Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí3 - 12další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hudební kýč
ŠOJSLOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce s názvem "Hudební kýč" se na základě teoretických studií estetiků zabývajících se problematikou kýče zaměřuje na obecnou charakteristiku kýče, vysvětlení klíčových pojmů vážících se k jeho problematice a následnou aplikaci výše zmíněného na hudbu. Nikoli však na hudbu obecně, ale na hudbu klasickou, která je všeobecně považovaná za seriózní umění, a v níž bychom prvky kýče nečekali. Kýč své místo zaujímá v mnoha uměleckých odvětvích. Našel si však průchod i do klasické hudby?
Hudební výchova v MŠ se zaměřením na činnosti poslechové
BLÁHOVÁ, Silvie
Poslechové činnosti v předškolním vzdělávání jsou i přes svůj rozsáhlý potenciál vnímány spíše jako doplňková činnost. Smysle m této práce je ukázat hloubku především klasické hudby a případně tak pedagogy namotivovat k častějšímu a propracovanějšímu zařazování právě tohoto žánru do svého výchovně vzdělávacího působení. Teoretická část je zaměřena na vymezení podstat y hudebních činností v mateřské škole, následně úžeji postihuje poslechové činnosti, ke kterým definuje didaktické postupy od příprav až po závěrečnou evaluaci. Na základech teoretických poznatků je dále stavěna praktická část, která představuje tři kom paktní projekty, které mají za cíl dokázat svůj přesah do všech pěti vzdělávacích oblastí z RVP PV. Součástí je dále dílčí výzkum, který zjišťuje úroveň poslechových činností v současných mateřských školách.
Analýza komunikační strategie České filharmonie v letech 2019-2021
Králová, Alžběta ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce Analýza komunikační strategie České filharmonie v letech 2019-2021 pojednává o art marketingu, konkrétně marketingu symfonických orchestrů a koncertů vážné hudby. V teoretické části se věnuji teoretickému vymezení art marketingu od definice přes historický vývoj až po jeho specifika v době digitálních technologií. První část práce také podává přehled o symfonických orchestrech v České republice a v zahraničí a pojednává o historickém vývoji nejstaršího českého orchestru České filharmonie a jeho financování. Praktickou část práce tvoří případová studie zaměřená na analýzu komunikačních aktivit České filharmonie v letech 2019-2021. Za tuto dobu instituce změnila svou vizuální identitu, spustila kampaň Spojení hudbou na oslavu 125. výročí svého založení a v době pandemie za pomocí digitální koncertní síně nabídla posluchačům streamované koncerty. Proměna a budoucí směřování marketingové komunikace je dále zkoumáno za pomocí hloubkového rozhovoru s PR managerem České filharmonie.
Hudba a tanec v mateřské škole. Návrh a realizace vlastního hudebně tanečního projektu
Adamusová, Marie ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
Diplomová práce má za úkol teoreticky zhodnotit a prakticky dokázat, že děti v předškolním zařízení dovedou velice citlivě vnímat vážnou hudbu a vyjádřit ji pohybem, jsou-li správně vedeny a motivovány. Tato práce dále poskytne námět učitelům mateřských škol pro práci s vážnou hudbou, aby učili děti přijímat hudbu jako dar a vztah k hudbě dále v dětech rozvíjeli. Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část je teoretická a shrnuje nejdůležitější poznatky týkající se hudby a pohybu. Druhou část praktickou tvoří projekt, který úzce souvisí s výzkumem. Výsledky výzkumu nám objasnily skutečnost, do jaké míry rodiče dětí vnímají důležitost hudby, pohybu a tance a jakým způsobem tyto aspekty pro rozvoj svých dětí podporují. Realizací projektu s názvem: "Zaznělo jednou v přírodě", byl naplněn hlavní cíl diplomové práce.
Koncertní život v Teplicích v Čechách
Bublíková, Lucie ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Bakalářská práce Koncertní život v Teplicích v Čechách se zabývá hudebním životem v lázeňském městě Teplice v Čechách a jeho blízkém okolí. Hlavní pozornost je věnována historii a současnosti nejvýznamnějších hudebních institucí, městským festivalům a známým hudebním osobnostem, které Teplice navštívily. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Hudba v životě dítěte předškolního věku
PELOUCHOVÁ, Lenka
Bakalářská práce "Hudba v životě dítěte předškolního věku" se snaží ukázat na možnosti a přínos využití poslechu klasické hudby v životě dětí. Teoretická část definuje pojmy z hudebního umění, zabývá se funkcí hudby a psychologickým dopadem hudby na dítě a člověka obecně. Současně jsou zde uvedeny pozitiva a rizika působení hudby na dítě a zabývá se také důležitostí výchovy k hudbě a jejímu poslechu. Praktická část seznamuje s projektem, který je zaměřen na poslech klasické hudby a užití jej s dětmi předškolního věku. Dále zde odkrývá vnímání a porozumění této hudbě ze strany dětí. Praktická část je doplněna o výzkum, jehož cílem bylo zjistit motivaci rodičů k hudebnímu vzdělávání jejich dětí. Součástí práce je přiložené CD, na kterém jsou zaznamenány rozhovory s respondenty.
Motivace a preference návštěvníků koncertů vážné hudby
Palasová, Tereza ; Šmíd, Ilja (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Cílem práce je zjištění motivace a preferencí návštěvníků koncertů vážné hudby na základě vlastního kvantitativního i kvalitativního výzkumu, a dále rozpracování výsledků do podoby strategických doporučení pro management hudební těles, která hledají řešení problému nízké nebo klesající návštěvnosti. Do dotazníkového šetření byla zapojena čtyři významná pražská tělesa - Česká filharmonie, Pražská komorní filharmonie, Symfonický orchestr Českého rozhlasu a Symfonický orchestr Hlavního města Prahy FOK, předmětem analýz byly odpovědi od celkového množství 1218 respondentů. Téma je pojato mezioborově, přínosem práce pro hudební management je také shrnutí a propojení poznatků z dalších oborů - marketingu, dramaturgie, sociologie, a především psychologie, z níž je pro práci zásadní především Csíkszentmihályiho koncept plně soustředěného prožitku, tzv. flow. Statistickým testováním byl prokázán základní předpoklad této práce: Ten, kdo obvykle zažívá stav flow během koncertu vážné hudby, má tendenci navštěvovat koncerty častěji. Byla také potvrzena existence vztahu mezi kulturním kapitálem publika (který je zastoupen hudebním vzděláním) a zažíváním stavu flow na koncertech. Dále byla zjištěna souvislost flow a žánrových preferencí návštěvníků koncertů vážné hudby. Orientace strategie hudebních těles na zprostředkování flow návštěvníkům koncertů může významně přispět k řešení problémů návštěvnosti.
Hudba a tanec v mateřské škole. Návrh a realizace vlastního hudebně tanečního projektu
Adamusová, Marie ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
Diplomová práce má za úkol teoreticky zhodnotit a prakticky dokázat, že děti v předškolním zařízení dovedou velice citlivě vnímat vážnou hudbu a vyjádřit ji pohybem, jsou-li správně vedeny a motivovány. Tato práce dále poskytne námět učitelům mateřských škol pro práci s vážnou hudbou, aby učili děti přijímat hudbu jako dar a vztah k hudbě dále v dětech rozvíjeli. Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část je teoretická a shrnuje nejdůležitější poznatky týkající se hudby a pohybu. Druhou část praktickou tvoří projekt, který úzce souvisí s výzkumem. Výsledky výzkumu nám objasnily skutečnost, do jaké míry rodiče dětí vnímají důležitost hudby, pohybu a tance a jakým způsobem tyto aspekty pro rozvoj svých dětí podporují. Realizací projektu s názvem: "Zaznělo jednou v přírodě", byl naplněn hlavní cíl diplomové práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí3 - 12další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.