Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27,006 záznamů.  začátekpředchozí26997 - 27006  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.96 vteřin. 

Hodnocení konkurenceschopnosti vybraného podniku pomocí metod strategického řízení
MORŤANIKOVÁ, Iveta
Cílem diplomové práce "Hodnocení konkurenceschopnosti vybraného podniku pomocí metod strategického řízení" bylo na základě využití postupů a metod strategického řízení zhodnotit konkurenceschopnost Rodinného pivovaru Bernard na trhu a navrhnout vhodnou strategii vedoucí k jejímu zvýšení. Vnější prostředí podniku bylo analyzováno prostřednictvím metod STEP analýzy a Porterova modelu pěti konkurenčních sil, vnitřní prostředí podniku bylo zhodnoceno analýzou jednotlivých funkcionálních oblastí podniku. Prostřednictvím dotazníkového šetření bylo zjišťováno, jak je pivo a pivovar zákazníky vnímán a jak hodnotí propagaci či jeho postavení mezi ostatními značkami. Na základě provedených analýz vnějšího a vnitřního prostředí a dotazníkového šetření byla provedena SWOT analýza, zhodnocena tržní pozice a navržena vhodná strategie.

Posouzení finančního zdraví společnosti Tchibo Praha, s.r.o.
Bouchnerová, Lucie ; Kozáková, Petra (vedoucí práce) ; Jánský, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá finanční situací společnosti Tchibo Praha, spol. s r. o. v letech 2008 až 2014. Teoretická část obsahuje obecné informace o finanční analýze, charakterizuje analýzu absolutních, rozdílových a poměrových ukazatelů a bankrotní modely. Praktická část se zaměřuje na provedení externí finanční analýzy ve sledovaných letech. Práce se zaměřuje také na analýzu cash flow a tržby společnosti Tchibo Praha, spol. s r. o. Na závěr jsou shrnuty výsledky a uvedena případná doporučení.

Ratingový model pro interní hodnocení bonity zákazníků KORADO, a.s.
Vaňková, Leona ; Kotěrová, Monika (oponent) ; Kocmanová, Alena (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout a otestovat jednoduchý a přehledný kreditní nástroj – Ratingový model (dále Model) využitelný v rámci preventivních opatření proti úvěrovému riziku. Model je navrhován s cílem zefektivnit práci střediska Řízení kreditního rizika a Ratingového výboru odběratelů společnosti KORADO tím, že účelněji využije stávající dostupná data a informace. Rozhodne-li se Společnost implementovat navržený Ratingový model do vlastního systému řízení kreditního rizika, vzniknou jí tím pouze minimální náklady. V úvodní části diplomové práce se čtenář dozví teoretické poznatky o finanční analýze, řízení rizik a fuzzy logice, která je použita pro výpočet Celkového ratingu. Seznámí se s předními externími ratingovými agenturami, které poskytují profesionální bonitní hodnocení firem. V návrhové části diplomové práce může posoudit navržený Model včetně jeho otestování na čtyřech tuzemských a čtyřech zahraničních zákaznících firmy KORADO. V závěru je návrh praktické implementace Modelu, zahrnující časový harmonogram, realizační tým a rozpočet nákladů souvisejících jak s jeho implementací tak používáním.

Quantitative Easing and its Impact on Wealth Inequality
Lazar, Stefan-Alexandru ; Taušer, Josef (vedoucí práce) ; Čajka, Radek (oponent)
Cílem této práce je ukázat, jak nekonvenční měnová politika kvantitativního uvolňování, zavedená ve Spojených státech mezi lety 2008 a 2014, vedla ke zvýšení nerovnosti bohatství. Potřeba této diplomové práce vyplývá z nezmapované povahy kvantitativního uvolňování a protože se stále objevuje více informací, které odkazují na zmíněnou souvislost. Pomocí analýzy rozdělení prostředků a jejich přidáním do distribuční základny peněžní zásoby, zjistila tato studie významný 10% nárůst Giniho indexu. Dále zdůrazňuje, jak velká část bohatství byla přesunuta ze střední třídy do vrchních 5% domácností z hlediska příjmu. Při výpočtech jsem vycházel z předpokladu extrapolace použitých dat a extrahováním systému od veškerých externích vlivů. Výsledkem je teoretický model popisující mechanismus, který nachází souvislosti mezi kvantitativním uvolňováním a majetkovou nerovností. Tento účinek je navíc také podrobně srovnán s účinkem operací na volném trhu na nerovnost bohatství. Konečně řešení tohoto tématu je diskutováno z ekonomického, politického a daňového hlediska.

Marketingová strategie KOH Coconut v České republice
Červená, Pavla ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Cook, Gina (oponent)
Diplomová práce se zabývá marketingovou strategií nové značky nápoje na Českém trhu. Práce nastiňuje teoretický koncept tvorby marketingového plánu a jeho kroky pomocí prostudování relevantní literatury a zpráv z odvětví. Jádro teoretické části se zabývá vnější a vnitřní situační analýzou trhu, zákazníků a marketingového mixu. Tato teorie je později aplikována na specifický případ značky KOH Coconut a její potenciální vstup do České republiky. KOH Coconut je taiwanská značka kokosové vody a jiných kokosových produktů.

Finanční analýza a prognóza budoucího vývoje COUNTRY LIFE, s. r. o.
Mykhaylova, Krystyna ; Marek, Petr (vedoucí práce) ; Petriashvili, Aleksandre (oponent)
Cílem této bakalářské práce je provedení komplexní finanční analýzy společnosti COUNTRY LIFE, s. r. o. za období 2010 až 2014 s následným výhledem do vývoje podniku v budoucnu. Práce je rozdělená na tři části. První, metodická, část popisuje metody a techniky použité pro účely finanční analýzy. Druhá část zahrnuje samotnou finanční analýzu s mezipodnikovým srovnáním a srovnáním v rámci celého odvětví a ověřením finančního zdraví podniku. Třetí část představuje vrchol práce, kterým je krátkodobý finanční plán na roky 2015 a 2016. Plán vznikl na základě informací z finanční analýzy, doplněných o strategickou analýzu.

Optimalizace modálního tlumení lopatek vysokotlakých stupňů parních turbín
Lošák, Petr ; Zeman,, Vladimír (oponent) ; Pešek, Luděk (oponent) ; Kellner,, Josef (oponent) ; Malenovský, Eduard (vedoucí práce)
Rotor parní turbíny je velice složitá soustava, která se většinou skládá z několika rotorových řad. Vzhledem ke konstrukčním možnostem a neustále se zvyšujícím nárokům na účinnost parních turbín je prakticky téměř nemožné vyhnout se všem rezonančním stavům. Může například docházet k přejezdu některého rezonančního stavu při náběhu a doběhu turbíny. V horším případě může nastat situace, kdy provozní stav je blízko některému rezonančnímu stavu dané rotorové řady. V takovém případě dochází k výraznému kmitání, což může vést až k vysokocyklové únavě lopatek, nebo jejich závěsů. Tyto části jsou velmi namáhané komponenty zejména vlivem odstředivé síly a jakékoliv trhliny jsou nepřípustné. Je tedy naprosto nezbytné vibrace tlumit, například použitím pasivních tlumících členů. Tato práce se zabývá přídavným tlumícím prvkem, který je realizován pomocí pásku, mající průřez rovnoramenného lichoběžníku. Tento pásek je umístěn v bandáži olopatkovaného kola v obvodové rybinové drážce. Vlivem vibrací vzniká mezi jednotlivými částmi bandáže relativní pohyb a díky tření dochází k maření energie, což má za následek tlumení vibrací. Cílem je navrhnout optimální rozměry příčného průřezu tohoto pásku tak, aby docházelo k maximálnímu tlumení vibrací při daném provozním stavu. Analyzovaný disk má 54 lopatek svázaných bandáží, jejichž jednotlivé segmenty vzájemně spojují konce vždy tří sousedních lopatek. Vzniká tak 18 struktur. Jak již bylo naznačeno výše tlumení je realizováno pomocí pasivního frikčního členu, v tomto případě pásku, který je umístěn v bandáži v obvodové rybinové drážce. Takovéto konstrukční řešení má tlumit hlavně axiální tvary kmitání s uzlovými průměry. Míra tlumení souvisí s velikostí relativního pohybu mezi stěnami pásku a drážky, které jsou v kontaktu. Předpokládá se, že velikost relativního pohybu je ovlivněna geometrickými parametry tlumícího pásku. Vhodným stanovením těchto rozměrů lze ovlivnit modální vlastnosti celého olopatkovaného kola takovým způsobem, aby došlo k minimalizaci nežádoucích vibrací v daném provozním stavu. Průřez pásku má tvar rovnoramenného lichoběžníku. V rámci optimalizace jsou hledány nejlepší možné rozměry střední šířky, výšky a úhlu sklonu ramen lichoběžníku. Změnou těchto parametrů lze ovlivnit hmotnost, velikost kontaktní plochy a také ohybovou tuhost tlumícího pásku. Díky tomuto lze ovlivnit velikost kontaktního tlaku a tím i velikost relativního pohybu, a jak již bylo zmíněno výše velikost tlumení je ovlivněna právě relativním pohybem mezi páskem a drážkou. Výpočtová simulace je, zejména u systému obsahujících nelinearity, časově velice náročná. Aby bylo možno ověřit některé vlastnosti výpočtového modelu, který obsahuje pasivní frikční člen a jeho chování při numerické simulaci, je nejprve v prostředí programu ANSYS vytvořen zjednodušený model. Hlavním požadavkem kladeným na tento model je mít co nejmenší počet stupňů volnosti, čímž se doba potřebná k provedení simulace zkrátí na minimum. Z tohoto důvodu má zjednodušený model tvar přímého prutu obdélníkového průřezu s rybinovou drážkou. Kromě optimalizace rozměrů tlumícího pásku je zde zkoumán i vliv jednotlivých optimalizačních parametrů na modální vlastnosti modelu. Výsledky jsou ověřeny experimentálně. Experiment ukazuje i další zajímavé výsledky, které potvrzují vliv tvaru tlumícího pásku na modální vlastnosti modelu. Získané poznatky jsou využity při optimalizaci rozměrů tlumícího pásku v modelu celého olopatkovaného kola.

Využití Javy ve firemním prostředí
Picmaus, Martin ; Havránek, Martin (vedoucí práce) ; Ladislav, Ladislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá vývojem programu, který je využit při prodeji léčiv. Rešeršní část je rozdělena do pěti částí. Nejprve je představeno objektově orientované programování globálně jako celek. Následuje část týkající se programovacího jazyka Java. V té je kladen důraz na specifické rysy jazyka a základní syntaxi. Součástí kapitoly jsou i objekty a jejich základní principy použití. Další z okruhů se specializuje na SQL.a popis základních klauzulí. Kapitola UML je zmíněna jen okrajově. Především je zde věnována pozornost rozdílným pohledům na UML. Poslední část je rozdělení firem podle právní formy včetně popisu jednotlivých typů. Základem praktické části je vytvoření programového kódu dle zadání. Na počátku je představen profil společnosti, pro kterou byl program vyhotoven, včetně zadání a jejich požadavků. Poté je popsáno navrhované řešení. V technické části je zpracována příprava vývojového prostředí, na kterou navazuje podrobný popis fungování celého programu. Závěr praktické části je věnován jednotlivým třídám, ve kterých dochází k postupnému procházení jejich funkčností. Výsledkem diplomové práce je výstup dat zapsaných do souboru. Tento soubor slouží firmě pro podporu prodeje.

Firma v konkurenčním prostředí
Dvořáková, Lenka ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Hana, Hana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na charakteristiku firmy v konkurenčním prostředí. V teoretické části jsou popsány formy podnikání. Jak popis konkurence dokonalé, tak i nedokonalé. Je zde charakterizován marketingový mix, vnitřní i vnější prostředí firmy a blíže specifikovány vybrané analýzy z obou těchto prostředí. Vlastní práce se zaměřuje na tři mediální agentury, které jsou podrobněji popsány. Jsou charakterizovány také lokality, kde vybrané agentury působí. Od místa působení se odvíjí postavení na trhu těchto firem a tím jejich konkurenceschopnost. Na tyto firmy aplikuji analýzy, konkrétně Porterův model pěti sil a SWOT analýzu. Zaměřuji se také na reklamu, jakož to důležitou součást marketingového mixu, která je pro srovnávané agentury velmi důležitá. Praktická část obsahuje také průzkum a dotazník. Průzkum se zaměřuje na vliv reklamy na veřejnost a dotazník na kulturní akce. V práci jsou porovnány celkové zjištěné tržby, zhodnoceny výsledky analýz, průzkumu i dotazníku a jsou navrženy podněty, kterými by mohly agentury dosáhnout lepšího postavení na trhu.

Za rámec běžného plánování podníkání: budování internetového startupu v rychlé ekonomice
Šimek, Vojtěch ; Krause, Josef (vedoucí práce) ; Vaněček, Michal (oponent)
První část práce porovnáná dostupné přístupy k plánování podnikání, konkrétně ty tradiční a ty, které se nově objevily. Na jejich základě navrhuje Model pro výběr plánovacího přístupu, který by měl (začínajícím) podnikatelům pomoci se zorientováním se v chaotickém světě plánování a poradit s výběrem toho přístupu, který nejvíce odpovídá jejim specifickým potřebám. Závěr teoretické části je takový, že jak tradiční, tak moderní přístupy k plánování podnikání mají v dnešním podnikatelském prostředí svou nezastupitelnou roli. Zatímco ty starší jsou skvělé pro externí prezentaci a zajištění financování, ty nové představují komplexnější proces pro plánování úspěšných podniků, ve kterém se bere v potaz zákazník a jeho zpětná vazba, počínaje prvotním nápadem až po spuštění a následný provoz celého podnikání. Praktická část poté staví na teoretickém výzkumu a jejím cílem je ověřit reálnost skutečného podnikatelského záměru - platformy zprostředkovávající prodej finančních produktů zaměřených na automobily. Popisuje stavbu podnikatelského modelu a proces tvorby produktu a nakonec potvrzuje, že celý záměr je životaschopný.