Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti využití individuálního vzdělávacího plánu u žáků se specifickými poruchami učení
Štetinová, Šárka ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Bakalářská práce se zabývá specifickými poruchami učení, individuálními vzdělávacími plány a možnostmi využití individuálního vzdělávacího plánu u žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. Práce je rozčleněna na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji specifickým poruchám učení a to jejich vymezení, etiologii, projevům jednotlivých poruch učení, deficitům ve smyslovém vnímání, reedukaci a také poruchám chování, které se často vyskytují společně se specifickými poruchami učení. Dále popisuji náležitosti individuálního vzdělávacího plánu a konkrétní možnosti využití individuálního vzdělávacího plánu u dětí s dyslexií, dysgrafií, dysortografií, dyskalkulií a dále také u dětí s poruchami chování. Cílem praktické části bylo zhodnotit obsah vybraných individuálních vzdělávacích plánů žáků se specifickými poruchami učení a dále za pomoci dotazníkového šetření pro učitele žáků se specifickými poruchami učení zhodnotit jejich informovanost o individuálních vzdělávacích plánech a specifických poruchách učení a naplňování individuálních vzdělávacích plánů v praxi. Klíčová slova: individuální vzdělávací plán, specifické poruchy učení, dyslexie, dysgrafie, dyskalkulie, dysortografie
Možnosti rozvoje dílčích funkcí v první třídě základní školy
Hroudová, Irena ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi rozvoje dílčích funkcí u žáků v první třídě základní školy. Teoretická část vymezuje základní pojmy a definice v oblasti problematiky specifických poruch učení, zabývá se možnostmi diagnostiky specifických poruch učení. Práce dále popisuje klíčové dílčí funkce ve vztahu k osvojování školních dovedností a seznamuje s teorií deficitů dílčích funkcí, jako jednou z možností příčin obtíží v osvojování dovedností číst a psát. Praktická část analyzuje výsledky, diagnostiky vybraných dílčích funkcí u vybraného vzorku dětí před a po realizaci cvičení zaměřených na jejich rozvoj v rámci výuky v prvním ročníku ZŠ.
Diagnóza laterality ve školním prostředí
Šnajdrová, Veronika ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce obsahuje teoretické základy projevů dominance mozkových hemisfér - laterality. Zabývá se vývojem laterality, jejím genotypem a fenotypem, stupni, typy a druhy laterality, zmiňuje se o následcích nevhodného výchovného působení na genotyp laterality a následné nápravě. Dále se zabývá diagnostikou laterality, a to především z pozice učitele. Základní myšlenkou této práce je podpora přirozeného vývoje dítěte prostřednictvím vhodného působení na lateralitu dítěte, konkrétně žáka s diagnózou dysfázie.
Specifické poruchy učení u dětí na ZŠ a jejich integrace z pohledu rodičů a učitelů.
MONSPORTOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá specifickými poruchami učení u dětí na ZŠ a individuálním vzdělávacím plánem těchto žáků. cílem práce je zjistit, jaký je pohled rodičů a učitelů na individuální vzdělávací plán. Teoretická část se zabývá specifickými poruchami učení, jejich vlivem na život dítěte a dále se zabývá individuálním vzdělávacím plánem žáku s poruchami učení. K naplnění výzkumných cílů je použita výzkumná metoda dotazování, technika dotazníku.
Reedukace specifických poruch učení formou kroužku na ZŠ
MIKEŠOVÁ, Iva
Diplomová práce je zaměřena na specifické poruchy učení u žáků prvního stupně základní školy, na reedukační péči, která probíhá ve škole pod vedením pedagogů. Zabývá se organizací a nápní kroužku reedukace na Základní škole Vodňanská v Prachaticích. Zachycuje, do jaké míry došlo ke zlepšení nedostatečně rozvinutých poznávacích a motorických oblastí u žáků, kteří docházejí do tohoto kroužku. Zjišťuje efektivitu kroužku reedukace.
Specifické vývojové poruchy učení a využití speciálních pomůcek
LEMBERGEROVÁ, Petra
Diplomová práce je zaměřena na specifické poruchy učení a využití speciálních pomůcek. Je rozdělena na dvě části. Na teoretickou a praktickou. V teoretické části je popisována základní charakteristika, projevy a příčiny specifických poruch učení - dyslexii, dysgrafii, dysortografii a dyskalkulii. Zaměřuji na jejich diagnostiku a nápravu, na metody jak s dětmi se SPU pracovat, jaké speciální pomůcky používat a jaké jsou možnosti integrace. Dále se snažím se rozebrat vnitřní a vnější podmínky a specifika vývoje dítěte na 1. stupni ZŠ, které mají vliv na jeho formování osobnosti. V praktické části rozebírám současný stav třech dětí se SPU, rozebírám jejich současný stav a zamýšlím se nad možnostmi reedukace. Cílem je zjistit dotazníkovým šetřením používané pomůcky při práci s dětmi, které mají specifickou poruchu učení.
Muzikoterapie z pohledu specifických poruch učení a chování
PECHOVÁ, Martina
Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s jedním z alternativních směrů {--} s muzikoterapií, uvést do problematiky specifických poruch učení a chování a v neposlední řadě podat jakýsi návod, jak využít prvků muzikoterapie při práci s dětmi s těmito poruchami. Práce je rozčleněna na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů muzikoterapie, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspinxie, dysmúzie, dyspraxie. Snaží se objasnit problematiku ADHD a poukázat na souvislost mezi specifickými poruchami učení a chování. Praktická část obsahuje dvacet cvičení, která byla sestavena na podkladě metodické příručky autorů Mgr. M. Beníčkové, Ph.D. a Mgr. Z. Vilímka, kteří využívají českou muzikoterapeutickou metodiku {--} Hudbu těla, a zároveň na podkladě kazuistik dvou chlapců, kteří chodí do základní školy praktické. Každé cvičení je zaměřeno na rozvoj určitých funkcí, je doplněno pomůckami, motivací, vlastním popisem a rozborem, který vychází z praktického provedení. Při hodnocení je využito metody pozorování.
Zpracování témat v oblasti finanční matematiky pro výuku matematiky na základní škole
ISER, Aleš
Cílem této bakalářské práce je definovat finanční gramotnost jako jedno z hlavních témat současného světa v návaznosti na základní vzdělávání a rozvoj klíčových kompetencí. Práce shrnuje teoretické poznatky z odborné literatury, které přibližují problematiku finanční matematiky a vzdělávání žáků ve vybrané oblasti. Současně se zabývá různými možnostmi péče o žáky v matematice na druhém stupni základní školy, popisuje postupy a metody práce a nevyhýbá se ani specifikům práce s žáky nadanými nebo žáky se specifickými poruchami učení, zejména dyskalkulií. Další kapitoly jsou věnovány praktickým poznatkům. Součástí bakalářské práce je projekt a sbírka pracovních listů, které by mohly usnadnit práci učitelům matematiky, popřípadě i učitelům jiné aprobace (například občanské výchovy), v jejichž vyučovacích předmětech se vyskytuje finanční matematika..
Návrh pracovních listů pro výuku matematiky v 6. třídě základní školy pro žáky s dyskalkulií.
KLABOUCHOVÁ, Michaela
Tato práce se věnuje žákům s matematickými poruchami. Dyskalkulie a další poruchy učení v matematice jsou obvykle poruchami v komunikaci mezi žákem a světem. Snahou je učit žáky matematice na úrovni, jaké jsou schopni. Práce je rozdělena do čtyř částí. V prvních dvou částech se věnuji pojmu dyskalkulie. V druhé části se zabývám reedukačními technikami. Třetí a čtvrtá část práce se týká pracovních listů, které jsem sama vypracovala. Hodnotím v nich práci žáků s dyskalkulií. Zabývám se prácí žáků, jak se jim s listy pracovalo, zda pro ně měly přínos. Svou prací dokazuji, že při reedukaci specifických poruch učení, resp. dyskalkulie, používáme co nejpřirozenějších metod a technik, v níž se dítě musí osvědčit. Tato diplomová práce slouží učitelům pohybujícím se v přítomnosti žáků s dyskalkulií. Přibližuje problematiku dyskalkulie a pomáhá v orientaci této problematiky.
Možnosti práce pedagoga s žáky mladšího školního věku se specifickými vývojovými poruchami učení se zaměřením na dysgrafii
KOPRNOVÁ, Petra
Práce se zabývá specifickými vývojovými poruchami učení mladšího školního věku. Převážně se jedná o teoretické zpracování této problematiky. Problematika začíná definicemi základních pojmů, přes klasifikaci, charakteristiku mladšího školního věku, až po specifické poruchy učení u žáků mladšího školního věku. Jde o specifikaci příčin a projevu poruch učení. Práce se zabývá elementárními poruchami psaní {--} dysgrafií, její diagnostikou, specifickými znaky a možnostmi nápravy. V závěru práce se uvádí praktické využití poznatků, které jsou aplikované na konkrétním příkladu. Je možné je využít pro jednotlivce i skupinu ve školní třídě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.