Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Elektronická stavebnice v předmětu Praktické činnosti
ŠMRHA, Jiří
V diplomové práci jsem se zaměřil na zhodnocení historického vývoje elektrostavebnic v českém školství a na zmapování současného stavu využití elektronických stavebnic při výuce předmětu Praktické činnosti na 2. stupni základních škol. V práci se rovněž zabývám porovnáním různých typů elektronických stavebnic pomocí komplexu hodnotících kritérií. Dále jsem se zaměřil na návrh a realizaci vlastní elektronické staveb-nice určené pro výuku v předmětu Praktické činnosti včetně realizace didakticky vhodného návodu.
Diagnostika vybraných prekonceptů k technické a mediální výchově žáků 4. - 5. tříd ZŠ
SZOLGAYOVÁ, Hana
Tato diplomová práce se zabývá diagnostikou a poté vyhodnocováním určitých prekonceptů v oblasti technické a mediální výchovy u žáků čtvrtých a pátých tříd na ZŠ. Teoretická část je věnována problematice, jež souvisí s tématem. Zařazen je konstruktivismus a jeho didaktiky, dále role učitele v tomto směru výuky, žákovo pojetí učiva i pojmy vyučování a učení. Také se zde zmiňujeme o technické a mediální výchově a jejím stávajícím konceptům v rámcovém vzdělávacím programu. Praktická část je zaměřena na konkrétní prekoncepty a jejich subjektivní vnímání u žáků na ZŠ. Pro výzkum byly použity dotazníky zjišťující úroveň afektivní i kognitivní. Pro lepší pochopení kognitivní úrovně zde byla použita i forma myšlenkových map. Výzkumu se zúčastnili žáci českobudějovických základních škol, konkrétně školy ZŠ a MŠ Kubatova, ZŠ Dukelská a dále pak ZŠ v Rožnově (ZŠ a MŠ L.Kuby).
Soubor pracovních námětů pro rozvoj technické gramotnosti a myšlení u dětí na 1. stupni ZŠ
ŠRÁMKOVÁ, Lucie
Teoretická část diplomové práce je věnována aktuálnímu vymezení pojmů technická gramotnost a technické myšlení, problematice technické výchovy a jejím významem ve vzdělávacím procesu, obsahem technického vzdělávání na prvním stupni ZŠ a strategiemi určených k posílení technické gramotnosti a technického myšlení. V praktické části je vypracován soubor pracovních námětů pro rozvoj technické gramotnosti a myšlení, určený pro žáky prvního stupně ZŠ. Závěr praktické části je věnován orientačnímu ověřování vybraných námětů na prvním stupni ZŠ.
Projekt "Technické objekty v regionu a jejich uplatnění ve výuce na primární škole"
ZAHRADNÍČEK, Jiří
V teoretické části této diplomové práce je popsána projektová výuka jako jedna z metod, které posilují aktivitu a učení žáka. Dále je zpracována technická výchova a její postavení ve výuce na 1. stupni ZŠ. Poslední část uvedené teorie se zabývá technickými památkami, které byly využity při tvorbě výukových projektů. V praktické části jsou zpracovány jednotlivé projekty výuky určené pro 1. stupeň ZŠ, které jsou tématicky založeny na technicky významných objektech Jihočeského kraje. Součástí projektů jsou i didaktické pomůcky a informační základy pro učitele.
Projekt "Technické památky na Klatovsku a jejich uplatnění ve výuce na primární škole"
DUCHKOVÁ, Simona
Teoretická část diplomové práce je věnována projektové metodě a zpracovává informace o technické výchově jako plnohodnotném předmětu na prvním stupni ZŠ. Závěrečná část teoretické práce je zaměřena na deset technických památek z Klatovska, které byly aplikovány při tvorbě výukových projektů. V praktické části jsou vypracovány jednotlivé výukové projekty, které jsou určené pro první stupeň ZŠ. Součástí projektů je rovněž informační základ pro učitele. Závěr praktické části je věnován orientačnímu ověřování k používání projektové metody na ZŠ.
Diagnostika vybraných prekonceptů k technickému vzdělávání žáků 4. - 5. tříd ZŠ
KRÁTKÁ, Štěpánka
Anotace Diplomová práce je zaměřena na problematiku a následně diagnostiku prekonceptů k technické výchově. Teoretická část je rozdělena do několika tematických celků, které se vztahují ke konstruktivisticky pojaté výuce, k prekonceptům a technické výchově na 1. stupni ZŠ. V praktické části byla pomocí dotazníků zjišťována afektivní a kognitivní úroveň žáků u jednotlivých prekonceptů. Následně bylo vyhodnoceno orientační určení stupně zastrukturování u jednoho prekonceptu, za použití metody kognitivního mapování. Respondenti byli žáci 4. a 5. tříd ZŠ Grünwaldova v Českých Budějovicích.
Diagnostika vybraných prekonceptů k technickému vzdělávání žáků 4. a 5. tříd ZŠ
MEŠKANOVÁ, Barbora
Diplomová práce se zabývá problematikou a diagnostikou vybraných prekonceptů technické výchovy. V teoretické části byla přiblížena teorie konstruktivismu, žákova pojetí učiva, prekonceptů, metod sběru dat a obsahutechnického vzdělávání na základní škole. Praktická část reprezentuje míru zastrukturování prekonceptů pomocí dotazníků a pomocí kognitivních map. V praktické části jsou uvedeny informace o provedeném výzkumu, zpracování jeho výsledků a následné vyvozené závěry Výzkumným vzorkem byli žáci 4. a 5. tříd ZŠ Králův Dvůr.
Projekt "Technické objekty v regionu a jejich uplatnění ve výuce na primární škole"
KRATOCHVÍLOVÁ, Jitka
Diplomová práce je zaměřena na technické objekty v regionu Posázaví, které jsou za pomoci projektové výuky zařazovány do výuky na primární škole. V teoretické části jsou jako prví stanoveny cíle a úkoly diplomové práce. Dále je popsána technická památka, její specifikace, oficiální status a užívané standardní třídění. Následně je věnována pozornost konkrétním technickým památkám. Další kapitolu tvoří projektová výuka, která napomáhá posilovat aktivitu a učení žáka. Poslední úsek teoretické části se zabývá technickou výchovou a jejím postavením ve výuce na prvním stupni základní školy. V praktické části jsou jednotlivé technické památky zpracovány do sedmi výukových projektů, které jsou určeny pro výuku na 1. stupni ZŠ. Nedílnou součástí se stal i informační základ pro učitele, který je u jednotlivých projektů uváděn.
Diagnostika vybraných prekonceptů k technické výchově žáků 4. a 5. tříd ZŠ
DAVÍDKOVÁ, Lucie
Práce se zabývá diagnostikou vybraných prekonceptů (surovina, modelovací hmoty, textilní materiály, energie, technika) u žáků 4.a 5. tříd ZŠ a snaží se navrhnout nové učební strategie předmětu Praktické činnosti tak, aby výuka technické výchovy byla co nejefektivnější. Teoretická část je zaměřena na vývoj osobnosti, vzdělání, různá pojetí výuky, roli učitele, charakteristiku prekonceptů a jejich diagnostiku a dále na technickou výchovu a její vymezení v Rámcovém vzdělávacím programu. V praktické části uvádím informace o provedeném výzkumu, zpracování jeho výsledků a vyvozené závěry.
Diagnostika vybraných prekonceptů k technické výchově žáků 4. a 5. tříd ZŠ
VOTÝPKOVÁ, Petra
Tato diplomová práce se zabývá problematikou a následně diagnostikou vybraných prekonceptů k technické výchově. V teoretické části bylo rozebráno několik tematických celků, které souvisejí s problematikou konstruktivismu, prekonceptů a technické výchovy na ZŠ. V praktické cásti byla zjištována aktuální úroveň zastrukturování prekonceptů pomocí dotazníku (obsahem jsou nedokončené věty a posuzovací škály) a dále kognitivních map. Výzkumu se zúčastnili žáci 4. a 5. tříd základních škol v Českých Budějovicích a Soběslavi. Dotazníkovou metodou a kognitivními mapami byly zjišteny a následně zpracovány údaje o prekonceptech a jejich zastrukturování z hlediska kvalitativního i kvantitativního v oblasti technické výchovy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.