Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  začátekpředchozí26 - 35dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ekonomická diplomacie České republiky ve Francii
Semrádová, Lenka ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Zemanová, Štěpánka (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl zhodnotit působení ekonomické diplomacie České republiky ve Francii. První kapitola teoreticky definuje problematiku ekonomické diplomacie a jejích aktérů. Druhá kapitola se již plně zaměřuje na Francii a pojednává o česko-francouzských obchodních vztazích z hlediska obchodní výměny, komoditní struktury obchodu a investic. Třetí kapitola obsahuje charakteristiku aktérů ekonomické diplomacie ČR ve Francii a dále přináší rozhovory s představiteli těchto aktérů. Poslední kapitola analyzuje samotné působení ekonomické diplomacie ČR a přináší výstup ve formě SWOT analýzy. Odpovídá tak na výzkumné otázky ohledně aktuálního stavu této diplomacie a jejích nedostatků a potenciálních oblastí na zlepšení.
Ekonomická diplomacie - zahraniční síť aktérů
Müllerová, Monika ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Machoň, Miloslav (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem Ekonomická diplomacie - zahraniční síť aktérů se na svých stranách zabývá tématem ekonomické diplomacie a jejím řízením ve dvou státech Evropy, v České republice a v Belgii. Cílem práce je nejprve analyzovat a následně komparovat českou a belgickou ekonomickou diplomacii, a to na základě charakteristik definovaných v teoretické části práce. Těmito charakteristikami jsou: model a typ řízení ekonomické diplomacie, prvky ekonomické diplomacie (strategie, aktéři, nástroje) a konečně zahraniční síť aktérů.
Nation branding jako prvek ekonomické diplomacie - španělská praxe
Šmahelová, Kateřina ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Zemanová, Štěpánka (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem nation brandingu v kontextu ekonomické diplomacie a je případovou studií španělské praxe. Hlavním cílem je odpovědět na otázku, zda má španělský projekt budování značky Marca Espaňa zahájený v roce 2013 pozitivní vliv na výkon ekonomické diplomacie a zda je i přes zatím relativně krátké časové období možné pozorovat nějaké výsledky. První kapitola se zabývá teoretickými východisky a kromě definování základních pojmů zachycuje teoretický vztah mezi koncepty ekonomické diplomacie a nation brandingu. Druhá kapitola zkoumá španělský systém ekonomické diplomacie a nation brandingu a propojení obou oblastí ve španělské praxi. Podrobněji se zaměřuje na strategie a dokumenty, aktéry, další nástroje a systémy měření a hodnocení. Třetí kapitola je analýzou praktického přínosu španělského projektu Marca Espaňa pro ekonomickou diplomacii v oblasti exportu a na základě mezinárodních žebříčků a statistických dat zkoumá výkon Španělska v rámci nation brandingu, celkové ekonomické konkurenceschopnosti a exportu.
Vstup českých malých a středních podniků na čínský trh
Bizoňová, Jana ; Stuchlíková, Zuzana (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o české ekonomické diplomacii jako o nástroji, resp. prostředku zahraniční politiky ČR k prosazování ekonomických zájmů a cílů v Čínské lidové republice. Konkrétně se zabývá proexportní politikou státu a státní podporou malých a středních podniků (MSP) při jejich vstupu na čínský trh. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se věnuje pojmu ekonomická diplomacie a modelům řízení ekonomické diplomacie ve světě i v ČR a analyzuje dva základní vládní dokumenty formulující ekonomickou diplomacii ČR. Druhá kapitola je zaměřena na realizaci české ekonomické diplomacie v Číně, analyzuje česko-čínský zahraniční obchod a vývoj politicko-diplomatických vztahů obou zemí. Třetí kapitola se soustředí na MSP a jejich vstup na čínský trh. Přibližuje význam MSP pro českou ekonomiku a export a definuje jednotlivé fáze jejich vstupu na čínský trh. V této kapitole autorka zkoumá, jakou podporu nabízí a poskytuje stát MSP při jejich vstupu na čínský trh a zda tato podpora pokrývá všechny fáze tohoto složitého procesu. V závěru autorka vysvětluje, proč nejsou MSP spokojeny se státní podporou exportu a nastiňuje možná řešení.
Ekonomická diplomacie v novém tisíciletí a implikace pro ČR
Krčál, Adam ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Veselý, Zdeněk (oponent) ; Štouračová, Judita (oponent)
Ekonomická diplomacie je v posledních letech stále častěji skloňovaným pojmem, a to zejména v politickém životě a v mediálním prostoru. Je rovněž fenoménem, který je v českých podmínkách stále velice nejasně definovaný. Může představovat jednu z klíčových složek diplomacie jako takové, stejně tak jí ale můžeme rozumět ve smyslu jedné ze složek hospodářské politiky státu. Nejasné zůstává také to, co lze konkrétně pod tento pojem zahrnout. Obzvláště pro stát a ekonomiku typu malá až střední, velmi otevřená a exportně založená, kterou Česká republika je, představuje ekonomická diplomacie velice aktuální téma. Nicméně současně s tím se objevuje řada výzev, které před českou ekonomickou diplomacií stojí. Vyspělé státy světa jsou svědky nedávné poměrně dlouhotrvající ekonomické recese a některé pozice již přebraly státy, které donedávna stály víceméně na periferii vývoje. Dizertace v celé své struktuře pracuje s různými pohledy na ekonomickou diplomacii jako fenomén. V prvé řadě se jedná o chápání ekonomické diplomacie jako předmětu teoretického zkoumání (v rámci šířeji uchopené diplomacie) a zároveň jako jedné z dimenzí zahraniční politiky, což s sebou přináší také praktickou implementaci nástrojů ekonomické diplomacie (např. podporu exportu či zahraničních investic). Vzhledem k tomu, že je ekonomická diplomacie určována politiky jako součást širší zahraniční politiky, ale je cílena na ekonomické subjekty a ekonomické veličiny, jedná se zároveň o fenomén, kde se organicky propojuje politika a ekonomika. Hlavní přínos práce lze spatřovat v propojení tradičně ekonomických témat, jakými je např. studium různých aspektů vnějších ekonomických vztahů, s tématy politickými, kupříkladu způsob řízení ekonomické diplomacie na národní úrovni. Právě propojení těchto dvou rovin je pro ekonomickou diplomacii velmi typické, neboť bez něj by ekonomická diplomacie tak, jak je podána v této práci, v podstatě nemohla existovat. Práce tedy spojuje ekonomické vlivy s vlivy politickými a analyzuje ekonomickou diplomacii jako organické spojení obou. Česká ekonomická diplomacie má bezpochyby velký potenciál pro další rozvoj. Českým podnikatelům se daří prosazovat se na zahraničních trzích, a to jak ve vyspělé části světa, tak některým z nich i v rozvojových státech. Pokud se podaří odstranit identifikované nedostatky a přijmout některá opatření, která povedou ke zlepšení dílčích aspektů, lze závěrem dodat, že dopady na hospodářský vývoj a podnikatelské prostředí na sebe nenechají dlouho čekat.
Current changes in orientation of the German economic diplomacy
Dírerová, Daniela ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Zemanová, Štěpánka (oponent)
Diplomacie je jedinečným nástrojem zahraniční politiky státu, díky které může cílevědomě prosazovat jeho zájmy mezi ostatními aktéry mezinárodního systému. Tento prostředek se však nenachází v existenčním vakuu, ale pro své fungování musí reagovat na dynamické změny v mezinárodním prostředí. Růst zájmu o liberalizaci mezinárodního obchodu a významu soukromých subjektů v tvorbě zahraniční politiky formuje vývoj samotné diplomacie. Do popředí se proto dostává ekonomická diplomacie s cílem realizovat vize státu v hospodářské oblasti. Právě této tématice se věnuje předložená bakalářská práce. V roce 2012 publikovala německá vláda dokument "Shaping Globalization - Expanding Partnership- Sharing Responsibility". Primárním cílem bakalářské práce je zkoumat vliv této nové strategie na ekonomickou diplomacii SRN. Sekundárním cílem je detailněji představit strukturu, úkoly, proces rozhodování a aktéry německé ekonomické diplomacie, protože tyto informace neposkytuje uceleně žádná česká ani slovenská odborná publikace. Klíčová část práce se věnuje samotné strategii, přičemž je rozdělena na multilaterální (makro) a bilaterální (mikro) cíle. První hledisko sleduje ekonomické priority na úrovni mezinárodních organizací. Bilaterální část analyzuje důvody, proč se Německo rozhodlo ekonomicky orientovat na tzv. nové hráče, zájmy v jejich obchodních vztazích a jaké výzvy z toho vyplývají pro ekonomickou diplomacii.
Analýza aktivit agentury Czech Trade na exportně významných trzích - historický vývoj ekonomické diplomacie České republiky
Proch, Dominik ; Plchová, Božena (vedoucí práce) ; Kopecký, Jan (oponent)
Tato práce má dva dílčí cíle. Prvním je nastínit podobu ekonomické diplomacie České republiky, respektive Československa, v průběhu 20. století až po stav nynější. Mou snahou bylo především obhájit na základě získaných informací a dat názor, že i přes značně deliberalizovaný trh od počátku 50. let v tomto státě existovalo institucionální zázemí pro výzkumné a analytické aktivity, země disponovala kolektivem odborníků na danou problematiku a označení této subkategorie diplomacie jako výdobytku posledních let je chybné. V druhé půli jsem se zaměřil důrazněji na agenturu CzechTrade jakožto zástupce proexportní podpory. Zprvu je tato společnost krátce charakterizována, v poslední kapitole je její činnost analyzována na exportně významných trzích. Za tyto trhy byly zvoleny země uskupení BRICs, ačkoliv v rámci omezeného rozsahu je důkladnější rozbor věnován dvěma ze zemí, a to Brazílii a Indii. Důvodem pro můj výběr je nesmírný potenciál, který obecně země BRICs přinášejí, pro užší selekci pak možné menší povědomí o brazilském a indickém trhu ve srovnání s trhem čínským a ruským. Pro jednotlivé ekonomiky jsou zpracovány krátké charakteristiky, je definována podoba vzájemného obchodu včetně její komoditní struktury a samozřejmě také konkrétní projekty, služby a produkty, prostřednictvím kterých agentura na daném trhu operuje. Na závěr je shrnut význam činnosti agentury na jednotlivých trzích z hlediska náročnosti vstupu a působení na daném trhu.
Česká ekonomická diplomacie a její uplatňování ve WTO
Brandejsová, Monika ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Trávníčková, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá fungováním České republiky a její zahraniční politiky v rámci Světové obchodní organizace. Práce se v první části zaměřuje na definování pojmu ekonomická diplomacie. Práce se zabývá českou ekonomickou diplomacií a analyzuje zúčastněné aktéry. Dále pak zkoumá uplatňování české ekonomické diplomacie na půdě Světové obchodní organizace.
Proměny české zahraniční politiky v závislosti na změnách vládních garnitur v letech 2000-2015
Votruba, David ; Matějka, Zdeněk (vedoucí práce) ; Dubský, Zbyněk (oponent)
Má bakalářská práce zkoumá proměny české zahraniční politiky v letech 1998-2013. Zaměřuje se změny zahraničně-politické orientace české diplomacie. Na těchto změnách si kladu za cíl vyvrátit nebo potvrdit premisu o nekonzistentnosti a nejednotné formulaci české zahraniční politiky. Zvláštní důraz a samostatná kapitola budou věnovány ekonomické diplomacii.
Hlavní aktéři ekonomické diplomacie v ČR - dynamika změn
Frišaufová, Tereza ; Druláková, Radka (vedoucí práce) ; Peterková, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá ekonomickou diplomacií České republiky, konkrétně jejími hlavními aktéry -- Ministerstvem zahraničních věcí a Ministerstvem průmyslu a obchodu -- a dynamikou změn jejich vztahu. Cílem práce je analýza stěžejní linie interakce těchto aktérů, proto se hlavní část práce soustředí na tři nejzásadnější mezníky interakce ministerstev. A to přelomy let 1998/1999, 2010/2011 a rok 2014, který je nejvíce klíčovým, jelikož zhodnocuje aktuální dění mezi aktéry a současný stav ekonomické diplomacie ČR.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   začátekpředchozí26 - 35dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.