Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25,563 záznamů.  začátekpředchozí25554 - 25563  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.08 vteřin. 

Společenství vlastníků jednotek jako subjekt práva
Felgrová, Božena ; Štenglová, Ivanka (oponent) ; Oehm, Jaroslav (vedoucí práce)
Závěr Charakteristickými znaky nynějšího společenství vlastníků jednotek jsou tyto skutečnosti: 1. SVJ i členství v něm vzniká nezávisle na vůli jednotlivých vlastníků. 2. SVJ má omezenou způsobilost k právům a povinnostem i způsobilost k právním úkonům. 3. SVJ vzniká za účelem správy společných částí domu. 4. Předmět činnosti i rozsah právních úkonů SVJ je vymezen zákonem. Společenství dle návrhu nového zákona o vlastnictví bytů by vznikalo v souladu s projevenou vůlí původního vlastníka budovy, a to zápisem do rejstříku společenství. Společenství by tak existovalo již před převodem vlastnictví k první jednotce. Členství v něm by pak nadále vznikalo automaticky s nabytím vlastnictví jednotky. Rovněž tak by společenství nadále vznikalo za účelem správy společných částí domu a jeho kompetence by byly zákonem omezené. Zatímco doposud problematiku společenství vlastníků jednotek řeší čtyři paragrafy BytZ a vzorové stanovy, jež jsou přílohou k nařízení vlády, navrhovaný zákon věnuje společenství podstatně více prostoru. Nejnovější návrh zákona o vlastnictví bytů se snaží o zohlednění všech připomínek, které byly vzneseny nejen na adresu zákona stávajícího, ale i na adresu předchozích návrhů nového zákona o vlastnictví bytů. Nejnovější návrh zákona o vlastnictví bytů je ovšem výrazně hendikepován dvěma...

Nabývání nemovitostí cizozemci v České republice
Blažek, Jakub ; Dobiáš, Petr (oponent) ; Brodec, Jan (vedoucí práce)
Závěr Závěrem této diplomové práce bych rád shrnul nejpodstatnější fakta obsažená ve všech předchozích kapitolách a znovu poukázal na současný, ne příliš uspokojivý, právní stav rozporu českého práva s právem komunitárním. Právní vztah, ve kterém cizozemec nabývá nemovitost umístěnou v České republice od jiného právního subjektu, je nepochybně právním vztahem s mezinárodním prvkem spočívajícím v subjektu jedné strany právního vztahu. Co se týče věcněprávní stránky takového právního vztahu, tedy přechodu vlastnického práva na subjekt - cizozemce, bude se tato část řídit dle §5 Zákona o mezinárodním právu soukromém vždy českým právním řádem, a to bez ohledu na to, jakým právním řádem se řídí případná smlouva, jejímž předmětem je převod vlastnického práva k nemovitosti na cizozemce. Vyplývá to ze skutečnosti, že věcněprávní účinky smlouvy se řídí jiným právním řádem, než je obligační statut smlouvy a v případech, kdy předmětem smlouvy je věc nemovitá, řídí se věcněprávní vztahy k této věci vždy právním řádem místa, kde je nemovitost umístěná. Po celou historii úpravy nabývání nemovitostí cizozemci v Československé či České republice příslušné právní normy buď podřizovaly toto nabývání nemovitostí povolení státního orgánu, nebo jej přímo omezovaly. V současné době však mají velký význam prameny komunitárního...

Rights of a child under the competence of bodies responsible for social and legal protection of children
Sabolová, Zuzana ; Radvanová, Senta (vedoucí práce) ; Dvořák, Jan (oponent)
64 Záver Prijatím zákona č. 359/1999 Zb., o sociálno-právnej ochrane detí, v znení neskorších predpisov bol učinený významný a nesporný krok vpred, keď sociálno-právna ochrana detí bola vyčlenená zo sociálneho zabezpečenia a zakotvená ako samostatný systém ochrany práv detí. Tento zákon správne reaguje na zvláštnu ochranu detí, ústavne zaručenú Listinou základných práv a slobôd, na medzinárodné zmluvy, ktorými je Česká republika viazaná, na nové javy, ktoré sa v spoločnosti objavili a na zapojenie neštátnych subjektov do výkonu sociálno-právnej ochrany detí, ktorá bola týmto zákonom sústredená do jedného uceleného, svojou povahou verejnoprávneho predpisu. Ale ako to už v živote býva, ani ten najlepší právny predpis nie je dokonalý a až jeho realizácia a aplikácia na skutočne nastané okolnosti preverí jeho kvalitu a životaschopnosť. Jedným z najvýraznejších a najpálčivejších problémov súčasného systému ochrany práv dieťaťa, ktorý je v prapodstate dôsledkom iných problémov, je Európskym súdom pre ľudské práva kritizovaný, neustále sa zvyšujúci počet detí, ktoré svoje detstvo alebo jeho významnú časť strávia v ústavoch. Tento stav pramení z niekoľkých vzájomne previazaných príčin, ktoré majú či už politické, spoločensko-historické, systémové a legislatívne alebo metodické pozadie. Jedným z hlavných nedostatkov...

Dopady evropské legislativy REACH na firmy českého chemického průmyslu
Kortová, Kateřina ; Hollmannová, Monika (vedoucí práce) ; Martišková, Monika (oponent)
V rámci Evropské Unie byla zavedena nová legislativa REACH - Registration, Evaluation, Authorisation and Restriction of Chemicals. Přímé dopady této legislativy pocítí velká část především zpracovatelského průmyslu - nejvíce z něj průmysl chemický. Cílem této práce je analyzovat finanční dopady tohoto zákona na firmy podnikající v českém chemickém průmyslu, zjistit rozdíly v situaci firem dle velikosti a naznačit jakým směrem se budou firmy pravděpodobně ubírat v následujících letech.

Odpovědnost za škodu v obchodním právu
Hindrová, Barbora ; Kalinová, Miluše (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice odpovědnosti za škodu v obchodním právu. Jejím cílem je přinést přehledné a ucelené pojednání o české právní úpravě odpovědnosti za škodu v obchodním právu. Nejprve je zde vymezen pojem odpovědnost obecně, v následující části je vysvětlena odpovědnost za škodu podle občanského a obchodního zákoníku, a to úprava obecná i zvláštní, nechybí ani mimozávazková odpovědnost. V závěru práce lze nalézt příklad posouzení příčinné souvislosti soudem a také je zde ukázáno, jakým způsobem lze odpovědnost pojistit v případě společnosti s ručením omezeným.

Hazard v České republice
Kovář, Milan ; Lipka, David (vedoucí práce) ; Písař, Pavel (oponent)
Tato práce se zabývá působením hazardního zákona na provozovatele hazardních her a nejnovějšímu vývoji v této oblasti. Cílem práce je poukázat na nejčastější problémy, které se váží ke "starému" hazardnímu zákonu a jakým způsobem mají být řešeny v nově připravovaném zákoně, který může připomínkovat i široká veřejnost. K důvodům vzniku zákona využívám dvou stěžejních teorií: teorii zájmových skupin a teorii veřejného zájmu, které aplikuji na případ České republiky. Dalším cílem je analýza oblíbenosti jednotlivých her podle počtu vsazených částek, jejich výplatních podílů a dalších ukazatelů. V práci se zabývám i historickým vývojem hazardních her a jejich regulace, na kterém ukazuji, že inovativnost v obcházení zákona často neznala mezí a regulátoři nebyli nikdy schopni sestavit takový zákon, který by jasně stanovoval pravidla, která by nešlo obejít.

Regulace účetnictví ve Slovenské republice
Šmidová, Dana ; Skálová, Jana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá regulací účetnictví na Slovensku. Nejprve obecně popisuje, jakým způsobem probíhá regulace účetnictví ve světe. Dále se pak zaměřuje na zobrazení základních charakteristik slovenského účetnictví, včetně účetních zásad, ze kterých právní úprava vychází. Poukazuje na právní předpisy usměrňující účetnictví a zabývá se i procesem sestavování účetní závěrky.

Spolupráce základních škol s orgány sociálně právní ochrany dětí
KUBIŠOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá spoluprácí základních škol s orgány sociálně právní ochrany dětí. Sociálně právní ochrana dětí se poskytuje dětem, jejichž rodiče neplní povinnosti vymezené v rodičovské zodpovědnosti, nebo nevykonávají či zneužívají práva daná rodičovskou zodpovědností. Sociálně právní ochrana se poskytuje také dětem vedoucí nemravný či zahálčivý způsob života či opakovaně utíkají od rodičů. Obecná oznamovací povinnost ukládá školským zařízením povinnost oznámit obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností skutečnosti, které naznačují, že se jedná o dítě, na které se sociálně právní ochrana zaměřuje. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem spolupracuje základní škola s oddělením sociálně právní ochrany dětí v souvislosti se sociálně patologickými jevy u dětí základních škol. Pro naplnění cíle byly stanoveny dvě výzkumné otázky. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy základních škol a sociálními pracovnicemi z oddělení sociálně právní ochrany dětí jsem se snažila zjistit, jakým způsobem probíhá spolupráce základních škol a oddělení sociálně právní ochrany dětí a jestli tuto spolupráci považují pedagogové základních škol a sociální pracovnice za efektivní. Získaná data byla analyzována pomocí metody otevřené kódování dat. Spolupráce probíhá prostřednictvím vzájemného předávání informací o problémových žácích, zpráv a písemného hodnocení prospěchu a chování žáka. Sociální pracovnice a pedagogové základních škol se setkávají na konzultacích a poradách a také při konání výchovné komise či případové konference. Pedagogové základních škol a sociální pracovnice vnímají spolupráci jako efektivní. Při jejich spolupráci však nastávají určité problémy. Za účelem zefektivnění spolupráce navrhují dva pedagogové základních škol častější aktualizaci zákonů a souvisejících předpisů s ohledem na aktuální potřeby dětí a změnu legislativy. Sociální pracovnice navrhují multidisciplinární tým, zvýšení počtu sociálních pracovnic a právníka na oddělení sociálně právní ochrany dětí, vzdělávání pedagogů v oblasti sociálně právní ochrany a internetové fórum. Výsledky práce mohou být využity pro zefektivnění spolupráce a prevenci rizikového chování u žáků základních škol.

Dopad regulace finančního zprostředkování na ochranu klientů
Zámečník, Petr ; Heřman, Jan (vedoucí práce) ; Kislingerová, Eva (oponent) ; Rozsa, Zoltán (oponent)
Finanční zprostředkování vlivem missellingu poškozuje spotřebitele. Práce se zabývá regulací finančního zprostředkování a vztahem mezi finančním zprostředkovatelem a jeho klientem. Hlavním cílem práce je analyzovat, jakým dopad může mít regulace provizí v rámci finančního zprostředkování. V práci je analyzována současná podoba právního zakotvení finančního zprostředkování v Evropské unii a České republice a vyúsťuje v analýzu dopadů návrhů regulace, které byly předmětem jednání v Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky. Dochází k závěru, že pokud by byly návrhy přijaty, nezlepší se kvalita ochrany spotřebitele, ale naopak může klienta poškodit, mimo jiné i proto, že se vztahuje také na rizikové pojistné. Z analýzy současné legislativy též vychází, že současná legislativní základna navíc dává dostatek prostředků k postihování finančního zprostředkování, které nerespektuje zájem klienta. K analýze vztahu finančního zprostředkovatele a klienta je vytvořen teoretický model na bázi teorie her.

Zadávání veřejných zakázek u Policie ČR
Melichar, Milan ; Hřebík, František (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl zhodnotit problematiku veřejných zakázek u Policie České republiky a to od samotného zadávání veřejných zakázek až po její realizaci. Cílem práce je zhodnotit proces zadávání veřejných zakázek u Policie české republiky a to z hlediska teoretického, tedy popisem legislativního, právního prostředí, tak i z hlediska praktické činnosti zainteresovaných zájmových subjektů. Samotný postup zadávání a realizace veřejných zakázek je upraven obecně platnými právními předpisy, ale vzhledem k subjektu zadavatele, jakým je právě Policie České republiky, je tento postup zároveň určován i nařízeními Ministerstva vnitra. Jedním ze základních předpokladů pro efektivní a hospodárné vynakládání veřejných finančních prostředků a to nejen u policie, ale v celé veřejné správě, je správné zadávání veřejných zakázek při nákupu služeb, dodávek či stavebních prací. V diplomové práci je popsán postup při realizaci veřejných zakázek u policie, a to od jejich plánování až po uzavření smlouvy. Jsou zde rovněž zmíněny subjekty, které jsou zapojeny do procesu, včetně jejich práv a povinností.