Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26,378 záznamů.  začátekpředchozí26376 - 26378  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.21 vteřin. 

Technologický vývoj mozaikářského řemesla
Höferová, Jana ; Ottová, Michaela (vedoucí práce) ; Kubík, Viktor (oponent)
Mozaika má v umění napříč tisíciletími svébytné postavení. Od období antiky, kdy ovládla celé středomoří, zůstala i přes náročnost a nákladnost své tvorby aktivním uměleckým projevem až do současnosti, a to nejen v cizině, ale i na našem území. Přečkala tak období útlumu a "degradace" vlastní techniky v souvislosti s rostoucí oblibou malby v období renesance a dočkala se opětovného rozmachu v 19. stol. Diplomová práce zaznamenává geografický rozvoj umění mozaiky od jeho kořenů po moderní dobu a jeho vliv na vývoj techniky. Historická část je obsáhlejší, neboť u nás dosud nebylo toto téma podrobněji zpracováno a zcela jistě si naši pozornost zaslouží. Vždyť se na počátku 20. stol. v naší zemi podařilo díky Viktoru Foersterovi obnovit umění mozaiky, když s pomocí dvou italských pracovníků založil mozaikářskou dílnu. Ta navázala na tradici (započatou koncem 18. stol.) zakládání mozaikářských dílen v dalších státech Evropy mimo Itálii. Ač se smrtí Foerstrovy manželky dílna zanikla, dala prostor pro vznik umění české mozaiky, která u nás přetrvává dodnes. Druhá část popisuje změnu technologie tohoto starodávného uměleckého řemesla napříč staletími. Díky porovnání získaných pramenů, historických traktátů a badatelských poznatků je zde doložen vývoji technologie s důrazem na změnu technických postupů práce a na...

Vnímání aktuálních trendů online reklamy se zaměřením na retargeting
Říhová, Terezie ; Huněk, Filip (vedoucí práce) ; Hrabánková, Markéta (oponent)
Diplomová práce obsahuje komplexní pohled na současnou podobu internetové reklamy v souvislosti s možnostmi, které s sebou nese nepřetržitý technologický vývoj soudobé společnosti. Internetová inzerce a její rozsah je nahlížena z marketingové perspektivy i v kontextu mediálních studií. Společně s historií online reklamy představuje diplomová práce vývoj internetového trhu a v těchto souvislostech je poukázáno na dosah online reklamního průmyslu. Čtenáři jsou seznámeni se základními typy online reklamy, platebními modely a způsoby nákupu internetové inzerce. Práce se podrobně věnuje moderním trendům, jako jsou programatický nákup reklamy, behaviorální cílení, retargeting a řada dalších, které jsou zkoumány z pohledu inzerentů, zprostředkovatelů internetového obsahu i samotných uživatelů, jejichž soukromí je těmito trendy z určitého pohledu narušeno. Pro poukázání na složitost dané problematiky práce obsahuje i hlubší technologické informace, v závěru teoretické části se dotýká také intenzivně diskutovaného tématu blokování reklamy. K vytvoření širšího závěru o řešeném tématu je součástí práce také interpretace dotazníkového šetření zaměřeného na běžné uživatele a prezentace poznatků ze strukturovaného dotazníku, který byl určen předním českým odborníkům z oblasti online marketingu.

Zhodnocení možností aplikace webinářů pro pracovníky v oblasti školství v Libereckém kraji
Novotný, Jakub ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Práce je zaměřena na oblast synchronního online vzdělávání prostřednictvím virtuálních učeben a na realizaci tzv. webinářů. Z formálního hlediska je text práce členěn na dvě části. V teoretické části se autor věnuje ICT a e-learningu v oblasti vzdělávání dospělých a moderním trendům v online komunikaci a spolupráci. Praktická část práce cílí přímo na oblast synchronního online vzdělávání ve virtuálních učebnách a hodnotí stav nabídky a využívání webinářů v České republice. Výzkumná část zhodnocuje výsledky realizovaného anketního šetření mezi pedagogy a lektory Libereckého kraje. V závěru práce je popsána případová studie realizace webináře se zhodnocením jeho průběhu. Diplomová práce reaguje na inovace v ICT a přispívá k současnému rozvoji a porozumění využití webinářů ve vzdělávání dospělých.