Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26,269 záznamů.  začátekpředchozí26263 - 26269  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.77 vteřin. 

Využití HTML5 při vývoji webových aplikací
Hanyš, Pavel ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Mittner, Jan (oponent)
V současné době se na internetu neobjevují převážně klasické internetové stránky, které nabízejí uživatelům multimediální obsah v podobě textů, obrázků a videí či oblíbené e shopy umožňující nákup nejrůznějšího zboží z pohodlí domova. Čím dál tím více se objevují na internetu stránky, resp. aplikace, které poskytují uživateli nějakou konkrétní službu. Tato diplomová práce popisuje nové moderní přístupy při tvorbě webových stránek a aplikací za použití nejnovější verze značkovacího jazyka HTML, kterým je HTML5. Práce je primárně určena webových kodérům a vývojářům, kterým by měla poskytnout přehled a základní informace v oblasti tvorby webových aplikací. Získané znalosti by jim měly zjednodušit a zefektivnit práci a hlavně ušetřit čas, který mohou vrátit zpět uživatelům webu v podobě nových funkcí. Výsledkem jejich práce tak mohou být rychlejší, uživatelsky komfortnější webové aplikace (stránky), které plně využívají potencionálu webových prohlížečů.

Faktory důvěry a důvěryhodnosti v elektronickém podnikání
Prejzková, Helena ; Klas, Jan (vedoucí práce) ; Doucek, Petr (oponent)
Obchod se stává každodenní součástí našeho života. S příchodem informačních technologií a sítí, především internetu, se komunikace s obchodníkem podstatným způsobem změnila. Zákazník již není v přímém kontaktu s prodejcem, proto zůstává otázkou důvěry, zda se transakce uskuteční. Na tom se rovněž zakládá má práce, jež si klade za cíl především identifikovat jednotlivé faktory důvěry a důvěryhodnosti v elektronické podnikání. Mezi její další cíle patří vytvoření postupu, který hodnotí využití zjištěných faktorů v praxi. Takto vytvořená technika byla aplikována na existující obchod a také vedla k sestavení jakési příručky pro vytvoření elektronického obchodu, jenž v zákazníkovi vzbudí co největší důvěru. Práce je rozdělena do třech částí. První z nich, tedy teoretická, popisuje zejména výsledky zahraničních studií uskutečněných v souvislosti s důvěrou na internetu. Ve druhé části je nastíněn stručný pohled na český trh prostřednictvím dostupných podkladů a dotazníkového šetření. Poslední část je praktická, zabývá se využitím jednotlivých faktorů důvěry na existujícím e-shopu a také postupem pro vytvoření nového elektronického obchodu za podpory získaných poznatků. Diplomová práce může v praxi sloužit zákazníkům, kterým pomůže při zjišťování důvěryhodnosti obchodníka. Zároveň v ní mohou začínající obchodníci najít takové skutečnosti, jež jim poskytnou cenné rady k vytvoření a provozu důvěryhodného elektronického obchodu.

Česká epigrafika. Stav a perspektivy (nejenom) pomocné vědy historické
Roháček, Jiří
Shrnutí problémů, kterým čelí česká epigrafika a jejich vliv na stav a budoucí vyhlídky v této oblasti. Článek se zaměřuje především na české epigrafiky, epigrafické instituce a metodiku v České republice s přihlédnutím k aktuální a potencionální poptávce po epigrafickém výzkumu. Autor se také zabývá tím, jak může být tato poptávka ovlivněná ku prospěchu všech zúčastněných stran, včetně obecného srovnání se situací v jiných zemích.

Ekumenický rozměr bohoslužby Pokus o postižení liturgie Českobratrské církve evangelické z hlediska ekumenických principů
Mencl, Tomáš ; Filipi, Pavel (vedoucí práce) ; Beneš, Ladislav (oponent)
Úkolem této práce je postihnout liturgii nedělní bohoslužby Českobratrské církve evangelické z hlediska ekumenických principů, jak jsou obsaženy především ve starocírkevních symbolech a odkazu ekumenických koncilů prvních staletí. Smyslem tohoto zkoumání je ozřejmit ekumenický nárok některých liturgických reforem v Českobratrské církvi evangelické, jakož i poukázat na některé nedostatky křesťanské bohoslužby obecně. Dogmatickým východiskem studie je Nicejsko-cařihradské vyznání víry, a to především ve svém eklesiologickém a inkarnačním článku. Práce však místy vědomě překlačuje hranice úzce vymezené dogmatickýmoi základy a zamýšlí se nad některými liturgickýmio formami a projevy i z hlediska všelidské existence. Smyslem následujících řádků není předložit hotový koncept ekumenicky korektního bohoslužebného slavení, nýbrž naznačit směr, kterým by se případná liturgická obnova v Českobratrské círvi evangelické mohla ubírat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Vztah křesťanů a muslimů v České republice v době po teroristických útocích na New York z 11.9.2001
Cikánek, Jiří ; Ventura, Václav (oponent) ; Pelc, Bogdan (oponent)
Cílem práce je v prvním kroku na základě sociologických šetření identifikovat hlavní charakteristiky vztahu křesťanů a muslimů v České republice v době po 11. 9. 2001 (tady a teď). Následně jsou zjištěné obavy a naděje podrobeny teologické reflexi s cílem zhodnotit jejich oprávněnost, resp. nastínit teologická východiska pro jejich hodnocení a pomoci tak v orientaci při rozhodování, zda jde o obavy a naděje oprávněné, nebo zda se jedná o předsudky, které nemají oporu na věroučné rovině, a kterých je proto třeba se dále vyvarovat. V rámci sociologických šetření byly využity následující metody a techniky: analýza médií (tisk s celostátní působností ve vybraných časových intervalech), anketní šetření účastníků víkendového setkání křesťanů a muslimů a polo-řízené rozhovory s vybranými respondenty z prostředí katolické církve. Jako naděje byl na základě výše uvedených sociologických šetření identifikován dialog. Při bližším zkoumání vychází najevo, že dialog má řadu rovin. Dialog na eticko-praktické rovině představuje možné východisko ze současné situace díky zaměření na společné hodnoty a společnou budoucnost zúčastněných, kterým na společné budoucnosti záleží. Dialog předpokládá vedle formulace vlastního stanoviska také zájem o druhého, otevřenost k druhému. Zda je tento zájem přítomen také na straně...

IntactTM BLES (breast lesion excision system) a úloha radiologického asistenta při zavádění nového přístroje do praxe
NEDVĚDOVÁ, Michaela
Systém Intact BLES (Breast Lesion Excision System) je nová radiologická metoda, patřící do oblasti intervenčních výkonů v oblasti mléčné žlázy, kterým dnes obecně říkáme mamotomie. Tyto výkony patří v radiologii k nejmladším a jejich rozvoj můžeme sledovat až v posledních 10 letech. Primárním úkolem mamotomie byl a je odběr větších reprezentativních tkáňových vzorků z podezřelých míst v prsu, kdy je odebíráno v průměru 15 vzorků tkáně mléčné žlázy. Zhruba po 10 letech se od tohoto typu opakovaného prostého mechanického odběru tkáně, byť za přítomnosti vakua, dostáváme k nové mamotomické metodě. Jedná se o jednorázové odebrání tkáně za použití radiofrekvenční energie. I tento postup využívá vakua, v tomto případě však vakuum slouží pouze k odsávání plynů a kapalin z místa bezprostředně přiléhajícího k oblasti odběru a tím umožňuje zachovat správné parametry v době kauterizace. Avšak největší výhodou této metody je možnost odběru celé léze prsu až do velikosti ložiska o průměru 2 centimetrů. Bakalářská práce obsahuje detailní zprávu o nové metodě a úkolů radiologického asistenta, statistická data z archivu MOÚ z oblasti intervenčních výkonů na prsu, na kterých jsem se podílela, a také z běžných neintervenčních vyšetření prsů, která jsou běžnou součástí práce radiologického asistenta. Ke zpracování bakalářské práce byly použity také zdroje české i zahraniční literatury, odborných publikací a časopisů včetně zdrojů internetových. Dohledávala jsem především technická specifika a částečně i fyzikální zákonitosti týkající se nového přístroje InactTM BLES. Do studie byly zařazeny ženy vyšetřené v MOÚ Brno v období únor 2012 - červenec 2012, u nichž byl zjištěn suspektní nález s následným doporučením k jeho odstranění pomocí mamotomu.

Návrh marketingové strategie NH Collection Olomouc Congress Hotelu
Zuček, Petr ; Jurečková, Anna (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je téma marketingové strategie v prostředí cestovního ruchu. Práce se zabývá návrhem marketingové strategie hotelového provozu v tržním prostředí poskytování ubytovacích a stravovacích služeb. První část práce, čili literární rešerše je věnována teoretickým poznatkům marketingu obecně a konkrétněji specifikům marketingové strategie hotelového prostředí. Poznatky jsou aplikovány na subjekt hotelu v Olomouckém kraji, kterým je NH Collection Olomouc Congress hotel. Následně práce předkládá samotnou analýzu a následně návrh strategie a její jednotlivé části. Závěr práce je věnován zhodnocení marketingové strategie vybraného podniku, které mají především sloužit jako podklady pro vedení společnosti a přispět tak ke zlepšení poskytovaných služeb hotelu a v konečném důsledku také k dosažení kýžených ekonomických ukazatelů.