Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 311 záznamů.  začátekpředchozí289 - 298dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivace pro obchodní činnost
FUCHSOVÁ, Adéla
Bakalářská práce je věnována motivaci ve vybraných firmách. Předmětem bakalářské práce je analyzovat systémy motivace zaměstnanců ve vybraných bankovních pobočkách. Cílem práce je na základě výzkumu systémy zhodnotit a navrhnout řešení, která by vedla ke zlepšení současné situace. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. První část je teoretická a jsou zde vysvětleny základní pojmy. V druhé, praktické části, je výzkum, který se skládá z dotazníkového šetření, rozhovorů a pozorování. V závěru práce je zhodnocení současné situace a návrhy pro její zlepšení.
Průzkum čtenářské úrovně žáků 2. ročníků základních škol
BRTNÍKOVÁ, Jana
Diplomová práce s názvem Průzkum čtenářské úrovně žáků 2. ročníků na ZŠ se zaměřuje na výskyt nejčastějších čtenářských nedostatků v počátečním čtení. Práce je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. Teoretická část se zabývá čtením z hlediska vzdělávacího systému, seznamuje nás s fyziologickými a psychologickými pochody při čtení, zmiňuje historické i současné metody výuky čtení, základní druhy a kvality čtení, etapy rozvoje čtenářských dovedností, čtenářské nedostatky, nesprávné čtecí návyky a popisuje práci se zaostávajícími čtenáři. Výzkumná část je věnována výzkumu, jeho realizaci a vyhodnocení. Hlavním cílem je zjistit, co dělá začínajícím čtenářům největší problémy a jaká je celková úroveň čtenářských dovedností žáků 2. ročníků. Výzkumná část převážně interpretuje výsledky nahrávání čtenářského výkonu.
Zapojení dítěte s ADHD do běžné mateřské školy
DEVETTEROVÁ, Marta
Práce se zabývá tématem zapojení dítěte s ADHD do běžné MŠ. Hlavním cílem práce je pozorování chlapce s ADHD. Sledováno bylo tím, jak se ve školce choval, jaké vztahy s vrstevníky navazoval, jak se zapojoval do skupinové činnosti a jak se toto vše proměňovalo v průběhu jednoho roku . Teoretická část je věnována diagnóze ADHD. Popisuje její příčiny, projevy, vyšetření, léčebná a výchovná opatření ADHD, relaxaci. Dále charakterizuje pedagogiku Franze Ketta, která je velmi vhodná pro práci s dětmi předškolního věku a v prostředí českých mateřských škol se využívá minimálně. V praktické části zachycuji své výstupy, které jsou inspirovány metodikou Franze Ketta a popisuji chování chlapce na jednotlivých sezeních, v průběhu jednoho roku v MŠ. Kromě závěrů plynoucích z pozorování chlapce byly vedeny rozhovory s jeho matkou a pedagogy. Výsledky jsou uvedeny v závěru.
Program rozvoje interkulturních kompetencí u dětí předškolního věku
SEDLÁKOVÁ, Štěpánka
Hlavním cílem této práce bylo popsat metody použitelné při rozvoji interkulturních kompetencí u dětí předškolního věku. Teoretické část je zaměřena na objasnění pojmů učení, teorie učení a styly učení. Následně je pozornost věnována pojmům, které souvisí s úrovní poznávání, sociálním vnímáním a osobností dítěte předškolního věku. Součástí je i charakterizace pojmů s přívlastkem interkulturní, jako jsou psychologie, komunikace, konflikt, výcvik a kompetence. Základ praktické části tvoří metody použitelné při rozvoji interkulturních kompetencí dětí předškolního věku, jejichž hlavní inspirací se stala indiánská kultura. Tato část práce dále obsahuje i nabídku konkrétních činností, které jsou použitelné v mateřských školách. V metodologické části je objasněn pojem kvalitativního výzkumu, metody pozorování a v její závěrečné části je uvedena kazuistika aktivity rozvíjející interkulturní kompetence předškolního dítěte. Práce je následně doplněna fotografiemi, které byly pořízeny v průběhu seznamování dětí s odlišnou ? indiánskou kulturou a jsou volně dostupné k nahlédnutí a stažení na internetu.
Prvky psychoterapie v práci sociálního pracovníka
KUCHARSKÁ, Eva
V práci poukazuji na propojení psychoterapie a sociální práce. Nejen psychoterapeuti pracují s klienty, kteří trpí duševními chorobami, i v sociální práci jsou klienti s psychickými problémy. Sociální pracovník si musí umět poradit i s problémy souvisejícími s jejich rodinou. V bakalářské práci jsem se snažila o zodpovězení otázky, zda sociální pracovník může provádět prvky psychoterapie ve své práci. Z výsledků usuzuji, že sociální pracovník může užívat některé prvky psychoterapie ve své práci a že je správné, aby je sociální pracovník používal. Je patrné, že v pomáhajících profesí je sice důležité využívat prvky psychoterapie ale pouze v případě, že má jedinec potřebné vzdělání, dostatečné zkušenosti a osobnostní předpoklady, aby nepoškodil sebe ani klienta.
Rizikové faktory vzniku poruch příjmu potravy.
DVOŘÁKOVÁ, Gabriela
Práce se zabývá rizikovými faktory poruch příjmu potravy. Teoretická část charakterizuje jednotlivé poruchy spolu s jejich příznaky a následky. Dále teoretická část rozebírá vznik těchto poruch a jejich postupný historický vývoj, který za dobu své existence prošly. Další částí jsou rizikové faktory poruch příjmu potravy a moţné způsoby jejich léčby. Praktická část diplomové práce je zaměřena na výzkum modelingu jako jednoho z rizikových faktorů poruch příjmu potravy. Tato část se opírá o informace získané prostřednictvím osobních rozhovorů vedených s respondenty z oblasti modelingu a oblasti působící mimo tento obor. Výsledná data jsou zaznamenána pomocí případových studií, tabulek a grafů.
ZPŮSOBY OPTIMISTICKÉHO A VSTŘÍCNÉHO PŘÍSTUPU POMÁHAJÍCÍHO PRACOVNÍKA KE KLIENTOVI A JEHO MOŽNÉ ZDROJE
FLÍDROVÁ, Jana
Písemná práce pojednává o způsobech práce s lidmi nacházejícími se v nepříznivých sociálních situacích. Z uváděných kasuistických případů a praxe odvozuje, jak je důležitý vstřícný a láskyplný vztah ke klientovi. Popisuje konkrétní způsoby práce s lidmi, které se jeví nejoptimálnějšími z praktického i teoretického hlediska. Podrobněji se věnuje rozhovoru s klientem. Snaží se najít vnitřní zdroj pozitivního nastavení pomáhajícího pracovníka k lidem. Nachází ho ne tak v naučených instrumentálních postupech a pravidlech, ale v křesťanském pohledu na člověka. Člověk - obraz Boží je můj bližní a mám za něho odpovědnost. Zdroj láskyplného optimistického přístupu k lidem vychází z křesťanské kultury, solidarity, úcty k člověku, jež jsou obsaženy v Evangeliích. Křesťanský pohled na člověka tvoří potřebnou nadstavbu sociální práce ve středoevropském prostoru.
Motivation and goals achieving
Štolfová, Marta ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Lukeš, Martin (oponent)
Uvědomujeme-li si to nebo ne, v životě si neustále stanovujeme různé cíle, méty. V snaze o ich dosažení nám pomáhá motivase. Tá le není nevyčerpatelná a proto někteří z nás sáhnou po tzv. motivační literatuře. Ta zahrnuje knihy a články, které pomáhají v osobním rozvoji. Jak se ukázalo kvalitativním výskumem, formou rozhovoru, každý si v nich může najít něco pro sebe. Je ale důležité nezůstat pouze u čtení a vybrané myšlenky aplikovat v praxi.
Ilustrace pro děti očima dětí mladšího školního věku v rámci PVČ
VAŇÁSKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá ilustrací pro děti a jejím vnímáním dětmi mladšího školního věku v rámci pedagogiky volného času. Práce sestává ze dvou částí, a to části praktické a teoretické. Teoretická část charakterizuje mladší školní věk z pohledu vývojové psychologie a činitele podílející se na výchově a volnočasovém zaměření dítěte. Dále je zde představena ilustrace jako součást umění, její historický vývoj a vývoj české ilustrace pro děti. Zmíněna je také osobnost ilustrátora, jeho výtvarná řeč a v neposlední řadě jsou v práci představeni významní ilustrátoři 20. století a jejich tvorba určená dětem. Praktická část je zaměřena na realizaci projektu, která sestává ze dvou hlavních částí. První část tvoří aktivity související s literaturou a s ilustracemi pro děti, které jsou podkladem pro kvalitativní výzkum. V druhé části je prostřednictvím rozhovoru u dětí zjišťováno, jak vnímají jednotlivé oblastí vztahující se k ilustraci a její výtvarné formě.
Srovnání vybraných metod sběru informací (interview, dotazník)
Sýkora, Ondřej ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Vilím, Tomas (oponent)
Cílem této bakalářské práce je poskytnout komplexní informace o průběhu a možnostech získávání informací pro analýzu a řešení problému. Práce je zaměřena na dvě nejzákladnější a v praxi nejčastěji využívané metody sběru informací, kterými jsou interview a dotazník. U obou způsobů sběru informací je proveden rozbor, jehož cílem je poskytnout celkové seznámení a přiblížení těchto metod. Práce přináší základní informace o možných způsobech sběru informací a následné detailnější rozbor již předem zvolených metod. Podívá se na podmínky užití metod, způsoby, které se při nich používají a shrne jejich hlavní výhody a nevýhody. V bakalářské práci nechybí ani kapitola srovnávající obě metody. Poslední kapitola této práce se pak zabývá typickými modelovými situacemi v manažerském světě a doporučení pro použití některé z metod.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 311 záznamů.   začátekpředchozí289 - 298dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.