|
Digitální atlas Jihočeského kraje
KONEČNÁ, Andrea
Anotace: KONEČNÁ, A. (2013): Digitální atlas Jihočeského kraje. Bakalářská práce. Katedra geografie Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, České Budějovice, 73 s. Jedním z cílů této bakalářské práce byla komplexní geografická analýza Jihočeského kraje na základě získaných a poté vybraných dat, kde byla prvotně upřednostňována data poskytnutá Krajským úřadem Jihočeského kraje. Ta byla uvedena v přehledu dat získaných od této instituce. Po vytvoření jednoduchého konceptu atlasu jsem zvolila 15 témat, na které byly vytvořeny ukázkové mapy doplněny o stručný analytický text. Důležitou složkou této tvorby bylo navázání kontaktu s krajským úřadem a závěrečný proces publikování map pomocí programu ArcGIS Online, jenž umožňuje vytvořené mapy dále sdílet a pracovat s nimi.
|
|
Analysis of the marketing strategy of the company Jutex
Zelenayová, Petra ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Ballay, Tomáš (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo popsat postup tvorby marketingové strategie a analyzovat marketingovou strategii společnosti Jutex. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretickou kapitolu tvoří vysvětlení pojmu marketing a současné trendy, předpoklady tvorby marketingové strategie, situační analýza a marketingový mix. Praktická kapitola navazuje na předešlou a přes případovou studii společnosti Jutex přenáší teoretické poznatky do praxe. V závěru diplomové práce jsou uvedeny nové poznatky nabyté psaním této práce a doporučení pro společnost Jutex.
|
| |
|
Socializace dětí v mateřské škole
SMÍŠKOVÁ, Regina
Bakalářská práce se zabývá socializací předškolního dítěte v mateřské škole. Klíčovou roli při výchově dětí hraje rodina jako primární sociální skupina, na tuto primární socializaci pak navazuje socializace sekundární, v podobě společenských institucí a organizací. Teoretická část je věnována socializaci obecně, dále pak popisuje průběh socializace dítěte v rodině, mateřské škole a mateřském centru. Praktická část je zaměřena na význam mateřského centra při následné socializaci dítěte v prostředí mateřské školy. Vlastní výzkum je založen na dvou metodách a to na dotazníkovém šetření a pozorování. Dotazníkové šetření mapuje adaptaci dětí při nástupu do mateřské školy a pohled rodičů na význam mateřského centra. Výzkum pozorování vymezil případné rozdíly při socializaci v prostředí mateřské školy, a to u dětí, které docházely do mateřského centra a dětí, které mateřské centrum nenavštěvovaly.
|
| |
|
Rozvoj samostatnosti žáků projektovou metodou
Kretíková, Olga ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Cílem předložené diplomové práce je na základě vlastní zkušenosti zjistit, zda lze rozvíjet samostatnost žáků prostřednictvím projektové metody. Diplomová práce je členěna na dvě hlavní části: část teoretickou a část praktickou. Teoretická část práce shrnuje a hodnotí poznatky získané studiem dostupné odborné literatury k tématu samostatnost žáků a tématu projektové metody. Závěr teoretické části shrnuje východiska pro rozvoj samostatnosti projektovou metodou. Praktická část analyzuje mou dosavadní pedagogickou praxi, respektive užívání projektové metody z hlediska samostatnosti žáků a na tuto analýzu navazuje akční výzkum započatý novým projektem zaměřeným na rozvoj samostatnosti žáků v aktivizačních výukových metodách dosud nezkušených. Část příloh obsahuje výsledné produkty žáků z některých projektů popisovaných v praktické části práce, myšlenkové mapy žáků z průběhu projektů a fotodokumentaci z realizovaného nového projektu zaměřeného na rozvoj samostatnosti žáků. Závěrem stanovím na základě svého výzkumu potvrzení hypotézy, že cílené používání projektové metody vede k rozvoji samostatnosti žáků. KLÍČOVÁ SLOVA Cíle vzdělávání, samostatnost žáků, strategie výuky, projektová metoda
|
|
Zaujetí žáků školní činností
Veletová, Zuzana ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Hadj - Moussová, Zuzana (oponent)
Tématem předložené diplomové práce je "Zaujetí žáků školní činností". Práce je souhrnem výsledků a závěrů kvantitativní a kvalitativní analýzy, která byla realizována na studentech tercie a kvarty osmiletého gymnázia všeobecného zaměření. K získání informací byly použity sociálně psychologické metody, především dotazník, rozhovor a analýza seminárních prací . Cílem výzkumu bylo zmapování žákovského zaujetí školní činností z hlediska postoje žáků tercie a kvarty osmiletého gymnázia k jednotlivým školním předmětům. Práce navazuje na studii Pavelkové (2003), která se zabývala obdobnou tématikou u žáků osmých a devátých tříd základních škol a vytváří tak prostor pro srovnání výsledků věkově identických respondentů dvou rozdílných vzdělávacích institucí. Práce se skládá ze tří částí. V první jsou vymezeny přístupy k problematice, je definován pojem "postoj" a je prezentováno téma postoje žáků k vyučovacím předmětům na základě odborné literatury. Rovněž zde najdeme stanovený cíl výzkumu, teoretický popis jeho průběhu a metodiky. Ve druhé části jsou tabulkovou formou uvedeny statisticky zpracované výsledky z dotazníků, jsou porovnány s výsledky Pavelkové (2003), ohodnoceny prostřednictvím klasifikačních škál a doplněny komentářem. Ve třetí, závěrečné časti práce jsou uvedeny informační výstupy z realizovaného...
|
| |
|
Aplikace Balanced Scorecard
Střítecká, Zuzana ; Neumaierová, Inka (vedoucí práce) ; Hájek, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá hodnocením výkonnosti společnosti Slovácké strojírny a.s. a následnou aplikací metody Balanced Scorecard. Práce je tvořena metodologickou a praktickou částí. Metodologická část představuje vysvětlení jednotlivých nástrojů strategické analýzy, finanční analýzy INFA a metody Balanced Scorecard. V praktické části je představena společnost Slovácké strojírny a.s. a jsou zde aplikovány nástroje popsané v části metodologické. Na tuto část poté navazuje určení strategických cílů, měřítek a akcí pro jednotlivé perspektivy Balanced Scorecard. Cílem diplomové práce je následně vytvoření strategické mapy, která je klíčem pro strategické řízení společnosti.
|
|
Hudba na zámku v Jaroměřících nad Rokytnou v době Jana Adama, hraběte z Questenberku
Jedličková, Jana ; Přívratská, Jiřina (vedoucí práce) ; Přívratská, Jiřina (vedoucí práce) ; Hajóssyová, Magdaléna (oponent)
Diplomová práce pojednává o době nebývalého kulturníhio rozkvětu na zámku v Karoměřicích nad Rokytnou a jednom z ranných období původní, české hudební tvorby v rámci Rakouské monarchie v první polovině 18.století.Mapuje tak život majitele panství, díky němuž se na Moravském venkově na nějaký čas usadil duch Vídeňského uměleckého života a vše, co k tomu z jeho strany bylo nutno podniknout. Práce se dále věnuje životu a tvorbě Františka Václava Míči autora první doložené čerské opery " O původu Jaroměřič". K tomu se také váže téma o roli a uplatnění českého jazyka na Jaroměřickém panství v této předobrozenecké době.
|