Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vlastislav Hofman a česká kubistická avantgarda v Ostravě
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Zlatá medaile za scénografii na Mezinárodní výstavě moderního dekorativního a průmyslového umění v roce 1925 v Paříži. Je možné jednodušeji shrnout schopnosti všestranně talentovaného umělce Vlastislava Hofmana? Hofman byl především architekt, ale jeho vztah k avantgardním proudům se prolínal i v jeho malířské, grafické, scénografické a designérské tvorbě. Výstava v Galerii výtvarného umění v Ostravě, která vznikla ve spolupráci s Ústavem dějin umění, ho představí v celé šíři a neopomene ani jediné kuboexpresionistické krematorium v Československu, které Hofman navrhnul a realizoval spolu s Františkem Menclem v Moravské Ostravě v letech 1923 až 1925.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Výstava Vlastislava Hofmana v Ostravě v neděli končí
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Už jen do neděle 7. ledna si mohou návštěvníci Galerie výtvarného umění v Ostravě (GVUO) prohlédnout tvorbu architekta a mezinárodně oceňovaného scénografa Vlastislava Hofmana (1884–1964) v ostravském Domě umění. Vystaveny jsou autorovy architektonické návrhy, malby, grafiky, tiskové matrice, porcelán, nábytek, model krematoria v Moravské Ostravě, filmová projekce i dokumentační materiály z archivů. Výstavu si dosud prohlédlo přes jedenáct tisíc návštěvníků.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Výstava Vlastislava Hofmana v Galerii výtvarného umění v Ostravě skončila. Část zapůjčených exponátů se vrací do Kanady
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Výstava Vlastislava Hofmana (1884–1964) / Pocta invenci, která známého scénografa a architekta prezentovala jako všestranně uznávanou osobnost s invencí, v Ostravě skončila. Vidělo ji přes dvanáct tisíc návštěvníků. Část vystavených exponátů se už v tomto týdnu vrací do Rakouska a Kanady. Zbylá část zapůjčených uměleckých děl bude vrácena v následujících týdnech.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Dům umění vystavuje ruské malby a kresby ze své sbírky z přelomu 19. a 20. století
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Ostravská galerie má ve svých sbírkách přes 2 300 maleb. Část z nich patří do umělecké sbírky se zahraničním původem. Její součástí je také 150 uměleckých děl ruského, především realistického a moderního umění z období konce 19. a první poloviny 20. století. Více než 30 z nich, převážně malby a kresby i větších formátů, bude představeno na výstavě Píseň duše / ruské umění ze sbírek Galerie výtvarného umění v Ostravě (GVUO), jejímž kurátorem je ředitel instituce. Zahájena bude v úterý 31. července v 17 hodin a v ostravském Domě umění si ji můžete prohlédnout až do 9. září.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Dům umění v Ostravě a GAFU Laboratoř vystavuje diplomky studentů Fakulty umění Ostravské univerzity
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Kam dál? Co teď? Jakým směrem chci jít? Čím se budu živit? Podobné fráze se honí v hlavě nejspíše všem studentům, kteří končí studium. Stejné otázky si letos kladlo, a možná ještě stále klade, i 27 studentů – umělců, kteří obhajobou své diplomové práce završili magisterské studium na Fakultě umění Ostravské univerzity. Jejich nejnovější tvorba je až do 22. července představena na výstavě Diplomky 2018 v ostravském Domě umění a v Galerii Laboratoř. K vidění jsou malby, grafiky, kresby, knižní design, videoperformance, plastiky, instalace i multimédia napříč všemi uměleckými ateliéry.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Na motivy mýtu, na motivy snu
Černá, Tereza ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; BAŽANT, Jan (oponent)
Tato diplomová práce tematicky navazuje na mojí bakalářskou práci Možnosti inscenování mytických příběhů přírodních národů z pohledu scénografa. Ve své bakalářské práci jsem se věnovala především rešerším, které předcházely tvorbě mé bakalářské inscenace Drink coffee, ride reindeer, a také mapování samotné práce na inscenaci včetně reflexe. Nyní pole svého zájmu rozšiřuji. Zabývám se mýty, pohádkami a sny, a to jak ve své, tak v cizí tvorbě. Snažím se poukázat na styčné body mezi těmito třemi fenomény a nalézt jejich projevy v divadle i výtvarném umění. Zároveň se věnuji líčení toho, jakým způsobem buduji své vlastní inscenace, co je pro mě v tvorbě důležité a kde si podobných trendů všímám u jiných autorů v současném umění.
Kresba + jeviště
Bartůňková, Tereza ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
Ve své diplomové práci zužuji téma ilustrace ve vztahu ke scénografii, popsané v mé bakalářské práci, na téma kresby v performativním umění. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části si kladu za cíl definovat stěžejní pojmy pro zvolené téma. Následně je zasazuji do divadelního kontextu, nastiňuji historický vývoj užití kresby v performativním umění a uvádím současné příklady z oboru. V rámci této části zmiňuji některá konkrétní díla, umělce a umělecké skupiny, které se těmito výrazovými prostředky zabývali či zabývají. Druhou částí práce je pak reflexe vlastní praktické tvorby, která vznikla za dobu mého magisterského studia. Pomocí svých zkušeností a poznatků se zde pokouším podložit tvrzení z části teoretické.
Kresby Filippina Lippiho pro fresky v kapli Strozzi a Carafa
Kolomazníková, Karina ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Nespěšná Hamsíková, Magdaléna (oponent)
Bakalářská práce "Kresby Filippina Lippiho pro fresky v kapli Strozzi a Carafa" je věnována italskému renesančnímu malíři a kreslíři Filippinovi Lippimu, především jeho kresbám k freskám v kaplích Strozzi a Carafa. Po základních informacích o jeho životě a tvorbě, s přehledem jeho základních děl, je pojednáváno o Lippim jako kreslíři. Je zde zachycena jeho dílenská praxe i několik důležitých kreseb, které zhotovil. Hlavní část práce pak pojednává o freskách v kapli Strozzi ve florentském kostele Santa Maria Novella a kapli Carafa v římském kostele Santa Maria sopra Minerva a o dochovaných a dosud připsaných přípravných kresbách k těmto freskám Filippina Lippiho. Je zde uvedeno i několik kreseb, které se k těmto nástěnným malbám vztahují a byly zhotoveny jinými umělci. V závěru práce je přiložen katalog Lippiho přípravných kreseb k těmto freskám.
Vektorový 2D kreslicí program
Chroboczek, Martin ; Chudý, Peter (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce řeší problematiku vektorové počítačové grafiky a její tvorby. Na začátku je uveden stručný přehled dostupných softwarových nástrojů s příklady oblastí jejich typického použití. Následuje popis vektorových 2D grafických editorů na které se práce primárně zaměřuje. Popsáno je typické uživatelské rozhraní takovýchto programů doplněné popisem základní funkčnosti a vlastností těchto aplikací. Po teoretické části následuje popis návrhu vlastního vektorového 2D kreslícího programu včetně jeho implementace, použitých nástrojů a klíčových technologií. Nakonec je zde obsaženo zhodnocení dosažených výsledků s vyhodnocením směřování projektu do budoucna.
Vývoj osídlení Křemžské kotliny s důrazem na vrcholně středověké až raně novověké hmotné prameny
HAMAN, Jaroslav
Práce se zabývá vývojem osídlení Křemžské kotliny a je podrobněji zaměřena na období středověké kolonizace a raného novověku. Na základě písemných pramenů, geografických dat, toponomastiky, a především archeologických pramenů je nastíněn vývoj osídlení na sledovaném území. Práce je syntézou uskutečněných výzkumů Jihočeského muzea v Českých Budějovicích, Regionálního muzea v Českém Krumlově a povrchové prospekce J. Polácha. Přílohy: Mapové podklady,katalog nalezišť,kresebná a fotografická dokumentace nemovitých archeologických památek, kresebná a fotografická dokumentace nálezů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.