National Repository of Grey Literature 34 records found  beginprevious25 - 34  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Franchising as a market entry strategy
Zohnová, Denisa ; Turnerová, Lenka (advisor) ; Khelerová, Vladimíra (referee)
Main issue of this paper is franchising as a market entry stategy, its history and other relevant information. Second part deals with a spanish franchise company Naturhouse.
Retail in Vietnam
Šefrová, Martina ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee)
First of all I have focused on introducing Vietnam and its economical developmnet. Secondly I have subcrised the level of retail in Vietnam and I have come to the conclusion that Vietnam is an atractive country for the retail investment. Finally I have mention my own experience with shopping in that country.
The role of public administration and municipal governments in solving retail availibility
Schneider, Jan ; Cimler, Petr (advisor) ; Odehnalová, Jitka (referee)
The thesis analyses the capabilities and tools public administration and local governments have for influencing retail availibility. It confronts these possibilites with the policies of market entities engaged in retailing. A broad range of possible interactions between the public sector and market is documented on particular experiences. These examples also show the changes in the trends and structure of retail availability in the Czech republic.
The trade strategy analysis of retailing firm Globus on the Czech market
Jáč, Marek ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee)
Bachelor thesis deals with the trade strategy of retailing company Globus on the Czech market. The thesis is divided into three chapters. First chapter is devoted to the presentation of the company Globus and its position on the Czech market. Second one deals with company's marketing strategy. Third chapter is practical part of the work and the chapter presents the results of the market research in two Globus stores. The main goal of the work is to describe specific approach of the company Globus to the Czech market. The conclusion of the work is that firm Globus thanks its trade policy has a great chance to success in the strong competition on the Czech market.
Development Trends in Retailing - Shelf Ready Packaging
Štěpánek, Ondřej ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee)
This thesis focuses on a progressive packaging technique in retailing which is called Shelf Ready Packaging (SRP). It is concerned with a discussion of characteristics and potential of this method and brings views of key interested parties. Several types of Shelf Ready Packaging are described and their main advantages and disadvantages are analysed. In the thesis there is briefly explained the implementation process of the technology in a supplying firm. Attention is also paid to the role of logistics in retailing and its current trends.
Retailing v Peru
Palečková, Iva ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee)
Za téma své bakalářské práce jsem si zvolila maloobchod (retailing) v Peru. Cílem mé bakalářské práce je popsat maloobchod především v hlavním městě Peru, Limě. Toto téma jsem si vybrala, protože jsem v Limě 13 měsíců žila a mohu tak subjektivně popsat Peruánské maloobchodní prostředí.
Motivation system of the retailing company as instrument of building loyal employees
Kadlecová, Petra ; Turnerová, Lenka (advisor) ; Lipperová, Blanka (referee)
Práce hovoří o motivaci a jak pomáhá každému člověku dosáhnout vytyčeného cíle. Na čem všem je motivace závislá a jak jí lze využít k budování loajálních zaměstnanců a proč je výhodne pro zaměstnavatele si udržet stálé pracovníky. Motivace lze využít i tehdy, když například vedoucí pracovník potřebuje podpořit práci svého podřízeného a tím napomoci k dosažení cílů celé organizace.
Retailing in China
Urbášková, Aneta ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee)
Práce se zabývá stavem retailingu v Číně, identifikuje trendy, které jsou aktuální a které bude země do budoucna následovat. Popisuje kulturní charakteristiky čínského spotřebitele a jejich aplikaci na retailingové prostředí. Využívá příklad zahraničních retailerů, aby popsala moderní retailingové metody a formáty. Dále se zabývá nákupními centry, vysvětluje, proč došlo k rychlému nárůstu jejich počtu a popisuje jejich specifika oproti evropským. Uvádí příklad 3 nákupních center v Číně a popisuje situaci v Shanghai jako zástupce nejrozvinutějšího trhu v Číně.
Retailing v Bělorusku
Biazrukaja, Aksana ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee)
Práce se zabývá stavem retailingu v Bělorusku. Popisuje změny, které v posledních letech prožívá Bělorusko a znázorňuje jak tyto změny ovlivňují maloobchod. Uvádím tady přehled jak kvantitativních (růst počtů obchodů, tržeb, atd.), tak i kvalitativních změn (změny vzhledu prodejen, forem prodejních jednotek, atd.).
Forein Direct Investments and their impact on the retailing in the Czech Republic
Moravcová, Dana ; Kohlová, Lenka (advisor) ; Jindra, Jiří (referee) ; Tlustý, Adolf (referee) ; Šípek, Ladislav (referee)
Od poloviny devadesátých let min. století se ve vnitřním obchodě při jeho liberalizaci vytvořil trend intenzivní koncentrace, čemuž významně přispěl vstup zahraničního kapitálu. V tomto kontextu zaujaly patřičné místo na vnitřním trhu v obchodních strukturách a sítích přímé zahraniční investice nadnárodních společností. Internacionalizace retailingu pokročila natolik, že je určující pro rozvoj odvětví, nicméně vyváženost rozvoje obchodu současně vyžaduje podporu malého a středního podnikání

National Repository of Grey Literature : 34 records found   beginprevious25 - 34  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.