Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22,535 záznamů.  začátekpředchozí22532 - 22535  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.02 vteřin. 

Image krajských měst v Česku a jejich percepce vysokoškolskými studenty z moravských krajských měst
Labajová, Zuzana ; Rumpel, Petr (oponent) ; Blažek, Jiří (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou percepcí a prostorových preferencí obyvatel. Hlavním cílem je zjištění atraktivity krajských měst v Česku vysokoškolskými studenty ze čtyř moravských krajských měst - Brna, Ostravy, Olomouce a Zlína. Zjištěním percepce krajských měst studenty z Moravy bude možné potvrdit či vyvrátit identifikovanou polaritu Čechy versus Morava v předchozí práci M. Wernerové, na kterou tato více důkladná, detailní a aktualizovaná práce v jistém ohledu navazuje. Výzkum je založen na rozsáhlém dotazníkovém šetření, jenž proběhlo v průběhu dubna a května 2009 ve všech čtyřech moravských krajských městech. Dotazník byl zaměřen na tři základní oblasti - pracovní, sídelní a rekreační preference. Výsledky z dotazníkového šetření byly dále srovnány s kvantitativním hodnocením pomocí socioekonomických ukazatelů. Poslední kapitola práce je zaměřena na konfrontaci s výsledky M. Wernerové. Bylo prokázáno, že percepce atraktivity krajských měst studenty z Moravy není tolik ovlivněna subjektivními faktory (jako image města, znalost a blízkost lokality) a tak se preferenční chování studentů velmi podobá hodnocení pomoci socioekonomických ukazatelů. Nejoblíbenějšími místy pro trvalé bydlení je dvojice moravských měst Brno - Olomouc. Praha potvrdila svoje neotřesitelné postavení v...

Odraz Simmelova díla v Baumanově tvorbě
Nop, Michal ; Petrusek, Miloslav (vedoucí práce) ; Balon, Jan (oponent)
Předkládaná práce si klade za cíl zkomparovat díla Georga Simmela a Zygmunta Baumana. Je ověřována hypotéza, že Bauman na Simmela navázal nejen v oblasti používaných metod, ale též v oblasti tématické. Po uvedení cíle a metody práce je pojednáno o životních a myšlenkových východiscích, v nichž jsou nalezeny určité podobnosti, je ž mohly ovlivnit podobu tvorby rozebíraných autorů. Značné místo je věnováno problematice metod. Práce přiznává, že metoda i teorie se u obou ve velké míře mísí. I tak je ale možno sledovat specifické rysy způsobu tvorby, jež mají oba společné. Oba nacházejí v jevech ambivalenci; Simmelův způsob práce je ale mnohem více ovlivněn kantovskými představami o poznání. Bauman je také méně filozofickým. Oba badatelé obracejí svou pozornost ke konkrétnímu a zbytečně neteoretizuj í. U Baumana vyznívá silněji důraz na individuální odpovědnost a morálku jedince. Demoralizující účinek společnost i na jedince však nachází díky analýze úlohy peněz i Simmel; Bauman ke stejnému závěru dochází prostřednictvím studia holocaustu. Právě zakomponováním etiky do analýzy společnosti se Bauman liší od jiných "postmoderních" autorů. Rozborem působení peněz Simmel svou pozornost obrací ke spotřební stránce ekonomiky, kterou Bauman blíže analyzuje v podmínkách globalizujícího se světa. Práce je uzavřena...

Měnová politika v Československu v letech 1918 - 1938
Eder, David ; Korda, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na popis a výklad situace v měnové politice samostatného Československa, a to od vzniku samostatného státu v roce 1918 až do roku 1938. Jelikož při každém řešení věcí veřejných dochází k střetávání více názorů, jsou historická fakta a události doplňovány o další pohledy a cesty k řešení v tehdejší době nabízené, případně teoreticky možné, navíc kde to lze, je na příkladech druhých zemí ukázáno, jakým vývojem si prošly, pokud bylo zvoleno jiné cesty než té, kterou se vydalo Československo.

Využití památkového fondu Malé Strany v Praze ve výtvarné výchově na druhém stupni základních škol
ČERMÁKOVÁ, Klára
Hlavním tématem této práce je projekt, který probíhal na druhém stupni základní školy. Projekt je podpořen teoretickou částí, kterou tvoří popis pedagogických přístupů v běžné učitelské praxi, historie a katalog památek Malé Strany použitých v projektu a samotný popis a zhodnocení projektu. Cílem práce je přispět k praktické realizaci výuky uměleckých slohů na základní škole. Diplomová práce se nesnaží být vyčerpávající, je jen návrhem, jak je možné pracovat s památkovými objekty na 2. stupni ZŠ.