Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,795 záznamů.  začátekpředchozí2341 - 2350dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.22 vteřin. 
Porovnání hospodaření vybraných příspěvkových organizací
Pejchalová, Petra ; Vlček, Tomáš (oponent) ; Lajtkepová, Eva (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá hospodařením příspěvkových organizací, kterými jsou základní školy v Novém Městě na Moravě. Práce je rozdělena do 4 částí. Cílem je zhodnotit jejich hospodaření, porovnat jejich příjmy a výdaje rozpočtu, výnosy a náklady a výsledky hospodaření. Následně navrhnout opatření, které povedou k optimalizaci.
Ověřování kvalifikace zaměstnanců
Jordánová, Martina ; Nosek, Aleš (oponent) ; Fiala, Alois (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je vytvoření metody pro ověřování kvalifikace zaměstnanců v Jaderné elektrárně Dukovany. Ověřování kvalifikace je v jaderném zařízení nutností vzhledem k potřebě kvalifikovaného a dobře vzdělaného personálu. Dalším důvodem je vydání nového atomového zákona 263 / 2016 Sb. a navazujících vyhlášek, s nimiž se musí personál seznámit a prokázat jejich znalost. Práce popisuje v první části s ohledem na odbornou literaturu a elektronické zdroje obecné znalosti z řízení a vzdělávání lidských zdrojů. V další části je rozebrána navržená metoda pro ověřování zaměstnanců, její validace v Jaderné elektrárně Dukovany a vyhodnocení současných znalostí zaměstnanců.
Význam edukace v péči o novorozence z pohledu prvorodičky
VIKTORÍNOVÁ, Petra
Bakalářská práce pojednává o tématu "Význam edukace v péči o novorozence z pohledu prvorodičky". Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na problematiku edukace, kde jsou popsány hlavní pojmy edukace, metody a formy a dále edukační proces. Práce také vysvětluje pojem fyziologický novorozenec a péči o něj, především tedy péči v systému rooming-in a propuštění do domácí péče. V praktické části je stanoveno několik cílů bakalářské práce. Jako první cíl je zjistit, jak jsou ženy prvorodičky edukovány v péči o novorozence a následně zmapovat a zhodnotit postup edukace u prvorodiček dětskými sestrami a porodními asistentkami v péči o novorozence. Na základě těchto cílů byly sestaveny tyto výzkumné otázky: "Jaká je úroveň edukace dětskými sestrami a porodními asistentkami? Jaký je rozsah edukace žen v péči o novorozence? Jakým způsobem jsou ženy edukovány v péči o novorozence?" Výzkumné šetření probíhalo formou kvalitativního výzkumu, kdy se data sbírala pomocí metody dotazování a techniky hloubkového rozhovoru.Výzkumné šetření probíhalo během dubna roku 2017. Data byla následně zpracována do počítače a analyzována metodou otevřeného kódování. Během výzkumného šetření se pracovalo s jedním výzkumným souborem, a to se ženami prvorodičkami v období šestinedělí. Na základě analyzování byly vyhodnoceny 4 kategorie ve skupině žen prvorodiček v období šestinedělí (Informovanost před porodem, Rozsah edukace, Způsob edukace a Úroveň edukace). K jednotlivým kategoriím byly vytvořeny podkategorie. Jednotlivé kategorie a podkategorie jsou zpracovány do přehledných schémat. Z výsledků vyplývá, že edukace je poměrně na dobré úrovni. Je jasné, že v dnešní době ženy hodně využívají internet. Co se týče samotné edukace, bylo zjištěno, že ženy jsou edukovány ve všech oblastech péče o novorozence, jako je kojení, přebalování a koupání, někde oblast manipulace vysvětlují samostatně, některé sestry zahrnou manipulaci do jiné oblasti. Sestry většinou edukují ženu individuálně, ale pokud se sejdou na pokoji dvě ženy, probíhá edukace hromadně a ukázky se provádějí na jednom novorozenci. V rámci edukace jsou ženám poskytnuty tištěné materiály, různé informační letáčky a brožury. Prokázalo se, že edukace je prováděna nejčastěji metodou výkladu s ukázkou, kde sestra při ukázce zároveň vysvětluje zásady konkrétního výkonu. V rámci výzkumu se neprojevila žádná velká nespokojenost. Myslím si, že pro každou prvorodičku musí mít edukace určitý význam, obzvlášť pokud informace před porodem žádné nemá, a tedy vůbec neví, co péče o novorozence obnáší. Na základě zpracování práce byl vytvořen edukační plán.
Edukace matek v manipulaci s novorozencem
SEDLÁČKOVÁ, Natálie
Tato bakalářská práce se věnuje edukaci matek v manipulaci s novorozencem. Teoretická část bakalářské práce se věnuje a popisuje základy o edukačním procesu, edukaci v ošetřovatelství a porodní asistenci a nakonec shrnuje, co by měla edukace matky v manipulaci s novorozencem obsahovat. Další kapitoly teoretické části čtenáře seznamují s novorozeneckým obdobím a se zásadami správné manipulace u jednotlivých úkonů. Výzkumná část bakalářské práce se především zabývá dovednostmi matek v manipulaci s novorozencem.Předem byly stanoveny dva výzkumné cíle. Prvním cílem bakalářské práce bylo zmapovat dovednosti matek v manipulaci s novorozencem. Druhým cílem byla reedukace matek, které nevěděly správnou odpověď na otázky k rozhovoru, nebo ty, které nezachovávaly zásady bezpečnosti při manipulaci s novorozencem. Uvedeným cílům odpovídaly tři výzkumné otázky. První otázka zjišťuje, v jakém rozsahu jsou ženy edukovány o zásadách a bezpečnosti péče s novorozencem, druhá otázka se ptá, jakým způsobem jsou matky edukovány a poslední otázka se zajímá, na jaké úrovni jsou dovednosti matek v manipulaci s novorozencem. Výzkumné šetření probíhalo v Nemocnici České Budějovice a.s. Výzkumným souborem se staly matky třetí den po fyziologickém porodu na oddělení šestinedělí. Tento výzkum byl veden kvalitativně, pro dosažení cíle byly použity rozhovory a pozorování. Kvalitativního šetření se zúčastnilo sedm matek. Rozhovor obsahoval jedenáct otázek, který sbíral informace o znalostech matky získaných edukací. Ženy byly edukovány celkově o péči s novorozencem, co se týče bezpečné manipulace, byly řádně edukovány o základních úkonech, bez kterých by se po propuštění doma neobešly. Mezi tyto úkony jsme zařadili pro pozorování koupel, kojení, odříhnutí, přenášení a přebalování novorozence. O těchto úkonech jsou ženy v Nemocnici České Budějovice a.s. edukovány nejvíce, je jim věnováno hodně času, protože se edukace netýká pouze ústního předání informací, ale hlavně praktické ukázky a nácviku dovedností. Výstupem bakalářské práce je informativní letáček zaměřený na zásady správné manipulace s novorozencem, který se může využívat v praxi jako pomůcka pro matky na oddělení šestinedělí.
Edukace porodní asistentkou o prevenci nádorového onemocnění prsu
SAMCOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá rolí porodní asistentky v edukaci o prevenci nádorového onemocnění prsu, která je nezbytná. Tato práce je zaměřena na všechny druhy prevence od primární až po kvartérní. Vzhledem k účelu této práce je však největší důraz kladen na primární a sekundární prevenci. Primární prevence spočívá především ve zdravém životním stylu, eliminaci rizikových faktorů, možnosti genetického testování a chemoprevence u rizikových žen apod. Sekundární prevence se zaměřuje na vyhledávání žen s rizikem vzniku nádorového onemocnění prsu. Nejznámější metody jsou mammární screening, ultrazvukové vyšetření nebo samovyšetřování prsu. Cílem těchto možností je zachytit nádorové onemocnění co nejdříve, ve stádiu, ve kterém je možná co nejefektivnější léčba s největší šancí na úplné vyléčení. Úkolem porodní asistentky je na základě svých znalostí edukovat ženy jednak o samotném onemocnění, ale také o preventivních možnostech. Při edukaci musí porodní asistentka dodržovat zásady pro její správné vedení. Nejdůležitější je, aby vytvořila se ženou přátelský a důvěrný vztah v klidném prostředí. Podstatným úkolem porodní asistentky je motivovat ženu, aby v ní vzbudila co největší zájem o její zdraví a přesvědčit jí, aby nepodceňovala prevenci tohoto onemocnění. Cílem práce bylo zjistit, jak ženy hodnotí edukaci porodní asistentkou o prevenci nádorového onemocnění prsu. Výzkumné šetření bylo provedeno na základě kvalitativního šetření pomocí techniky rozhovorů. Výzkumný soubor tvořilo osm žen od 18 do 70 let věku. Rozhovory se všemi ženami byly vedeny anonymně se zachováním jejich soukromí. Se souhlasem respondentek byly rozhovory nahrány na diktafon, následně detailně přepsány a analyzovány metodou "tužka papír". Výsledky byly zpracovány do tří kategorií, které byly dále rozčleněny na podkategorie. První výzkumná otázka se zabývala způsobem, jakým jsou ženy edukovány o prevenci nádorového onemocnění prsu. Žádná z respondentek nebyla nikdy edukována od porodní asistentky, jako zdroj informací převážně uvedly lékaře nebo internet. Druhá výzkumná otázka se zabývala tím, jaké informace ženy získávají od porodní asistentky. Jelikož žádnou z respondentek nikdy žádná porodní asistentka nepoučila, nezískávají od ní žádné informace. Většina žen by však informace od ní ocenila, a to převážně o samovyšetřování prsu. Třetí výzkumná otázka se zabývala náhledem žen na prevenci nádorového onemocnění prsu. Každá z respondentek je toho názoru, že prevence je důležitá. Většina z nich se ji snaží dodržovat, ale většinou nedostatečně. Z výzkumného šetření vyplynulo, že by porodní asistentky měly ženy více edukovat o preventivních možnostech, zejména o samovyšetřování prsu. Sice ho provádí většina respondentek, ale ne vždy správným způsobem. Výzkumná práce ukazuje na nedostatečnou informovanost žen ze strany porodní asistentky. Z tohoto důvodu je nutné porodní asistentky motivovat, aby své pacientky o prevenci nádorového onemocnění prsu edukovaly. Respondentky by tyto informace ocenily, a to především informace o samovyšetřování prsu. Na základě výsledků výzkumného šetření byl vytvořen informační letáček o samovyšetřování prsu, aby ženám pomohl ve správném postupu při samovyšetřování.
Edukační proces vedený sestrou u pacientů s Crohnovo chorobou
KUBIČKOVÁ, Jesika
Predkládaná bakalárská práce na téma "Edukacní proces vedený sestrou u pacientu s Crohnovou chorobou" se zabývá problematikou Crohnovy choroby se zretelem na vzdelávání pacientu ze strany sestry. V práci se venujeme edukacní cinnosti sestry u pacienta s Crohnovou chorobou. Cílem naší práce bylo zjistit vedomosti pacientu v souvislosti s jejich onemocnením. Urcit, zda se pacient snaží dodržovat správný životní styl a také zmapovat edukacní proces podávaný sestrou na gastroenterologickém oddelní lužkové i ambulantní cásti. Pro naplnení cílu jsme si zvolili pet následujících výzkumných otázek. Jaká je edukacní realita ve vzdelávání pacientu na zdravotnickém pracovišti? Jaké jsou bariéry mezi pacientem a edukacními strategiemi, které sestra používá? Jak hodnotí sestry spolupráci pacientu v rámci edukacního procesu? Jaké metody sestra používá pri edukacním procesu? Co pacienti postrádají pri edukaci sestrou? K realizaci výzkumného šetrení jsme zvolili kvalitativní prístup pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný vzorek tvorí 6 probandu s diagnostikovanou Crohnovou chorobou. Dalších 6 probandu vykonává zamestnání v oboru všeobecná sestra na gastroenterologickém oddelní lužkové nebo ambulantní cásti. Výsledky výzkumného šetrení ukázaly, že znalosti a dovednosti v oblasti Crohnovy choroby jsou v námi osloveném výzkumném vzorku nedostacující. Výzkumné šetrení dále odhalilo problém v souvislosti s edukací pacientu s Crohnovou chorobou. Sestry provádí edukaci o Crohnove chorobe jen v malém rozsahu a pouze v nekterých oblastech. Naše výzkumné šetrení otevírá prostor pro hlubší výzkumy zamerené na znalosti pacientu s Crohnovou chorobou a postavení sestry v rámci zvyšování kvality edukace.
Role sestry v edukaci pacienta s trombofilní mutací
KOHOUTOVÁ, Denisa
Předkládaná bakalářská práce se věnuje problematice edukace pacientů s trombofilní mutací. Cílem práce bylo zjistit, jak jsou pacienti spokojeni s edukací sester v souvislosti s trombofilní mutací, a zmapovat edukaci pacientů s trombofilní mutací na pediatrických a gynekologických ambulancích. Pro uskutečnění cílů byly stanovené dvě následující výzkumné otázky. K naplnění cíle vedou dvě otázky: Jak na pediatrických a gynekologických ambulancích probíhá edukace pacientů s trombofilní mutací? Jaké otázky nejčastěji kladou pacienti s trombofilní mutací v rámci edukace? K realizaci výzkumného šetření bylo zvoleno kvalitativní šetření, konkrétně metoda polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný vzorek tvořilo 6 probandů s diagnostikovanou trombofilní mutací. Jednalo se o dívky ve věku 20-29 let. Dalších 6 probandů tvořily všeobecné sestry, pracující na gynekologickém oddělení včetně ambulance, dětském oddělení včetně ambulance a na oddělení klinické hematologie. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že znalosti a dovednosti v oblasti trombofilní mutace jsou v osloveném výzkumném vzorku nedostačující. Výzkumné šetření dále odhalilo problém v souvislosti s edukací pacientů s trombofilní mutací. Sestry provádí edukaci o trombofilní mutaci jen v malém rozsahu a pouze v některých oblastech. Toto výzkumné šetření proto otevírá prostor pro další hlubší výzkumy zaměřené na znalosti pacientů s trombofilní mutací a postavení sestry v rámci zvyšování kvality edukace.
Spolupráce sestry a nutričního terapeuta v péči o klienta s ulcerózní kolitidou
KALMÁROVÁ, Diana
Bakalářská práce se zabývá spoluprací sestry a nutričního terapeuta v péči o klienta s ulcerózní kolitidou a je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část bakalářské práce se věnuje anatomii a fyziologii tlustého střeva, charakteristice ulcerózní kolitidy, její etiologii a patogenezi, klinickému obrazu, komplikacím, diagnostice onemocnění, léčbě a režimovým opatřením. Dále ošetřovatelské péči o klienty s ulcerózní kolitidou, přípravě klienta na endoskopické vyšetření a edukaci klienta. Poslední kapitola teoretické části je věnována multidisciplinárnímu týmu, vztahům na pracovišti a kompetencím sestry a nutričního terapeuta. Pro empirickou část bakalářské práce bylo zvoleno kvalitativní výzkumné šetření. Metodou sběru dat byly polostrukturované rozhovory se sestrami, nutričními terapeuty a klienty s ulcerózní kolitidou. Tito klienti byli vybráni záměrně. Podmínkou byla současná nebo minulá hospitalizace na lůžkovém oddělení v rámci ulcerózní kolitidy. Otázky v rozhovorech pro sestry byly zaměřeny na dostupnost nutričního terapeuta na jejich oddělení, spolupráci s nutričním terapeutem, na edukační materiály a způsob edukace klienta sestrou a na informovanost sester v této problematice. Otázky v rozhovorech pro nutriční terapeuty se taktéž zaměřovaly na spolupráci se sestrami na lůžkových odděleních, předávání informací, na samotnou edukaci klientů a také na získání zpětné vazby od klientů. Při rozhovorech s klienty jsme se zaměřili na dodržování diety a informovanost klientů o dietě, na zdroj těchto informací a na zájem sester zlepšit, během hospitalizace, výživu klienta. Na základě odpovědí respondentů se nám podařilo odpovědět na výzkumné otázky. Z výzkumné otázky číslo 1, jak spolupracují sestry s nutričními terapeuty při péči o klienty s ulcerózní kolitidou na lůžkovém oddělení, vyplynulo, že sestry s nutričními terapeuty na lůžkovém oddělení nepřijdou do styku, tudíž nemají možnost spolu spolupracovat a výměna informací proběhne pouze cestou přečtení dokumentace klienta. Dále z výpovědí sester a klientů vyplývá, že způsob, jímž sestra edukuje klienta s ulcerózní kolitidou v oblasti výživy se uskutečňuje nejčastěji pomocí informačních brožur či letáků, které mají většina dotazovaných sester k dispozici na oddělení. Primárním zdrojem informací z oblasti výživy je pro klienty většinou jejich lékař při stanovení diagnózy. Další informace se klienti dozvídají cestou sester, nutričních terapeutů a také je sami vyhledávají.Čtyři z pěti dotazovaných uvedli, že stále nemají dostatek informací o své dietě. Je tak třeba dbát na to, aby byli klienti odkazováni na kvalitní zdroje informací a nepodléhali mylným informacím, jež naleznou většinou na internetu a mohou tak například dodržovat nevhodné diety. Edukace sestrou a informovanost sester v této oblasti tak může mít přímý dopad na klientovo zdraví, stejně tak jako spolupráce s nutričním terapeutem, díky níž by mohla sestra například ověřit klientovi znalosti z edukace nutričním terapeutem. Získané poznatky mohou ukázat na důležitost multidisciplinární spolupráce nejen v péči o klienty s ulcerózní kolitidou. Dále také na důležitost edukace ze strany sestry, která je často pro klienta důležitou oporou a jistotou během jeho hospitalizace.
Role sestry v edukaci adolescentů u rizika nádorového onemocnění plic v rámci primární prevence.
BENEŠ, Jiří
Předkládaná bakalářská práce se věnuje problematice edukace adolescentů u rizika nádorového onemocnění plic v rámci primární prevence. Cílem naší práce bylo zjistit vědomosti adolescentů v souvislosti s prevencí nádorového onemocnění plic. Určit, zda se adolescenti snaží preventivní opatření dodržovat, a také zmapovat edukační proces, podávaný sestrou na plicním oddělení a u praktického lékaře, v souvislosti s nádorovým onemocněním plic. Pro naplnění cílů nám byly nápomocné tři následující výzkumné otázky. Jaké znalosti mají adolescenti o primární prevenci nádorového onemocnění plic? Jak dodržují preventivní opatření nádorového onemocnění plic? Jak probíhá edukační proces, vedený všeobecnou sestrou u praktického lékaře a na plicním oddělení, podávaný adolescentům o nádorovém onemocnění plic? K realizaci výzkumného šetření jsme zvolili kvalitativní přístup pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný vzorek tvořilo 8 probandů ve věkovém rozmezí 15-21 let. Z toho byli 4 kuřáci a 4 nekuřáci, ženy i muži. Další 4 probandi vykonávali zaměstnání v oboru všeobecná sestra, nebo dětská sestra a pracovali na plicním oddělení nebo u praktického lékaře. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že znalosti a dovednosti v oblasti prevence rakoviny plic jsou v námi osloveném výzkumném vzorku nedostačující. Dále výzkumné šetření odhalilo problém v souvislosti s edukací adolescentů ze strany sester. Sestry provádí edukaci v rámci primární prevence rakoviny plic jen v malém rozsahu a pouze v okamžiku, kdy vyhodnotí, že se jedná o rizikového jedince. Naše výzkumné šetření tak otevírá prostor pro hlubší výzkumy zaměřené na zdravotní gramotnost adolescentů ohledně škodlivosti kouření a postavení sestry v rámci zvyšování této gramotnosti.
Svoboda jako cíl výchovy
BEČKOVÁ, Tereza
Tato diplomová práce se zabývá problematikou svobody jako cíle výchovy a je rozdělena na dvě základní části teoretickou a empirickou. Teoretická část v první kapitole poukazuje na filosofickou reflexi fenoménu svobody, kapitola druhá přibližuje filozofická východiska výchovy ke svobodě, kdy je představena nejen filozofie výchovy, ale také svoboda v kontextu odpovědnosti. Kapitola třetí pojednává o fenoménu svobody v kontextu pedagogiky volného času. Poslední a zároveň nejrozsáhlejší kapitola teoretické části je zaměřena na svobodu jako cíl výchovy, a to nejen výchovy v rodině, ve škole, ale také jako součást výuky etiky a výuky v institucích volného času. Podstatou empirické části je dotazníkové šetření, prostřednictvím kterého jsou rodiče, učitelé a vychovatelé v institucích volného času dotazováni na zkušenosti s výchovu dětí a dospívajících ke svobodě a k odpovědnosti. Empirická část je doplněna také o případové studie. Na základě vyhodnocení dotazníkového šetření a případových studii jsou vytvořeny doporučení a vlastní návrhy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,795 záznamů.   začátekpředchozí2341 - 2350dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.