Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 295 záznamů.  začátekpředchozí275 - 284dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávání dětí cizinců na druhém stupni základních škol v České republice
BAŽANTOVÁ, Eva
V uplynulé dekádě narostl počet cizinců, kteří se přistěhovali do České republiky. Jednou ze situací, se kterou je třeba počítat, je vzdělávání dětí cizinců nejen v rámci povinné devítileté školní docházky. Cílem této diplomové práce bude zaměřit se na konkrétní výuku dětí cizinců na druhém stupni českých základních škol a na nižším stupni víceletých gymnázií a zmapovat výukové materiály, které poskytují české i mezinárodní organizace. Výukové materiály, které mají napomáhat integraci cizinců, anebo mají vyučovat o problematice migrace. Diplomová práce bude případovou studií, kdy v praktické části bude znázorněn přístup jedné konkrétní školy k výuce dětí cizinců. Práce analyzuje, zda jsou učitelé připraveni na vzdělávání dětí cizinců a hodnotí, jakým způsobem zvolená škola napomáhá integraci dětí cizinců do české společnosti.
Problematika návykových látek na vybraných školách okresu Písek
Topková, Eliška
Bakalářská práce se zabývá užíváním návykových látek u žáků na vybraných středních školách. Hlavními cíli této práce je zjistit zkušenosti dospívajících s legálními a nelegálními drogami a zjistit jakým způsobem byli žáci seznámeni se škodlivostí návykových látek. Práce je rozdělena na dvě hlavní části a to na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je práce zaměřena na definování nejčastějších návykových látek, které žáci užívají. Další důležitou součástí této práce je seznámení s preventivními programy, jejich uplatňování na školách a z toho vyplývající informovanost žáků o možných rizicích užívání návykových látek. Metodou teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, syntéza a srovnávání. Praktická část je zaměřena na průzkum, jehož cílem je zmapovat zkušenosti žáků s legálními a nelegálními drogami. Pomocí dat získaných z dotazníků předložených žákům středních škol, budou vyhodnoceny jejich zkušenosti s legálními a nelegálními drogami. Výsledná data budou vyhodnocena jednoduchými statistickými postupy, graficky znázorněna a doplněna o komentář, na základě šetření budou určena doporučení pro praxi.
Klima třídy a emoční inteligence žáků
Pokorná, Jana
Pro spokojený pobyt žáků ve škole a dobré studijní výsledky je velmi důležité klima školní třídy, do které žák chodí. Školní třídy obecně se týkají tři pojmy, a to je prostředí, klima a atmosféra. Klima školní třídy, kterým se tato práce také zabývá, je dlouhodobá záležitost, která může být závislá na žácích, kteří třídu navštěvují a na jejich emoční inteligenci (dále jen EQ). Emoční inteligenci nelze měřit žádnými hodnotami, jen pomocí testů lze vyhodnotit, zda je EQ jedince kladná, záporná nebo nevyhraněná. Stejně tak se klima třídy neměří reálnými hodnotami, ale na základě například dotazníkového šetření lze zjistit, zda je klima dobré, špatné nebo se pohybuje někde mezi těmito krajními hodnotami. V teoretické části se bakalářská práce zabývá emoční inteligencí a klimatem školní třídy. Byla provedena analýza názorů jednotlivých autorů, kteří se problematikou zabývají, dále syntéza a srovnání těchto názorů. V praktické části bakalářské práce jsou pak stanoveny předpoklady, vycházející z rozboru teoretické části, a vyhodnoceny výsledky dotazníků zjišťujících emoční inteligenci žáků a klima jednotlivých školních tříd. Problematika je sledována v 1. a 4. ročníku střední školy, a to ve třídách dvou oborů, technického, kam chodí převážně chlapci, a sociálních služeb, který navštěvují převážně dívky. Průzkum je realizován formou dotazníkového šetření a vyhodnocení dotazníků je provedeno jednoduchými statistickými metodami. Výsledky šetření jsou velmi zajímavé, protože z dotazníků bylo zjištěno, že jediný předpoklad, který se opravdu potvrdil, je, že je rozdíl v emoční inteligenci žáků v chlapecké a v dívčí třídě. Další předpoklady, a to, že klima školní třídy je lepší, pokud je vyšší kladná emoční inteligence žáků a že klima školní třídy je lepší ve 4. než v 1. ročníku, se nepotvrdily.
Textil jako specifické médium ve výtvarných činnostech na II. stupni ZŠ (prakticko-teoretická práce)
ŠTĚRBOVÁ, Pavlína
Práce se zabývá textilem jako specifickým médiem ve výtvarné výchově na druhém stupni základní školy. Teoretická část popisuje roli textilu v kultuře. Zabývá se jeho využitím v umělecké tvorbě a popisuje ho v historickém kontextu. Zároveň zachycuje práci významných textilních výtvarnic a pedagožek Karly Cikánové, Jany Skarlantové a Taťány Šteiglové. Zdůrazňuje přednosti a didaktický aspekt použití textilu ve výtvarných činnostech a reflektuje možnosti výtvarného textilního vzdělávání v České republice. Praktická část obsahuje osm autorských lekcí zaměřených na využití textilu ve výtvarné výchově na druhém stupni základní školy. Součástí je také jejich částečná realizace a reflexe.
Zastoupení cereálních produktů a jejich kvalita v jídelníčku žáků ZŠ a studentů VŠ
JURÁK, Ondřej
V teoretické části práce byly popsány potraviny cereálního charakteru včetně školních výživových programů a zastoupení v jídelníčku žáků základních škol a studentů vysokých škol Ve výzkumné části diplomové práce byla realizována a v souboru žáků vyššího stupně základních škol a v souboru studentů vysokých škol dotazníková akce zaměřená na zastoupení cereálních produktů a jejich význam v jídelníčku. Při hodnocení dotazníkové akce bylo posuzováno množství, jednotlivé druhy a kvalita běžně konzumovaných cereálních výrobků a úroveň stravovacích návyků respondentů v souladu s principy správné výživy. Hodnocením dotazníkové akce bylo zjištěno, že žáci vyššího stupně základních škol mají horší celodenní stravovací návyky než studenti vysokých škol. Potvrdili to zejména odpovědi u otázek týkajících se snídaně, odpolední svačiny a celkového počtu jídel během dne. Studenti vysokých škol preferují celozrnné výrobky více než žáci základních škol. Žáci vyššího stupně základních škol mají nižší úroveň znalostí o cereáliích než studenti vysokých škol.
Postoje začínajících pedagogů
NETRVALOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá osobností a postoji začínajících pedagogů, konkrétně pedagogů volného času působících ve školních družinách a pedagogů působících na prvním stupni základních škol v Plzeňském kraji. V práci jsou rozebírány základní termíny, týkající se pedagogů a pedagogů volného času, požadavky na ně a jejich postoje. Z teoretických poznatků vznikly požadavky na kvalitativní výzkum, který byl proveden prostřednictvím interview. Ve vlastním výzkumu jsou analyzovány postoje začínajících pedagogů v Plzeňském kraji, rozdíly vyplývající z polohy základních škol a školních družin a rozdíly mezi pedagogy prvního stupně základních škol a pedagogy volného času ze školních družin. V závěru práce jsou prezentovány výsledky výzkumu, kdy byly zaznamenány značné rozdíly mezi začínajícími pedagogy základních škol a školních družin. Značnou roli při ovlivňování postojů začínajících pedagogů hraje prostředí, kde působí a také přístup vedení škol.
Názory žáků a rodičů na prestiž různých typů vzdělání na píseckých středních školách
ZAPLETALOVÁ, Radka
Diplomová práce se zabývá názory rodičů a žáků na prestiž různých typů vzdělání na středních školách v Písku. Práce prezentuje závěry některých českých i mezinárodních výzkumů, zabývajících se problematikou středního školství. Popisuje okolnosti, které ovlivňují studium střední školy, představuje historický vývoj a současnost českého středního školství a také systém středního školství v některých okolních státech. Charakterizuje písecké střední školy a jejich studijní obory a nabízí pohled na žáka střední školy z psychologicko-sociologického hlediska. Získaná data vlastního kvalitativního výzkumu jsou dále interpretována a vyhodnocována a v následné diskusi porovnávána se zjištěními výchozích výzkumů. Za nejprestižnější typ středního vzdělání je, jak žáky, tak jejich rodiči, považováno střední všeobecné vzdělání, na druhém místě je to střední odborné vzdělání s maturitou a na místě posledním je to střední vzdělání s výučním listem. Mezi rodiči je možné zaznamenat rozdílné hodnocení prestiže školy a jejího významu pro život. Značnou roli při výběru školy sehrává kulturní kapitál. Rodiči preferovaným typem vzdělání je střední odborné vzdělání s maturitou. Prestiž všech typů středního vzdělání se u nás však v poslední době snižuje, zejména z důvodu absence přijímacího řízení na střední školy, špatně nastaveným systémem financování školství a vysokého počtu soukromých středních škol.
Čtyřicet let historie obecné školy v Mezimostí v letech 1907-1947
FILÍPKOVÁ, Hana
Tato bakalářská práce se zabývá historií školy v Mezimostí v letech 19071947. Popisuje život na škole v době předválečné, válečné a poválečné. Na začátku práce jsem popsala život ve městě na začátku 20. století, poté období od roku 1907 do roku 1947. V jednotlivých kapitolách se konkrétně zaměřuji na žáky, školní výuku, vyučované předměty, učitelský sbor. Práce se dále zabývá slavnostními dny. V neposlední řadě se práce zaměřuje na pravidelné a výjimečné události. Tato bakalářská práce je zpracována především na základě školních kronik.
ŠIKANA JAKO SOCIÁLNĚ PATOLOGICKÝ JEV NA PRVNÍM STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY
HRUŠKOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá problematikou šikany jako sociálně patologickým jevem na prvním stupni ZŠ. Teoretická část bakalářské práce se zabývá agresí a agresivitou jako základním prvkem šikany, vymezením pojmu šikana a objasněním původu slova z pohledu různých autorů. Současně jsou zde popisovány vývojové stupně šikany, druhy či formy šikany a možnosti její prevence. Závěr teoretické části práce je zaměřen na zákony a organizace zabývající se problematikou šikany. Cílem práce je zmapovat, jaké zkušenosti mají se šikanou žáci druhých a čtvrtých tříd na ZŠ, kde se šikana nejvíce vyskytuje a jakým způsobem je žákům ubližováno. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Pro kvantitativní výzkum byly zvoleny dvě školy, z nichž jedna škola se nachází v obci a druhá ve městě. Praktická část je tvořena výzkumným šetřením, které bylo provedeno na dvou ZŠ a zúčastnilo se jej celkem 100 respondentů. Výsledky výzkumného šetření jsou graficky znázorněny a vyhodnoceny.
Hodnocení učebnic žáky a učiteli
BÍZKOVÁ, Lucie
Předmětem diplomové práce s názvem "Hodnocení učebnic žáky a učiteli" je zhodnotit učebnici z hlediska jejích funkcí. Hlavním cílem bylo zjistit názory žáků a učitelů na učebnici, kterou používají v hodinách českého jazyka. V teoretické části diplomové práce jsem se zabývala učebnicí obecně, dále historií učebnic a několika klasifikacemi jejích funkcí. Pro další kapitoly diplomové práce je nejdůležitější klasifikace funkcí Dmitrije Dmitrijeviče Zujeva. Poté jsou v práci uvedeny výzkumy učebnic provedené v zahraničí a u nás a jejich vybrané výsledky. Praktická část práce se opírá o dotazníkové šetření provedené v sedmém ročníku na jedné základní škole v Českých Budějovicích. Žáci dostali do rukou dotazník, kde měli zhodnotit učebnici z pohledu několika vybraných funkcí z výše uvedené klasifikace. Učitelé pak měli za úkol sami vyslovit svůj názor a zároveň zareagovat na odpovědi žáků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 295 záznamů.   začátekpředchozí275 - 284dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.