pejčoch, David (vedoucí práce) ; Kyjonka, Vladimír (oponent)
V této bakalářské práci je rozebrána problematika datové kvality a následně jsou uvedeny možnosti, pomocí kterých se dá datová kvalita řídit. Z těchto možností je práce zaměřena především na využití regulárních výrazů a jejich aplikaci v on-line prostředí. Práce se skládá ze tří částí. První část obsahuje teoretické vymezení datové kvality a regulárních výrazů. Druhá část představuje teoretické pojetí specifických úloh, zaměřených na internetové obchody a představení vybraných programovacích jazyků, které budou použity při realizaci praktické části. V poslední části je představena analýza uživatelského chování v souvislosti s webovými registračními formuláři a praktická ukázka realizace takového formuláře.
Product Information Management
Antonov, Anton ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Product Information Management (PIM) je oblast, která se zabývá správou kmenových dat o produktech a kombinuje zkušenosti a principy datové integrace a datové kvality. Product Information Management slučuje specifické atributy produktu napříč všemi kanály v dodavatelském řetězci. Sjednocením, centralizací a standardizací všech informací o produktu do jedné platformy se dá dosáhnout kvalitních a aktuálních informací s přidanou hodnotou. Cílem teoretické části je sestavit ucelený obraz o PIM, zařadit PIM do širšího kontextu, vymezit a popsat složky řešení PIM, popsat hlavní odlišnosti charakteru produktových dat od dat o klientech a shrnout dostupné poznatky o správě a řízení znalostních bází datové kvality pro PIM relevantní pro vyřešení praktické úlohy. Praktická část se zabývá navržením struktury, obsahu a způsobu naplnění znalostní báze řešení Product Information Management v prostředí softwarového nástroje DataFlux od společnosti SAS Institute. Součásti praktické úlohy je analýza reálných produktových dat, návrh definic a objektů znalostní báze, vytvoření referenční databáze a testování znalostní báze pomocí navržené webové služby.
How much do we need to clean?
Chvalkovská, Jana Gutierrez
Purpose-driven cleaning. How much do we need to dig into data quality depends on what for do we need it. Practical experience from procurement, insolvency, public auction and other registries.
Prezentace: idr-492_1 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-492_2 - Stáhnout plný textMP4
Data Quality Monitoring Methods Applied to Data Processed by Decision Support Systems
Hološková, Kristína ; Lorenc, Miroslav (vedoucí práce) ; Petráš, Miroslav (oponent)
Podniková data lze považovat za základní surovinu pro rozhodovací proces, tvorbu strategií a celkový chod podniku. Z toho důvodu je vhodné kvalitě těchto dat a jejího zajišťování věnovat adekvátní pozornost. Cílem práce je rozpracování konkrétního způsobu zajišťování datové kvality spojujícího tři teoretické koncepty -- analýzu časových řad, datový screening a datové profilování. Pro kontrolu dat jsou definovány popisní charakteristiky (profily dat), které jsou sledované během pravidelného nahrávaní dat do datového skladu (datový screening) a porovnávány s hodnotami předikovanými vybraným predikčním modelem (analýza časových řad). Dosežení tohoto cíle je založeno na rešerši literatury věnované datové kvalitě, následném vymezení problému a výběru vhodných metod k jeho řešení. Práce se taktéž věnuje analýze alternativních řešení problému nabízených na trhu a komparaci jejich funkcionalit s vlastním řešením.
Řízení kvality klientských dat
Vacek, Martin ; Slánský, David (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
V současné době, kdy se řada firem zpamatovává z proběhnuté krize, dochází na trhu k silným konkurenčním bojům -- bojům o zákazníky. Uvažujeme-li například trh s finančními produkty, je tento poměrně saturován. Většina lidí má nějaký finanční produkt často již v prvních týdnech po narození. Každý z nás je pojištěn (často ne jednou, ani u jedné společnosti), většina má alespoň běžný bankovní účet. Abychom mohli těchto produktů využívat, je potřeba, aby o nás měly pojišťovny, banky a další instituce potřebné informace. Jak jde čas, měníme nastavení těchto produktů, měníme samotné produkty, pořizujeme si nové, sestavujeme si jejich portfolia, přecházíme ke konkurenčním institucím, mění se i obsluhující zaměstnanci a poradci. Všechny tyto úkony a operace znamenají nová data (nebo při nejmenším jejich změny). Každá naše akce v této oblasti zanechává datovou stopu v informačních systémech poskytovatelů finančních služeb, kteří se různými metodami snaží tato data zpracovat a využít pro dosažení vyššího zisku. Z pohledu individuální společnosti je zákazník (v tomto případě osoba, která má nějaký produkt u konkrétní společnosti alespoň historicky) veden často, bohužel, právě z důvodu změn a dalších okolností, i vícekrát, tedy jako několik osob. Důvodů, proč tomu tak je, je celá řada a jsou v praxi obecně známé (řada z nich je jmenována v teoretické části). Jedním z těch hlavních příčin je fakt, že datová kvalita prostě nebyla dříve prioritou. To však dnes již není pravdou a jedním z faktorů úspěšného vytěžování portfolia klientské základny je právě úroveň kvality informací, které o nich společnosti vedou. V praxi vzniká řada metodik řízení kvality dat, avšak zkušeností s jejich zaváděním je stále málo (nejen na lokálním českém trhu). Tyto zkušenosti jsou velmi ceněny a na takové projekty však drtivá většina interních IT oddělení nemá znalostní ani kapacitní dispozice. Zde vzniká velká příležitost pro firmy, jež využívají akumulovaného know-how projektů, které se v jednotlivých společnostech provádí s nízkou frekvencí -- firmy věnující se poradenství v oblasti výkonnosti a technologií. Jednou takovou společností je KPMG, Česká republika s.r.o., díky spolupráci s ní vznikla tato práce. Co je tedy účelem práce a oblastí, kterou pokrývá? Účelem je popsat právě jeden takový projekt analýzy a implementace určitých nástrojů a metodik datové kvality v reálné společnosti. Hlavní výstup pak tvoří podpůrný metodický rámec a zároveň nástroj, který manažerům usnadní řízení projektů, které řeší právě datovou kvalitu.
Principy a možnosti fungování BI v malých a středních podnicích
Tříska, Aleš ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Plach, Marek (oponent)
Business intelligence je snaha o lepší pochopení podniku a obchodních souvislostí, ve kterých se podnik vyskytuje. Hlavním cílem této práce je charakterizovat principy a možnosti zavedení a využití Business intelligence v malém či středním podniku. Tohoto cíle by mělo být dosaženo prostřednictvím popsání obecných potřeb, které společnost, snažící se o využití Business intelligence technologií, má. Tento proces zahrnuje zhodnocení a obecný popis stavu informačních technologií v malých a středních podnicích, dále způsob jakým probíhá v těchto podnicích manažerské rozhodování a na jakých podkladech. Aby bylo možné se vůbec zabývat nasazením BI do malého či středního podniku, je třeba naznačit, jakým způsobem Business intelligence funguje a na jakých principech. V aplikační části jsou popsány reálné postupy společnosti na zavedení BI a vliv, který na společnost má, zhodnocení smysluplnosti tohoto řešení na úrovni malého a středního podniku.
Řízení kvality dat v malých a středních firmách
Zelený, Pavel ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Novotný, Ota (oponent)
Tato práce se zabývá řízením datové kvality. V současné době je i na českém trhu několik nástrojů a metodik podporující řízení datové kvality, ale všechny jsou vytvářeny pro velké firmy. Malé a střední firmy si je z ekonomického hlediska nemohou pořídit. Cílem této práce je nejprve shrnout principy těchto metodik, aby na základě těchto principů mohla být navržena jednodušší metodika využitelná pro malé a střední firmy. Následně v druhé polovině práce je vytvářena a přizpůsobována metodika pro konkrétní firmu. Nejprve je definována oblast zájmu řízení datové kvality v dané firmě. Dále díky nemožnosti pořídit softwarový nástroj na čištění dat, jsou nadefinována pouze relativně jednoduchá pravidla, na jejichž základě jsou vytvořeny čistící skripty v jazyce SQL. Tyto skripty jsou využity pro automatické čištění dat. Na základě další analýzy je rozhodnuto o datech, které mají být čištěny ručním způsobem. V dalším kroku jsou popisována doporučení pro odstranění duplicitních záznamů z databáze. K tomu je použita funkcionalita systému, který využívá daná firma. Posledním krokem v rámci metodiky je vytvoření kontrolního mechanismu, jehož úkolem je i v budoucnu udržet požadovanou datovou kvalitu. Na závěr práce je proveden průzkum dat na čtyřech datových zdrojích. Tyto zdroje pocházejí z firem využívající stejný provozní systém. Průzkum má poskytnout přehled o datové kvalitě a případně sloužit k rozhodnutí pro čištění dat.
Metodika auditu datové kvality
Kotek, Aleš ; Slánský, David (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Cílem této práce je shrnout a popsat veškeré dostupné znalosti a zkušenosti zaměstnanců společnosti Adastra v oblasti popisu a hodnocení kvality dat v organizaci. Výsledná práce by měla posloužit jako návodný dokument pro pracovníky obchodu a implementace v rámci společnosti. První část práce (kapitoly 2 a 3) se zabývá kvalitou dat jako takovou, tedy uvádějí různé definice datové kvality, poukazují na důležitost/význam kvality dat v organizaci a zmiňují některé nejdůležitější nástroje a řešení zabývající se řízením kvality dat. Druhá část (kapitoly 4 a 5) využívá teoretického základu z předchozích kapitol a tvoří vlastní metodickou část práce. Kapitola 4 je zaměřena spíše na obchodní stránku věci, definuje důležité pojmy a použité principy a je nutným předpokladem ke správnému pochopení následující kapitoly. Kapitola 5 pak ukazuje vlastní detailní postup auditu datové kvality. Jednotlivé činnosti auditu jsou popsány standardizovaným stylem, který má za cíl přesně, jasně a stručně vysvětlit dané dílčí kroky. Výsledkem této práce je tedy co možná nejdetailnější popis auditu datové kvality v rámci společnosti Adastra včetně identifikovaných služeb / produktů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.