Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25,926 záznamů.  začátekpředchozí25917 - 25926  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.58 vteřin. 

Osmanský dům v Anatolii a na Balkáně
Vytejčková, Kateřina ; Procházka, Lubomír (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Dagmar (oponent)
OSMANSKÝ DŮM V ANATOLII A NA BALKÁNĚ Osmanské domy se vyskytují v Anatolii a na Balkáně v oblastech, na nichž byl uplatňován osmanský centralizovaný správní systém a byly po několik staletí součástí Osmanské říše. Tyto domy si nechali stavět muslimové i křesťané. Byli to státní úředníci, lokální feudálové, obchodníci a řemeslníci. Vzhled těchto domů reflektuje jejich statut a životní styl. Většina dochovaných domů pochází ze 17. až přelomu 19. a 20. století. Jsou to domy vícepatrové, které mají některé charakteristické vnější i vnitřní znaky. Jsou pro ně typická do stran přesahující horní patra, které podpírají dřevěné vzpěry. Nejčastěji mají přízemí zděné z kamene a patro hrázděné s výplní z nepálených cihel. V přízemí se nachází technické zázemí a v patrech obytné místnosti, které byly rozděleny na mužskou a ženskou/rodinnou zónu, nebo dle ročního období na místnosti pro zimní a letní bydlení. Specifická je jejich multifunkčnost.

Morfologické typy vybraných údolí Vysokých Sudet
Košíková, Karin ; Křížek, Marek (vedoucí práce) ; Štěpančíková, Petra (oponent)
Údolí jako oblast, ve které je uložen záznam o dějích probíhajících v horní či dolní části území, je cenným zdrojem informací vhodných ke studiu, ze kterých je možno pochopit vývoj území a krajiny ležících i mimo údolí. Práce je nejprve zaměřena na utvoření klasifikace údolí dle geneze, kde byl popsán vývoj, vzhled a tvary vyskytující se v jednotlivých typech údolí a dále byly stanoveny charakteristiky, které lze především při studiu podélného profilu údolí sledovat. V prostředí GIS byly následně stanovené metriky studovány, konkrétně se jednalo o studium délek, šířek, sklonů a tvarů jednotlivých údolí Králického Sněžníku. Byla vytvořena korelační matice sledovaných metrik a dendrogram, pomocí kterého byly v zájmovém území vymezeny čtyři shluky údolí. Touto prací, kde byla použita komplexnější forma analýzy, je doložena dobrá použitelnost vybraných metrik, které je v budoucnu možné použít i v jiné zájmové oblasti. Klíčová slova: údolí, genetická typologie údolí, podélný profil, Králický Sněžník.

The Czech Republic as an Emerging Donor Country and the Policy Change towards Aid Effectiveness
Trousil, Pavel ; Nekola, Martin (vedoucí práce) ; Horký-Hlucháň , Ondřej (oponent)
V analýze vývoje české zahraniční rozvojové politiky aplikuji teorii koalic aktérů (Advocacy Coalition Framework - ACF), abych zjistil, k jakým změnám v této politice vůči účinnosti pomoci došlo od poloviny 90. let 20. století do současnosti. Pomocí této teorie naznačuji, že změny směrem ke zvýšení účinnosti pomoci, které se objevily během tohoto období, nejsou natolik výrazné, ale že jsou spíše menšího rozsahu. Argumentuji, že po celé sledované období české zahraniční rozvojové politice dominoval "systém přesvědčení" té koalice aktérů, která představuje realistický přístup k této politice vycházející ze "sobeckých" zájmů, jako jsou například vzájemně výhodné vztahy, zájmy komerční nebo politické a strategické. Použitím ACF se pokouším vysvětlit politický proces a důvody proč nedošlo k výrazné změně v této politice. V této analýze tvrdím, že i navzdory externím procesům, které se odehrávají mimo politický subsystém (jako např. objevení mezinárodního hnutí podporujícího účinnost rozvojové pomoci), menšinová koalice, jejíž "systém přesvědčení" je zastoupen především altruistickými motivy a podporou pro zvýšení účinnosti pomoci, neměla dostatek politických zdrojů, aby prosadila výraznou změnu politiky. Tvrdím, že konflikt mezi koalicemi je ovlivněn normativními přesvědčeními a že je více...

Mýtus krásy v reklamě z genderové perspektivy
Prágrová, Štěpánka ; Fulka, Josef (vedoucí práce) ; Kobová, Ĺubica (oponent)
Diplomová práce "Mýtus krásy v reklamě z genderové perspektivy" analyzuje genderové klima společnosti prostřednictvím konstruktu nazývaného mýtus krásy. Fenomén mýtu krásy se dnes objevuje v četných konotacích, velmi výrazně například v reklamě. V práci analyzuji reklamy tištěné, které podrobuji kritickému zkoumání mimo jiné prostřednictvím Barthesových koncepcí mýtu a fotografie. Reklama představuje jednu z nejsilnějších komunikačních a informačních zbraní současné doby. V dnešní společnosti se reklamní poselství stalo výrazným manipulačním nástrojem, který je s to měnit nejen zákazníkovo chování a jeho spotřebitelské požadavky, ale do velké míry i jeho myšlení, názory a jednání. Jaké prostředky k získání zákazníka reklama používá? Není jedním z nich právě teorie lži zmutovaná v mýtus krásy? Tento fenomén je zde představen zejména z pohledu feministické autorky Naomi Wolfové. Výsledky vlastní analýzy mýtu krásy v reklamě však pohledu Wolfové odporují a staví se tak k němu do opozice. Reklama a mýtus krásy fungují jako živý organismus, který flexibilně interaguje na podněty zvenčí a svoje reakce na ně promptně vysílá prostřednictvím komunikačního kanálu reklamy zase nazpět ke konzumentovi. Cílem práce je posoudit, zda je mýtus krásy konstruktem mediálním, nebo zda se jedná o prostředek naplňování...

Plasma-jet systems - experiment and model
Rubovič, Peter ; Kudrna, Pavel (vedoucí práce) ; Hubička, Zdeněk (oponent)
V predloženej práci skúmame prúdenie pracovného plynu systémom s plazmatickou tryskou. V práci je popísaný základný princíp výboja v dutej katóde a jeho technologické využitie, najmä pre potreby nanášania tenkých vrstiev. Jedným z dôležitých parametrov pri nanášaní je rýchlosť, s akou sa pohybuje pracovný plyn a s ním rozprášený materiál terča smerom k substrátu. Kvôli presnosti a reprodukovateľnosti experimentov je nutné poznať vzťahy medzi prúdením pracovného plynu a vonkajšími parametrami experimentu, ako je napríklad prúd pracovného plynu a tlak v komore. Pre tieto účely boli spravené merania rýchlosti iónov pomocou Langmuirovej elektrostatickej sondy pri pulznom pracovnom režime trysky. Namerané údaje sú porovnané s počítačovým modelom, ktorý bol vyvinutý v rámci tejto práce. Tento model popisuje prúdenie pracovného plynu numerickým riešením Navier-Stokesovej rovnice pre stlačiteľné newtonovské tekutiny. Model je porovnaný s publikovanými výsledkami popisujúcimi prúdenie v dutej katóde, pričom je preukázateľná zhoda výsledkov. Výstup modelu ale dáva rozdielne výsledky v porovnaní s nameranými údajmi, ktoré pochádzajú z oblasti mimo katódu. Súčasťou popisu modelu je diskusia závislosti prúdenia na teplote.

Odborná příprava pracovníků pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase
KOVAŘÍKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá tématem volného času dětí, mládeže a specifické skupiny, kterou jsou například děti a mládež s postižením. Okrajově se zmiňuje o pedagogice volného času. Dalším tématem jsou Volnočasová zařízení pro děti a mládež, které se dají rozdělit do tří skupin. První skupinou jsou školská zařízení pro zájmové vzdělávání, kam můžeme zařadit školní družiny, školní kluby, školní kroužky, základní umělecké školy, Domy dětí a mládeže a v neposlední řadě také Střediska volného času. Do druhé skupiny patří neziskové organizace. Do třetí skupiny, můžeme zařadit hřiště, knihovny, muzea a nízkoprahová centra. V další části bakalářské práce je věnována pozornost tomu, kdo všechno může pracovat s dětmi a mládeží ve volném čase. V první řadě se jedná o kvalifikované pedagogické pracovníky, další jsou dobrovolníci a třetí skupinu tvoří externí pracovníci - lektoři. Nejrozsáhlejší část bakalářské práce je věnována odborné přípravě pracovníků pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase. Zde je zdůrazněna potřeba celoživotního vzdělání pracovníků, neboť oblast volného času je oblastí, která se neustále mění a vyvíjí a je tedy nutná zvýšená schopnost jedince pružně reagovat na měnící se podmínky. Existuje několik způsobů, jak potřebnou kvalifikaci pro výkon činnosti získat. Tyto způsoby na sebe navazují a prolínají se. Odbornou kvalifikaci lze získat úspěšným absolvováním formálního vzdělání (sekundární, terciární). Další cestou, jak získat požadovanou kvalifikaci je absolvování neformálního vzdělávání, které se řídí Koncepcí dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků z roku 2002, vytvořenou MŠMT. Ta zavádí systém do primárního i sekundárního vzdělávání pracovníků s dětmi a mládeží ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání a pro pracovníky pracující s dětmi a mládeží v oblasti volného času (většinou pracovníci v NNO). V rámci neformálního vzdělávání si každá organizace vytvořila vlastní strukturu vzdělávání, která odpovídá jejich vnitřním potřebám. Jejich kurzy proto probíhají ve dvou vzájemně sepjatých proudech, neboť podle Koncepce dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků je zde nutnost mít v rámci organizace některé kurzy pro vedoucí pracovníky akreditované. V teoretické části je také zmínka o rozsáhlém projektu Klíče pro život. V praktické části této práce jsem se zaměřila na výzkum ohledně toho, jakým způsobem probíhá vzdělávání pracovníků pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase a jaké možnosti vzdělávání vlastně existují. Zvolila jsem formu kvalitativního výzkumu, konkrétně strukturované rozhovory, které jsem vedla s pracovníky z různých zařízení, která se věnují volnému času dětí a mládeže. Z výzkumu vyplynulo, že existuje mnoho možností, jak získat potřebnou kvalifikaci pro práci s dětmi a mládeží ve volném čase. První možností, jak ji získat je formální vzdělání, a to konkrétně absolvováním SŠ, VOŠ nebo VŠ s pedagogickým zaměřením. Toto je obecně platné ve všech zařízeních, která se věnují práci s dětmi a mládeží ve volném čase. Druhou možností je tzv. neformální vzdělávání, které je v tomto případě zastoupeno celou řadou kurzů, přednášek a školení. Některé tyto kurzy jsou akreditovány MŠMT, což jim, podobně jako v případě absolvování formálního vzdělání, zajišťuje platnost skrze všechna zařízení. Náplň, cíle a osnovy těchto kurzů vychází z Koncepce dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Výzkum dále potvrdil, že každá organizace si vytvořila systém vlastního vzdělávání, mimo kurzů akreditovaných MŠMT, které odpovídají vnitřním potřebám a filozofii jednotlivých organizací. Významným faktem je však to, že zde chybí kurzy, které by se zaměřily na odbornou přípravu pro práci s dětmi a mládeží s postižením. Tato bakalářská práce tak může sloužit jako praktický návod pro ty, kteří uvažují o práci s dětmi a mládeží ve volném čase nebo se chtějí v této oblasti dále vzdělávat. Dále může tato práce sloužit ke studijním účelům.

Analýza skladového systému u vybraného subjektu
SCHACHERLOVÁ, Šárka
Úkolem této bakalářské práce je analyzovat sklad a skladový systém společnosti Transforwarding, a.s. Jako hlavní subjekt pro analýzu jsem zvolila sklad České Budějovice, protože to byl první sklad této společnosti. Dále jsem také analyzovala sklad Praha-Horní Počernice, jelikož je to nový a zároveň nejmodernější sklad sítě. Tyto dva sklady jsem po té navzájem srovnávala. Jsou zde rozebrány parametry skladů a to z pohledu umístění, funkce, konstrukce, průtoku zboží a velikosti. Komunikace ve firmě i mimo ní probíhá většinou v rámci EDI systému, který velice urychluje a usnadňuje práci. Výhodou pro zákazníky je, že své zboží mohou sledovat na internetových stránkách v on-line skladu a také mohou zadávat příkazy, např. k vyskladnění. V práci jsou také uvedeny informace týkající se skladového personálu, reklamací a pojištění a dalších poskytovaných službách (kompletace zboží, přeprava zboží, sběrná služba, INTRASTAT).

Rozdíl u terapie ruky u pacienta před a po šlachovém transferu
Linajová, Eliška ; Exnerová, Lenka (oponent) ; Faltýnková, Zdena (vedoucí práce)
Má bakalářská je pojata jako pohled na ruku tetraplegika před a zejména po šlachovém transferu. Co transfer tetraplegikům přináší, jak může zvýšit jejich nezávislost na ostatních. Cílem mé bakalářské práce je sestavit doporučené postupy při péči o tetraplegiky, kteří podstoupili nebo se teprve chystají podstoupit šlachový transfer na horní končetině. Při psaní mé bakalářské práce jsem vycházela především z praxí v Centru Paraple, dále pak ze zahraničních článků a literatury dostupné v českém jazyce. Tato bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části popisuji historii transferů šlach u tetraplegiků, současné operační postupy, úlohu ergoterapeuta při péči o tetraplegické pacienty. Je zde i kapitola úchopů, kde jsou představeny, vedle běžných úchopů, i úchopy typické pro tetraplegiky. Praktickou část bakalářské práce představují doporučené postupy při péči o tetraplegiky.

Amputace horní končetiny z hlediska soběstačnosti
Uhrová, Lenka ; Nováková, Olga (oponent) ; Vítová, Veronika (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je zmapování problematických činností ze tří oblastí soběstačnosti u osob po amputaci horní končetiny a následné zpracování informačního letáku. Zkoumanými oblastmi jsou: stravování, oblékání a hygiena. Cílovou skupinou jsou dospělé osoby po amputaci horní končetiny ve všech úrovních, mimo amputace prstů. Použitou metodou bylo dotazníkové šetření. Teoretická část bakalářské práce obsahuje přehled protetických pomůcek a dělení protetické rehabilitace. Praktická část bakalářské práce se zaměřuje na výsledky z dotazníkového šetření. Obsahuje přehled problematických činností v jednotlivých oblastech soběstačnosti a ergoterapeutickou intervenci u osob po amputaci horní končetiny. Porovnává míru soběstačnosti jednotlivých respondentů v závislosti na typu amputace.

Postupy externího auditora při ověřování účetní závěrky v praxi
Vodičková, Monika ; Roubíčková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Vomáčková, Hana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na oblast externího auditu a jejím cílem je přiblížit čtenářům obor auditorské profese, jak po stránce teoretické, tak i praktické. Je rozdělena do tří ucelených částí, přičemž první dvě jsou věnovány teoretickému úvodu, který popisuje historický vývoj auditorské profese, vztah externího a interního auditu a dále nejdůležitější právní normy a profesní předpisy, které regulují oblast auditu. Mimo těchto základních informacích, zde nalezneme i zmínku o novém návrhu zákona o auditorech, který má implementovat do českého právního řádu směrnici Evropského parlamentu zabývající se povinným auditem účetních závěrek. Třetí praktická část ukazuje, jak může vypadat auditorská činnost na kontrétní zakázce od prvního kontaktu s klientem, až po vydání auditorské zprávy.