Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29,424 záznamů.  začátekpředchozí29415 - 29424  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.96 vteřin. 

Alternativní řešení problematiky nezaměstnanosti v období ekonomické krize
Černík, Peter ; Musil, Martin (vedoucí práce) ; Luštický, Martin (oponent)
Peter Černík, Alternativní řešení problematiky nezaměstnanosti v období ekonomické krize. Diplomová práce, Fakulta managementu Vysoké školy ekonomické v Praze. Vedoucí diplomové práce Ing. Martin Musil, Jindřichův Hradec 2010, 74 s. a 1 s. přílohy. Práce analyzuje ekonomickou krizi z roku 1929 a podobnosti současné ekonomické krize. Práce se dále zaměřuje na nezaměstnanost a životní úroveň jako důsledky ekonomické krize. Snahou je poukázat na neúčinnost konvenčních řešení, ke kterým jednotlivé vlády přistupují, a nastínit některé alternativní řešení, které by mohly být z dlouhodobého hlediska efektivnější. Jedním z takových řešení je vývoj dopravy, protože ta je jedním z hlavních faktorů při shánění zaměstnání či realizaci podnikání. Praktická část diplomové práce se zabývá futuristickým řešením dopravy, které by zajišťovalo mnohem dokonalejší mobilitu pracovní síly, jak ji známe dnes. Efektivním fungováním takové dopravy by bylo možné účinněji předcházet následkům ekonomických krizí, které lidstvo v budoucnu čekají.

Finanční analýza vybraného podniku cestovního ruchu
Jiranová, Tereza ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Kondrashov, Alexey (oponent)
Diplomová práce se primárně věnuje finanční analýze vybraného podniku cestovního ruchu, kterým je společnost zprostředkovávající přepravu osob v rámci incomingového cestovního ruchu -- společnost 493 Servis, s.r.o. Finanční analýza má umožnit bližší pohled na hospodaření a finanční zdraví podniku. Vedle tohoto cíle jsou v úvodu práce stanoveny i dílčí cíle týkající se zvolené metodiky i oblasti dopravy jako takové. V teoretické části jsou shrnuta fakta týkající se finanční analýzy a následně je definována oblast cestovního ruchu z pohledu podniků v ní působících se zaměřením na oblast přepravy. Poznatky shrnuté v teoretické části jsou aplikovány na společnost 493 Servis, s.r.o. v části praktické. Tato obsahuje specifikaci společnosti, externí finanční analýzu vycházející z účetních výkazů firmy i částečnou interní analýzu, která se opírá o dokumentaci sestavovanou pro vlastní potřeby společnosti. Výstupy vybraných kroků analýzy jsou zaznamenány také v grafické podobě. Shrnutí předpokladů, jež vyplývají z charakteru analyzované společnosti, i jejich naplnění podložené samotnou analýzou je součástí zhodnocení, které zároveň shrnuje faktory, jež mohly způsobit zkreslení. Díky jasným výstupům by se diplomová práce mohla stát užitečným podkladem využitelným při rozhodování majitelů společnosti.

Porovnání přístupů k nákladní železniční dopravě v USA a v EU
Král, Martin ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Horák, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá nákladní železniční dopravou na území Evropské unie a Spojených států amerických, a to především současným stavem tohoto odvětví. Jejím cílem je porovnat přístupy k tomuto odvětví v obou regionech. Úvodní dvě kapitoly jsou pojaty jako teoretické nastínění dopravy jako takové, se zaměřením na dopravu železniční a její specifika. V další části práce je pak popsána současná pozice nákladní železniční dopravy v EU a USA na prahu 21. století.

Rozvoj dopravy v Plzni
Kratochvíl, Martin ; Khendriche Trhlínová, Zuzana (vedoucí práce) ; Jetmar, Marek (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem systému městské mobility na kvalitu života ve městě. Jsou představeny teoretické předpoklady pro provádění takové dopravní politiky, která vede ke zvyšování kvality života. V úvahu je zároveň brán i aspekt udržitelnosti. Rozebrána je městská mobilita ve všech jejích formách a jsou uvedeny příklady zahraničních měst, jejichž dopravní systémy jsou hodnoceny pozitivně. V praktické části se práce zaměřuje konkrétně na případ Plzně a zde realizované, případně plánované, dopravní projekty a jejich dopady na kvalitu života v tomto městě.

Structural and functional characterization of yeast plasma membrane domains
Strádalová, Vendula ; Malínský, Jan (vedoucí práce) ; Palková, Zdena (oponent) ; Konopásek, Ivo (oponent)
Plazmatická membrána (PM) všech buněk hostí celou řadu důležitých buněčných funkcí. Tyto funkce musí být pečlivě koordinovány, a jak současný výzkum ukazuje, plazmatická membrána je za tímto účelem uspořádána do specializovaných domén. Naše laboratoř se zabývá výzkumem způsobu organizace plazmatické membrány u kvasinky pivní, kde bylo za použití fluorescenční mikroskopie popsáno několik nepřekrývajících se domén. Jednou takovou doménou je MCC (Membrane Compartment occupied by transporter Can1), která je tvořena stabilními izolovanými oblastmi PM o velikosti asi 300 nm. MCC domény obsahují několik přenašečů a proteinů o neznámé funkci (proteiny příbuzné Sur7 a Nce102) a jejich formování je organizováno z cytosolu proteinovými komplexy zvanými eisosomy, jež jsou tvořeny především proteiny Pil1 a Lsp1. Tato práce navazuje na studie, které měly za cíl objasnit složení, strukturu a funkci MCC. V první části práce jsme se zaměřili na ultrastrukturální analýzu MCC, přičemž jsme nejdříve vyvinuli protokol pro transmisní elektronovou mikroskopii (TEM), který dobře zachovává strukturu PM. Zjistili jsme, že mrazová fixace pomocí vysokotlakého zamražení, kombinovaná s mrazovou substitucí a zalitím vzorku do pryskyřice za nízké teploty, vede k výrazně lepšímu zachování buněčné struktury a vyššímu signálu při...

Optimalizace tras při rozvozu europalet
Juříčková, Ivana ; Fábry, Jan (vedoucí práce) ; Borovička, Adam (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá logistickým problémem společnosti JACER-CZ, a.s. Konkrétně je potřeba stanovit optimální trasy při rozvozu europalet. To jsou detailně normované výměnné transportní palety využívané v Evropě. Cílem je nalézt takové řešení, při kterém budou splněny požadavky všech třinácti zákazníků, a zároveň bude minimalizována celková délka ujeté trasy všemi dodávkami. Nejprve je matematický model rozvozní úlohy s dělenou dodávkou počítán řešiteli CPLEX a Gurobi, poté je původní i modifikovaný příklad řešen ručně heuristickými algoritmy. Jedná se o metodu nejbližšího souseda, metodu výhodnostních čísel, vkládací metodu a heuristiku pro úlohy s dělenou dodávkou.

Návrh optimalizace ekonomických znalostí absolventů vyšších odborných škol vzhledem k potřebám praxe se speciálním zaměřením na dopravní obory
Moravcová, Lenka ; Asztalos, Ondřej (vedoucí práce) ; Nováková, Lenka (oponent) ; Nováček, Jan (oponent)
Hlavním cílem práce je navrhnout takové změny v obsahu učebních dokumentů v oblasti ekonomických předmětů oboru Obchodník v dopravě, které přizpůsobí obsah těchto dokumentů potřebám zaměstnavatelů. Cíle práce je dosaženo prostřednictvím výzkumu zaměřeného na potřeby těchto zaměstnavatelů. Výsledky výzkumu jsou porovnány s platnými učebními dokumenty studijního oboru. Použitím gnoseologických postupů jsou učiněny závěry a navrženy změny v učební dokumentaci. Vědeckým přínosem práce je získání informací o míře potřebnosti jednotlivých ekonomických znalostí absolventů oboru pro potřeby zaměstnavatelů. Výsledky výzkumu mohou sloužit i jako podklad při tvorbě učebních dokumentů podobných oborů i na jiných školách. Práce je rozdělena do pěti kapitol.

Přeprava nebezpečných zásilek po vnitrozemských vodních cestách
Turek, Martin ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Seidlová, Andrea (oponent)
Přeprava nebezepčných zásilek představuje přímá i nepřímá rizika vyplývající z povahy tohoto zboží pro osoby, zvířata, majetek, ale také životní prostředí. Tato práce pojednává o jednom ze způsobu přepravy tohoto zboží, a to pomocí vnitrozemské vodní plavby. Cílem práce je představit a popsat aspekty, legislativní úpravu, možnosti, související problémy a rizika související s takovou přepravou.

Vliv reklamy na spotřebitele
CHALUPOVÁ, Kateřina
Cílem bakalářské práce bylo zjistit povědomí a účinnosti reklamního letáku na spotřebitele. Každý z nás se již alespoň jednou setkal s reklamním letákem a alespoň jednou slyšeli větu: ?Leták je jen zbytečné kácení stromů? nebo ?Leták je zbytečný?. Ale je to pravda? Abychom zjistili, cíl této bakalářské práce a zda se vyplatí podnikům investovat do tohoto reklamního prostředku, provedli jsme výzkum. Zvolili jsme metodu dotazování. Ta byla provedena pomocí tištěného dotazníku, který obsahoval 3 identifikační otázky (pohlaví, věk, místo bydliště) a 9 otázek zaměřených na cíl bakalářské práce. Bylo osloveno 132 lidí různého věku, pohlaví, vzdělání, zaměstnání a bydliště. Dotazník bylo ochotno vyplnit pouze 102 lidí. Výsledkem našeho výzkumu je, že nejoblíbenější způsob reklamy je reklamní leták, na druhém místě jsou televizní spoty a na třetím místě je reklama na internetu. Nejméně oblíbenou je reklama na dopravních prostředcích a reklama po telefonu. Více než 3/4 spotřebitelů jsou ovlivněni reklamními letáky při nákupním rozhodování nejméně jednou za rok a více než 1/4 spotřebitelů podle reklamních letáků nakupuje téměř každý den. Většina lidí nakupuje na základě reklamních letáků potraviny, nealkoholické nápoje, oblečení, obuv, elektroniku a kosmetiku. Nejméně se pak nakupují všechny druhy služeb. Reklamní letáky jsou oblíbené jak u starších lidí, tak u mladších lidí. Větší ovlivnění však přiznávají ženy a lidé ve věku od 25 do 35 let. Z ekologického hlediska nejsou reklamní letáky takovou hrozbou, jako dříve. Pouze 1/8 spotřebitelů vyhazuje letáky do komunálního odpadu, 6/8 spotřebitelů je vyhazuje do tříděného odpadu a 1/8 spotřebitelů je využívá k zatápění. Reklamní leták můžeme shrnout jednou větou z úspěšné české pohádky Princezna ze mlejna od Zdeňka Trošky: ?Jsem malý, ale šikovný?.

Prostředky Armády České republiky používané při radiační mimořádné události.
ANTOŠKIN, Sergej
Diplomová práce se zabývá možností podpory složek integrovaného záchranného systému vyčleňovanými odřady AČR. V teoretické části práce je shrnuta transformace rezortu ministerstva obrany, která měla zásadní vliv na rozsah poskytované pomoci. Došlo ke zrušení všech záchranných praporů, vytvoření třech ženijních praporů a dvou samostatných záchranných rot. Dva záchranné prapory byly transformovány na lehké motorizované prapory a předány do podřízenosti čtvrté a sedmé mechanizované brigádě. Organizační složky AČR vyčleňují řadu specializovaných odřadů pro podporu zasahujících složek IZS. Jedná se zejména o odřady pro pozemní a letecký radiační průzkum a dekontaminační odřady osob a techniky, ale i některé další, jako například vyprošťovací odřad, odřad k převozu humanitární pomoci, odřad k provádění zemních prací, odřad k provádění trhacích a demoličních prací a další. Podmínky vyžadování nasazení těchto odřadů se liší podle druhu požadované pomoci. Primárně se předpokládá nasazení stálých hotovostních sil jako plánované pomoci na vyžádání. Jedná se o odřady uvedené v ústředním poplachovém plánu a v souladu se zákonem o IZS je AČR povinna takovou pomoc poskytnout. V oblasti poskytování pomoci při řešení radiační mimořádné události je AČR vybavena velkým množstvím přístrojů, techniky a zařízení. Jedná se především o radiometry, osobní a skupinové dozimetry. V oblasti dekontaminačních prostředků se jedná o stanoviště pro dekontaminaci osob a stanoviště pro dekontaminaci techniky LINKA-82. Smyslem diplomové práce bylo provedení analýzy, zda vybavení AČR stále drží krok s dobou a zda obstojí při srovnání s obdobným vybavením Hasičského záchranného sboru. Jelikož při vzniku radiační mimořádné události je snaha minimalizovat škodlivé působení ionizujícího záření na obyvatelstvo a zasahující osoby, jako hlavní porovnávaný parametr měřících přístrojů byla zvolena dolní hranice měření. V případě dekontaminačních prostředků byla pozornost zaměřena na kapacitu a účinnost dekontaminovaných osob a techniky. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že vyčleňované odřady jsou vybaveny měřícími přístrojí různého stáří a schopností. Některé přístroje byly vytvořeny v době nebezpečí vzniku jaderné války. Tomu odpovídá i jejich odolné provedení a poměrně vysoký práh citlivosti, což je pro podmínky řešení radiační havárie za mírového stavu nedostačující. Navíc některé tyto přístroje poskytují informaci i měřené veličině ve starých, již nepoužívaných jednotkách, což může způsobit předání zavádějící informace. Jiné přístroje jsou naopak moderní, ergonomicky řešené, vysoce citlivé již při nízkých hodnotách dávkového příkonu, poskytující informace v reálném čase na přehledném LCD displeji. Unikátní schopností AČR zůstává možnost provádění leteckého radiačního průzkumu, což výrazně napomáhá udržování celkového přehledu a odhadu budoucího vývoje šíření radioaktivity v prostředí. V oblasti dekontaminační techniky je vybavení AČR poměrně zastaralé. I zde platí, že vznikalo v době nebezpečí vzniku jaderné války. Prioritou byla jednoduchost konstrukce a obsluhy, schopnost provádění dekontaminace velkého počtu zasažených osob a techniky. Přitom prakticky nebyla řešena ochrana životního prostředí, oddělené sprchy pro ženy a muže a spotřeba vody. Na druhou stranu počet dekontaminačních prostředků AČR výrazně zvyšuje kapacity vybavení hasičů, což v podmínkách rozsáhlé havárie s únikem radioaktivních látek a velkým počtem dekontaminovaných osob a techniky je výrazná výhoda. V budoucnosti se tato situace může zlepšit po zavedení nové soupravy pro dekontaminaci techniky LINKA-08, která v současné době prochází vojskovými zkouškami a bude splňovat požadavky na moderní dekontaminační prostředek při zachování pozitivních vlastností svého předchůdce. Celkově lze konstatovat, že jednotky AČR jsou schopny stejně kvalitně plnit dozimetrické a dekontaminační úkoly jako jednotky HZS a výrazným způsobem tak přispět ke zvládnutí radiační mimořádné události každého druhu.