Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 234 záznamů.  začátekpředchozí218 - 227další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza dopadu změny ve zdanění dovozu neobchodního zboží
Mrkvičková, Jana ; Slintáková, Barbora (vedoucí práce) ; Kučerová, Zuzana (oponent)
Cílem předkládané bakalářské práce je analyzovat dopad změny ve zdanění dovozu neobchodního zboží. Práce je zaměřena na změny týkající se osvobození od daně při dovozu zboží a upřesňuje, na jaké zboží se dané osvobození vztahuje. Úvodní část práce je věnovaná nákupnímu chování spotřebitelů na internetu. Druhá část práce je zaměřena na změny ve zdanění dovozu neobchodního zboží. V závěrečné části práce je provedena analýza dat získaných pomocí dotazníku a potvrzena nebo vyvrácena hypotéza znějící: Snížením limitu při dovozu zboží ze 150 EUR na 22 EUR se zájem o dovoz neobchodního zboží sníží a zároveň se zvýší poptávka po neobchodním zboží z Evropské unie.
Komparace spotřebního chování v České republice a Irsku
Sarkányová, Veronika ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na porovnání spotřebního chování v České republice a Irsku. V prvních dvou kapitolách jsou popsány teoretické souvislosti mezi marketingem a spotřebním chováním a faktory, které ovlivňují chování spotřebitele. Zmíněny jsou i nejznámější modely spotřebního chování. V praktické části jsou obě země nejdříve představeny z historického, ekonomického a kulturního hlediska, stěžejní část práce poté tvoří výsledky vlastního výzkumu českých a irských spotřebitelů, který byl proveden formou online dotazníků.
Prodává obal či obsah?
Stejskalová, Lucie ; Syrovátka, Oldřich (vedoucí práce) ; Nesnídalová, Jitka (oponent)
Práce analyzuje vybrané problémy obalové techniky a marketingu. Je složena z teoretické a praktické části. V teoretické části jsou popsány vybrané relevantní pojmy, které slouží jako základ pro praktickou část. V praktické části jsou popsána a interpretována data z průzkumu provedeného na dvou odlišných výzkumných vzorcích. V závěru jsou data z obou souborů srovnána a opět interpretována, jsou připojena i drobná odporučení.
Specifika chování zákazníka na trzích kulturního dědictví.
Johnová, Radka ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Zamykalová, Miroslava (oponent) ; Beck, Jiří (oponent)
Práce Specifika chování zákazníka na trzích kulturního dědictví (především návštěvníků muzeí a galerií) vychází z marketingové teorie spotřebitelského chování, která je aplikována na statky kulturního dědictví. Zkoumá, kdo jsou zákazníci organizací spravujících kulturní dědictví, co je motivuje k návštěvě resp. spotřebě kulturních statků, jaké jsou jejich potřeby, a zda je možné najít typické skupiny se společnými charakteristikami, které lze oslovit jako segmenty trhu společnými marketingovými postupy. Práce je v češtině prvním uceleným zmapováním chování spotřebitele na trhu kulturního dědictví resp. návštěvníků muzeí a galerií, je koncipována s ohledem na praktické využití organizacemi spravujícími kulturní dědictví a resultuje v doporučeních pro modifikaci marketingového mixu v muzeích a galeriích. Práce vychází z mikroekonomické analýzy poptávky po statcích kulturního dědictví, na ni navazuje makroanalýza specifik chování a názorů zákazníků v sektoru kultury v Evropské unii s důrazem na návštěvníky kulturního dědictví založená na kvantitativním a kvalitativním výzkumu Eurobarometru, kterou doplňuje typologie zákazníků muzeí, a to jak na základě kompilace z (velmi omezených) světových, zejména amerických zdrojů (John Falk, Jay Rounds), tak i typologie doplněná, jak ji vidí kurátoři a pracovníci českých muzeí na základě své praxe. Vlastní projekt je deskriptivním výzkumem, používá kvantitativní dotazníkové šetření na vzorku 543 respondentů návštěvníků, kteří byli dotazování ve 25 muzeích nebo galeriích metodou osobního dotazování na zastavení v období září 2008 až březen 2009. První část ověřuje hypotézy ohledně vzorců chování zákazníků; zjišťuje názory, chování, postoje, zájmy, preference, informační zdroje a motivaci k návštěvě muzeí, galerií a výstav, druhá část slouží k segmentaci a popisu návštěvníků podle sociodemografických kritérií. Závěry, vyhodnocení a zobecnění výsledků slouží k návrhům na marketingové strategie muzeí a galerií; strategii produktové inovace (výstavy a programy) pro zvýšení četnosti návštěv, vytvoření klientských abonentních programů (klubů přátel) s využitím databázového marketingu a cenovou strategii zaměřenou na výchovu budoucích klientů tj. mimosezónní cenové zvýhodnění seniorů s dětmi. V teoretické rovině práce dokazuje, že se jedná o nerozpínavý, homogenní a věrný trh, klienti jsou vyznavači aktivního životního stylu a potvrzuje hypotézu o vhodnosti jednoho z nástrojů holistické koncepce, a to strategii kooperace s dalšími kulturními a společenskými organizacemi. V příloze jsou kompletní výsledky vlastního výzkumu autorky a některá další statistická data, na která se práce odvolává.
Analýza chování spotřebitele v segmentu privátních značek
KŘÍŽOVÁ, Edita
Cílem diplomové práce na téma "Analýza chování spotřebitele v segmentu privátních značek" bylo na jedné straně seznámení s nabídkou privátních značek u vybraných obchodních řetězců na českém trhu, na druhé straně provedení analýzy chování českého spotřebitele při nabídce a poptávce po těchto značkách. Následně se kladlo za cíl i navrhnout určitá opatření či změny v této oblasti. První část práce je věnována teoretickému vymezení pojmů značky, privátní značky, výzkumu trhu a chování spotřebitele. V další části práce je charakterizován vývoj obchodu a vztahu obchodníků a výrobců k privátní značce. Rovněž je zde představeno TOP 10 obchodních řetězců v České republice a analyzovány vlastní značky. V praktické části práce jsou rozebrána data získané z dotazníkového šetření.
Space management vybrané obchodní firmy
RENNEROVÁ, Monika
Pro analyzování space managementu vybrané obchodní firmy, kterou je hypermarket Globus, ČR, k. s., České Budějovice jsem pro svou práci použila hlavně marketingový výzkum, který jsem provedla pomocí dotazníkového šetření Z výsledků, které respondenti v dotazníku uvedli je zřejmé, že preferují nákup v hypermarketu Globus před ostatními obchodními firmami, a to proto, že hypermarket Globus má velký sortiment potravinářského i nepotravinářského zboží, možnost oběda, posezení, přehlednost zboží v regálech a dostatek parkovacích míst. Dále jsem zjistila, že regálové uspořádání v hypermarketu Globus zákazníkům převážně vyhovuje. Zákazníci, kteří nesouhlasí s rozvrhnutím space managementu v Globusu, nejsou spokojeni s rozmístěním nápojů a potravin na opačných stranách hypermarketu. Změnu nepovažuji za rozumné řešení, nápoje mají vlastní sklad a rampu na příjem od dodavatele, přemístění nápojů k potravinám by tedy znamenalo přemístit i sklad. Mimo jiné by hypermarket přišel i o část zisků, které získává právě tím, jak má navržené regálové uspořádání celé prodejny. Zákazník prochází celým hypermarketem a nevědomky se dostane i do oddělení, který by jinak nenavštívil a to je možnost, že si zakoupí zboží, které původně neměl v plánu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 234 záznamů.   začátekpředchozí218 - 227další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.