Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25,989 záznamů.  začátekpředchozí25980 - 25989  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.81 vteřin. 

Vliv zdravého životního stylu na kvalitu partnerského vztahu vysokoškolských studentek
MARTINEK, Lukáš
Bakalářská práce se zabývá problematikou zdravého životního stylu v návaznosti na partnerský a sexuální vztah vysokoškolských studentek. Sledovaným objektem byly studentky Jihočeské univerzity, rozdělené do skupin aktivně sportujících, nesportujících a respondentek žijící zdravým životním stylem. Teoretická část je zaměřena na popis zdravého životního stylu, alkoholu, užívání tabáku a pojmu {\clq}qpartnerský vztah``. V empirické části jsou vyhodnoceny výsledky subjektivních pocitů studentek jak z partnerského vztahu, tak i přístup ke sportu a užívání již zmiňovaného alkoholu a tabákových výrobků. Pro kvantitativní výzkum byl použitý 38 otázkový dotazník, který byl rozdán mezi 100 respondentek. Návratnost dotazníku byla 69 %. Cílem mé práce bylo zjistit, jak výrazným způsobem ovlivňuje partnerský a sexuální vztah užívání alkoholu a tabákových výrobků a naopak dodržování zdravého životního stylu jak v subjektivním hodnocení studentek, tak v objektivním vyčíslení množství výše uvedených determinantů. Využití této práce je především pro další výzkum. Jedná se o pilotní studii. Dalším praktickým využitím této práce jsou preventivní programy pro mládež a studenty středních a vysokých škol.

Metody koordinované rehabilitace u jedinců s tělesným postižením
VÁCHOVÁ, Vendula
Bakalářská práce Metody koordinované rehabilitace u jedinců s tělesným postižením se zaměřuje na děti školního věku. Práce je členěna do dvou částí. Teoretická část se zaměřuje na systém koordinované rehabilitace, její vývoj a význam. V jednotlivých podkapitolách jsou definovány jednotlivé prostředky léčebné, pedagogické, sociální a pracovní se zřetelem na jejich propojenost a vzájemnou návaznost. V podkapitole o léčebných prostředcích rehabilitace jsou blíže specifikovány terapeutické metody. Podkapitola o sociálních prostředcích rehabilitace je zaměřena na sociální služby. Druhá kapitola pojednává o tělesném postižení, jeho etiologii a klasifikaci. Blíže specifikovanými druhy tělesného postižení jsou dětská mozková obrna a neuromuskulární onemocnění. Poslední kapitola teoretické části se věnuje metodám koordinované rehabilitace, které se mohou využívat u dětí s tělesným postižením. Výzkum proběhl v centru Kaňka, celým názvem Základní škola a Mateřská škola a poskytovatel sociálních služeb, Kaňka o.p.s. v Táboře. Cílem praktické části bylo zmapovat metody, které centrum v rámci systému koordinované rehabilitace svým klientům, zejména dětem s tělesným postižením, poskytuje a na kazuistikách vybraných dětí poukázat, zda tento systém v zařízení funguje. Součástí praktické části je podkapitola, která je věnovaná charakteristice a bližšímu seznámení se s centrem Kaňka. Pro naplnění cíle byl zvolen kvalitativní výzkum. Údaje byly zjišťovány především obsahovou analýzou dat, jako doplňková metoda sloužily polostrukturované rozhovory s rodiči. Na základě obsahové analýzy dokumentů byly vytvořeny tři kazuistiky dětí s tělesným postižením, které zachycují rodinnou a osobní anamnézu, informace z lékařských zpráv, psychologických vyšetření a individuálních plánů. Pozornost byla také soustředěna na jednotlivé prostředky koordinované rehabilitace, které v rámci centra Kaňka děti využívají. Na základě výzkumu měly být zodpovězeny tyto otázky: Mají děti s tělesným postižením v centru Kaňka možnost využívat komplexní péči v duchu koordinované rehabilitace? Jaké metody a služby jsou v centru nabízeny? A odpovídá nabídka představám rodičů pečujících o děti s tělesným postižením? Výzkum ukázal, že především díky týmové spolupráci funguje centrum Kaňka na bázi uceleného (koordinovaného) systému rehabilitace. Z kazuistik je patrná dobrá návaznost prostředků léčebných, pedagogických a sociálních. Pracovní prostředky nejsou klíčové, jelikož byla pozornost soustředěna na děti školního věku. Na druhé straně však centrum Kaňka poskytuje ergoterapii, která zejména u dětí s tělesným postižením představuje nácvik běžných denních činností a rozvoj soběstačnosti, což úzce souvisí s pracovními prostředky. Zařízení propojuje odborné terapie se sociálními službami a povinnou školní docházkou. Poskytovány jsou fyzioterapie, logopedie, canisterapie, muzikoterapie, arteterapie a ergoterapie. U dětí s tělesným postižením jde především o nácvik běžných denních činností, rozvoj jemné a hrubé motoriky, celkovou duševní pohodu a pozitivní ladění. V rámci sociálních prostředků jsou využívány služby osobní asistence, denní stacionář a raná péče. Děti se vzdělávají v základní škole a základní škole speciální. Kaňka poskytuje také mateřskou školu speciální. V neposlední řadě centrum nabízí volnočasové aktivity. Základní škola a Mateřská škola a poskytovatel sociálních služeb, Kaňka, o.p.s. je jedním z mála zařízení v Jihočeském kraji, které poskytuje ucelenou péči v duchu koordinované rehabilitace, a to nejen dětem s tělesným postižením.

Filozofický pohled na člověka a lidskou důstojnost v odkazu Dominika Pecky ve srovnání s názory studentů středních zdravotnických škol
MARKOVÁ, Marie
Cílem práce je zjistit postoj studentů Středních zdravotnických škol Českých Budějovic a Ústí nad Labem k lidské důstojnosti na základě filozofického odkazu Dominika Pecky. Autorka se snaží pohlédnout na problematiku lidské důstojnosti v širších souvislostech, prostřednictvím rozboru filozoficko-antropologického díla Dominika Pecky.Přes rychlý rozvoj společnosti, vědy a techniky je důležité nezapomenout na hodnotu člověka v běžném životě. Nezaměnitelný význam má důraz na její zachovávání zvláště v pomáhajících profesích, zejména v sociálních službách a ve zdravotnictví. Práci lze využít především k sebereflexi a podpoře etického cítění při pedagogické práci na středních zdravotnických školách.

Možnosti výchovy dětí homosexuálním párem
JAKSCHOVÁ, Andrea
Bakalářská práce se zabývá problematikou výchovy dětí homosexuálními páry. Téma práce jsem si zvolila především proto, že výchova dětí homosexuály je obzvláště citlivé téma a náchylné k tomu, aby bylo v budoucnu řešeno.Práce je rozdělena do dvou částí, a to na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část definuje pojem homosexualita, popisuje její jednotlivé typy, jak z hlediska pohlaví, tak z hlediska pocitů jedince. Rozebírá teorie vzniku homosexuality. Zmiňuje se též o homofobii a diskriminaci.V další části se věnuje rodině. Zabývá se jejífunkcí a výchovnými znaky. V neposlední řadě se zaměřuje na téma náhradní rodinné péče, uvádí argumenty pro a proti rodičovství homosexuálních párů. Shrnuje jednotlivé právní normy v této oblasti, nejen v ČR, ale i zemích EU a celého světa.Cílem práce bylo zjistit, jaké jsou možnosti homosexuálních párů v České republice, aby se mohly stát homo rodiči, zda existují rozdíly v postoji k dítěti mezi ženským a mužským pohlavím, dále jestli lze hovořit o nějakém konkrétním modelu k otázkám výchovných hodnot v českých homosexuálních rodinách, a také jestli u zkoumaných párů existují obavy z patologických jevů u dětí vychovávaných homosexuálními páry, jako je např. šikana, násilí, alkoholismus či drogová závislost.Pro zpracování empirické části práce byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu, technikou skupinové diskuze. Zvolen byl polostandardizovaný rozhovor, který umožňuje skloubit výhody strukturovaného a nestrukturovaného rozhovoru. Výzkumné šetření se týkalo třech lesbických párů a třech gay párů z mého blízkého okolí.Získané údaje byly zpracovány metodou kódování. Zapsaný průběh diskuze byl analyzován a rozdělen do okruhů odpovídajících výzkumným otázkám. V rámci těchto oblastí byly vyzdviženy konkrétní dotazy, které posloužily k zjištění adekvátních odpovědí, které byly následně opatřeny kódy. Z těchto kódů byl posléze odvozen závěr této práce. Výsledek práce přináší informaci o jisté formě osvěty v oblasti výchovy dětí homosexuálními páry. Pozitivní v této věci je posun od tabuizace a společenské eliminace k přijetí výchovy dětí homosexuálními páry jako nezpochybnitelné součásti jejich života.Dále poskytuje informaci o tom, zda gay a lesbické páry skutečně stojí o děti, ať už vlastní či adoptované.Na základě této práce, lze říci, že gay páry i lesbické páry o děti stojí. Do jisté míry je jejich názor ovlivněn životní situací, ve které se nacházejí, například finanční. Dalším důvodem, který tuto situaci ovlivňuje je to, zda je na to připraveno jejich okolí.

Vodní turistika jako doplněk výuky na základních a středních školách
CHRASTINOVÁ, Andrea
Tato práce se týká tématu vodní turistiky z hlediska užívané terminologie, historického vývoje v České republice, vodních toků a vodácké výbavy. Sleduje ve své stěžejní části podobu zařazování vodní turistiky do výuky na základních a středních školách, a to především ve formě kurzů, které jsou optimální formou zařazení pro svoji časovou dotaci a obsahovou náplň. V této práci je kurz jako doplněk výuky vnímán primárně z hlediska pedagogického působení ve volném čase. Práce tak vytváří ucelený přehled poznatků z oblasti vodní turistiky v podobě doplňku školní výuky a představuje vhodný prostor pro působení pedagoga volného času. Dále předkládá anketní šetření v oblasti frekvence zařazování vodní turistiky do výuky na vybraných základních a středních školách v Jihočeském kraji a představuje získané informace o postojích respondentů k danému tématu.

Vnímání fenoménu smrti: výzkum pohřebních rituálů
Hříbalová, Marta ; Kandert, Josef (vedoucí práce) ; Kotík, Michal (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá fenoménem smrti a jeho tabuizací v moderní české společnosti. Názor na to, zda je smrt tabu či nikoli, rozděluje nejen společnost, ale i vědce zabývající se společenskými otázkami. V první části předkládá argumenty obou názorových proudů rozborem relevantní odborné i beletristické literatury. Další část práce je věnována vlastnímu výzkumu, jehož cílem bylo zjištění, jaké postoje zaujímají ke smrti a pohřebním rituálům informátoři z mladší střední generace a povahu a rozsah pohřebních rituálů prováděných v České republice, především v Praze. Výzkum využívá kvalitativní metody, především metodu zúčastněného a nezúčastněného pozorování při pohřebních obřadech a polostrukturované rozhovory s vybranou skupinou informátorů. Zaměřuje se na zjištění, zda informátoři o smrti mluví, navštěvují hřbitovy a vykonávají rituály, vztahující se k zemřelým blízkým osobám. Na základě syntézy získaných poznatků práce předkládá pohled na tabuizaci smrti jako dva rozdílné fenomény lišící se podle vztahu k zesnulému.

Vliv reklamy na životní způsob osob
SUCHNOVÁ, Silvie
Tato práce s názvem Vliv reklamy na životní způsob osob je malou sondou do velkého světa médií. Zabývá se zejména reklamou a životním způsobem osob. Téma reklamy i životního způsobu je velmi rozsáhlé. Vymezila jsem si proto jednotlivé části, jimž jsem věnovala největší pozornost. Z oblasti reklamy jsem sledovala zejména vliv televizní reklamy. Ze životního způsobu jsem se zabývala stravováním osob, trávením volného času a také patologiemi, které se mezi lidmi vyskytují. Všechny tyto oddíly jsem rozvedla v teoretické části mé práce. Teoretická část je věnována legislativní úpravě reklamy a její definici. Dále marketingové komerční komunikaci, elektronickým médiím a samozřejmě vlivu reklamy. Teoretická část se také dotýká tématu genderu v reklamě a životního způsobu osob, zejména výživy a patologiemi chování. V praktické části práce vymezuji cíl a stanovené hypotézy. Uvádím zde i metodiku práce. Provedla jsem dotazníkové šetření zacílené na zjištění míry ovlivnění respondentů reklamou. Výsledky jsem hodnotila z hlediska pohlaví, věku, nejvyššího dosaženého vzdělání dotazovaných a čistého měsíčního příjmu celé domácnosti. V diskuzi srovnávám mnou zjištěné údaje s poznatky odborníků a zaměřuji se na srovnání dvou ukázek reklamy na pivo značky Pilsner Urquell. Originální spot pod záštitou této společnosti si za cílovou skupinu zvolil střední a starší generaci obyvatel. Porovnávaná studentská reklama je naopak jednoznačně zaměřena na mladé lidi a využívá méně tradiční metody, například citové apelace. Velkou pozornost věnuji analýze obou spotů za spolupráce autorů studentské tvorby. Zaměřuji se na význam slova láska a odlišnosti, se kterými přistupuje k životu mladší generace v porovnání s tou starší. Práce by mohla být využita odborníky, kteří se zabývají vlivem reklamy na životní způsob osob.

Psané texty prostěsdělovacího funkčního stylu na internetu
MARKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce zkoumá současný jazyk psaných textů v názorovém fóru zpravodajského serveru Novinky.cz. Cílem práce bylo zjistit, v čem se spontánní psané nepřipravené komunikáty shodují s komunikáty primárně mluvenými a připomenout rysy psanosti, jež si zachovávají. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části jsem se zabývala vymezením spisovné češtiny a postojem jazykovědců k její funkci ve společnosti. Dále jsem se věnovala vlivu stylotvorných faktorů na vznik psaného či mluveného komunikátu. Na základě prostudované odborné literatury srovnávám komunikáty mluvené s komunikáty psanými a charakterizuji vlastnosti monologické a dialogické řeči. Velkou pozornost jsem věnovala mluvené a psané češtině v médiích, tj. v rozhlase, televizi a na internetu. Poslední část teoretické kapitoly pojednává o vzniku internetu a rozdělení elektronické komunikace. V praktické části jsem se zaměřila na jazykový rozbor diskusních příspěvků z hlediska fonetiky, morfologie, lexikologie a syntaxe. V jednotlivých jazykových rovinách demonstruji pronikání hovorové češtiny, obecné češtiny a nářečních variant do psaných komunikátů na internetu. Práce se týká také způsobu komunikace mezi diskutujícími a tématu diskusních příspěvků. V závěrečné části upozorňuji na rysy psanosti, které si tyto komunikáty ponechávají.

Integrace Latinoameričanů v Evropě - příklad integrace Latinoameričanů v České republice
Čížková, Jindřiška ; Křížová, Markéta (oponent) ; Janská, Eva (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou integrace latinskoamerických migrantů v Evropě. Zaměřuje se především na integraci Latinoameričanů ve Španělsku, Portugalsku a v České republice. Hlavním záměrem této diplomové práce je zmapovat migraci a integraci Latinoameričanů v Evropě z hlediska historického, politického, sociálního, kulturního, psychologického i ekonomického. Praktická část se skládá ze dvou výzkumných sond. První sonda zachycuje postoje, názory české a španělské majoritní společnosti v kontextu problematiky integrace migrantů v České republice a ve Španělsku. Cílem druhého výzkumu bylo zjistit, jak se Latinoameričané integrují v české společnosti.

Kvalita života u studentů prezenční formy oboru Výchova ke zdraví, PF JU.
MUNDUCHOVÁ, Pavla
Bakalářská práce Kvalita života u studentů prezenční formy oboru Výchova ke zdraví, PF JU v Českých Budějovicích se v teoretické části zabývá především definováním pojmů zdraví, kvalita života a životní styl současného člověka. Zabývá se hodnocením kvality života a přístupy ke zkoumání kvality života. V dalších kapitolách se věnuje charakteristice dospělosti a především období mladé dospělosti. Soustředí se na rozvoj poznávacích procesů, vztahu k normám a socializaci v tomto období. Ve výzkumné části jsem si kladla za cíl zhodnotit kvalitu života studentů oboru Výchova ke zdraví. Výzkum práce byl realizován dotazníkovým šetřením pomocí dotazníku WHOQOL ? BREF a několika vlastními otázkami. Z výsledků dotazníků jsem vyhodnotila, že většina studentů má zdravotní stav dobrý a 93,2% z nich je spokojena se svým zdravím a prostředím, ve kterém žijí. 97,2% respondentů považuje svou kvalitu života za dobrou nebo dokonce velmi dobrou. Z odpovědí z poslední části dotazníku vyplynulo, že více než polovina respondentů žije zdravým způsobem života, nebo se o to alespoň snaží. Závěrečná část mé práce obsahuje odpovědi na cíle a výzkumné otázky. Po srovnání výsledků všech tří ročníků, jsem došla k závěru, že obor Výchova ke zdraví nejvíce ovlivnil studenty 2. ročníku a to v pozitivním slova smyslu. Výsledky jsou zajímavou sondou do života studentů poměrně mladého oboru Výchova ke zdraví