Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Struktura a výzkum mimoškolních vlivů na rozvoj hudebnosti dítěte
Lohniská, Martina ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Diplomová práce se zabývá dětskou hudebností a hlavními faktory, které ji ovlivňují. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se věnuje problematice hudebnosti, její struktuře, ale také faktorům, které hudebnost ovlivňují. Speciální pozornost je pak věnována mimoškolním vlivům na rozvoj hudebnosti. Je zde nastíněn vliv rodiny a jejích členů, také charakteristika současné rodiny a moderního životního stylu. Práce se zabývá i vlivem sociální skupiny a hromadných sdělovacích prostředků, jako je televize, počítače a internet. Jedna podkapitola je rovněž věnována mimoškolním uměleckým aktivitám dětí, další pojednává o tom, jak na nás může působit hudba okolo v podobě reklamy nebo např. v obchodě. Praktickou část práce tvoří výzkum orientovaný na zmíněné mimoškolní vlivy, realizovaný na ZŠ Libčická v Praze. Výzkum byl prováděn pomocí dotazníkového šetření, další fázi tvořila kolektivní prověrka hudebnosti, která sloužila pro vypracování případových studií vybraných žáků. Porovnáním výsledků dotazníku s výkony dětí v prověrce hudebnosti, práce upozorňuje na význam mimoškolních vlivů na rozvoj hudebnosti dětí.
Problematika hudebnosti v gymnastických programech na UK FTVS
Maroušková, Zuzana ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Chrudimský, Jan (oponent)
Název: Problematika hudebnosti v gymnastických programech na UK FTVS Cíl: Posoudit změny úrovně hudebnosti studentů vlivem výuky intervenčního programu předmětů Rytmická gymnastika, Gymnastika I - Tance a Pohybová výchova a tanec a prezentovat výsledky testování. Metody: V práci je použita analyticko-syntetická metoda založená na studiu dostupných materiálů v písemném formátu i audio formátu, jejich utřídění v obsahových a časových souvislostech. Dále je v práci použita experimentální metoda spojena se sběrem dat a jejich vyhodnocováním. Praktická část je pojata formou testování. Výsledky: Popis výsledků testu hudebnosti. Klíčová slova: Hudebnost, výška tónů, melodická paměť, souzvuky, rytmická paměť, A. Bentley
Rozvoj hudebnosti u dětí se specifickými poruchami učení
Chlebcová, Helena ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
Diplomová práce nese název rozvoj hudebnosti u dětí se specifickými poruchami učení. Zaměřuje se na rozvoj hudebních schopností u dětí mladšího školního věku, které mají stanoven diagnózou specifické poruchy učení a chování. Práce je rozčleněna do dvou hlavních částí, a to na teoretickou a praktickou. V teoretické kapitole jsou na základě odborné literatury vysvětleny některé základní pojmy, které souvisí s touto problematikou. Jsou zde uvedeny informace týkající se poruch učení a chování, termíny jako hudebnost, dovednost, hudební schopnost a stručný popis psychomotorického a hudebního vývoje dítěte. Praktická část práce se věnuje zjištění úrovně hudebních schopností u dětí se specifickými poruchami učení a chování. Obsahuje tři kazuistiky dětí s těmito obtížemi. Dále je zde uvedeno několik doporučení a návrhů pro lepší rozvoj hudebnosti u těchto dětí. Součástí této části je i shrnutí zjištěných informací a zhodnocení odlišností v hudebním rozvoji dětí s výukovými obtížemi oproti dětem bez obtíží. Práce je svým zaměřením kvalitativního charakteru a k jejímu vyhotovení bylo použito technik pozorování, analýzy dokumentů, rozhovoru volného a polostrukturovaného.
Využití melodických nástrojů v hudebních činnostech dětí předškolního věku
ORŠLOVÁ, Jiřina
Tématem bakalářské práce je hudebnost dětí v předškolním věku a jejich schopnost pracovat i s obtížnějšími melodickými nástroji. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmu hudebnost, hudební vývoj dítěte od narození do šesti let, hudební tvořivost a vliv hudby na zdárný vstup do ZŠ. Další nedílnou součástí teoretické části je rozdělení Orffovského instrumentáře, jeho správného pojmenování a metodika hry. Cílem praktické části je ukázka možností k využití melodických nástrojů u dětí předškolního věku na konkrétních písních a jeho začlenění do tematického hudebně-pohybového vystoupení. Šetření proběhlo kvalitativní, metodou zúčastněného, nestrukturovaného pozorování, doplněného fotografiemi a videozáznamem. Využití melodických nástrojů jsem vyhodnotila jako splnitelné a za předpokladu fundovaného vedení, vhodné.
Rozvíjení hudebnosti u dětí mladšího školního věku při volnočasových aktivitách
CHLUBNÁ, Dagmar
Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část obsahuje charakteristiku mladšího školního věku, základy fyziologie sluchu a hlasu, popisuje vývoj hudebních schopností a jejich klasifikaci. Dále definuje základní pojmy z hudební psychologie, popisuje některé základní metodiky hudební výchovy a řeší otázky motivace ve školním prostředí. Praktickou část tvoří projekt pro školní družinu na téma ?Cesta kolem světa?. Projekt je zaměřen na rozvíjení hudebních schopností a dovedností formou hry, vytváření pozitivních vztahů ve skupině a získávání poznatků o kultuře jiných národů.
Rozvíjení hudebnosti u dětí předškolního věku se zaměřením na správné dýchání při výuce zobcové flétny
KOLÁŘOVÁ, Lucie
Cílem bakalářské práce bylo seznámit s hudebností předškolních dětí a jejího rozvíjení. Zároveň zde najdeme témata související se zobcovou flétnou- její stručná historie, její uplatnění ve výuce předškolních dětí a především kapitoly, které jsou zaměřeny na správné dýchání při hře na flétnu. Zmiňuji zde významného českého flétnistu a pedagoga Václava Žilku a jeho spolupracovníka docenta Víta Petrů. Profesor Žilka navázal na svůj projekt Dřevěná píšťalka, píšťalkou Léčivou a významnou měrou tak přispěl do uzdravovacího procesu dětí postižených astmatem nebo různými dechovými obtížemi. Zároveň přehledně napsal a sestavil jakousi učebnici pro malé flétnisty, která obsahuje kromě základů hry na flétnu i mnohá dechová cvičení.
Rozvoj hudebnosti v mateřské škole
JAROŠOVÁ, Markéta
Tato bakalářská práce se zabývá otázkou rozvoje hudebnosti v mateřské škole. Teoretická část práce je zaměřena na vysvětlení pojmů hudebnost, hudební schopnosti, hudební dovednosti. Dále se v práci zabývám rozdělením hudebních schopností z psychologického hlediska a jejich vývojem od narození do šesti let věku dítěte. V praktické části ověřuji program na rozvoj hudebních schopností, který jsem při své praxi v mateřské škole realizovala. Vliv programu na rozvíjení hudebnosti dětí jsem zjišťovala pomocí prověrky hudebnosti před a po jeho realizaci a porovnáním dosažených výsledků.
Rozvíjení hudebního nadání předškolních dětí
VAŇKOVÁ, Ilona
Má bakalářská práce {\clqq}Rozvíjení hudebního nadání předškolních dětí`` se zabývá podmínkami pro rozvíjení hudebního nadání ve školských institucích pro předškolní vzdělávání. Jejím cílem je zjistit podmínky a navrhnout doporučení pro podporu těchto dětí. V teoretické části se zabývám problematikou nadání v předškolním věku, projevy hudebního nadání, charakteristikou osobnosti dítěte s těmito projevy a jeho podpora. Součástí práce je výzkum podmínek pro podporu hudebního nadání v MŠ a ZUŠ, zahrnuje pozorování v příslušných institucích a vyhodnocení dotazníků. Praktická část práce obsahuje program pro rozvíjení nadání předškolních dětí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.