Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza současné transformace pražských divadel jako krok k liberalizaci divadelního trhu
Gerneš, David ; Prachař, Ondřej (vedoucí práce) ; Doležalová, Antonie (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl obhájit transformaci pražských divadel zřizovaných jako příspěvkové organizace na jinou právní formu a navrhuje vhodná opatření pro vylepšení stávajícího systému financování divadel. V práci analyzuji systém financování kultury v České republice, dále samotný systém financování divadel v Praze. Následně se věnuji analýze výkonnosti pražských divadel zřizovaných jako příspěvkové organizace a pěti ostatních divadel působících na území Prahy. Pro úplnost kontextu se věnuji systému podpory divadel ve Vídni, Berlíně a Londýně. Na základě zjištěných poznatků navrhuji vhodná opatření pro zlepšení financování divadel v Praze.
The property tax and local taxes in selected municipality
Jakabovičová, Kristína ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Špinerová, Zuzana (oponent)
Tato práce se snaží postihnout problematiku daně z nemovitostí a místních poplatků ve vybrané obci Ústí v okrese Přerov , analyzovat jejich vývoj ve vymezeném období a navrhnout opatření ke zlepšení jejich výběru . Věnuje se daňovému systému České republiky, se zaměřením na daňové příjmy obcí a daň z nemovitostí , která je často označována za faktor zvyšující autonomii obcí . Poukazuje při tom na podstatu fungování místních koeficientů u nemovitostí a roli, kterou tyto od r. . 2009 v každé obci hrají . Dáno koeficienty se liší v závislosti na počtu obyvatel , pokud obec nevyužila možnosti stanovit si daný koeficient sama. Práce dále rozebírá místní poplatky , které si obec dle obecně závazné vyhlášky může na svém území zavést , v rozsahu zákona č. . 565/1990 Sb . , O místních poplatcích . Tyto mají , na rozdíl od daní povahu protihodnoty za poskytnutí služby a jejich smyslem není naplnění veřejného rozpočtu. Daná problematika je nakonec rozebírána na konkrétním příkladu vybrané obce , čímž práce nabízí celkový pohled na otázku místních daní z nemovitostí a místních poplatků .
Komparace dědické daně v České republice na Velké Británii
BEDNÁŘOVÁ, Eliška
Hlavním cílem mé bakalářské práce byla komparace současné úpravy dědické daně ve Velké Británii a České republice a s tím související připravované návrhy ministerstva financí na úpravu dědické daně ČR. Nejdříve jsem se ve své práci zaměřila na zařazení dědické daně do daňového systému. Z této kapitoly vyplývá, že dědická daň je podle obecných pravidel zařazována do daní majetkových. V další části jsem citovala autory řešící problematiku významu dědické daně. Z prostudování tohoto tématu jsem vyvodila závěr, že ačkoliv přispívá dědická daň malým výnosem do veřejného rozpočtu, tak zastupuje v daňových systémech důležité místo. V práci se objevuje popis historické a současné dědické daně, ve které jsme se pokusila porovnat jejich současné úpravy a vývoj. Z těchto získaných informací vyplývají určité obecné charakteristiky těchto úprav. Současná úprava dědické daně v České republice se zaměřuje na osvobození dědické daně pro členy příbuzenstva, kdežto dědická daň ve Velké Británii se zaměřuje na zdanění občanů s rozsáhlým movitým i nemovitým majetkem. V následující kapitole se zaměřuji na nově vznikající úpravy dědické daně v ČR. Jeden z návrhů obsahuje zejména stanovení jednotné sazby, čímž způsobí větší daňové břemeno dědicům s průměrnou velikostí majetku, a snížení daňového břemena dědiců s rozsáhlým majetkem. Dalším ustanovením tohoto návrhu je ponechání původního osvobození týkající se I. a II. skupiny, z čehož vyplývá, že takto navržený návrh dědickou daň nestabilizuje, ale povede ke stále klesajícímu trendu. Další návrh, který projednává Ministerstvo financí, spočívá v zařazení dědické daně do daní z příjmů a následném zániku zákona 357/1992.Sb. , přičemž stále zůstává osvobození I. a II skupiny a jednotná sazba dědické daně.
Collecting the EU's Regional Funds
Lindenberg, Friedrich
One of the key funding mechanisms of the European Union is the Regional Policy, which helps to implement infrastructure projects across the 27 member states. Money is allocated along a set of objectives and disbursed at the regional level, by 60-odd managing bodies. But who is getting the money and what is it really spent on? The answer lies distributed across the local administrations and has only been collected into a common database once, in 2010. It took the TBIJ and Financial Times eight months to gather the information, leading to a series of disclosures about misallocated funds and shady projects. This is why we believe that there should be a constantly-updated database of these reports, maintained by an open community and available as a resource to journalists and policy makers at any time. The right time to start such a data commons, as the 2007-2013 budgetary cycle of the EU is coming to a close and it's time to get a picture of how well the goals set out for 347 billion Euros of funding during this period have been reflected in actual projects. We want to make a map of member states and regions where open data projects are already collecting this data and then form small teams to take on the uncharted terrtories, find PDF reports and to convert them to clean and useable data. So, join the ERDF Ghostbusters and help us to map the European money!
Prezentace: idr-494_1 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-494_2 - Stáhnout plný textMP4
Význam rozpočtů měst a obcí pro veřejné rozpočty
Kratochvíl, Petr ; Toth, Petr (vedoucí práce) ; Jana, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá významem rozpočtů měst a obcí pro veřejné rozpočty. Objem veřejných rozpočtů se totiž z velké části skládá právě z rozpočtů municipalit a proto stav a rovnováha těchto rozpočtů významně ovlivňuje stabilitu státního rozpočtu a v celkovém pohledu i možnost naplnění hospodářsko-politických cílů státu. Cílem práce je na základě analýzy různých finančních ukazatelů ukázat změny v rozpočtech municipalit v čase, interpretovat vývoj jejich finanční situace a vytvořit prospekci jejich vývoje do budoucna. Pro možnost porovnání jednotlivých územních celků budou municipality rozděleny dle velikostních kategorií.
Vývoj a současný stav veřejných rozpočtů
Pinlová, Veronika ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Rybáček, Václav (oponent)
V úvodní části diplomové práce se zaměřuji na seznámení s vývojem veřejných rozpočtů v České republice v období počátku 90. let 20. století až do současnosti. Druhá část se zaměřuje na charakteristiku soustavy veřejných rozpočtů, kde jsou popsány jednotlivé složky rozpočtové soustavy. Po seznámení se základní problematikou veřejných financí a soustavou veřejných rozpočtů, se práce zaměřuje na analyzování vládního deficitu a veřejného zadlužení, kde cílem je definování základních faktorů ovlivňující dosažení lepší relativní váhy veřejného dluhu, a to v souvislosti přijetí zákona o stabilizaci veřejných rozpočtů, který by měl zastavit nepříznivý vývoj v oblasti veřejných financí České republiky a celkového vládního zadlužení.
Predikce příjmů obecních rozpočtů
Talíř, Jan ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Kostohryz, Jiří (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu predikcí daňových příjmů v konkrétních podmínkách měst Polička, Svitavy a Litomyšl. Hlavním cílem bylo zjistit, jakým způsobem zkoumané obce predikují své daňové příjmy, jak přesné jejich odhady jsou a zejména, zda lze na základě vybraných statistických metod dosáhnout přesnějších výsledků. Dílčími cíli této práce pak byl popis, jakým způsobem jsou v jednotlivých obcích predikce daňových příjmů sestavovány, jak je toto sestavování zakomponováno v rámci rozpočtového procesu a jak je problematika predikcí příjmů místních municipalit řešena ve Spojených státech. Výsledky provedené analýzy nakonec neprokázaly, že pomocí základních kvantitativních modelů lze dosáhnout přesnějších predikcí, než měla zkoumaná města. Ukázalo se, že kvalita predikcí použitých statistických modelů byla zhruba stejná jako kvalita predikcí měst, a to i u těch druhů daňových příjmů, kde odchylka skutečnosti od predikce bývá vysoká.
Deficit veřejných rozpočtů a daňové příjmy státu
ČERNÁ, Stanislava
Důležitým nástrojem veřejné politiky je soustava veřejných rozpočtů, která je jednou z nejvýznamnějších částí rozpočtové soustavy. Veřejný rozpočet plní alokační, redistribuční a stabilizační funkci a v pojetí účetní bilance bilancuje běžné a kapitálové příjmy a výdaje. Veřejný rozpočet se skládá ze státního rozpočtu a rozpočtů územních samospráv. V dnešní době je většina evropských veřejných rozpočtů deficitní. Rozpočtový deficit je následkem krátkodobé nerovnováhy. V České republice jsou veřejné rozpočty deficitní od roku 1996, kdy bylo saldo veřejných příjmů a veřejných výdajů ve výši {--} 11,5 mld. Kč. Po vstupu České republiky do Evropské Unie se veřejný deficit v rámci konvergenčních kritérií stále snižuje pod úroveň 3 % HDP. Za účelem snižování deficitu veřejných rozpočtů probíhá v ČR reforma veřejných financí, jejíž nedílnou součástí je také daňová reforma, která má za cíl přenést daňovou zátěž z přímých daní na daně nepřímé, a tím aktivně stimulovat daňové příjmy veřejných rozpočtů.
Místní poplatky a jejich postavení v rozpočtových příjmech obcí
BADOŠKOVÁ, Věra
Cílem mé bakalářské práce bylo porovnat a zhodnotit, jak mnou vybrané obce využívají možnost zavedení výběru místních poplatků. Teoretická část obsahuje základní informace o jednotlivých druzích místních poplatků, o jejich účelu, právní úpravě, správě a výběru. Praktická část porovnává výběr místních poplatků mezi jednotlivými, obcemi, jejich přínos do obecních rozpočtů a také zhodnocení efektivnosti výběru.
Predikce příjmů obecních rozpočtů
Talíř, Jan ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Slintáková, Barbora (oponent)
Bakalářská práce je věnována analýze predikcí příjmů, jejich sestavení a zakomponování do rozpočtového procesu vybrané obce, v tomto případě města Polička. Cílem práce je analyzovat schopnost zvolené obce správně předurčit své příjmy a zjistit, zda-li lze tento odhad ještě lépe zpřesnit, a to použitím několika předem zvolených statistických metod. Dílčím cílem je pak popis, jakým způsobem zvolená obec své příjmy predikuje a jaký proces je podstupován, než jsou tyto údaje odsouhlaseny v rozpočtu. Výsledkem provedené analýzy bylo, že predikce města jsou v rámci odhadů příjmů plynoucích z výnosů ze svěřených a sdílených daní relativně přesné. Rovněž se ukázalo, že pro různé příjmy vykazují použité metody predikce různou úspěšnost, a proto není vhodné každý jednotlivý příjem předurčovat stejnou metodou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.