Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27,662 záznamů.  začátekpředchozí27653 - 27662  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.63 vteřin. 

Lokální zkoušky mechanických vlastností materiálů
Wasserbauer, Jaromír ; Šoukal, František (oponent) ; Zmrzlý, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá studiem měření tvrdosti a mikrotvrdosti ve vztahu ke struktuře homogenních a heterogenních materiálů. V úvodní části práce je vysvětleno základní teoretické pozadí, tedy definice pojmů a popis principů měření tvrdosti, mikrotvrdosti, pevnosti v tahu, tlaku, ohybu a základní vyhodnocovací vztahy. Je podána stručná rešerše, poukazující na využitelnost uvedených principů v materiálovém inženýrství. Následuje popis experimentálních zařízení a přípravy vzorků. Jádrem práce jsou výsledky vlastních měření a vyhodnocení vztahů mezi nimi. Vyvrcholením práce je stanovení závislosti mechanických vlastností mezifázového rozhraní v geopolymerním materiálu v korelaci s gradientem chemického složení v této soustavě.

Využití povodňových map v rámci pojištění majetku
Matoušková, Lenka ; Ducháčková, Eva (vedoucí práce) ; Daňhel, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá povodňovými mapami a jejich využitím v rámci pojištění majetku. Jsou zde představeny povodňové mapy v komparaci s obdobným projektem EU, tzv. mapami povodňového nebezpečí a povodňových rizik. Dále je zde hodnocen dopad vzniku povodňových map na Strategii ochrany před povodněmi na území ČR. Práce přináší analýzu nabídky pojišťoven v rámci pojištění majetku občanů dle jednotlivých rizikových povodňových zón. Závěrem je zhodnocen význam povodňových map nejen z pohledu pojišťoven, ale i z pohledu jiných subjektů.

Malware - rizika a protiopatření
Hejduk, Jakub ; Luc, Ladislav (vedoucí práce) ; Veber, Jaromír (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou v oblasti počítačů, internetových sítí a to malwarem. V práci je definováno, co je malware, jak se rozděluje, jaká je jeho historie z pohledu výskytu a činnosti. Dále nabízí pohled na jeho samotnou funkčnost, a jakým rizikům může uživatele vystavit. Taktéž jsou v práci uvedeny příklady známých hrozeb dnešní doby. Práce poskytuje náhled na antivirové respektive antispywarové ochrany, které jsou k dispozici na trhu. Popisuje jejich funkce, vlastnosti, hodnocení v rámci testů a jaké protiopatření poskytují uživateli. Poslední částí teoretické části je předpověď, jak se budou tyto hrozby v budoucnosti vyvíjet a jaký budou mít dopad na uživatele. Nemalou součástí této práce je dotazníkové šetření současného stavu povědomí o malware mezi lidmi. V průzkumu hodlám zjišťovat, zdali lidé mají povědomí o této hrozbě, jak se proti němu bránit a zdali se s touto problematikou již setkali a jak tuto situaci řešili. Práce by měla přinést zvýšené povědomí o těchto hrozbách, aby si lidé více uvědomovali, co mohou provést s nezabezpečeným počítačem. Závěr přinese výsledky průzkumu, kde vyhodnotím, jaká je situace mezi lidmi ve vztahu k malware.

NABUCCO
Song, Gi Hye ; ZÁBRODSKÁ, Dana (vedoucí práce) ; DUŠEK, Jan (oponent)
Abstrakt Tématem mé magisterské práce je operní dílo Nabucco od Giussepe Verdiho, které bylo napsáno okolo roku 1842 v italském Miláně v La Scala theatre. Práce je dělena na dvě hlavní části, a to na teoretickou a praktickou. V teoretické se částečně zabývám životopisem Verdiho s nahlédnutím do kulturně-historického pozadí doby vzniku Nabucca. Dále je zde popsáno historické pozadí doby, kdy skutečně došlo k babylonskému zajetí, což je hlavním tématem opery Nabucco. V závěru této kapitoly je srovnán historický aspekt Itálie s Koreou, obě totiž byly podřízeny nadvládě jiných mocností, což je důležitým faktem především pro nejslavnější árii opery Nabucco, "Va Pensiero sull' ali doroate". Dále byl proveden rozbor tří různých světových inscenací této opery, jež mohli diváci vidět v průběhu posledních dvou let. První z nich je pojetí Royal Opera House v Covent-Garden v Londýně, jež v roce 2013 spolupracovalo s milánským Teatro alla Scala, které v sobě skloubí abstraktní moderní operu s minimalistickou scénou a kostýmy. Druhá inscenace byla zpracována Vlaamse Opera v Gripping theatre v Antwerpách v Belgii v roce 2013 a značně se svým pojetím liší od londýnské verzi Nabucca - je velice současná a moderní, dokonce vypadá jako muzikál a odráží soudobé problémy ve světě. Třetí inscenace je zpracování Washington National Opera v Kennedy Center z roku 2012, které se zcela soustředilo na klasickou historickou operu, což vyniká především ve srovnání s předchozími dvěma zcela experimentálními nastudováními. Washingtonská opera byla dostatečně dekorativní a megalomanská rozsahem rekvizit i luxusními kostýmy. Z těchto různých tří oper by mohla být kreativně realizována tato stará historická opera Nabucco. Naštěstí dokážu o kreativním realizování této opery přemýšlet bez jakýchkoli limitů. Ve druhé, praktické, části této práce se věnuji hlavnímu konceptu postav v opeře Nabucco. Tady jsem se inspirovala, z jakých dob a jakých stylů se v konkrétních nastudováních vychází. Navíc se toto historické pozadí odráží i na kostýmech. Nejdůležitější prvek ve srovnání s ostatními operami je ten, že proti sobě stojí dva velké národy, a to národ Židů a Babyloňanů. Snažila jsem se proto, aby byl zachován jejich specifický národní styl. A do toho byl dodán historický babylonský charakter kostýmů. Hlavní můj koncept je kombinovat staré historické prvky se současnými moderními aspekty kostýmů. U Babyloňanů se vyskytují částečně zlaté luxusní kostýmy, což je inspirováno historickými památkami. Např. Ištařinou Bránou, která se restauruje v Berlíně v muzeu Pergamon. S tím souvisí současné uniformy amerických vojáků se štítem. Hlavní postava Nabucco a jeho dvě dcery mají vypadat jako protipólné charaktery, takže Abigaile je mocná charismatická silná žena a naopak Fenena je docela skromná a puristická. A Zachariáš a Ismael reprezetují typický židovdský styl i vzhled. Tak rozhodně všeobecný koncept Nabucco slouží současnému a historickému pohledu a nadtím dodatečně vnáší dramatický prvek do této opery.

Díla audiovizuální
Slunčíková, Michaela ; Tůma, Pavel (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
A b s t r a k t Práce se zabývá problematikou právní úpravy audiovizuálních děl v českém právním řádu. Práce tuto právní úpravu podrobně rozebírá s ohledem na audiovizuální praxi a pojednává též o některých praktických otázkách, které vznikají při výrobě a užití audiovizuálních děl. V úvodu práce jsou vyjmenovány jednotlivé prameny právní úpravy audiovizuálních děl a jsou zde též uvedeny okruhy témat, kterými se práce zabývá. První kapitola vymezuje pojem audiovizuálního díla a zabývá se též vývojem právního vymezení tohoto pojmu. Druhá kapitola je věnována autorovi audiovizuálního díla, popisuje kdo byl v minulosti považován za autora audiovizuálního díla a kdo je za něj považován dle současné právní úpravy. Třetí kapitola pak vymezuje další důležitý pojem právní úpravy audiovizuálních děl, a to dílo audiovizuálně užité, a dále se věnuje autorům děl audiovizuálně užitých. Pojem díla audiovizuálně užitého není českým právním řádem definován a při jeho výkladu dochází k častým rozporům; práce se proto snaží nalézt řešení těchto výkladových rozporů. Čtvrtá kapitola rozebírá problematiku doby trvání ochrany audiovizuálních děl s přihlédnutím k dřívější i současné právní úpravě. Pátá kapitola je věnována právní úpravě autorsko-právní licenční smlouvy s ohledem na problematiku audiovizuálních děl. Zabývá se...

Stereoskopie a kameraman
Gunaratna, Vidu ; SMUTNÝ, Vladimír (vedoucí práce) ; MYSLÍK, Jiří (oponent)
Práce je studiem stereoskopie z pohledu kameramana. Vnímá ji v celé své šíři současného užití - od atrakcí v zábavních parcích, přes komerční narativní celovečerní filmy, až po dokumenty s kulturní hodnotou. Krátce se věnuje raným teoriím binokulárního vidění, počátku objevu stereoskopie a stereofotografie. Dále se zaměřuje na stručnou historii stereoskopie v kinematografii od jejího počátku, přes renesanci v 50. letech 20. století, až do současnosti. Pokračuje popisem principů prostorového vnímání, kde mezi klíčové pojmy patří disparita, paralaxa, konvergence a akomodace. Zmiňuje také důležitost nestereoskopických podnětů na stereopsi. Téma fyziologických základů stereopse zakončují vady prostorového vnímání. Další část práce se soustřeďuje na stereoskopické okno, které je analogií k rámu obrazu v běžné kinematografii. Zkoumá vliv velikost předváděcí plochy, omezení vzdálenosti zadního plánu a jevu, který se nazývá porušení stereoskopického okna. Pokračuje rozborem prostoru stereoskopického obrazu a okolnostmi které ovlivňují vjem velikosti předmětů a figur v něm, ale také analýzou vjemu celého obrazu v závislosti polohy diváka vůči plátnu. Pozornost je věnována i speciálnímu případu stereoskopie - ortostereoskopii. Rozvržení hloubky, nativní paralaxa, a pojmy optimální, dostupný a užitý prostor jsou definovány pro pochopení důležitosti konceptu plánu hloubky. Estetika hloubky je demonstrována na několika nedávných stereoskopických filmech. Následuje přehled technických prostředků pro stereoskopii - rigy, 3D monitory a software. Práce pokračuje diskusí nástrojů kameramana, které jsou rozděleny do dvou skupin - nestereoskopické a stereoskopické. Mezi nestereoskopické patří lineární a barevná perspektiva, vzdušná perspektiva, ostrost a neostrost a pohyb kamery. Stereoskopické nástroje tvoří interaxiální vzdálenost a konvergence. Případy hypostereoskopie a hyperstereoskopie jsou chápány též jako výrazový prostředek. Další kapitola je věnována specifikům a omezením stereoskopického snímání - potřeba dokonalého páru kamer, objektivů, specifikum kompozice ve stetoskopii, problémy spojené s polopropustným zrcadlem v rigu, osvětlování a použití kamerových filtrů. Následující část práce se stručně věnuje přidruženým tématům, která mají vliv na obrazovou složku. Jde o scénografii, postprodukci, kde je věnována pozornost gradingu, a různým stereoskopickým projekčním systémům, včetně autostereoskopie. Poslední část práce je rozhovor s kameramanem Andrewem Lesniem, ACS, ASC, který se dělí o svoje zkušenosti z práce na filmu Hobit. Závěrem je zamyšlení nad otázkou, zda je stereoskopie výrazovým prostředkem a pokouší se odhadnout, jakou budoucnost čeká stereoskopie v kinematografii a televizi.

Automatizace zálohování uživatelských dat ve společnosti Danaher Motion s.r.o.
Macek, Martin ; Duroň,, Jiří (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vytvoření centrálně spravovatelného programu, který bude rozšířen na klientské laptopy a pracovní stanice všech zaměstnanců brněnské pobočky společnosti Danaher Motion s.r.o. a jehož úkolem bude automatické zálohování archivů emailové komunikace aplikace Microsoft Outlook reprezentovaných datovými soubory PST na síťový server vybavený technologií ochrany proti selhání pevných disků RAID. Aplikace je vytvořena v prostředí Microsoft Visual Studio 2008 Express Edition C#.

Kvantitativní korelace texturních dat získaných metodou CIP a EBSD
Slunská, Petra ; Lexa, Ondrej (vedoucí práce) ; Machek, Matěj (oponent)
Od roku 2011 je na Ústavu petrologie a strukturní geologie Univerzity Karlovy zprovozněn polarizační mikroskop s počítačovým výstupem (Computer Integrated Polarization microscopy, CIP) pro rychlé, levné měření orientace c-os jednoosých minerálů, nejčastěji křemene, ve vysokém rozlišení. Metoda CIP je vyvíjena od začátku devadesátých let ve Švýcarsku (Heilbronner & Pauli 1993) a později na mnoha dalších pracovištích. Záměrem práce bylo testování a kalibrace optického a kamerového vybavení za účelem ověření přesnosti a spolehlivosti získaných dat. Jako nezávislé měření sloužila EBSD (Electron Backscatter Diffraction) data získaná ze stejných částí studovaných výbrusů. Získaná data byla analyzována kvantitativní analýzou mikrostruktur (PolyLX - MATLABTM toolbox; Lexa 2003). Vzorky použité pro testování zmíněné metodiky byly odebrány na profilu potoků Hvězdná a Zdobnice u Rokytnice v Orlických horách na kontaktu orlicko-sněžnické klenby a jejího pláště. Terénní studium prokázalo existenci výrazné západo-vergentní poklesové střižné zóny podél zmíněného kontaktu a deformované ortoruly vykazují makroskopickou superpozici více deformačních událostí. Výsledné histogramy četnosti shody a rozdílů úhlů c-os a úhlů misorientace zrn vykazují vysokou shodou v azimutálním kritériu, sklony os a misorientace zrn ukazují...

Hroby bylanské kultury z Lovosic na pozadí regionálního osídlení
Půlpán, Marek ; Koutecký, Drahomír (oponent) ; Salač, Vladimír (vedoucí práce)
Materiálovou základnou a vchodiskem pro bakaláskou práci se stal záchrann archeologick vzkum na lokalit Lovosice II - Prmyslová zóna Aoyama veden v roce 2002 Ústavem archeologické památkové pée v Most, kter mimo jiné poskytl funerální nálezy ze starí doby elezné, piem pro tuto práci byly vybrány ti hroby kultury bylanské. Archeologická lokalita Lovosice (eská republika, Ústeck kraj, okres Litomice) leící v geomorfologicky lenné krajin eského stedohoí patí mezi jednu z nejohroenjích a zárove nejlépe prozkoumanch pravkch území SZ ech, piem je zde doloeno prakticky nepetrité osídlení od neolitu a dodnes a souasn kiovatka dálkovch obchodních cest. Kultura bylanská je známa pedevím z funerálních nález a jejím charakteristickm rysem je skupina bohat vybavench hrob s vozy, jhy, koskmi postroji a zbranmi. Krom této skupiny jsou doloeny hroby o poznání slabji vybavené bez nejbohatích nález, kterm v syntetickch studiích není mnohdy pikládána dostaující pozornost. Hlavním cílem pedloené práce bylo poukázat na postavení relativn slab vybavench hrob. eena byla otázka vznamu tchto zpracovanch hrob v rámci regionu Lovosicka, a to pedevím s ohledem na souasnou pramennou základnu. V podobnch intencích je hodnoceno postavení ásti lovosického pohebit na pozadí regionálního osídlení. Na píkladu nkterch artefakt bylo snahou...

Autorské právo v televizní praxi
Ludvíková, Veronika ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Téma diplomové práce, které jsem si zvolila, je mi blízké již delší dobu. Nejen jako recipientovi televizního vysílání, ale i z druhé strany. Pracuji jako reportérka zpravodajství televize, konkrétně veřejnoprávní České televize, a s problematikou autorskoprávní ochrany v televizní praxi se setkávám téměř denně. Ke zpracování tohoto tématu mě zároveň vedly i objektivní důvody. V době, kdy české zákonodárství požehnalo digitalizaci televizního vysílání1, stojíme na prahu další televizní revoluce. Zatímco na počátku 90. let minulého století znala česká veřejnost pouze dva veřejnoprávní kanály, v současné době díky rozvoji moderních technologií a liberálnějšímu zákonodárství působí na českém trhu desítky stanic, a další na sebe nenechají dlouho čekat. Tento vývoj ukazuje, že autorskoprávní ochrana v televizní praxi již dávno není jen okrajovou oblastí pro několik zasvěcených, ale naopak důležitým tématem, o jehož budoucnosti je třeba informovat a diskutovat. Je totiž nutné najít v této oblasti určitou rovnováhu tak, aby se na jedné straně dostalo autorskoprávní ochrany veškeré jedinečné umělecké tvorbě a na straně druhé aby nedocházelo k extenzi této ochrany i na výtvory, jejichž označení za dílo ve smyslu AutZ je spíše pochybné,2 přičemž taková praxe může vést k devalvaci autorského práva. Cílem mé práce bylo...