Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26,043 záznamů.  začátekpředchozí26014 - 26023dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.28 vteřin. 

The Impact of Euro Adoption on Competitiveness: The Comparison of Czech Republic and Slovakia
Polyák, Oliver ; Dědek, Oldřich (vedoucí práce) ; Martišková, Monika (oponent)
Bibliografický záznam POLYÁK, Oliver (2012). The impact of Euro Adoption on Competitiveness: The comparison of Czech Republic and Slovakia. Prague, 2012. 71 s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova v Praze, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studií. Vedoucí diplomové práce prof. Ing. Oldřich Dědek, CSc. Abstrakt Předkládaná diplomová práce zkoumá dopad zavedení společné evropské měny na konkurenceschopnost ekonomiky. Mnoho již bylo napsáno o možných efektech přijetí eura na ekonomiky prvních členů eurozóny. Přínosem této práce je, že se zabývá vlivem zavedení eura na konkurenceschopnost Slovenska, ve srovnání s Českou republikou, která stále používá svou národní měnu. Naše zjištění ukazují, že většina ze sledovaných ukazatelů konkurenceschopnosti se vyvíjela obdobně v obou zemích. Pozitivní vlivy na export způsobené přijetím eura jsou poměrně malé - kolem pěti procent. Úvěrový vývoj byl na Slovensku příznivější během krize, reflektujíc nižší úrokové sazby v eurozóně. Na druhé straně, vysoké příspěvky do evropských stabilizačních fondů mohou zbrzdit ekonomický růst a do budoucna negativně ovlivnit konkurenceschopnost země. Klasifikace F14, F15 Klíčová slova Česká republika, export, konkurenceschopnost, zavedení eura, Slovensko E-mail autora oliver.polyak@hotmail.com E-mail vedoucího práce Počet...

Skutečnost a sen
Kuthanová, Kristýna ; Sedlák, Michal (vedoucí práce) ; Brejcha, Šimon (oponent)
Kuthanová, K.: Skutečnost a sen. [Diplomová práce] Praha 2012 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 80 s., (Přílohy viz CD: výtvarná příloha; dokumentace didaktického projektu na Gymnáziu Voděradská) Abstrakt Diplomová práce se zaměřuje na téma skutečnosti a snu z osobního pohledu. Práce má charakter výtvarného projektu. Zabývá se procesem rozpomínání na osobní vzpomínku ke konkrétnímu místu, kterou chápe jako sen. Snaží se postihnout zkoumané vazby pojmů vzpomínky, snu, skutečnosti a místa. Tato teorie se opírá o poznatky z odborné literatury, především filosofie Henriho Bergsona. Didaktický projekt ověřuje možnosti užití tématu skutečnosti a snu v gymnaziálním prostředí. Zakládá se na řadě výtvarných námětů, které se váží na teoretická východiska práce. Výtvarná práce se snaží zhmotnit vzpomínku a zachytit proces rozpomínání. Jako výtvarný prostředek využívá animaci k dosažení zachycení procesu rozpomínání. Uvádí vazby na výtvarnou kulturu. Cílem práce bylo zabývat se tématem z osobního pohledu a zkoumat vztahy pojmů vzpomínky, snu, skutečnosti a místa. Klíčová slova: skutečnost, sen, vzpomínka, genius loci, vztah k místu, výtvarná výchova, didaktický projekt

Člověk jako muž a žena podle Genesis 2 Exegeze Gn 2,18-24
Kleknerová, Anna ; Prudký, Martin (vedoucí práce) ; Čapek, Filip (oponent)
Diplomová práce Člověk jako muž a žena podle Genesis 2: Exegeze Gn 2,18-24 se snaží exegetickými metodami vstoupit do textu, znovu uchopit a promyslet jeho důrazy a postihnout jeho zvěst pro dnešního člověka. Pomocí gramatické a textově-syntaktické analýzy, porovnání verzí textu, konkordancie a zejména vřazení perikopy do jejího literárního a kanonického kontextu třídí a prozkoumává věcné danosti a intertextuální vztahy. Součástí práce je zohlednění přístupů některých starozákonních komentátorů a biblistů a vyzdvižení některých antropologických hledisek. Na pozadí práce stojí potřeba prozkoumat relevantnost dvou protichůdných tendencí na poli biblické interpretace současné biblistiky, kroužících kolem otázky podřízenosti žen ve vztahu k mužům. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Human and animal ear, comparative anatomy and physiology, literature overview
Mesarčíková, Zuzana ; Zahradil, Jaromír (vedoucí práce)
Pod pojmom ucho si ľudia predstavujú rôzne veci. Pre niektorých to môže byť len tá najvysunutejšia časť sluchového aparátu- ušnica, pre iných je to prevodná časť sluchového aparátu- stredné ucho, a pre ďalšiu skupinu ľudí je ucho vlastná receptorová zložka tohto zmyslu- vnútorné ucho. Nehovoriac o ostatných významoch slova ucho: ucho na nádobách a taškách; babské ucho (ona šalvia praslenitá- salvia verticillata, ktorú tak urputne zháňala čarodejnica Saxana); ucho Judášovo- ďalší zástupca z botaniky; ucho v zmysle mladý, neskúsený človek. Dôležitosť tohto pojmu je vyjadrená i v mnohých prísloviach, napr. "múdre ucho nedbá na reči hlúpych ľudí", "je blby jak ucho od demižona". Z anatomicko- fyziologického pohľadu je ucho orgán slúžiaci k vnímaniu zvuku, čo je jeden z piatich zmyslov- čuch, chuť, sluch, zrak a hmat. Za tzv. šiesty zmysel je pokladaný rovnovážny orgán nachádzajúci sa vo vnútornom uchu. Impulzy z týchto zmyslov sú spracovávané vyššími nervovými zložkami a spoločne nás informujú o svete okolo nás a v nás. Vzhľadom na to, že sluchový aparát sa celý čas vyvíjal spolu s vestibulárnym orgánom, rozhodla som sa venovať i tomuto a nerozdeľovať ich. Poďme sa teda spolu vydať za poznaním a rozšírme si obzory o uchu- orgánu zmyslovému, slúžiacemu k vnímaniu zvuku a polohy. Verím, že ak v tejto práci...

Monitoring velkých šelem (Lynx lynx, Canis lupus, Ursus arctos) a odhad jejich početnost ve vybraných oblastech západních Karpat
Greguš, Štefan
ABSTRAKT Monitoring velkých šelem v Západních Karpatech Bakalářská práce se zabývá monitoringem velkých šelem v oblastech Západních Karpat. Samotný monitoring začal v listopadu 2012 a pokračoval aţ do dubna 2014. V jeho průběhu bylo prozkoumáno území od NP Malá Fatra přes CHKO Beskydy aţ na hranice Vizovických vrchů a Bílých Karpat. V průběhu práce byly pořízeny záznamy pobytových znaků velkých šelem. Pozornost byla zaměřena nejvíce na rysa ostrovida (Lynx lynx). Ostatní šelmy, jako je medvěd hnědý (Ursus arctos) a vlk obecný (Canis lupus), nemají u nás stálou populaci a jen těţko se najdou jejich pobytové znaky. Dále bylo porovnáváno vyuţití migračních koridorů velkými savci v oblasti Lidečka a Střelné. Nakonec se pomocí fotopasti podařilo zmapovat tříletého rysího samce jménem Olda.

Animovaná tvorba Libuše Čihařové
Bohuslav, Jan ; KUBÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; MERTOVÁ, Michaela (oponent)
Tato práce pojednává o animované tvorbě Libuše Čihařové. V prvé části se čtenář seznámí s historií Afitu a Studia Bratři v triku a prvními zkušenostmi Libuše Čihařové ve Studiu Bratři v triku. Další část se věnuje její tvorbě fázařské a animační v padesátých a šedesátých letech minulého století. Třetí část pojednává o vzniku Večerníčku a taktéž o krátkých filmech a seriálech, které Libuše Čihařová animovala. Poslední část je věnovaná především její tvorbě režijní a také činnosti pedagogické. Tato diplomová práce se také věnuje oceněným filmům a významným režisérům, s kterými Libuše Čihařová spolupracovala. Součástí práce jsou dva rozhovory.

Možnosti a meze sociokulturní animace historických českých klášterů
Bezděková, Veronika ; Kouba, Vojtěch (vedoucí práce) ; Lipenský, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou animace (oživení) historických klášterů v České republice. V praktické části práce na vybraných příkladech zkoumá možnosti a meze sociokulturního využití klášterních budov v dnešní společnosti. Práce také reaguje na současné dění a přináší shrnutí problematiky majetkového vyrovnání státu s církvemi, které zásadním způsobem ovlivní činnost řeholních řádů. Součástí práce jsou také ukázky úspěšných zahraničních animačních projektů.

Genderové aspekty informační výchovy
Rambousek, Vladimír ; Battistová, Eva (oponent) ; Fialová, Irena (vedoucí práce)
NÁZEV: Genderové aspekty informační výchovy ABSTRAKT: Předmětem práce je problematika genderu a generových stereotypů ve vzdělávání. Hlavním cílem práce je přispět k rozvoji teorie informační výchovy analyzováním aspektů genderu a konceptu generově citlivé výuky v informační výchově. Dílčími úkoly práce je zmapovat postoje učitelů k problematice generově citlivé výuky v informační výchově a zjistit diference v úrovni osvojení učiva informační výchovy mezi chlapci a dívkami v kontextu s generovou problematikou. Pro naplnění cílů a úkolů práce byla vedle metod teoretických užita především explorativní metoda založená na dvojici dotazníků s on-line metodou sběru dat pro učitele a učitelky a pro studenty a studentky. KLÍČOVÁ SLOVA: gender, generové stereotypy, generově citlivá výuka, ICT gramotnost, informační výchova

Genderové aspekty informační výchovy
Rambousek, Vladimír ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Battistová, Eva (oponent)
NÁZEV: Genderové aspekty informační výchovy ABSTRAKT: Předmětem práce je problematika genderu a generových stereotypů ve vzdělávání. Hlavním cílem práce je přispět k rozvoji teorie informační výchovy analyzováním aspektů genderu a konceptu generově citlivé výuky v informační výchově. Dílčími úkoly práce je zmapovat postoje učitelů k problematice generově citlivé výuky v informační výchově a zjistit diference v úrovni osvojení učiva informační výchovy mezi chlapci a dívkami v kontextu s generovou problematikou. Pro naplnění cílů a úkolů práce byla vedle metod teoretických užita především explorativní metoda založená na dvojici dotazníků s on-line metodou sběru dat pro učitele a učitelky a pro studenty a studentky. KLÍČOVÁ SLOVA: gender, generové stereotypy, generově citlivá výuka, ICT gramotnost, informační výchova

Children tourism and the role of children animation
Kráľová, Ľuboslava ; Kiráľová, Alžbeta (vedoucí práce) ; Indrová, Jarmila (oponent)
Animace v cestovním ruchu vdechuje prázdninovým rezortům a místům trávení volného času duši. Je tvůrcem genius loci. Oživuje je a je příslibem chvil plných zábavy a nových zážitků. Takhle by teda měla správná animace vypadat, a o její podobu, která splňuje tuto charakteristiku by se měli postarat zkušení odborníci, to jest animátoři volného času. Animace má mnoho podob daných různorodostí lidského rodu a našich zájmů. Tato bakalářská práce si ale za cíl vymezila prozkoumat především problematiku dětské animace, jejich specifik a vyhrazených dětských potřeb. Věnuje se dětem jakožto budoucí podobě návštevníků; zkoumá jejich požadavky a náročnost tak, aby bylo spokojené nejenom dítě, ale i rodič a provozovatel zařízení. Jako taková je tedy animace jednou z nejperspektivnějších služeb novodobého cestovního ruchu a je možno očekávat její objevení na tuzemském trhu cestovníhu ruchu.