Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí26 - 35další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
GeoGebra jako pomocník při řešení úloh s parametrem
Kudělková, Anna ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Vyvíjející se technologie poskytují učitelům matematiky mnoho různých možností, jak podpořit a zpestřit výuku. Tato bakalářská práce je zaměřena na využití GeoGebry ke grafickému řešení vybraných úloh s parametrem. Jako podklady pro tuto práci sloužily učebnice matematiky a jako inspirace další, zejména internetové zdroje. Text obsahuje stručnou informaci o programu GeoGebra, jeho možnostech, historii a komunitě, která ho využívá. Hlavní náplní práce je řešení úloh konstrukční a analytické geometrie v prostředí GeoGebry, a to tak, aby byly ukázány hlavní výhody ve srovnání s klasickým řešením. Celkem je v textu podrobně zpracováno pět úloh a ke každé úloze je přiložena sada příkladů zpracovaných v programu GeoGebra. KLÍČOVÁ SLOVA: GeoGebra, úlohy s parametrem, grafické řešení
Sbírka úloh z lineární algebry a geometrie
JELÍNEK, Jan
Cílem této bakalářské práce je sestavit sbírku úloh z lineární algebry a geometrie. Sbírka může sloužit jako učební pomůcka pro žáky střední a vysoké školy. Některé úlohy jsou ve sbírce ukázkově vyřešeny. Při jejich zadání i popisu řešení jsou použity ilustrační obrázky vytvořené ve vhodném programu dynamické geometrie (GeoGebra).
GeoGebra ve vzdělávání matematice
Havelková, Veronika ; Zhouf, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Cílem této práce je představení potenciálu užití programu GeoGebra ve vzdělávání matematice na všech úrovních edukačního procesu a zároveň zkoumání očekávání žáků a studentů od použití tohoto programu. Čtenář je seznámen s programem GeoGebra a se zahraničními výzkumy a články, které se věnují možnostem využití programů dynamické geometrie a programu GeoGebra ve výuce matematiky. Práce je podpořena dvěma výzkumy provedenými u žáků druhého stupně základní školy a u studentů učitelství matematiky na Pedagogické fakultě. Práce následně představuje další možnosti využití programu ve výuce funkcí a ve výuce na druhém stupni základní školy, kde zároveň prezentuje rozmanité možnosti programu ve výuce matematiky i mimo ni.
Interaktivní učebnice deskriptivní geometrie
Krsová, Michaela ; Dvořák, Petr (vedoucí práce) ; Zhouf, Jaroslav (oponent)
Cílem této diplomové je vytvoření interaktivní učebnice deskriptivní geometrie. Podkladem pro tvorbu učebnice je provedený "Průzkum současného stavu výuky deskriptivní geometrie na středních školách" formou dotazníku. Před vlastní tvorbou interaktivní učebnice byly provedeny analýzy dostupných učebnic, používaného geometrického softwaru a možných prostředí pro prezentaci obsahu učebnice. Výsledkem je zpracovaná ucelená část látky probírané na středních školách, doplněná řešenými příklady a interaktivitivními applety vytvořenými v programu GeoGebra. Obsah učebnice je prezentován formou HTML stránek, jak na veřejném webu http://www.sadsam.cz/dg/, tak v off-line verzi na přiloženém DVD nosiči.
Užití nových technologií při výuce matematiky na základních a středních školách
BUMBÁLEK, Roman
S moderními informačními technologiemi se setkáváme každý den. Slouží k pomoci v práci, k zábavě, ale mají také velký potenciál pro využití ve vzdělávání. Tato práce se zabývá jejich vhodnou aplikací do výuky matematiky, na tematiku goniometrických funkcí. Cílem je vytvořit konstrukce, které by potenciál moderních technologií co nejlépe využily. Pro řešení problematiky byl vybrán program GeoGebra pro možnost tvorby dynamických konstrukcí a pro další nesporné výhody, zmíněné dále v práci. K vytvořeným konstrukcím jsou přidány podrobné návody, jak je lze sestrojit. Práce je také doplněna řešenými úlohami a pracovními listy, zaměřenými na aplikaci goniometrických funkcí do reálných situací.
Interaktivní slovní úlohy s programem GeoGebra
JANČICH, Jakub
Tato práce slouží jako pomocná sbírka matematických příkladů ze základů aritmetiky. Všechny příklady jsou zpracovány v programu GeoGebra a jsou umístěny na webových stránkách. Použitím programu GeoGebra je dosaženo dynamického prostředí, kde si každý uživatel může měnit vstupní údaje dané slovní úlohy. Jelikož jsou úlohy koncipovány na výsledky v přirozených číslech, změna vstupních údajů může vést i k úlohám, které nemají řešení. Tím si každý uživatel může vyzkoušet všechny možnosti výsledků úlohy. Pro každý příklad je vysvětleno algoritmické pozadí a návod na tvorbu podobného příkladu. Všechny tyto příklady testovaly děti druhého stupně. A z jejich chyb a výsledků jsou na konci příkladů nastíněny a řešeny problémové části.
Problematika výuky množin bodů daných vlastností na ZŠ
HARAZIMOVÁ, Tereza
Cílem této diplomové práce je popsat a přiblížit různé metody vyšetřování množin bodů daných vlastností. Volila jsem jak klasický přístup, tak i využití nových technologií, jako jsou například geometrický software GeoGebra nebo program ze skupiny CAS (Computer algebra system). Téma množin bodů daných vlastností je pro žáky často velmi obtížné, proto je důležité na něj nahlížet z mnoha úhlů pohledu, volit zajímavé aplikační úlohy a tak žáky k jejich studiu motivovat. V práci uvádím několik námětů pro atraktivnější a zábavnější výuku této problematiky na základních, středních i vysokých školách.
Polohové úlohy ve stereometrii
KREPSOVÁ, Lenka
Práce se zabývá problematikou polohových úloh ve stereometrii. První teoretická část obsahuje přehled definic a vět potřebných k pochopení problematiky vzájemné polohy přímek a rovin, řezů těles rovinou a průniky přímky s tělesem. Druhou část tvoří soubor pracovních listů pro studenty. Ke každému pracovnímu listu je vytvořeno řešení, které lze použít v tištěné podobě nebo v elektronické verzi vytvořené v softwaru GeoGebra. Práce je určena pro výuku i pro samostudium.
Užití systémů dynamické geometrie k určování kuželoseček a dalších křivek kolem nás
TEN HAGEN, Libor
Tato bakalářská práce pojednává o kuželosečkách a jejich výskytu v okolním světě. Tím chceme poukázat na propojení geometrie se všedním životem, na propojení teorie s praktickým využitím kuželoseček. První část se zabývá kuželosečkami, jejich rovnicemi a konstrukcemi. Text je doplněn o obrázky vytvořené v programu GeoGebra. Druhá část se zabývá základními mostními konstrukcemi a popisuje jejich vlastnosti. Třetí část je soubor fotografií různých kuželoseček, hlavně mostních oblouků. Křivky na fotografiích jsou analyzovány a zvýrazněny programem GeoGebra. Dále jsou k fotkám stručné popisky jednotlivých objektů a matematický výpočet dané křivky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí26 - 35další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.