Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Perspektivy uplatnění biopotravin v lázeňských zařízeních (Jihočeský kraj)
CHUCHELOVÁ, Michaela
Diplomová práce posuzuje možnosti uplatnění biostravy ve vybraných lázeňských zařízeních Jihočeského kraje a nabídku regionálních biopotravin. Výsledků bylo dosaženo pomocí primárních a sekundárních dat. Sekundární data byla opatřena studiem odborné literatury a následným vytvořením literární rešerše. Primární data byla získána provedením dotazníkového šetření a řízených rozhovorů.
Marketingová strategie bioproduktů na příkladu vybrané firmy
Fuková, Pavla ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Šalamoun, Jan (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na segment biopotravin. Cílem je zmapovat situaci na českém trhu a následně identifikovat způsoby uplatnění bioproduktů, stanovit specifika marketingu biopotravin a porovnat situaci na našem trhu s Evropskou unií. Další částí je zaměření se na firmu Biodynamické víno.cz zabývající se prodejem vín v biodynamické kvalitě, charakterizovat tuto firmu a stanovit její pozici na trhu. Na základě provedených analýz a marketingového výzkumu pak navrhneme doporučení a vhodnou marketingovou strategii.
Uplatnění biopotravin ve školních jídelnách: základní školy (České Budějovice)
RUSFELOVÁ, Zuzana
V literární rešerši jsou vymezeny základní pojmy z oblasti ekologického zemědělství a výroby biopotravin, legislativy týkající se biopotravin a ekologického zemědělství. Je vymezen právní rámec fungování školních jídelen a celková problematika stravování žáků základních škol. Pozornost je věnována také projektům orientovaným na biopotraviny ve školním zařízení a vzdělávání dětí v oblasti ekologického zemědělství. Hlavním cílem diplomové práce je analyzovat zájem vedení škol a rodičů žáků o zavedení biopotravin do jídelníčků školních jídelen. Dotazníkové šetření bylo zaměřeno na základní školy a k nim patřící školní jídelny, které leží na území statutárního města České Budějovice a v jeho blízkém okolí.
Prostorová analýza výroby a zpracovatelských kapacit bioprodukce - Jihočeský kraj
ZEDEK, Milan
Práce je zaměřena na zmapování ekologického zemědělství v Jihočeském kraji zejména z hlediska prostorového rozmístění ekofarem, jejich produkce a na rozmístění zpracovatelských kapacit bioporodukce. Jihočeský kraj je díky svým geografickým podmínkám vhodný pro ekologické hospodaření. V rámci ČR se řadí k největším v počtu ekofarem. Pestrost produkce však není příliš rozmanitá. Dominuje zde především extenzivní chov skotu na plochách trvalých travních porostů. Diplomová práce je zpracována v rámci výzkumného záměru Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity MSM 6007665806.
Formy distribuce biopotravin
PETERKA, Michal
Hlavním cílem diplomové práce je analýza a posouzení distribučních cest, které jsou v současnosti využívány pro biopotraviny. V první fázi byl proveden marketingový výzkum za pomoci online dotazníku, který byl následně umístěn na Google Docs. V tomto dotazníku bylo zjištováno nákupní chování spotřebitelů. Po vyhodnocení výsledků tohoto výzkumu bylo zjištěno, že nejčastěji nakupují biovýrobky v samoobslužných prodejnách, na druhém místě se umístily specializované prodejny a třetí místo obsadil nákup přímo u výrobce. Nejčastěji nakupovanou komoditou s označením Bio je mléko a mléčné výrobky, následuje ovoce a třetí místo obsadila zelenina. Ve druhé fázi byl proveden marketingový výzkum, který byl uskutečněn telefonickým dotazováním u výrobců z Jihočeského kraje. Bylo osloveno celkem 64 biofarem, z nichž se podařilo úspěšně kontaktovat 50. Nejčastěji se výrobci v Jihočeském kraji zabývají chovem dobytka. Největší podíl na odbytu u těchto biofarem jsou ze 39 % zpracovatelské firmy, z 32 % je odbyt zajištěn prodejem masa, nebo živých zvířat přímo na farmě, nebo ve vlastní prodejně a 24 % zajistí distributoři. Pouze zanedbatelných 5 % masa odebere přímo maloobchodní jednotka, která maso prodává konečnému spotřebiteli. Druhou nejčastější produkovanou komoditou je mléko a mléčné výrobky. Veškerá produkce mléka odebíraná z farem je podle dotazníkového šetření určena výhradně pro český trh a odbyt je v průměru hodnocen známkou {\clqq}chvalitebně``, o což se významnou měrou zasluhuje největší zpracovatel mléka Madeta a.s. Dalšími odběrateli jsou prodejny zdravé výživy a stravovací zařízení. Jednotlivý podíl odběratelů u mléka a mléčných výrobků se nepodařilo zjistit. Biovýrobců zabývajících se pěstováním ovoce, obilovin, luskovin a brambor je v Jihočeském kraji velmi málo, a proto vypovídací hodnota průzkumu je velmi nízká.
CHOV KOZ NA EKOLOGICKÉ FARMĚ
JIRMANNOVÁ, Kristýna
Tématem bakalářské práce je managament chovu koz na ekologické farmě, jeho posouzení z hlediska zajištění přirozených potřeb a welfare zvířat a působení koz při údržbě okolní krajiny. Dalšími cíli je podchytit dosahovanou užitkovost koz, zpracování a prodej bioproduktů a ekonomiku chovu koz, včetně využívání jednotlivých forem dotací. Způsob chovu koz byl sledován na ekofarmě Slunečná na Šumavě, metodou vlastní účasti v péči o zvířata. Výsledky byly poté vyhodnoceny na základě studia odborné literatury a legislativy zaměřené na ekologické zemědělství a etologii koz. Byl vytvořen datový soubor základního stáda koz a stanoven denní režim na farmě s porovnáním v zimním a letním období. Dle srovnání podmínek chovu s požadavky vyplývajícími z legislativy o ekologickém zemědělství v rámci ČR i EU jsou fyziologické a etologické potřeby zvířat na farmě plněny. A to zejména díky moderním technologiím pro ustájení, dojení, porážení i pro další manipulace se zvířaty. Kozy mají možnost volné pastvy, kdy zároveň působí pozitivně i na údržbu šumavské krajiny, zejména tím, že eliminují nálety dřevin a plevelné druhy rostlin.
Analýza nabídky biopotravin ve stravování mimo domov
VOŘÍŠKOVÁ, Jaroslava
Tato práce se zabývá analýzou nabídky biopotravin ve stravování mimo domov. Hlavním cílem této práce je zjistit situaci v pražských restauracích, zda a z jakého důvody nabízejí nebo nenabízejí biopotraviny. Teoretická část obsahuje základní informace týkající se problematiky biopotravin, její produkce, způsobu kontroly a porovnání cen biopotravin a konvenčních potravin. Jsou zde také uvedeny metody a techniky marketingového výzkumu. Praktická část je rozdělena na dvě části. V první části byly vyhodnoceny otázky dotazníku. Tento dotazník byl provedený v rámci marketingového výzkumu. Druhá část obsahovala vyhodnocení stanovených hypotéz.
Přímý prodej bioprodukce ve vybrané lokalitě
ŽIŽKOVÁ, Adéla
Předmětem mé diplomové práce je přímý prodej bioprodukce. Hlavním cílem mé diplomové práce bylo zjistit zájem spotřebitelů o prodej bioprodukce, respektive o přímý prodej bioprodukce. Dalším cílem bylo analyzovat současný stav přímého prodeje bioprodukce v Jihočeském kraji. První cíl diplomové práce jsem splnila na základě spotřebitelského výzkumu uskutečněného online pomocí dotazníku vytvořeného v aplikaci Google Docs. Z výzkumu vyplynulo, že přímého nákupu využívají více ženy. Nejčastějším důvodem žen, proč nevyužívají přímý nákup, je malá informovanost. Nejvíc mužů přímého nákupu nevyužívá pro nedostatek času a pro malou informovanost. Zájem o přímý prodej mají spíše ženy než-li muži. Nejvýznamnější důvod žen, proč by využili přímého nákupu je, že si myslí, že biopotraviny přímo od výrobce budou čerstvější, dalším důvodem je důvěra, že bioprodukt bude opravdu bio, důvěra ve výrobce (farmu). Nejvíc mužů by mělo zájem o přímý prodej také kvůli čerstvosti bioproduktů. Pohodlnost je hlavním důvodem mužů, proč by přímého nákupu nevyužili. Ženy jako důvod nezájmu o tento druh nákupu uváděly nejvíce nedostatek času. Druhý výzkum byl zaměřen na Jihočeské ekofarmy. Celkem bylo osloveno 64 biofarem, z nichž se průzkumu zúčastnilo 50 farem. U biofarem zabývajících se chovem dobytka je ze 32 % je odbyt zajištěn prodejem masa, nebo živých zvířat přímo na farmě, nebo ve vlastní prodejně. U ostatních komodit pěstovaných na ekofarmách v Jihočeském kraji, mají přímý prodej své bioprodukce pouze dvě firmy, které produkují mléko. U komodit ovoce, obiloviny, luskoviny a brambory ani jedna z firem, které pěstují tyto komodity, nemá přímý prodej své produkce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.